JPL SD21 | Club Brugge K.V. - R. Charleroi S.C. | 20 jan. 2019 - 14:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Wie is de speler van de match bij Club?

Horvath
6
22%
Poulain
0
Geen stemmen
Mechele
1
4%
Denswil
0
Geen stemmen
Mata
1
4%
Amrabat
1
4%
Nakamba
2
7%
Dennis
0
Geen stemmen
Vormer
0
Geen stemmen
Wesley
0
Geen stemmen
Vanaken
1
4%
Schrijvers
10
37%
Diatta
5
19%
Openda
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 27

Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: JPL SD21 | Club Brugge K.V. - R. Charleroi S.C. | 20 jan. 2019 - 14:30

Bericht door Maximus »

t4nd schreef: 21 jan 2019, 11:20
Bruges8940 schreef: 21 jan 2019, 09:39 Naast iedereen die zwak was vond ik Dennis wel de exponent. Een simpele inspeelpas van 5 meter leek al te moeilijk voor hem. Moet zijn kopke er leren bijhouden.
Fout lag niet (alleen) bij Dennis. Charleroi stond de hele match met 2 - soms zelfs 3 verdedigers op hem, dus elke aanval vanop links werd direct afgeblokt. Dat kan je omzeilen door snel te spelen en van flanken te wisselen, maar heel het centrale middenveld was te traag en te onzuiver waardoor Charleroi snel kon reorganiseren. Als je ziet hoe slecht sommigen stonden te passen - zelfs bij terugspeelballen naar Horvath - moet je niet veel verder zoeken.
2de Reden voor het trage spel was dat Wesley de hele tijd achteruit moest om de bal op te halen, waardoor er vooraan geen aanspeelpunt meer was. Daardoor haal je het gevaar uit je eigen ploeg...

Amrabat, Vormer of Nakamba - er mag maar één van de 3 spelen. Dan kan je Schrijvers opstellen zodat Wesley vooraan kan blijven en dan werkt deze tactiek wel.
Dennis denkt soms nog voor hij een pas geeft aan wat hij erna gaat doen, waardoor die simpele pas geven ook niet lukt. Te veel jongens die te wisselvallig acteren momenteel. Dennis, Amrabat, Mata, Poulain, Denswil en zelfs Wesley... Zo nonchalant allemaal. Volgende match met Schrijvers en Diatta in de ploeg. Hopen dat Danjuma snel terug fit is en liefst nog een uitvoetballende verdediger extra aub.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: JPL SD21 | Club Brugge K.V. - R. Charleroi S.C. | 20 jan. 2019 - 14:30

Bericht door t4nd »

Maximus schreef: 21 jan 2019, 12:01Dennis denkt soms nog voor hij een pas geeft aan wat hij erna gaat doen, waardoor die simpele pas geven ook niet lukt. Te veel jongens die te wisselvallig acteren momenteel. Dennis, Amrabat, Mata, Poulain, Denswil en zelfs Wesley... Zo nonchalant allemaal. Volgende match met Schrijvers en Diatta in de ploeg. Hopen dat Danjuma snel terug fit is en liefst nog een uitvoetballende verdediger extra aub.
Ja, Dennis maakt fouten, maar hij is ook al enorm geëvolueerd tegen vorig seizoen. Zoals gezegd is Wesley niet goed omdat hij de bal te ver moet gaan ophalen. Ik kan me 1 fase herinneren waarbij hij de bal aan de 16 krijgt en opzij kan leggen waaruit onmiddellijk gevaar optreedt. Als hij te ver van doel staat kan hij dat niet en dan staat hij daar even te sukkelen waarna hij een pas achteruit moet geven...
De spelers wilden gisteren wel, maar de veldbezetting was niet goed waardoor het er niet uitkwam. Bij het inbrengen van Schrijvers in de 2de helft zag je dat er meer druk kwam en er beter gespeeld werd - alleen hadden we dan net dat tikkeltje geluk niet om de goal te maken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD21 | Club Brugge K.V. - R. Charleroi S.C. | 20 jan. 2019 - 14:30

Bericht door Tiki Taka »

Bruges8940 schreef: 21 jan 2019, 09:39
rambopirou schreef: 21 jan 2019, 09:18 Volgende wedstrijd met Dennis op links en Diatta op rechts , het “oude” middenveld dat zo goed draaide ( of desnoods amrabat voor vormer) en dan Siebe naast Wesley !

Het evenwicht was volledig zoek tot de inbreng van Siebe !

Het is ook duidelijk dat als Denswil niet zn beste match heeft ( is duidelijk dat hij nog niet 100% fit was) we echt niet kunnen uitvoetballen, misschien toch eens kijken naar een goeie CV deze winter
Naast iedereen die zwak was vond ik Dennis wel de exponent. Een simpele inspeelpas van 5 meter leek al te moeilijk voor hem. Moet zijn kopke er leren bijhouden.
Klopt Dennis was hoogst ongelukkig in zijn acties en zijn egoïstische zelve.
Anderzijds weet de tegenstander ook dat als je met Dennis en Mata start, je enkel Dennis dient af te blokken want Mata stelt aanvallend 0,0 voor. Ik had veel meer verwacht van hem en begrijp nu waarom Genk hem niet meer hoefde want Maehle is van een heel ander kaliber.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD21 | Club Brugge K.V. - R. Charleroi S.C. | 20 jan. 2019 - 14:30

Bericht door Cedrinho »

PetjeFCB schreef: 21 jan 2019, 02:51
Cedrinho schreef: 20 jan 2019, 22:22
kingpietro105 schreef: 20 jan 2019, 21:04 Trouwens 100% strafschop niet gefloten of dat nu in de 1ste of laatste minuut is penalty is penalty
Als de handsbal van Vormer in de titelmatch tegen Standard (bij de goal van Vossen) geen penalty was, dan dit ook niet.

(Maar voor mij waren beiden weldegelijk foutief handspel.)
Handsbal van Vormer was nooit penalty... Zou toch vreemd als je in aanval bent en in hun strafschopgebied
Cedrinho schreef: 20 jan 2019, 18:04
DavidVM schreef: 20 jan 2019, 14:53I've said it before and I'll say it again: moeten ALTIJD met een 2e spits naast Wesley spelen... Deze opstelling is echt puur om bepaalde spelers gelukkig te houden.
Bruges8940 schreef: 20 jan 2019, 17:26Onwaarschijnlijk dat Leko alweer met het systeem speelde dat duidelijk niet werkt (1 spits met Vormer en Vanaken erachter). Gewoon Schrijvers altijd laten starten, is niet voor niets onze topschutter en geeft ons weer de grootste kans in de wedstrijd.
Jullie moeten dat begrijpen hé. We hebben zo gespeeld op Monaco, daar gewonnen en na de match zei Ruud Vormer "we zouden meer moeten zo spelen". Dus het blijft nu zo tot Vormer zegt dat het misschien toch beter was op de andere manier met 2 spitsen.
In je Vormer-haat vergeet je dat het na de match in Dortmund was en dat toen iedereen lovend was over de tactiek... Zo heeft Hans toen ook gezegd dat het af en toe nodig is om zo te spelen, schande!!

Akkoord thuis tegen Charleroi moet je zo niet spelen, maar hoe jij alles op Vormer projecteert is echt verschrikkelijk.
In verband met het eerste: je snapt wat ik bedoel. Als die hands van Vormer geen handsbal was, dan die gisteren ook niet.

In verband met het tweede: het gaat me hier niet om Vormer, ook al lijkt het zo. Wel om het feit dat Leko iets te veel luistert naar zijn groep. Ok, na Dortmund dan ipv na Monaco, ook dat is niet de kern van de zaak. Het gaat er mij om dat we, nadat Vormer zei dat Club meer zo zou moeten spelen, zo zijn blijven spelen ook al denk ik dat dat niet Leko zijn plan was. Ik denk dat Leko enkel die ene match zo wilde spelen, maar niet alles vanaf dan.
Also, remember de Europese campagne vorig seizoen. Hoe Leko daar naar zijn spelersgroep had geluisterd door de opstelling aan te passen naar hoe ze het jaar ervoor hadden gespeeld onder MPH. Resultaat: Club roemloos uitgeschakeld.
Leko moet meer durven gewoon zijn eigen ding doen. Geen rekening houden met de status van bepaalde spelers of met de wensen van de groep. Leko is T1. Leko moet doen wat hij het beste vindt.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: JPL SD21 | Club Brugge K.V. - R. Charleroi S.C. | 20 jan. 2019 - 14:30

Bericht door Maximus »

t4nd schreef: 21 jan 2019, 12:44
Maximus schreef: 21 jan 2019, 12:01Dennis denkt soms nog voor hij een pas geeft aan wat hij erna gaat doen, waardoor die simpele pas geven ook niet lukt. Te veel jongens die te wisselvallig acteren momenteel. Dennis, Amrabat, Mata, Poulain, Denswil en zelfs Wesley... Zo nonchalant allemaal. Volgende match met Schrijvers en Diatta in de ploeg. Hopen dat Danjuma snel terug fit is en liefst nog een uitvoetballende verdediger extra aub.
Ja, Dennis maakt fouten, maar hij is ook al enorm geëvolueerd tegen vorig seizoen. Zoals gezegd is Wesley niet goed omdat hij de bal te ver moet gaan ophalen. Ik kan me 1 fase herinneren waarbij hij de bal aan de 16 krijgt en opzij kan leggen waaruit onmiddellijk gevaar optreedt. Als hij te ver van doel staat kan hij dat niet en dan staat hij daar even te sukkelen waarna hij een pas achteruit moet geven...
De spelers wilden gisteren wel, maar de veldbezetting was niet goed waardoor het er niet uitkwam. Bij het inbrengen van Schrijvers in de 2de helft zag je dat er meer druk kwam en er beter gespeeld werd - alleen hadden we dan net dat tikkeltje geluk niet om de goal te maken.
Je kan het op de opstelling steken (en ik ben het met je eens: die was niet goed, we moeten altijd met twee spitsen spelen), maar de basis van ons voetbal moet vooral beter zijn. Als sommige geen pas van 5 meter kunnen geven in die veldbezetting, gaan ze het niet plots kunnen als we met twee spitsen spelen. Als iedereen die simpele dingen eens terug goed zou uitvoeren, staan we al wat verder. Die nonchalance moet weg bij iedereen.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: JPL SD21 | Club Brugge K.V. - R. Charleroi S.C. | 20 jan. 2019 - 14:30

Bericht door PetjeFCB »

Cedrinho schreef: 21 jan 2019, 14:39
PetjeFCB schreef: 21 jan 2019, 02:51
Cedrinho schreef: 20 jan 2019, 22:22
kingpietro105 schreef: 20 jan 2019, 21:04 Trouwens 100% strafschop niet gefloten of dat nu in de 1ste of laatste minuut is penalty is penalty
Als de handsbal van Vormer in de titelmatch tegen Standard (bij de goal van Vossen) geen penalty was, dan dit ook niet.

(Maar voor mij waren beiden weldegelijk foutief handspel.)
Handsbal van Vormer was nooit penalty... Zou toch vreemd als je in aanval bent en in hun strafschopgebied
Cedrinho schreef: 20 jan 2019, 18:04
DavidVM schreef: 20 jan 2019, 14:53I've said it before and I'll say it again: moeten ALTIJD met een 2e spits naast Wesley spelen... Deze opstelling is echt puur om bepaalde spelers gelukkig te houden.
Bruges8940 schreef: 20 jan 2019, 17:26Onwaarschijnlijk dat Leko alweer met het systeem speelde dat duidelijk niet werkt (1 spits met Vormer en Vanaken erachter). Gewoon Schrijvers altijd laten starten, is niet voor niets onze topschutter en geeft ons weer de grootste kans in de wedstrijd.
Jullie moeten dat begrijpen hé. We hebben zo gespeeld op Monaco, daar gewonnen en na de match zei Ruud Vormer "we zouden meer moeten zo spelen". Dus het blijft nu zo tot Vormer zegt dat het misschien toch beter was op de andere manier met 2 spitsen.
In je Vormer-haat vergeet je dat het na de match in Dortmund was en dat toen iedereen lovend was over de tactiek... Zo heeft Hans toen ook gezegd dat het af en toe nodig is om zo te spelen, schande!!

Akkoord thuis tegen Charleroi moet je zo niet spelen, maar hoe jij alles op Vormer projecteert is echt verschrikkelijk.
In verband met het eerste: je snapt wat ik bedoel. Als die hands van Vormer geen handsbal was, dan die gisteren ook niet.

In verband met het tweede: het gaat me hier niet om Vormer, ook al lijkt het zo. Wel om het feit dat Leko iets te veel luistert naar zijn groep. Ok, na Dortmund dan ipv na Monaco, ook dat is niet de kern van de zaak. Het gaat er mij om dat we, nadat Vormer zei dat Club meer zo zou moeten spelen, zo zijn blijven spelen ook al denk ik dat dat niet Leko zijn plan was. Ik denk dat Leko enkel die ene match zo wilde spelen, maar niet alles vanaf dan.
Also, remember de Europese campagne vorig seizoen. Hoe Leko daar naar zijn spelersgroep had geluisterd door de opstelling aan te passen naar hoe ze het jaar ervoor hadden gespeeld onder MPH. Resultaat: Club roemloos uitgeschakeld.
Leko moet meer durven gewoon zijn eigen ding doen. Geen rekening houden met de status van bepaalde spelers of met de wensen van de groep. Leko is T1. Leko moet doen wat hij het beste vindt.
Ik heb het ook meer in het algemeen natuurlijk. Je grijpt gewoon alles aan om continu op de kap van vormer te zitten. Ik begrijp dat hij niet je favoriete speler is, zijn karakter kan je inderdaad niet liggen, maar het is en blijft een Club-speler. Hoe jij zo negatief tegenover hem staat, dat begrijp ik niet. Net alsof Vormer een masterplannetje in zijn hoofd heeft om van Leko zijn marionette te maken, enz. Ik geloof er geen bal van dat "omdat Vormer dat toen gezegd heeft, we nu zo spelen". Wat tegen Athene gebeurd is, wat een nut heeft het om niet te luisteren naar je groep als ze niet overtuigd zijn van jouw verhaal als T1...?

Het is aan Leko om een keuze te maken voor zijn middenveld, dat is de oorzaak van het probleem. Niet dat Vormer ooit gezegd heeft dat we soms meer op die manier moeten spelen(heeft trouwens groot gelijk als het gaat over matchen waar je zwaar de mindere bent), niet omdat Vormer zegt dat hij graag zou spelen.
Het ligt aan het feit dat Leko deze beslissing nog niet heeft durven nemen. En dat ligt niet aan Vormer. Als Ivan bang was van Vormer, dan is het simpel, dan stond Vormer gewoon altijd in de basis.
Plaats reactie