[T1] Ivan Leko

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Hoe lang zal Leko bij Club blijven? / Wat verwacht je van Leko

Ontslag voor 1 november
12
11%
Ontslag voor 31 januari
10
9%
Wordt bedankt na het seizoen
16
15%
Op z'n minst 2 seizoenen
20
19%
Zal mooi en goed voetbal brengen
40
37%
Zal niet met druk om kunnen
4
4%
Zal slechte resultaten en slecht voetbal brengen
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 108

Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Khas »

zegmaardag schreef: 16 mei 2019, 22:44 Als je hem dan toch één ding moet verwijten, dan is het een gebrek aan tactische flexibiliteit. We hebben tegen de ploegen waar we tegen vastliepen, geen grote wijzigingen in ons spel kunnen brengen.

Ik denk dat het niet slecht zou zijn om in schoonheid te eindigen, al vind ik het nog altijd ontzettend indrukwekkend wat hij gerealiseerd heeft.

Danku Ivan.
Ik ben hem wel dankbaar dat hij altijd geprobeerd heeft om voetbal te brengen en nooit opgaf.
Daar aan denken doet de woede wat koelen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Puur naar het scorebord kijkende zou je kunnen zeggen: vorig jaar kampioen, dit jaar knappe CL-campagne.
Maar al bij al... Veel te weinig toch?

Goeie gast, die Ivan Leko, absoluut, maar Club heeft toch te weinig gebracht? Vorig jaar zat het mee dat alle concurrenten rotslecht aan het seizoen begonnen, dit jaar was Club zelf te weinig op niveau (thuis verliezen tegen Moeskroen, Zulte, Charleroi..) en zat het in het begin van de po's nog wel mee.
Bovendien ook constant gewoon hetzelfde stereotype voetbal met veel minder dreiging dan wordt beweerd. We hadden veel balbezit, maar deden er te weinig mee.
Raar genoeg is het net de passie en de vechtlust die Leko zo hoog in het vaandel draagt die ik misschien het meest heb gemist. Veel te weinig gevaar in de box ook. En regelmatig wat rare keuzes in de opstelling of de wissels.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3349
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door IsO »

Khas schreef: 16 mei 2019, 23:03
zegmaardag schreef: 16 mei 2019, 22:44 Als je hem dan toch één ding moet verwijten, dan is het een gebrek aan tactische flexibiliteit. We hebben tegen de ploegen waar we tegen vastliepen, geen grote wijzigingen in ons spel kunnen brengen.

Ik denk dat het niet slecht zou zijn om in schoonheid te eindigen, al vind ik het nog altijd ontzettend indrukwekkend wat hij gerealiseerd heeft.

Danku Ivan.
Ik ben hem wel dankbaar dat hij altijd geprobeerd heeft om voetbal te brengen en nooit opgaf.
Daar aan denken doet de woede wat koelen.
Woede zowaar. En geen respect voor Leko. Care to elaborate?
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door JRut »

Cedrinho schreef: 17 mei 2019, 00:09 Puur naar het scorebord kijkende zou je kunnen zeggen: vorig jaar kampioen, dit jaar knappe CL-campagne.
Maar al bij al... Veel te weinig toch?

Goeie gast, die Ivan Leko, absoluut, maar Club heeft toch te weinig gebracht? Vorig jaar zat het mee dat alle concurrenten rotslecht aan het seizoen begonnen, dit jaar was Club zelf te weinig op niveau (thuis verliezen tegen Moeskroen, Zulte, Charleroi..) en zat het in het begin van de po's nog wel mee.
Bovendien ook constant gewoon hetzelfde stereotype voetbal met veel minder dreiging dan wordt beweerd. We hadden veel balbezit, maar deden er te weinig mee.
Raar genoeg is het net de passie en de vechtlust die Leko zo hoog in het vaandel draagt die ik misschien het meest heb gemist. Veel te weinig gevaar in de box ook. En regelmatig wat rare keuzes in de opstelling of de wissels.
Nochtans presteerden we ook dit jaar opnieuw op een degelijk kampioenenniveau. Ik denk dat we cijfers gaan halen die lang niet iedere kampioen ieder jaar heeft gehaald in de POs. Dat Genk ons daarmee nog ruimschoots overtreft, zegt eerder over iets hen dan over ons.
Bovendien, hetzelfde stereotype voetbal? We waren herkenbaar, ja. En het was minder spannend dan vorig jaar, maar stereotiep? We hebben de vloer aangeveegd met iedere topploeg uit België, met stereotiep voetbal doe je dat niet.

Bovendien, veel te weinig gevaar in de box? We scoren evenveel doelpunten als de kampioen, verspreid over veel meer spelers. Dat zal allemaal wel meevallen.

Kon Leko beter? Volgens mij wel, maar ik denk dat we ferm verwend zijn geweest de laatste twee jaar, zeker wetend wat een gigantische gok Ivan Leko eigenlijk is geweest. Dus te weinig gebracht? Dat is toch écht veel te kort door de bocht.
#hetishierbeter
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3349
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door IsO »

JRut schreef: 17 mei 2019, 13:58
Cedrinho schreef: 17 mei 2019, 00:09 Puur naar het scorebord kijkende zou je kunnen zeggen: vorig jaar kampioen, dit jaar knappe CL-campagne.
Maar al bij al... Veel te weinig toch?

Goeie gast, die Ivan Leko, absoluut, maar Club heeft toch te weinig gebracht? Vorig jaar zat het mee dat alle concurrenten rotslecht aan het seizoen begonnen, dit jaar was Club zelf te weinig op niveau (thuis verliezen tegen Moeskroen, Zulte, Charleroi..) en zat het in het begin van de po's nog wel mee.
Bovendien ook constant gewoon hetzelfde stereotype voetbal met veel minder dreiging dan wordt beweerd. We hadden veel balbezit, maar deden er te weinig mee.
Raar genoeg is het net de passie en de vechtlust die Leko zo hoog in het vaandel draagt die ik misschien het meest heb gemist. Veel te weinig gevaar in de box ook. En regelmatig wat rare keuzes in de opstelling of de wissels.
Nochtans presteerden we ook dit jaar opnieuw op een degelijk kampioenenniveau. Ik denk dat we cijfers gaan halen die lang niet iedere kampioen ieder jaar heeft gehaald in de POs. Dat Genk ons daarmee nog ruimschoots overtreft, zegt eerder over iets hen dan over ons.
Bovendien, hetzelfde stereotype voetbal? We waren herkenbaar, ja. En het was minder spannend dan vorig jaar, maar stereotiep? We hebben de vloer aangeveegd met iedere topploeg uit België, met stereotiep voetbal doe je dat niet.

Bovendien, veel te weinig gevaar in de box? We scoren evenveel doelpunten als de kampioen, verspreid over veel meer spelers. Dat zal allemaal wel meevallen.

Kon Leko beter? Volgens mij wel, maar ik denk dat we ferm verwend zijn geweest de laatste twee jaar, zeker wetend wat een gigantische gok Ivan Leko eigenlijk is geweest. Dus te weinig gebracht? Dat is toch écht veel te kort door de bocht.
Ben het helemaal met jou eens. Wat dat gevaar in de box betreft, bleek eerder al uit cijfers dat dat er nog steeds was, maar dat het probleem vooral lag bij de afwerking van de gecreëerde kansen (want die waren er vaak meer dan voldoende) door onze jonge voorhoede.

Bij de komst van Leko bestond bij velen de perceptie dat 1) een overgangsfiguur werd aangesteld, of 2) dat een enorme gok werd genomen door ons bestuur. Er bestond ook een vrij algemene consensus dat hij een door Preud'homme uitgeperste kern zou erven.

Die negatieve perceptie werd dan nog eens versterkt door de vroege Europese uitschakeling, voor mij persoonlijk nog altijd de grootste ontgoocheling uit de Leko-periode, omdat hij tegen AEK zijn eigen filosofie verloochende.

Als je dan ziet dat we in zijn eerste seizoen kampioen spelen, en in zijn tweede een meer dan behoorlijke CL-campagne afwerken en tot de voorlaatste speeldag van POI meedoen voor de titel, ondanks het hele propere handen-gedoe waarin hij persoonlijk zwaar door het slijk werd gehaald, dan heeft hij de verwachtingen als je het mij vraagt toch overtroffen, en is de balans wat mij betreft meer dan positief.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door kingpietro105 »

Voor mij toch een voorbeeld van metale kracht. Wat een mentale veerkracht. opgepakt in je eigen huis en vernederend door de media terwijl je onschuldig bent. Maar er niet mee inzitten en je best blijven doen waardoor je blijft meestrijden tot de voorlaatste speeldag voor de titel. Knap zeer knap.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Maximus »

Ik ga hem missen. Een trainer met een puur blauw-zwart hart. Wat een charisma. Wat een mentaliteit. Soms koppig en hij maakte geregeld rare keuzes, maar hij heeft een eigen visie over hoe hij onze wilde laten voetballen. Twee jaar mooi, aanvallend voetbal gezien onder hem. Ik hoop dat ze met een waardige vervanger afkomen, anders zie ik niet in waarom ze niet meer moeite deden om hem nog wat langer bij ons te houden. Veel succes verder Ivan! (hopelijk in het buitenland en niet bij één van onze rechtstreekste concurrenten)
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Khas »

Groots interview met Radio1 na de match. Op die manier afscheid nemen is bewonderenswaardig.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Jelle
Jeugdspeler
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Jelle »

Khas schreef:Groots interview met Radio1 na de match. Op die manier afscheid nemen is bewonderenswaardig.
Het 'onderling overleg' verhaal mag wel officieel de vuilbak in. Voor zover we dat nog niet doorhadden natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door JRut »

Officieel afgelopen voor hem.

Een dikke, dikke merci, Ivan. Je kwam toe als nobody, als gigantisch risico, als tussenpaus. Dàt was de algemene teneur bij jouw komst. Je gaat weg als kampioen, vice-kampioen en grondlegger van enkele memorabele prestaties (0-4 op Monaco, 0-4 op Gent, 5-0 thuis tegen mauf, 2-3 op anderlecht na 500 jaar). Je gaat weg als Ivan Leko, gelauwerd ex-trainer en kampioenenmaker van Club Brugge KV. Jouw verdienste, Ivan.

Het ga je goed.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door nesnaj713 »

Bedankt Ivan! Weinigen die dit van jou hadden verwacht. Bedankt voor de mooie resultaten, bedankt voor de herinneringen en bedankt voor jouw passie. Het waren 2 leuke seizoenen met jou als trainer.

Hopelijk een nieuwe uitdaging die je waarschijnlijk ook gewoon succesvol zal afronden.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Cedrinho »

Grote meneer.
Je voelde wel aan alles dat het op was, maar wat we de voorbije 2 seizoenen hebben meegemaakt bij Club was qua resultaten best ok. Enkel de bekercompetitie was misschien een ontgoocheling (verloren finale vorig jaar, dit jaar er vroeg uit), maar voor de rest weinig reden tot klagen. Het voetbal was niet altijd top, de keuzes waren soms raar, maar uiteindelijk moet je met een titel en een 2e plaats gewoon tevreden zijn. En in de CL lieten we ook geen mal figuur.
Maar vooral de persoon Leko was echt wel een fantastische match met Club. De passie, de gedrevenheid, de grinta. Chapeau.
Als trainer nog veel te leren, maar als persoon een grote meneer.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door PetjeFCB »

Merci Ivan!

Bij jouw aanstelling had niemand deze resultaten verwacht. Het waren 2 mooie jaren, met enkele uitschieters van wedstrijden waar Club een echt genot was. Je mag trots zijn op wat je hebt bereikt. De resultaten die je haalt in deze 2 jaren zijn top! Maar ben ook overtuigd dat een vertrek nu het beste is voor beide partijen.

Ivan, legend, succes! Tga je goed.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Bosko »

Bedankt coach!
Gebruikersavatar
Bruges8940
Belofte
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:27

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Bruges8940 »

Bedankt voor alles en al het beste in de toekomst! ILBA voor altijd!
Plaats reactie