[77.] Clinton Mata

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Fire »

Khas schreef:
Alethio schreef: 02 okt 2019, 18:11 Eerste taak is verdedigen, daar ben ik toch het niet helemaal mee eens.

Als rechtse CV in een driemansdefensie is verdedigen belangrijker (en daar speelt Mata dan), als rechterflank in de 3-5-2 van Leko en de pseudo-3-5-2 van MPH is het aanvallende in de meeste wedstrijden - zeker in België, belangrijker.

In een platte 4-mansdefensie kan je erover discussiëren, afhankelijk van de rol van de CVM, en de sterkte van de tegenstander. Met 4 puur verdedigend ingestelde verdedigers ga je een stug defensieve tegenstander moeilijker uit verband spelen dan met offensieve backs.
Eerste taak op gelijk welke positie in gelijk welke opstelling is verdedigen. Zelfs de spits die in zijn eentje vooraan blijft staan bij een hoekschop is op dat moment aan het verdedigen.
Verdedigen doe je als ploeg, iedereen heeft zijn taak. Verdedigen is de belangrijkste opdracht, alle aanvallen beginnen bij een correct uitgevoerde verdediging.
QFT

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Alethio »

Kan wel zijn, maar daar ging de discussie niet over, natuurlijk. Vervang dan maar "eerste taak" door "tweede taak". ;)
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Cedrinho »

Het gaat er toch gewoon om dat op verdedigend vlak Mata beter is dan Meunier, terwijl het op aanvallend vlak omgekeerd is? Ga ik toch ook mee akkoord hoor.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Vergas Ronald »

Ik heb niet over Meunier z'n periode hier, heb 't over Meunier vandaag na 4J PSG. Kerel is monster op rechtsback. Ik kan niet liegen, erg fan van Meunier en vind PSG nochtans zielloze kutploeg in FR.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Vergas Ronald »

Cedrinho schreef: 02 okt 2019, 23:46 Het gaat er toch gewoon om dat op verdedigend vlak Mata beter is dan Meunier, terwijl het op aanvallend vlak omgekeerd is? Ga ik toch ook mee akkoord hoor.
Yes, mata nu verdedigend sterker dan Meunier toen. Meunier nu, ... Ik hoop dat diatta of dennis heel vroeg in hun bed zitten voor de match.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Vergas Ronald »

De hele ploeg was weer zo goed tegen Gent maar Mata toch verdorie opnieuw uitblinker.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 06 okt 2019, 19:54 De hele ploeg was weer zo goed tegen Gent maar Mata toch verdorie opnieuw uitblinker.
Na hem is er een grote leegte voor die positie...Op links kan je switchen tussen Sobol (die goed bezig is) en Ricca zonder veel aan kwaliteit in te boeten, op rechts zijn er nog Cools en Vlietinck, tja.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Vergas Ronald »

Ik ben hopeloze Thomas Meunier fanboy maar als Mata zo blijft voort doen ga ik Meunier eindelijk niet meer missen.
Wat deed die kerel eigenlijk tot z'n 25ste bij Charleroi :dunno:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door IsO »

Vergas Ronald schreef: 07 okt 2019, 10:42 Ik ben hopeloze Thomas Meunier fanboy maar als Mata zo blijft voort doen ga ik Meunier eindelijk niet meer missen.
Wat deed die kerel eigenlijk tot z'n 25ste bij Charleroi :dunno:
En waarom liet Phille hem vertrekken bij Genk?
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door leem »

IsO schreef: 07 okt 2019, 10:45
Vergas Ronald schreef: 07 okt 2019, 10:42 Ik ben hopeloze Thomas Meunier fanboy maar als Mata zo blijft voort doen ga ik Meunier eindelijk niet meer missen.
Wat deed die kerel eigenlijk tot z'n 25ste bij Charleroi :dunno:
En waarom liet Phille hem vertrekken bij Genk?
Was die toen niet gehuurd van Charleroi en Genk had toen ook stevige (opkomende) opties op die positie, dacht ik? Terwijl hij ook wel wat moest kosten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Arnio »

Wat een pas ook in de voorbereiding op het doelpunt van Vanaken gister :thumba:
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Maximus »

Tiki Taka schreef: 07 okt 2019, 10:26
Vergas Ronald schreef: 06 okt 2019, 19:54 De hele ploeg was weer zo goed tegen Gent maar Mata toch verdorie opnieuw uitblinker.
Na hem is er een grote leegte voor die positie...Op links kan je switchen tussen Sobol (die goed bezig is) en Ricca zonder veel aan kwaliteit in te boeten, op rechts zijn er nog Cools en Vlietinck, tja.
Van Der Brempt hebben we nog. Misschien kan Ricca daar ook wel depanneren.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Maximus »

Ik word geil van de sierlijkheid waarmee deze man tegenstanders te grazen neemt. Idem voor Diatta.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door leem »

Als Meunier forfait geeft moet deze dan misschien eens opgeroepen worden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Cedrinho »

leem schreef: 09 okt 2019, 09:50 Als Meunier forfait geeft moet deze dan misschien eens opgeroepen worden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Kan niet. Speelt voor Angola.
Gesloten