Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Horvath
1
5%
Palacios
1
5%
Mechele
1
5%
Denswil
2
10%
De Bock
2
10%
Nakamba
4
19%
Vormer
0
Geen stemmen
Dennis
1
5%
Refaelov
2
10%
Simons
1
5%
Touba
3
14%
Vlietinck
0
Geen stemmen
Vanaken
0
Geen stemmen
Perbet
1
5%
Diaby
2
10%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Coroneon
Tester
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2017, 19:17

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door Coroneon »

Ik zit al een tijdje dit forum te lezen. Ik heb me nu toch maar eens laten registreren, kwestie van af en toe eens te kunnen reageren.

De wedstrijd van gisteren:
- Ik begrijp de reacties van Leko en de spelers niet volledig. Als ik de reacties goed lees en begrijp, zijn ze redelijk tevreden. Blijkbaar hebben ze veel uitgespeelde kansen gehad en heeft Bilbao slechts 2 keer op doel kunnen trappen en uit die twee kansen twee keer kunnen scoren. Ook zouden ze veel meer initiatief getoond hebben dan Bilbao.
Ik vind het nogal kort door de bocht. In de eerste helft stonden we eigenlijk nergens. De kans die we via Dennis hebben gekregen kwam ook door een individuele fout bij Bilbao. Deze kans is er niet gekomen door een snelle aanvallende combinatie.
- We zijn ook maar pas echt aanvallend beginnen voetballen toen Bilbao met 10 kwam te staan.
- Ook het flankenspel was beneden alle peil. Als je 3-5-2 speelt (in meeste gevallen was het 3-6-1) dan mag je toch verwachten dat de backs regelmatig oprukken en goede voorzetten afleveren. Dit kwam er onvoldoende uit. De Bock en Palacios zijn hiervoor de backs niet....
- Zoals hier ook al gezegd op het forum: een gebrek aan een creatieve '10'. Nakamba en Vormer waren wel goed, maar toch was er nood aan wat extra aanvallende impulsen vanuit het centrale middenveld. Als het via de flanken niet werkt, dan moet je gewoon een centrale 10 hebben.
- Probleem Vossen: ik snap gedeeltelijk de kritische reacties op Vossen. Probleem is dat Vossen niet functioneert als je hem als diepe spits zet. Een type Vossen werkt enkel in een 2-spitsensysteem waar je hem moet plaatsen naast een sterke spits die de ruimtes kan maken (imo type Wesley). Vossen kan gewoon die ruimtes niet maken wegens te weinig snelheid en kracht. Persoonlijk heb ik niks tegen zo'n spitsen, maar je moet ze dan wel correct gebruiken...

Het is en blijft natuurlijk nog maar een oefenmatch, maar de Brugse Metten is toch traditioneel een wedstrijd waar men echt moet kijken waar de ploeg ondertussen staat. Bilbao is een goede ploeg, maar de komende weken hebben we ook lastige wedstrijden in de voorronde van de CL en de eerste uitmatch op Lokeren. Als je in een thuiswedstrjid tegen Bilbao wat achter de feiten moet aanhollen, dan heb ik geen gerust gevoel in de volgende wedstrijden...
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door Stylisimo »

Ik heb zo het gevoel dat Leko een statement wou maken. Het tactisch plaatje klopte wel, maar de invulling door de spelers? Een drama!
-Leko stelt De Bock op om aan het bestuur te tonen dat hij echt tekort komt. Touba is 2 klasse's beter volgens mij, maar kan je het seizoen aanvatten met een jonkie als enige valabele optie op de LB?
-Palacios stond telkens op 2 man, maar dat kwam meer door een slechte coaching van enerzijds Mechele naast hem plus de nonchalance van Rafa. De Bock had op dat vlak meer geluk met een harder werkende Denis voor zich.
-Centraal achteraan met Denswil, Mechele en Poulain mis je wat voetballend vermogen. Bilbao had duidelijk z'n huiswerk niet echt gemaakt, anders zorg je dat Denswil die bal niet krijgt en vermijd je al een paar deftige crossballen. Verdedigend zijn Poulain en Mechele ok, aanvallend beperkt en bij Denswil lijkt het soms omgekeerd. Puur concentratie en een tikkeltje arrogantie bij die kerel lijkt het me.
-Vossen of Perbet? Die keuze lijkt me ook vrij duidelijk.
-Vanaken had er ook opgemogen en dan mag Vormer gerust op de bank van mij. Die was precies mossel noch vis gisteren. Trapt de stilliggende ballen goed, maar anderen kunnen dat evenzeer denk ik dan. Hans kwam erop en er zat direct meer schwung id ploeg.

Niks nieuws aan de zon in feite, waardoor ik denk dat Leko voor een vol huis een ferm statement richting bestuur wou maken. Woensdag zal hij wel spelen met de sterkste spelers in die opstelling denk ik.

Dit was nog een voorbereidingsmatch, woensdag ga ik diep teleurgesteld zijn als er geen betere spelers op het veld staan.
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door Tiki Taka »

Stylisimo schreef: Ik heb zo het gevoel dat Leko een statement wou maken. Het tactisch plaatje klopte wel, maar de invulling door de spelers? Een drama!
-Leko stelt De Bock op om aan het bestuur te tonen dat hij echt tekort komt. Touba is 2 klasse's beter volgens mij, maar kan je het seizoen aanvatten met een jonkie als enige valabele optie op de LB?
-Palacios stond telkens op 2 man, maar dat kwam meer door een slechte coaching van enerzijds Mechele naast hem plus de nonchalance van Rafa. De Bock had op dat vlak meer geluk met een harder werkende Denis voor zich.
-Centraal achteraan met Denswil, Mechele en Poulain mis je wat voetballend vermogen. Bilbao had duidelijk z'n huiswerk niet echt gemaakt, anders zorg je dat Denswil die bal niet krijgt en vermijd je al een paar deftige crossballen. Verdedigend zijn Poulain en Mechele ok, aanvallend beperkt en bij Denswil lijkt het soms omgekeerd. Puur concentratie en een tikkeltje arrogantie bij die kerel lijkt het me.
-Vossen of Perbet? Die keuze lijkt me ook vrij duidelijk.
-Vanaken had er ook opgemogen en dan mag Vormer gerust op de bank van mij. Die was precies mossel noch vis gisteren. Trapt de stilliggende ballen goed, maar anderen kunnen dat evenzeer denk ik dan. Hans kwam erop en er zat direct meer schwung id ploeg.

Niks nieuws aan de zon in feite, waardoor ik denk dat Leko voor een vol huis een ferm statement richting bestuur wou maken. Woensdag zal hij wel spelen met de sterkste spelers in die opstelling denk ik.

Dit was nog een voorbereidingsmatch, woensdag ga ik diep teleurgesteld zijn als er geen betere spelers op het veld staan.
Leko wou zeker een statement maken t.o.v. Vanaken, Limbombe en De Bock (vervanging).
Volgens mij zal Touba echt zijn kans krijgen de komende matchen.
Leko is nog ver van zijn type ploeg, en na enkele uitgaande transfers en de benodigde extra financiële middelen, zullen zeker nog enkele inkomende versterkingen volgen eind augustus. Ondertussen zal het zaak zijn van de schade zo veel mogelijk te beperken.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door Brechtje »

Leko: "We zoeken nog naar evenwicht in de ploeg en missen nog enkele profielen. "

Stylisimo kan nog gelijk hebben over dat statement...
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door zegmaardag »

Touba is nu al 10 keer meer dan De Bock... Geef die gewoon volop zijn kans, hij zal ons punten kosten ja, maar niet meer dan De Bock ons kost...
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door Bosko »

Poll toegevoegd.
Vossen, Vanlerberghe en Poulain er niet bij wegens limiet van 15 opties.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door fcb 4 life »

Bosko schreef: Poll toegevoegd.
Vossen, Vanlerberghe en Poulain er niet bij wegens limiet van 15 opties.
Vossen speelde wat, 70 min? Diaby 20? Swat niet dat die stemmen ga krijgen.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door fcb 4 life »

zegmaardag schreef: Touba is nu al 10 keer meer dan De Bock... Geef die gewoon volop zijn kans, hij zal ons punten kosten ja, maar niet meer dan De Bock ons kost...
Idd, ik zei het gisteren ook nog, hij zal ons zeker punten kosten, maar veel liever zo dan opnieuw constant Bockie..
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door Bosko »

fcb 4 life schreef:
Bosko schreef: Poll toegevoegd.
Vossen, Vanlerberghe en Poulain er niet bij wegens limiet van 15 opties.
Vossen speelde wat, 70 min? Diaby 20? Swat niet dat die stemmen ga krijgen.
Ja daarom. Denk niet dat er iemand van plan was om op Vossen te stemmen.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door fcb 4 life »

Bosko schreef:
fcb 4 life schreef:
Bosko schreef: Poll toegevoegd.
Vossen, Vanlerberghe en Poulain er niet bij wegens limiet van 15 opties.
Vossen speelde wat, 70 min? Diaby 20? Swat niet dat die stemmen ga krijgen.
Ja daarom. Denk niet dat er iemand van plan was om op Vossen te stemmen.
Nee idd :mrgreen:
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door fcb 4 life »

Limbombe blijkbaar al op zen plaats gezet..
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door zegmaardag »

fcb 4 life schreef: Limbombe blijkbaar al op zen plaats gezet..
?
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door Brechtje »

zegmaardag schreef:
fcb 4 life schreef: Limbombe blijkbaar al op zen plaats gezet..
?
Leko gaf aan dat hij z'n verdedigende werk niet voldoende deed.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door Tiki Taka »

zegmaardag schreef:
fcb 4 life schreef: Limbombe blijkbaar al op zen plaats gezet..
?
Idd, zat in de tribune, toch? En niet gekwetst.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Brugse Metten | Club Brugge KV - Athletic Bilbao | vr 21/07 - 19:00

Bericht door fcb 4 life »

Tiki Taka schreef:
zegmaardag schreef:
fcb 4 life schreef: Limbombe blijkbaar al op zen plaats gezet..
?
Idd, zat in de tribune, toch? En niet gekwetst.
Doet volgens Leko zen verdedigende taken niet goed.
Plaats reactie