UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Horvath
0
Geen stemmen
Amrabat
0
Geen stemmen
Poulain
0
Geen stemmen
Mechele
1
4%
Denswil
1
4%
Dennis
4
17%
Rits
4
17%
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
3
13%
Schrijvers
1
4%
Wesley
4
17%
Diatta
4
17%
Openda
0
Geen stemmen
Vossen
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door Cedrinho »

Combo van factoren hé zeg.
- Diatta kan nog niet veel topmatchen na elkaar aan => Sparen voor zondag.
- Als je Diatta wil sparen en Mata is geblesseerd, dan is Cools de enige overgebleven optie want Vormer zal hij daar niet zetten. Maar Cools is al meermaals door de mand gevallen. => Bijgevolg Amrabat waar Leko duidelijk veel geloof in hecht. (Also: wie anders??)
- Horvath is nog een jonge doelman en is nog té afhankelijk van zijn 1e actie. Als hij bij zijn eerste tussenkomst een fout maakt (zoals nu met die penalty), dan is hij de rest van de match erg onzeker. In de heenmatch hetzelfde na zijn uitglijden bij het uitkomen. => Enkele slechte passes.
- Poulain is stilaan einde verhaal bij Club vrees ik, maar is zowat de enige overgebleven optie. Als Mitrovic nog fit was geweest, dan speelde Mitrovic de laatste 5-6 wedstrijden gewoon in de basis op die positie. => Onzekere rechtsachter.
- Salzburg was vorige week al de betere tegen Club, maar Club had het geluk dat het fysiek sterker was en zij gaandeweg vermoeid raakten. => Zij starten dubbel zo zot om het nu zo snel mogelijk af te maken. Zelfs wanneer ze deze keer naar het einde toe onvermijdelijk zouden vermoeid raken, zouden ze tegen dan al het verschil moeten hebben gemaakt.
- Zoals eerder aangegeven door Khas en mezelf: Club (als bedrijf) tilt uiteindelijk niet zo zwaar aan een uitschakeling want de Europese doelstelling is bereikt, de tegenstander is gewoon sterker/beter en de focus moet nu toch richting play-offs. Zondag winnen en dit alles is vergeten. Ik zeg niet dat Club er niet meer voor wilde gaan, ik zeg wel dat Club geen risico's zou nemen.

Het enige dat ik als kritiek zou kunnen hebben is dat Club geen ander systeem lijkt te kunnen hanteren. Na anderhalf seizoen met deze coach zou dat toch moeten mogelijk zijn. Als dat het geval was geweest, dan kon je gerust bvb Cools op de rechtsachter zetten, Amrabat centraal erbij gooien en in 442 gaan voetballen bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat het beter was geweest, het is maar een voorbeeld. Maar als je maar 1 systeem hebt en je spelers moet aanpassen naar dat systeem (zoals Amrabat op de flank zetten) in plaats van het systeem aan te kunnen passen aan de beschikbare spelers, dan kom je sowieso in de problemen.

Maar zwaar tillen aan deze nederlaag doe ik nu ook weer niet. Zo lang er zondag maar een statement wordt gemaakt. Zelfs al winnen we niet: kop voor leggen en gaan. Alles geven, doorgaan, kapot maken.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door kingpietro105 »

Jelle schreef: 21 feb 2019, 22:43 Wel top geluidsinstallatie in het stadion. De sfeer was zowaar nog meer fake dan in de badkuip. Voor de rest 2000km 4-nothing.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
is een fake club de echte fans zijn ook weg. ze hebben alleen nog glory hunters en fanboys

https://www.youtube.com/watch?v=e3veieDtXzo

alleen daarom wou ik winnen maar jah
Jeugdscheidsrechter
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door Tiki Taka »

Hopelijk veranderen ze heel snel het geweer van schouder en zijn ze gebrand op een rechtzetting na deze blamage...
Ik reken op de eer en het revanche gevoel van de spelers om zondag EINDELIJK nog eens gaan te winnen in brussel.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door DavidVM »

vanGentmaarvoorClub schreef: 21 feb 2019, 21:19 Heel terechte opmerking maar misschien is het gewoon omdat Diatta 19 jaar is en de opeenvolging van wedstrijden eenvoudigweg niet aankan ?
Kan goed zijn, maar zet dan een flankspeler op de flank... Ngonge of zelfs Cools, maar NIET Amrabat
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door kingpietro105 »

vanGentmaarvoorClub schreef: 21 feb 2019, 21:19 Heel terechte opmerking maar misschien is het gewoon omdat Diatta 19 jaar is en de opeenvolging van wedstrijden eenvoudigweg niet aankan ?
dan begin je met mata en wissel je hem nadat hij moe is
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door leem »

kingpietro105 schreef: 22 feb 2019, 10:46
vanGentmaarvoorClub schreef: 21 feb 2019, 21:19 Heel terechte opmerking maar misschien is het gewoon omdat Diatta 19 jaar is en de opeenvolging van wedstrijden eenvoudigweg niet aankan ?
dan begin je met mata en wissel je hem nadat hij moe is
Zo slecht is Amrabat nu ook weer niet dat je in de plaats een geblesseerde speler zou moeten opstellen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: 22 feb 2019, 09:14
vanGentmaarvoorClub schreef: 21 feb 2019, 21:19 Heel terechte opmerking maar misschien is het gewoon omdat Diatta 19 jaar is en de opeenvolging van wedstrijden eenvoudigweg niet aankan ?
Kan goed zijn, maar zet dan een flankspeler op de flank... Ngonge of zelfs Cools, maar NIET Amrabat
Ik had ook liever Diatta zien starten, maar snap wel dat Leko ervoor opteerde om bij de start zijn middenveld wat te versterken, om in een eerste fase de te verwachten hoge druk van Salzburg te absorberen, om daarna dan een frisse Diatta in te brengen. Amrabat deed het op die positie niet slecht tegen Genk na zijn invalbeurt, en speelde daar ook 90 minuten thuis tegen Atletico. Voor zover ik me herinner heb ik toen, na de 0-0, maar weinig mensen horen klagen over die tactische keuze van Leko.

Nu was Amrabat inderdaad ondermaats, vnl. in de precisie van zijn passing (opnieuw in het uitvoetballen vanuit een meer verdedigende positie, waar hij vaak wat het overzicht lijkt te verliezen onder druk), maar hij was ook niet de enige die te veel individuele fouten maakte. En over het algemeen focussen we vooral op diegene waaruit een tegendoelpunt volgt, en minder op diegene die goed uitdraaien (of het moet om onze keeper gaan).

Individuele fouten kunnen natuurlijk altijd gebeuren, maar waren gisteren ook een symptoom van de impact van het spel van Salzburg op ons eigen spel. Op de momenten waarop we onder de druk uitkwamen, ging het vaak te traag en vonden we niet snel genoeg de juiste optie, ook omdat de organisatie soms wat weg was door die pressing en de positiewissels van Salzburg. Als we de juiste optie wel vonden, dan was de pass te vaak net niet op maat. En hoewel we minder kansen creërden dan gewoonlijk, creërden we er wel degelijk (https://www.whoscored.com/Matches/13436 ... lub-Bruges). 7 doelkansen uit 'open play' en 6 uit stilstaande fases (= 13, één meer dan in de heenmatch) tegenover 14 voor Salzburg (11 uit open play, 2 stilstaande fases, 1 penalty). Alleen kwam dan weer het probleem van de laatste weken naar voor: onze efficiëntie kon weer beter.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Vrijdagmiddag en er is zelfs nog geen topic geopend over de match tegen de mauven zondag :-(
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door DavidVM »

IsO schreef: 22 feb 2019, 10:50
DavidVM schreef: 22 feb 2019, 09:14
vanGentmaarvoorClub schreef: 21 feb 2019, 21:19 Heel terechte opmerking maar misschien is het gewoon omdat Diatta 19 jaar is en de opeenvolging van wedstrijden eenvoudigweg niet aankan ?
Kan goed zijn, maar zet dan een flankspeler op de flank... Ngonge of zelfs Cools, maar NIET Amrabat
Ik had ook liever Diatta zien starten, maar snap wel dat Leko ervoor opteerde om bij de start zijn middenveld wat te versterken, om in een eerste fase de te verwachten hoge druk van Salzburg te absorberen, om daarna dan een frisse Diatta in te brengen. Amrabat deed het op die positie niet slecht tegen Genk na zijn invalbeurt, en speelde daar ook 90 minuten thuis tegen Atletico. Voor zover ik me herinner heb ik toen, na de 0-0, maar weinig mensen horen klagen over die tactische keuze van Leko.

Nu was Amrabat inderdaad ondermaats, vnl. in de precisie van zijn passing (opnieuw in het uitvoetballen vanuit een meer verdedigende positie, waar hij vaak wat het overzicht lijkt te verliezen onder druk), maar hij was ook niet de enige die te veel individuele fouten maakte. En over het algemeen focussen we vooral op diegene waaruit een tegendoelpunt volgt, en minder op diegene die goed uitdraaien (of het moet om onze keeper gaan).

Individuele fouten kunnen natuurlijk altijd gebeuren, maar waren gisteren ook een symptoom van de impact van het spel van Salzburg op ons eigen spel. Op de momenten waarop we onder de druk uitkwamen, ging het vaak te traag en vonden we niet snel genoeg de juiste optie, ook omdat de organisatie soms wat weg was door die pressing en de positiewissels van Salzburg. Als we de juiste optie wel vonden, dan was de pass te vaak net niet op maat. En hoewel we minder kansen creërden dan gewoonlijk, creërden we er wel degelijk (https://www.whoscored.com/Matches/13436 ... lub-Bruges). 7 doelkansen uit 'open play' en 6 uit stilstaande fases (= 13, één meer dan in de heenmatch) tegenover 14 voor Salzburg (11 uit open play, 2 stilstaande fases, 1 penalty). Alleen kwam dan weer het probleem van de laatste weken naar voor: onze efficiëntie kon weer beter.
Dat had inderdaad een uitleg kunnen zijn, maar als ik dan Leko na de match hoor verkondigen dat het plan was om er een open wedstrijd van te maken, dan is die zet met Amrabat nog minder te begrijpen.
En er een open wedstrijd van maken... Daar hadden wij toch absoluut geen baat bij???
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door Bosko »

Poll toegevoegd
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door Khas »

Hier walg ik van.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door Duffman »

Hallucinant eigenlijk.

Weinig tijd gehad gisteren. De eerste helft volledig gemist, en kunnen kijken vanaf het begin van de 2de helft tijd tot +/- minuut 70.
En ik kon maar niet begrijpen hoe de fuck het in godsnaam mogelijk was dat ze 3-0 achtergekomen waren.

De ploeg die ik heb zien spelen in de hier boven vernoemde tijdspanne, maakt een reële kans op winst zondag in 't Park.
Tenzij het Jodendom (of mag die geuzennaam tegenwoordig niet meer gebruikt worden?) tegen ons ineens weer een superdag heeft. Dat zou ook een klassieker zijn.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door Hannes »

The_One schreef: 21 feb 2019, 21:52
Hannes schreef: 21 feb 2019, 21:39 Fucking hell wat een opdoffer...
Dit hakt er in.
Het wordt aartsmoeilijk om de knop om te draaien tegen zondag.
En speel dan toch eens met Diatta alstublieft zeg! #datziettochiedereen??
Diatta niet klaar om 3 topmatchen op 1 week te spelen...
Diatta speelde in de heenmatch maar een halve match.
Als hij gisteren had gestart, dan kon je hem nog altijd wisselen aan de rust indien nodig. Dan kom je aan 2 volledige matchen, klaar.
Dan start je de match tenminste goed en komen die Habsburgers misschien nooit in hun spel.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door HeervanBiesen »

Vond voor een keer dat Filip Joos wel iets zinvol zei.
Dat Salzburg in Brugge zwak was, en ze veel beter zijn dan Club, dat het eigenlijk slimmer was geweest om daar vanuit te gaan in Salzburg en met 2 verdedigende middenvelders te spelen, Nakamba naast Rits.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: UEL R32 | FC Salzburg - Club Brugge KV | do 21/02 - 18:55

Bericht door Pica »

En dan gezaagd dat we ons aanpassen aan de tegenstander
Plaats reactie