[16.] Siebe Schrijvers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door Cedrinho »

:bow: :bow: :bow:
Wat een aanwinst. Samen met Rits en Mechele de man van het seizoen voor mij. Rits de grootste verrassing voor mij, Mechele altijd oerdegelijk en secuur, Schrijvers de efficiëntste en gevaarlijkste. Leuke potentiële centrale as ook.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door Tiki Taka »

Wat een assist en mooie goal !
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door DavidVM »

Je moest toch al een zware non-believer zijn om niet voor het seizoen al door te hebben dat Siebe een dikke aanwinst ging zijn
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door Pica »

Te weinig speeltijd gekregen, anders zat hij tegen het einde van het seizoen aan 20 treffers
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door Hannes »

DavidVM schreef: 18 feb 2019, 14:04 Je moest toch al een zware non-believer zijn om niet voor het seizoen al door te hebben dat Siebe een dikke aanwinst ging zijn
Mja de eerlijkheid gebiedt me toe te geven dat ik hem eerder zag als backup voor Hans dan echt als spits naast Wesley.
Bij deze mijn excuses Siebe, je bent een kei!
:Flag:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door t4nd »

Fan van de eerste minuut! :bow:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door Cedrinho »

Stilaan mijn favoriete Clubspeler. Toptransfer.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door Vergas Ronald »

Echt plezier om naar te kijken tegen KVK.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door Khas »

Vergas Ronald schreef: 04 nov 2019, 08:26 Echt plezier om naar te kijken tegen KVK.
Het deed deugd om te zien dat hij eens een topdag terug had.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door Pica »

Moet dan toch iets mentaal zijn? Blijkbaar wilde hij bij genk indertijd niet op de flank spelen bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door nesnaj713 »

Siebe was echt goed zaterdag. Zo'n groot verschil met zijn invalbeurten de laatste weken. Hopelijk nu effectief vertrokken. Kreeg ook wel veel ruimte, maar benutte deze ook wel optimaal.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door t4nd »

Pica schreef: 04 nov 2019, 09:51 Moet dan toch iets mentaal zijn? Blijkbaar wilde hij bij genk indertijd niet op de flank spelen bijvoorbeeld.
Misschien gewoon iets té zelfzeker van zichzelf? Als jonge speler moet je je soms eens aanpassen om een plaatsje te veroveren. Ik ben blij dat hij zo goed gespeeld heeft, het is een ander type dan onze 'normale' flankspelers en dat is altijd een verrijking.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 04 nov 2019, 11:25
Pica schreef: 04 nov 2019, 09:51 Moet dan toch iets mentaal zijn? Blijkbaar wilde hij bij genk indertijd niet op de flank spelen bijvoorbeeld.
Misschien gewoon iets té zelfzeker van zichzelf? Als jonge speler moet je je soms eens aanpassen om een plaatsje te veroveren. Ik ben blij dat hij zo goed gespeeld heeft, het is een ander type dan onze 'normale' flankspelers en dat is altijd een verrijking.
Ik denk eigenlijk niet dat het puur mentaal is. Deels misschien, maar ik denk dat zijn periode onder Leko hem wel heeft doen inzien dat hij niet veel zou spelen mocht hij de positie van Hans blijven claimen. Vond uiteindelijk zijn plaats naast Wesley.

Dit seizoen speelde hij ook al op heel wat posities, maar het valt wel op dat hij het niet slecht doet als Diagne op het veld staat (zaterdag, maar bijv. ook tweede helft tegen (een weliswaar tot 10 man gereduceerd) Mechelen. Dus een beetje wat nesnaj zegt: ruimte speelt zeker ook mee. En die creëert Diagne ook wel mee voor hem.

Edit: artikel in De Standaard/Het Nieuwsblad over hem:
[spoiler]
De herontdekking van Siebe Schrijvers
Siebe Schrijvers demonstreerde tegen Kortrijk de aanvallende weelde van Club Brugge. Toch is de kans groot dat hij in de Champions League uit de boot valt.

BART LAGAE

Philippe Clement glunderde na de 3–0-zege tegen KV Kortrijk. Hij had zijn ploeg op zes plaatsen gewijzigd, maar zag dat Kossounou, Mitrovic, Sobol, Schrijvers, Openda en Diagne niet moesten onderdoen voor de spelers die op Zulte Waregem hadden gewonnen. Met Odilon Kossounou en Siebe Schrijvers, een centrale verdediger en een schaduwspits, vormde hij een onuitgegeven rechterflank. Clement schept er voldoening uit dat hij spelers tegen hun natuurlijke voorkeur in zijn systeem laat passen.

‘Ik heb veel wijzigingen gedaan’, zei Clement. ‘Niet alleen door de omstandigheden, maar ook omdat jongens zich profileren op training. Dan ben ik blij dat ze het ook laten zien in een wedstrijd. De meest opvallende rol was voor Siebe. Ik heb veel discussies met hem gehad bij Genk. Omdat hij dacht alleen op de tien te kunnen spelen. Ondertussen heeft hij duidelijk ondervonden dat hij het ook op de flanken kan. Ik denk dat deze wedstrijd hem veel energie zal geven.’

Mentaal moeilijk

Schrijvers heeft een moeilijk seizoensbegin achter de rug. In de 3-5-2 van Ivan Leko was hij een onbetwiste basisspeler, maar in de 4-3-3 van Clement was er aanvankelijk geen plaats voor hem. Tegen Oostende, Eupen en Moeskroen werd hij vroegtijdig naar de kant gehaald. Toen Ruud Vormer ­geschorst was tegen PSG, toverde Clement met Charles De Ketelaere een ander konijn uit zijn hoed.

‘De keuzes van Clement vielen tot dusver in het nadeel van Siebe uit’, zegt zijn manager Nico ­Vaesen. ‘De perceptie is dat het tussen Clement en Schrijvers geen tophuwelijk zou zijn. Maar veel hangt af van de invulling die aan het systeem wordt gegeven. Bij Genk speelde Clement 4-3-3 met echte flanken en was er geen plaats voor Siebe. Bij Club Brugge evolueert de 4-3-3 soms naar een 3-5-2 en kunnen de flanken ook meer naar binnen spelen.’

Schrijvers beaamt. ‘De trainer zegt ook dat ik me niet moet vastzetten op die lijn en dat ik een vrije rol heb naar binnen toe. Dan is het niet erg om op die flank te spelen. Ik ben blij met mijn kans. Ik doe mijn uiterste best en wil op elke positie iets bijbrengen voor de ploeg. Het is soms mentaal een beetje moeilijk. Maar welke voetballer maakt dat niet mee?’

Beloning?

In de nasleep van de 0–0 tegen Eupen viel Schrijvers zelfs uit de selectie op Cercle Brugge. ‘Die niet-selectie was een klap, maar ik heb toen de dag nadien op ­training laten zien dat ik niet opgeef’, zegt Schrijver. ‘Het kan heel snel keren. Er zijn hoogtes en laagtes in ieders carrière. Ik kan niet zeggen dat ik heel laag zit in mijn ­carrière, want ik voel me nog altijd heel goed hier.’

‘Siebe beseft dat hij op verschillende posities moet kunnen ­spelen zijn als hij zijn carrière wil uitbouwen’, zegt Nico Vaesen. ‘Hij kan zich niet vastpinnen op de ­positie van tweede spits in een 3-5-2-systeem.’

De vraag is nu of Clement hem in Parijs beloont met een nieuwe basisplaats. Aangezien heel wat spelers rust kregen en Schrijvers negentig minuten bleef staan, lijkt het dat hij woensdag voor een middenveld Rits-Vanaken-Balanta kiest. Vormer is nog steeds geschorst. ‘Natuurlijk smaakt het naar meer, maar dat was ook zo bij de vorige matchen die ik speelde’, besluit Schrijvers. ‘We zullen zien wat de keuzes van de trainer zijn.’
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door t4nd »

Denk je niet dat hij het ook goed zou kunnen doen met Okereke in de spits? Schrijvers kan de bal mooi in de ruimte geven en een Okereke kan ook wel goed diep gaan.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [16.] Siebe Schrijvers

Bericht door The_One »

Er zou interesse zijn door Gent
Plaats reactie