[42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door Khas »

Hannes schreef: 05 feb 2019, 00:27
Khas schreef: 05 feb 2019, 00:06 Rood is het wel, maar er is een dosis pech mee gemoeid. 2 weken is redelijk. Doe je zoiets bewust, dan mag je op 4+ rekenen.
Het was met niet de minste intentie, vanuit stilstand. Dit was zoals wegglijden en iemand neerhalen door tegen hem aan te vallen.
Het zag er erg uit, maar voor mij was het zelfs geen geel. Laat staan 2 weken schorsing.
Antwerp vorige week tegen Carcela, dàt was rood en schorsing: mét intentie, tijdens actie op snelheid, mét gevaar om speler te blesseren, mét de bedoeling een tegenaanval met kans op scoren te beletten door spelbederf. Duidelijker kan het toch niet?
Dat van Carcela heb je volkomen gelijk in hoor.
Wat er spijtig is, is dat er in het reglement zoiets bestaat als intentie. Ontworpen om discussies als deze te maken, is het nergens goed voor.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door Tiki Taka »

Ik vond dit wel een bewuste fout, net zoals hij tegen Charleroi (of Oostende?) ook zo`n bewuste en vuile fout maakte,
uit frustratie dat hij niet in de match zat.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef: 05 feb 2019, 07:34 Ik vond dit wel een bewuste fout, net zoals hij tegen Charleroi (of Oostende?) ook zo`n bewuste en vuile fout maakte,
uit frustratie dat hij niet in de match zat.
Mja kom, dat is toch echt niet gebaseerd op hetgeen je ziet dan.
#hetishierbeter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door Cedrinho »

Sowieso geen bewuste fout, toch? Die van Gent tackelt perfect, waardoor hij de bal tijdens het overstapje onder de voeten van Dennis weghaalt en Dennis zijn voet zo op zijn been belandt in plaats van het overstapje te kunnen doen.
Naar de letter van het reglement is het rood want voet volledig op het been, boven de enkel, et cetera. Maar in de geest van het spel is het geen rood want geen enkele intentie. Gewoon een ongelukkig contact. Ik snap dus dat rood gegeven wordt en in het stadion zelf vond ik het ook meteen rood, maar achteraf bekeken was geel misschien meer op z'n plaats.
Uiteindelijk is het zoals Khas zei misschien het best zoals het nu ging: rood voor de fout, maar beperkte strafmaat door de afwezigheid van de intentie.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door Hannes »

Cedrinho schreef: 05 feb 2019, 13:10 Sowieso geen bewuste fout, toch? Die van Gent tackelt perfect, waardoor hij de bal tijdens het overstapje onder de voeten van Dennis weghaalt en Dennis zijn voet zo op zijn been belandt in plaats van het overstapje te kunnen doen.
Naar de letter van het reglement is het rood want voet volledig op het been, boven de enkel, et cetera. Maar in de geest van het spel is het geen rood want geen enkele intentie. Gewoon een ongelukkig contact. Ik snap dus dat rood gegeven wordt en in het stadion zelf vond ik het ook meteen rood, maar achteraf bekeken was geel misschien meer op z'n plaats.
Uiteindelijk is het zoals Khas zei misschien het best zoals het nu ging: rood voor de fout, maar beperkte strafmaat door de afwezigheid van de intentie.
Rood voor de fout ok dan nog, als je de letter van het reglement volgt. Waar ik overigens geen voorstander van ben. Het is echt ongelooflijk moeilijk geworden om scheidsrechter te zijn: in een fractie van een seconde hoort hij een heel arsenaal aan regeltjes te overlopen. De ene partij doet er alles aan om hem te laten geloven dat hij net half vermoord werd; de andere partij probeert hem te overtuigen van de Hollywood-allures van de eerste partij. En gans België kijkt herhaling na herhaling, vanuit verschillende standpunten en in slow motion mee, en hakt er ook nog eens op in als je ook maar dúrft een foutje te maken. Ga er maar aan staan. Elk weekend dikke chapeau voor die mannen.

En by the way: ik vind 2 matchen nochtans stevig hoor.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door Hannes »

Tiki Taka schreef: 05 feb 2019, 07:34 Ik vond dit wel een bewuste fout, net zoals hij tegen Charleroi (of Oostende?) ook zo`n bewuste en vuile fout maakte,
uit frustratie dat hij niet in de match zat.
TT serieus, kijk eens goed naar welke beweging hij inzet.
Maar inderdaad, gisteren in Extra Time een belachelijke fout van Dennis gezien tegen Charleroi die zuiver rood verdiende.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door Jens27 »

Zijn we sinds Witsel niet wat te soft geworden? :dunno:
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door JRut »

Jens27 schreef: 06 feb 2019, 10:55 Zijn we sinds Witsel niet wat te soft geworden? :dunno:
Dat is niet sinds Witsel. Da's in het algemeen zo, zelfs buiten het voetbal.
#hetishierbeter
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door PetjeFCB »

Fout is fout, met intentie of niet,
Dat is enkel van belang voor de strafmaat.

Fout was volledig onvrijwillig, maar was wel fout.

I'm with Khas
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door Cedrinho »

PetjeFCB schreef: 06 feb 2019, 14:20 Fout is fout, met intentie of niet,
Dat is enkel van belang voor de strafmaat.

Fout was volledig onvrijwillig, maar was wel fout.

I'm with Khas
Ik zie toch 2 strafmaten bij zo'n fases. Enerzijds tijdens de wedstrijd (rood of geen rood), anderzijds erna (aantal speeldagen schorsing).
Voor het eerste heb je gelijk: weinig discussie mogelijk, absoluut rood.
Maar voor het tweede ligt het anders. De ene rode kaart is de andere niet. En daar speelt intentie wél een rol vind ik.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door Hannes »

Cedrinho schreef: 06 feb 2019, 20:47
PetjeFCB schreef: 06 feb 2019, 14:20 Fout is fout, met intentie of niet,
Dat is enkel van belang voor de strafmaat.

Fout was volledig onvrijwillig, maar was wel fout.

I'm with Khas
Ik zie toch 2 strafmaten bij zo'n fases. Enerzijds tijdens de wedstrijd (rood of geen rood), anderzijds erna (aantal speeldagen schorsing).
Voor het eerste heb je gelijk: weinig discussie mogelijk, absoluut rood.
Maar voor het tweede ligt het anders. De ene rode kaart is de andere niet. En daar speelt intentie wél een rol vind ik.
Allebei gelijk. Fout is fout, inderdaad. Dus vrije trap en basta. Gele strafmaat kon misschien nog net. Rood en zeker schorsing vind ik echt niet nodig.
En intentie speelt idd enkel een rol in de strafmaat, niet in of het al dan niet fout was.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door PetjeFCB »

Hannes schreef: 06 feb 2019, 23:39
Cedrinho schreef: 06 feb 2019, 20:47
PetjeFCB schreef: 06 feb 2019, 14:20 Fout is fout, met intentie of niet,
Dat is enkel van belang voor de strafmaat.

Fout was volledig onvrijwillig, maar was wel fout.

I'm with Khas
Ik zie toch 2 strafmaten bij zo'n fases. Enerzijds tijdens de wedstrijd (rood of geen rood), anderzijds erna (aantal speeldagen schorsing).
Voor het eerste heb je gelijk: weinig discussie mogelijk, absoluut rood.
Maar voor het tweede ligt het anders. De ene rode kaart is de andere niet. En daar speelt intentie wél een rol vind ik.
Allebei gelijk. Fout is fout, inderdaad. Dus vrije trap en basta. Gele strafmaat kon misschien nog net. Rood en zeker schorsing vind ik echt niet nodig.
En intentie speelt idd enkel een rol in de strafmaat, niet in of het al dan niet fout was.

Het was echt wel een zware fout, zo op het been gaan staan van uw tegenstander. Was absoluut onvrijwillig maar blijft hetzelfde. Zeker rood.

Die intentie is vooral van tel achteraf, dan moet daar mee rekening gehouden. Dus 2 weken vind ik ok.

@Ce akkoord, was ook zo dat ik het bedoeld had.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door DavidVM »

Een beetje minder zagen bij de ref en wat meer voetballen zou niet slecht zijn
BikkelMC
Tester
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 nov 2017, 10:10

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door BikkelMC »

DavidVM schreef: 24 feb 2019, 19:17 Een beetje minder zagen bij de ref en wat meer voetballen zou niet slecht zijn
Geel pakken bij een fout in uw voordeel is inderdaad dom geel!
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [42.] Emmanuel Bonaventure Dennis

Bericht door The_One »

En wat minder egoïstisch mag ook wel...
Plaats reactie