[.] Riley McGree

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door HeervanBiesen »

Cedrinho schreef: Club heeft met McGree opnieuw Australische groeibriljant
Heeft Club Brugge zijn nieuwe Blondel gevonden? Volgens de reacties die Sport/Voetbalmagazine noteerde, heeft de jonge Australiër Riley McGree alles in zich om de opvolger te worden van de populaire Waal.

Club nam afscheid van Claudemir, die bezweek voor de oliedollars van Al-Ahli (Verenigde Arabische Emiraten), en presenteerde bijna tegelijkertijd zijn negende inkomende transfer: de linksvoetige middenvelder Riley McGree, voor een habbekrats weggeplukt bij Adelaide United, waar hij in maart 2016 - 17 jaar jong - in het eerste elftal debuteerde, een maand erna de titel in de Australische A-League vierde en zijn eerste contractje mocht tekenen. Geen vetpot: 13.700 euro per jaar, tot de zomer van 2018.

Toen McGree zich na Nieuwjaar in de basis speelde, probeerde voorzitter Greg Griffin de middenvelder met een volwaardig profcontract langer aan de club te binden, maar daar ging die op aanraden van zijn zaakwaarnemer niet op in.

Een groeibriljant, die in maart door bondscoach Ange Postecoglou voor de WK-kwalificatieduels tegen Irak en de Verenigde Arabische Emiraten werd opgeroepen. 'Een opwindend talent, dat bij iedereen iets losmaakt', verdedigde Postecoglou zijn keuze. 'Toen ik het nieuws hoorde, dacht ik eerst aan een flauwe grap', lachte de middenvelder, die in september van vorig jaar zonder hoge verwachtingen aan het seizoen bij Adelaide United was begonnen. 'Ik hoopte om hier en daar, door blessures en schorsingen, enkele speelminuten te pakken. Meer niet.' Geen zes maanden later, na een handvol invalbeurten, werd McGree in de Schotse media al aan landskampioen Celtic gekoppeld.

'Ik was niet verbaasd', reageerde Guillermo Amor, T1 van Adelaide United, dat als uittredend landskampioen pas als negende - voorlaatste - eindigde. 'Absoluut een van de lichtpunten van een ontgoochelend seizoen. Goede linkervoet en op verschillende plaatsen inzetbaar: net voor de verdediging, iets hoger of zelfs als nummer tien, kort achter de diepe spits', aldus Amor, de ex-middenvelder die tussen 1988 en 1998 meer dan driehonderd wedstrijden voor FC Barcelona speelde. Een referentie die kan tellen. 'Fysiek is Riley niet indrukwekkend, maar dat compenseert hij met inzet en lef. Alsof hij elke keer in de bal wil bijten.'

In 27 competitiewedstrijden startte de Australiër elf keer in de basis en mocht hij nog vijfmaal invallen, in de AFC Champions League stond hij in vijf van de zes matchen aan de aftrap. 'Door de massale uittocht van enkele vaste waarden kreeg McGree vroeger dan verwacht een kans. Een balvaste speler, die per duel gemiddeld 35 baltoetsen liet noteren, met een passzuiverheid van 83 procent. Maar als je zijn statistieken bekijkt, dan valt vooral zijn honger en bereidheid om ballen te recupereren op', analyseerde Michael Puterflam, journalist van Fox Sports. 'Alleen pakte hij door die drive wel zes gele kaarten in 21 matchen en was hij af en toe betrokken in opstootjes.'

De omschrijving doet denken aan Jonathan Blondel, maar dan vijf centimeter (1m78) groter. Of, zoals McGree door sommige ploegmaats werd genoemd: Brawler from Gawler. De schreeuwer van Gawler, het stadje in het zuiden van Australië waar hij opgroeide. 'Ik wil aan de tegenstanders tonen dat ze mij niet zomaar zullen opzijzetten', vertelde hij aan ABC News. Heeft Club met McGree na eerder Mathew Ryan opnieuw een Australische groeibriljant gestrikt? Komend seizoen is de jongeling alleszins iemand om in het oog te houden.


BRON | Sport-/Voetbalmagazine, 26 juli 2017
Als ik dan goed lees is het enkel zijn uithoudingsvermogen dat een minpunt is, op zich is dat nog dik in orde :-)
Als deze jongen zich conditioneel kan aanpassen aan het Belgisch voetbal zal hij hierin ook wel stappen voorwaarts maken.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door Cedrinho »

Ik hoop vooral dat hij niet in een keurslijf zal worden geduwd maar gewoon zijn ding zal mogen doen en zijn kwaliteiten tonen.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door zegmaardag »

Cedrinho schreef: Ik hoop vooral dat hij niet in een keurslijf zal worden geduwd maar gewoon zijn ding zal mogen doen en zijn kwaliteiten tonen.
Slaat op niks é... Een 18 jarige zonder ervaring 'zijn ding laten doen'.

Laat ons hopen dat ze hem vooral niet doen zwemmen zoals ze Nakamba & Vormer hebben laten zwemmen!
Gebruikersavatar
Okido
Belofte
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:26

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door Okido »

Is hij intussen al aan het meetrainen? Zat tot voor kort nog op een toernooi met de Australische U23 toch?
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door Bosko »

Ja, vorige week donderdag eerste keer meegetraind dacht ik.
Gebruikersavatar
Atarisjeuh
Jeugdspeler
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2016, 18:59
Locatie: Moorslede

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door Atarisjeuh »

Enorm benieuwd naar! De youtube filmpjes zijn alvast enorm belovend. Kijk ik echt naar uit om te zien spelen.
FCB till I die! Once you go blue&black you never go back!
FvH
Tester
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:43

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door FvH »

Hoe staat het met deze jongen?
Er wordt weing over gecommuniceerd.
Ik verwacht wel iets van hem.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door Bosko »

FvH schreef: Hoe staat het met deze jongen?
Er wordt weing over gecommuniceerd.
Ik verwacht wel iets van hem.
Hoe minder dat ze er over communiceren, hoe minder gezaag dat hij er niet bij is.
Vanlerberghe zit zelfs niet op de bank, dus McGree zal al heel sterk moeten trainen om er eens bij te zijn denk ik.

Maar hij traint toch al mee.
[spoiler]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door BlueJedi »

Snap niet waarom we transfers als een Vanlerberghe en McGree doen als die nog niet eens de bank kunnen halen.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: RE: Re: [33.] Riley McGree

Bericht door JRut »

BlueJedi schreef: Snap niet waarom we transfers als een Vanlerberghe en McGree doen als die nog niet eens de bank kunnen halen.
Tja. Concurrentie in een topclub, het is wat.
#hetishierbeter
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

BlueJedi schreef: Snap niet waarom we transfers als een Vanlerberghe en McGree doen als die nog niet eens de bank kunnen halen.
Er mogen er maar 18 op een wedstijdblad staan hé

McGree is 18 jaar en lijkt me duidelijk een toekomstgerichte aankoop
Mag meetrainen met A-kern
Hopelijk dit seizoen af en toe eens op wedstrijdblad, en misschien al eens invallen
Veel meer moeten we wellicht niet verwachten, toch niet dit seizoen
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: RE: Re: [33.] Riley McGree

Bericht door BlueJedi »

JRut schreef:
BlueJedi schreef: Snap niet waarom we transfers als een Vanlerberghe en McGree doen als die nog niet eens de bank kunnen halen.
Tja. Concurrentie in een topclub, het is wat.
Dit gaat niet over concurrentie. We hebben een kern van 35+ spelers dat is gewoon ongezond.

We hebben nu al 10 spelers gekocht, er staan er 2 van in de basis en de rest haalt zelfs de bank niet.

Strandberg moesten ze ook perse kopen en zonder nog maar een minuut gespeeld te hebben gaan ze hem alweer verkopen met verlies. Ik krijg daar het schijt van, voor mij is dat wanbeleid. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat Vanlerberghe of McGree zal uitdraaien als Strandberg maar als je een speler haalt, dan moet die toch uitzicht hebben op speelminuten ? Nu dat je niet meteen de basis in wandelt tot daar aan toe maar dat je zelfs nooit de bank maakt dat snap ik gewoon niet.

Waarom halen we dan zo een spelers ? En vooral waarom halen we er zoveel ?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RE: Re: [33.] Riley McGree

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

BlueJedi schreef:
JRut schreef:
BlueJedi schreef: Snap niet waarom we transfers als een Vanlerberghe en McGree doen als die nog niet eens de bank kunnen halen.
Tja. Concurrentie in een topclub, het is wat.
Dit gaat niet over concurrentie. We hebben een kern van 35+ spelers dat is gewoon ongezond.

We hebben nu al 10 spelers gekocht, er staan er 2 van in de basis en de rest haalt zelfs de bank niet.

Strandberg moesten ze ook perse kopen en zonder nog maar een minuut gespeeld te hebben gaan ze hem alweer verkopen met verlies. Ik krijg daar het schijt van, voor mij is dat wanbeleid. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat Vanlerberghe of McGree zal uitdraaien als Strandberg maar als je een speler haalt, dan moet die toch uitzicht hebben op speelminuten ? Nu dat je niet meteen de basis in wandelt tot daar aan toe maar dat je zelfs nooit de bank maakt dat snap ik gewoon niet.

Waarom halen we dan zo een spelers ? En vooral waarom halen we er zoveel ?
meer dan 35 spelers ? hmmm ..
Claudemir1891
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 aug 2017, 20:58

Re: [33.] Riley McGree

Bericht door Claudemir1891 »

McGree is 17. Laat hem meetrainen met A-kern tot nieuwjaar en zie dan wat voor vlees je in de kuip hebt. McGree kan nooit een voorbeeld zijn van wanbeleid, want de transfersom voor hem was zo laag en hij heeft wel potentieel, dus potentiële baten en kosten afwegend is dit gewoon een goede transfer. Vanlerberghe zal er ook wel komen. Zo'n jonge spelers hebben tot kerst heus wel geduld en tot dan doet Club normaal mee op drie fronten, waardoor ze gegarandeerd speelminuten krijgen. En na de kerstmercato moet de kern opgeruimd zijn.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: [33.] Riley McGree

Bericht door Peet »

vanGentmaarvoorClub schreef:
BlueJedi schreef: Snap niet waarom we transfers als een Vanlerberghe en McGree doen als die nog niet eens de bank kunnen halen.
Er mogen er maar 18 op een wedstijdblad staan hé

McGree is 18 jaar en lijkt me duidelijk een toekomstgerichte aankoop
Mag meetrainen met A-kern
Hopelijk dit seizoen af en toe eens op wedstrijdblad, en misschien al eens invallen
Veel meer moeten we wellicht niet verwachten, toch niet dit seizoen
Zo iemand moet toch ergens kunnen spelen? Je kan iemand die al profwedstrijden speelde toch geen jaar beloftenmatchen laten spelen.
Zoals BJ terecht aanhaalde, echt veel overleg is er toch niet in de aankopen. Je zit met +30 kern met 10 man die in de tribune zitten.

Dat is 7 talenten kopen om er 2 goeie van over te houden. Maar kan wel heel het evenwicht uit de kern halen.
Gesloten