JPL SD18 | KV RS Waasland-SK Beveren - Club Brugge KV | vr 07/12 - 20:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Horvath
2
18%
Decarli
3
27%
Poulain
0
Geen stemmen
Mechele
2
18%
Denswil
0
Geen stemmen
Ngonge
1
9%
Amrabat
0
Geen stemmen
Nakamba
0
Geen stemmen
Vormer
1
9%
Vanaken
2
18%
Wesley
0
Geen stemmen
Rits
0
Geen stemmen
Openda
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD18 | KV RS Waasland-SK Beveren - Club Brugge KV | vr 07/12 - 20:30

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef: 11 dec 2018, 12:04
Emilio Ferrera schreef: 10 dec 2018, 20:15 Wanneer zal Leko eens snappen dat als je geen deftige flankspelers hebt, dat je dan niet in een 3-5-2 moet spelen?

Tzijn de belangrijkste spelers uit je systeem? Zonder flanken die geen hele match op en af kunnen lopen en beslissend zijn kun je imo dit systeem niet spelen...

Grote fout Leko en als ik, me niet vergis is dit Nie de eerste maal dat ze we tegenkomen dit seizoen...
Dat vind ik dus ook. Leko kan geen beroep doen op zijn 6 flankspelers, dus zou hij toch moeten kunnen switchen van tactiek?
Verrassing: Leko doet dat.
#hetishierbeter
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: JPL SD18 | KV RS Waasland-SK Beveren - Club Brugge KV | vr 07/12 - 20:30

Bericht door Tiki Taka »

JRut schreef: 11 dec 2018, 12:21
Tiki Taka schreef: 11 dec 2018, 12:04
Emilio Ferrera schreef: 10 dec 2018, 20:15 Wanneer zal Leko eens snappen dat als je geen deftige flankspelers hebt, dat je dan niet in een 3-5-2 moet spelen?

Tzijn de belangrijkste spelers uit je systeem? Zonder flanken die geen hele match op en af kunnen lopen en beslissend zijn kun je imo dit systeem niet spelen...

Grote fout Leko en als ik, me niet vergis is dit Nie de eerste maal dat ze we tegenkomen dit seizoen...
Dat vind ik dus ook. Leko kan geen beroep doen op zijn 6 flankspelers, dus zou hij toch moeten kunnen switchen van tactiek?
Verrassing: Leko doet dat.
Ah ja ?
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: JPL SD18 | KV RS Waasland-SK Beveren - Club Brugge KV | vr 07/12 - 20:30

Bericht door Jens27 »

Hoogstwaarschijnlijk al vermeld gezien het zo logisch is maar... Vormer moest toch altijd op rechts staan? Die kan dat. En met Rits of Amrabat kan je dan centraal vervangen (of beide en Schrijvers op de bank). Ngonge moet nog wat boterhammen eten maar zo moet je toch je systeem niet opgeven waar de automatismes nog wel in zitten. Maar bon, heb de match helaas (of gelukkig) niet kunnen zien dus kan ook niet goed oordelen.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD18 | KV RS Waasland-SK Beveren - Club Brugge KV | vr 07/12 - 20:30

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef: 11 dec 2018, 12:54
JRut schreef: 11 dec 2018, 12:21
Tiki Taka schreef: 11 dec 2018, 12:04
Emilio Ferrera schreef: 10 dec 2018, 20:15 Wanneer zal Leko eens snappen dat als je geen deftige flankspelers hebt, dat je dan niet in een 3-5-2 moet spelen?

Tzijn de belangrijkste spelers uit je systeem? Zonder flanken die geen hele match op en af kunnen lopen en beslissend zijn kun je imo dit systeem niet spelen...

Grote fout Leko en als ik, me niet vergis is dit Nie de eerste maal dat ze we tegenkomen dit seizoen...
Dat vind ik dus ook. Leko kan geen beroep doen op zijn 6 flankspelers, dus zou hij toch moeten kunnen switchen van tactiek?
Verrassing: Leko doet dat.
Ah ja ?
Jazeker. Verschil tussen een opstelling met Schrijvers-Wesley en een opstelling Wesley-Rezaei is groot, zeker qua spelwijze.
Laat staan het verschil met een opstelling met énkel Wesley en een versterkt middenveld (Amrabat - Nakamba - Vormer - Vanaken) erachter. En we hebben van alles wat gezien de voorbije weken, steeds in een poging om het tij te keren.

Wat overeind blijft: 3 verdedigers. Gewoon omdat er in de kern weinig ruimte is om vanaf de aftrap met 4 verdedigers te starten zonder het middenveld en aanval gigantisch aan te tasten. Zonder zuivere flanken is het systeem met 4 verdedigers ook gewoon te dode opgeschreven.

Je kunt uiteraard discussiëren over enkele namen, zoals Decarli afgelopen vrijdag. Maar over het algemeen doet Leko wat hij kan met het beschikbare materiaal.
#hetishierbeter
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: JPL SD18 | KV RS Waasland-SK Beveren - Club Brugge KV | vr 07/12 - 20:30

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 11 dec 2018, 12:04
Emilio Ferrera schreef: 10 dec 2018, 20:15 Wanneer zal Leko eens snappen dat als je geen deftige flankspelers hebt, dat je dan niet in een 3-5-2 moet spelen?

Tzijn de belangrijkste spelers uit je systeem? Zonder flanken die geen hele match op en af kunnen lopen en beslissend zijn kun je imo dit systeem niet spelen...

Grote fout Leko en als ik, me niet vergis is dit Nie de eerste maal dat ze we tegenkomen dit seizoen...
Dat vind ik dus ook. Leko kan geen beroep doen op zijn 6 flankspelers, dus zou hij toch moeten kunnen switchen van tactiek?
Hoe? Zonder flanken en enkel door het centrum?
Je hebt hoe dan ook flanken nodig. De tactiek kan iets minder liggen op "spelen langs de flank", maar als je in België het spel niet breed houdt tegen ploegen als Waasland-Beveren is het 90minuten handbal spelen en hopen op één flits en geen tegencounter.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: JPL SD18 | KV RS Waasland-SK Beveren - Club Brugge KV | vr 07/12 - 20:30

Bericht door Khas »

t4nd schreef: 11 dec 2018, 13:29
Hoe? Zonder flanken en enkel door het centrum?
Je hebt hoe dan ook flanken nodig. De tactiek kan iets minder liggen op "spelen langs de flank", maar als je in België het spel niet breed houdt tegen ploegen als Waasland-Beveren is het 90minuten handbal spelen en hopen op één flits en geen tegencounter.
Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Ik denk zelfs dat het omgekeerde dichter bij de waarheid ligt.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD18 | KV RS Waasland-SK Beveren - Club Brugge KV | vr 07/12 - 20:30

Bericht door Cedrinho »

t4nd schreef: 11 dec 2018, 13:29Hoe? Zonder flanken en enkel door het centrum?
Je hebt hoe dan ook flanken nodig. De tactiek kan iets minder liggen op "spelen langs de flank", maar als je in België het spel niet breed houdt tegen ploegen als Waasland-Beveren is het 90minuten handbal spelen en hopen op één flits en geen tegencounter.
Ehm, spelen met flanken is in het geval van Club ook gewoon handbal spelen en hopen op die ene doorsteekpass van Hans of dribbel van Danjuma/Diatta/Dennis/etc. Het is net doordat we het spel breed houden dat we wél handbal spelen en hopen op die flits.
Dat is net mijn probleem met de tactiek: het is te stereotiep altijd dat; er is te weinig variatie.
In het ideale geval, en zeker met een gestoffeerd middenveldpotentieel (Vormer, Vanaken, Rits, Schrijvers, ...) zou je meer variatie in het spel moeten kunnen leggen. De ene keer een flank die naar binnen komt, dan eens een flank die voorzet, dan eens nul de botten flanken gebruiken en in het middenveld de kans creëren, uit de 2e lijn op doel durven trappen, et cetera.
Plaats reactie