[18.] Marvelous Nakamba

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Tiki Taka »

Wat een heerser is deze man toch, hopelijk blijft hij blessurevrij voor de rest van het seizoen.
Speciale vermelding voor Mats Rits die het totnogtoe toch heel goed gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Hannes »

Yes! Maar ik vrees dat het nog te vroeg is om hem woensdag al te laten starten tegen Atletico...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Tiki Taka »

Hannes schreef: Yes! Maar ik vrees dat het nog te vroeg is om hem woensdag al te laten starten tegen Atletico...
Dat vrees ik ook, terwijl hij nochtans broodnodig zal zijn. Zonder wedstrijdritme en pas terug uit blessure, zal Leko niet het risico nemen vermoed ik.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Bosko »

Tiki Taka schreef:
Hannes schreef: Yes! Maar ik vrees dat het nog te vroeg is om hem woensdag al te laten starten tegen Atletico...
Dat vrees ik ook, terwijl hij nochtans broodnodig zal zijn. Zonder wedstrijdritme en pas terug uit blessure, zal Leko niet het risico nemen vermoed ik.
Mata maakt wel grote kans denk ik om te starten woensdag.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef:
Hannes schreef: Yes! Maar ik vrees dat het nog te vroeg is om hem woensdag al te laten starten tegen Atletico...
Dat vrees ik ook, terwijl hij nochtans broodnodig zal zijn. Zonder wedstrijdritme en pas terug uit blessure, zal Leko niet het risico nemen vermoed ik.
Ook niet broodnodig, vind ik. Zoiets zeggen getuig van weinig respect tegenover Rits die de overstap van een degradant naar een topclub geruisloos maakt.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Pica »

Ons systeem valt of staat niet met personen vind ik (Vanaken excluded dan misschien), maar wel met mentaliteit. Voor de match op woensdag alles omgooien om toch maar persoon x/y in te passen is dan ook niet nodig.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Tiki Taka »

JRut schreef:
Tiki Taka schreef:
Hannes schreef: Yes! Maar ik vrees dat het nog te vroeg is om hem woensdag al te laten starten tegen Atletico...
Dat vrees ik ook, terwijl hij nochtans broodnodig zal zijn. Zonder wedstrijdritme en pas terug uit blessure, zal Leko niet het risico nemen vermoed ik.
Ook niet broodnodig, vind ik. Zoiets zeggen getuig van weinig respect tegenover Rits die de overstap van een degradant naar een topclub geruisloos maakt.
In Europees verband is het niveau verschil tussen Nakamba en Rits volgens mij nochtans substantieel.
Ik gaf eerder al aan dat Rits het totnogtoe goed heeft gedaan. :teach:
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef:
JRut schreef:
Tiki Taka schreef:
Hannes schreef: Yes! Maar ik vrees dat het nog te vroeg is om hem woensdag al te laten starten tegen Atletico...
Dat vrees ik ook, terwijl hij nochtans broodnodig zal zijn. Zonder wedstrijdritme en pas terug uit blessure, zal Leko niet het risico nemen vermoed ik.
Ook niet broodnodig, vind ik. Zoiets zeggen getuig van weinig respect tegenover Rits die de overstap van een degradant naar een topclub geruisloos maakt.
In Europees verband is het niveau verschil tussen Nakamba en Rits volgens mij nochtans substantieel.
Ik gaf eerder al aan dat Rits het totnogtoe goed heeft gedaan. :teach:
Vond je dat tegen Dortmund?

Trouwens raar gezegd wetende dat Nakamba eigenlijk nog geen substantieel Europees heeft gespeeld tegen ons. Twee voorrondes in augustus vorig jaar op een moment dat ons team amper op de rails stond.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door leem »

JRut schreef:
Tiki Taka schreef:
JRut schreef:
Tiki Taka schreef:
Dat vrees ik ook, terwijl hij nochtans broodnodig zal zijn. Zonder wedstrijdritme en pas terug uit blessure, zal Leko niet het risico nemen vermoed ik.
Ook niet broodnodig, vind ik. Zoiets zeggen getuig van weinig respect tegenover Rits die de overstap van een degradant naar een topclub geruisloos maakt.
In Europees verband is het niveau verschil tussen Nakamba en Rits volgens mij nochtans substantieel.
Ik gaf eerder al aan dat Rits het totnogtoe goed heeft gedaan. :teach:
Vond je dat tegen Dortmund?

Trouwens raar gezegd wetende dat Nakamba eigenlijk nog geen substantieel Europees heeft gespeeld tegen ons. Twee voorrondes in augustus vorig jaar op een moment dat ons team amper op de rails stond.
En een speler die amper op toeren is... Mats verdient deze mats.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Cedrinho »

Anderzijds zou ik Nakamba toch minstens een halfuur gunnen weer. Zeker in deze match waarin we - in theorie - kansloos zijn. Tegen Dortmund hadden we een 100% matchfitte Nakamba beter kunnen gebruiken dan Rits, ook al trekt Mats verdomd goed zijn streng intussen. Dus dan zou ik nu echt van elke gelegenheid profiteren om Nakamba terug te brengen. Een invalbeurt van en halfuur of - afhankelijk van het matchverloop - een volledige helft, zou ik zeker gepast vinden in deze wedstrijd.

Nu goed, mijn ideale driehoek in het midden is Nakamba-Rits-Vanaken op dit moment, dus ik ben ook niet geheel objectief. Het is een beetje jammer om deze "discussie" als een "Nakamba versus Rits" te zien. Ik zie hen perfect samen kunnen spelen op het middenveld, maar dan zou Vormer eruit moeten. Op termijn is Nakamba gewoon zeker van zijn basisplaats. Vanaken uiteraard ook, gezien zijn niveau in het voorbije jaar. Dus dan is de keuze Vormer of Rits, wat ook gewoon logischer is want ze zijn voor dezelfde positie gemaakt. Op dit moment zou ik dan Rits verkiezen, behalve in de matchen waar echt gebikkeld moet worden, zoals op Standard zondag.

Na ja, we zien wel. Ik zou gewoon graag zien dat we tegen de dubbele confrontatie tegen Monaco Nakamba terug als volwaardige basisspeler hebben. (Net als Mitrovic trouwens, onbegrijpelijk dat die niet meer speelt, maar da's voer voor een ander topic.)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door t4nd »

Bosko schreef: Mata maakt wel grote kans denk ik om te starten woensdag.
Ik zie hem eerder invallen en Vlietinck starten. Dat gaf Mata na de match tegen Cercle ook al aan trouwens - dat hij zichzelf eerder een vermoeide Vlietinck na een uur ziet vervangen dan starten.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Tiki Taka »

Cedrinho schreef: Anderzijds zou ik Nakamba toch minstens een halfuur gunnen weer. Zeker in deze match waarin we - in theorie - kansloos zijn. Tegen Dortmund hadden we een 100% matchfitte Nakamba beter kunnen gebruiken dan Rits, ook al trekt Mats verdomd goed zijn streng intussen. Dus dan zou ik nu echt van elke gelegenheid profiteren om Nakamba terug te brengen. Een invalbeurt van en halfuur of - afhankelijk van het matchverloop - een volledige helft, zou ik zeker gepast vinden in deze wedstrijd.

Nu goed, mijn ideale driehoek in het midden is Nakamba-Rits-Vanaken op dit moment, dus ik ben ook niet geheel objectief. Het is een beetje jammer om deze "discussie" als een "Nakamba versus Rits" te zien. Ik zie hen perfect samen kunnen spelen op het middenveld, maar dan zou Vormer eruit moeten. Op termijn is Nakamba gewoon zeker van zijn basisplaats. Vanaken uiteraard ook, gezien zijn niveau in het voorbije jaar. Dus dan is de keuze Vormer of Rits, wat ook gewoon logischer is want ze zijn voor dezelfde positie gemaakt. Op dit moment zou ik dan Rits verkiezen, behalve in de matchen waar echt gebikkeld moet worden, zoals op Standard zondag.

Na ja, we zien wel. Ik zou gewoon graag zien dat we tegen de dubbele confrontatie tegen Monaco Nakamba terug als volwaardige basisspeler hebben. (Net als Mitrovic trouwens, onbegrijpelijk dat die niet meer speelt, maar da's voer voor een ander topic.)
Een middenveld Nakamba-Rits-Vanaken dus met 2 CVM`s is volgens mij geen optie, wegens te weinig voetballend vermogen.
Ik verkies Nakamba altijd boven Rits, Nakamba is gewoon enkele niveau`s beter, en daarmee doe ik geen afbraak aan Rits, het is gewoon zo.
Dat is ook geen schande hoor, ik voorspel Nakamba nl. nog een mooie toekomst in een Europese top competitie.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef:
Bosko schreef: Mata maakt wel grote kans denk ik om te starten woensdag.
Ik zie hem eerder invallen en Vlietinck starten. Dat gaf Mata na de match tegen Cercle ook al aan trouwens - dat hij zichzelf eerder een vermoeide Vlietinck na een uur ziet vervangen dan starten.
Dat denk ik ook, wel zie ik Leko zowel Nakamba als Mata een invalbeurt gunnen.
Misschien starten ze wel zondag op Standard.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Clubpolska »

Tiki Taka schreef: Een middenveld Nakamba-Rits-Vanaken dus met 2 CVM`s is volgens mij geen optie, wegens te weinig voetballend vermogen.
Ik verkies Nakamba altijd boven Rits, Nakamba is gewoon enkele niveau`s beter, en daarmee doe ik geen afbraak aan Rits, het is gewoon zo.
Dat is ook geen schande hoor, ik voorspel Nakamba nl. nog een mooie toekomst in een Europese top competitie.
Allé jong, bedankt voor dit inzicht. Zo had niemand het hier, laat staan op de club, al gezegd en gezien. :thumba:
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [18.] Marvelous Nakamba

Bericht door Hannes »

leem schreef:
JRut schreef:
Tiki Taka schreef:
JRut schreef:
Ook niet broodnodig, vind ik. Zoiets zeggen getuig van weinig respect tegenover Rits die de overstap van een degradant naar een topclub geruisloos maakt.
In Europees verband is het niveau verschil tussen Nakamba en Rits volgens mij nochtans substantieel.
Ik gaf eerder al aan dat Rits het totnogtoe goed heeft gedaan. :teach:
Vond je dat tegen Dortmund?

Trouwens raar gezegd wetende dat Nakamba eigenlijk nog geen substantieel Europees heeft gespeeld tegen ons. Twee voorrondes in augustus vorig jaar op een moment dat ons team amper op de rails stond.
En een speler die amper op toeren is... Mats verdient deze mats.
Wat een gezever hier eigenlijk weer zeg. "Ik ben fan van Nakamba" vervormen tot "Rits kent er geen kloten van". Sommigen hier zijn waarlijke kampioenen in het verdraaien of het uit de context rukken van een uitspraak.
En ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat er.nogal op de man wordt gespeeld: laat X identiek dezelfde uitspraak doen als Y en X wordt afgemaakt terwijl Y vrijuit gaat. Een beetje serieus blijven hé mannekens alstublieft.
Gesloten