Supporters/Sfeer

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door The_One »

Inderdaad, kan evengoed een anderlecht supporter zijn die Club in slecht daglicht wil zetten...
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Gratchski »

The_One schreef: Inderdaad, kan evengoed een anderlecht supporter zijn die Club in slecht daglicht wil zetten...
Inderdaad. ik vind het te makkelijk om direct te zeggen: 'tis een club supporter'
Pas op: het is heel aannemelijk en de kans is groter dat het er 1 is, dan dat het niet zo is ;)
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Brechtje »

Twas ik
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door PetjeFCB »

Zieligaard
BikkelMC
Tester
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 nov 2017, 10:10

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door BikkelMC »

https://www.youtube.com/watch?v=jMbXFdYPivA" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze had ik eens graag gezien in het stadion...
Sjaal uit en zwaaien misschien...
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door DavidVM »

BRUGGE - Er was zondagmiddag toch één Brugse supporter die het Jan Breydelstadion niet bepaald vrolijk verliet. De jongeman kreeg al voor de tweede keer in twee maanden tijd pyrotechnisch materiaal tegen zich. “Het is met spijt in het hart, maar ik ga niet meer kijken”, zegt hij.
Het was feest in het Jan Breydelstadion zondagmiddag. Club Brugge maakte aartsrivaal anderlecht met de grond gelijk. Een hoogdag voor zowat iedereen die blauw-zwart genegen is. Maar voor één supporter werd het toch nog een middag in mineur. Een 23-jarige jongeman uit Brugge - die liever anoniem blijft - zag niets van de wedstrijd en eindigde uiteindelijk op de spoedafdeling van het ziekenhuis.

“In het begin van de match werd een heus rookgordijn opgetrokken. We zagen niets meer en iedereen rond me begon te hoesten”, zegt hij. “Plots voelde ik iets tegen mijn voet. Ik wou het wegtrappen, maar het ontplofte. Ik trapte zonder dat ik het wist tegen een bommetje.”

De twintiger werd door een steward naar een post van het Rode Kruis gebracht. Daar kreeg hij ijs en een pijnstiller. Naar zijn plaats durfde hij niet meer teruggaan en hij bleef op een stoel in de catacomben zitten. Ook van de tweede helft zag hij geen minuut. “Omdat het bleef pijn doen, raden ze me toch aan om naar het ziekenhuis te gaan”, vertelt hij.

Daar kreeg hij de raad om de zwelling te laten wegtrekken. Maar omdat de pijn bleef, trok hij maandag opnieuw naar de spoedafdeling. Daar werden foto’s genomen en staken ze zijn been in het gips. “Volgende week gaat het gips er af en zullen ze onderzoeken wat er precies mis is. Door de zwelling konden ze dat nu nog niet zien op de foto’s.”

Werk kwijt

Voor de jongeman heeft het incident een grote impact. Hij speelde er namelijk zijn werk door kwijt. “Ik was pas een week aan de slag in een supermarkt. Maar het is daar nu super druk en de baas kon niet anders dan op zoek gaan naar een andere kracht. Een serieuze domper voor mij”, zegt hij.

Bovendien is het niet de eerste keer dat de twintiger thuis zit door een incident in het stadion. Op 1 oktober kreeg hij ook al Bengaals vuur op zich. “Toen raakte mijn pols verbrand en was ik anderhalve week arbeidsongeschikt”, zegt hij. “Voetbal zou een feest moeten zijn, maar op die manier is het dat allesbehalve. Het was een fantastische wedstrijd zondag en ik heb er niets van gezien.”

En dat zal ook in de toekomst zo zijn, want hij durft niet meer terug naar het stadion. “Niet vooraleer Club maatregelen heeft getroffen”, zegt hij. “Ik begrijp dat vuurwerk of zo de spelers kan aanmoedigen. Maar laat dat dan tenminste georganiseerd gebeuren. Het is met enorm veel spijt in het hart, want ik zou ze graag kampioen zien spelen. Maar op dit moment heb ik gewoon echt teveel schrik. En ook een andere plaats is geen optie. Ik ga al jaren met mijn vader en mijn zus. Papa kent daar heel wat mensen rond hem. Ik wil hem dat ook niet afpakken natuurlijk.”

Zoektocht naar dader

Bij de politie van Brugge bevestigen ze beide incidenten en wijzen ze er op dat het verboden is om pyrotechnisch materiaal in het stadion te brengen. “Wij zijn hier wel een onderzoek naar gestart”, klinkt het. “Maar een vermoeden naar de dader toe is er momenteel nog niet. Het is ook niet altijd even gemakkelijk om dat te achterhalen. Supporters zijn soms vindingrijk en verschuilen zich dan achter vlaggen of zo. Maar zowel de camerabeelden in het stadion als die van onze mensen ter plaatse zullen bekeken worden.”

Als de dader gevonden wordt, hangt hem wellicht een stadionverbod boven het hoofd. “In geval de daders worden geïdentificeerd, wacht hen zeker een sancties, zoals een stadionverbod”, zegt woordvoerder van Club Brugge Kirsten Willem. “Wij veroordelen het gebruik van pyrotechnisch materiaal en zetten tijdens de wedstrijd tegen anderlecht nochtans extra spotters in.” Intussen had Club Brugge contact met de supporter. “Hij gaf aan zeker nog naar Club te willen komen.”
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Cedrinho »

Er wordt geprobeerd een nieuwe song te lanceren:
Afbeelding
Op de tonen van:
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Clubpolska »

Dwaas maat
Oh Frail.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Cedrinho »

Ook geen fan van, vind dat "kind van de duivel" een mega-debiele song, maar het verbaast me niet dat zoiets ingang zou vinden...
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Clubpolska »

Bwa, te veel verschillende worden, te veel lettergrepen, geen AA rijm, geen catchy ge-"lalallallaaalaa". Denk dat we gespaard blijven dankzij het gemiddelde niveau ;).
Laatst gewijzigd door Clubpolska op 20 dec 2017, 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door nesnaj713 »

In de plaats van nummers voor spelers te maken.. Nakamba bijvoorbeeld...

In Jan Breydel, Our Jan Breydel,
Nakamba rules midfield.
In Jan Breydel, Our Jan Breydel,
Nakamba rules midfield
Nakambawé, nakambawé, nakambawé, ...

Op de tonen van 'In the jungle' natuurlijk..


Of als Nakamba weer eens iemand tegenhoudt op het middenveld: https://www.youtube.com/watch?v=3xYXUeSmb-Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Bosko »

Al liedje op SN3 gepost ook:

We- We- Wesley
We- We- Wesley
We- We- Wesley Moraes

Op de tonen van:
[spoiler]
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Cedrinho »

Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Gratchski »

Cedrinho schreef:
als het een neger, blanke, rosten of mongool is, het deert me niet.
Kerel daagt zelf het publiek uit nadat enkele roepen, daarna pas oerwoudgeluiden ( die ook niet horen en verwerpelijk zijn), dan nog andere idioten die met bier ed gooien. Nog verwerpelijker dat.

Smet zijn fout dat hij dat ook weer niet ziet. Kon net zoals met het opstootje met Clasie dit voorkomen hebben.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Supporters/Sfeer

Bericht door Cedrinho »

Die fase met dat opstootje met Clasie.. Smet liet alles gewoon begaan, stond er op 5 meter van en keek ernaar. Een beetje zoals de stewards toen die supporter het veld op liep. Snap ik toch ook niet.

Over de gegooide dingen en het eventuele racisme kan ik zelf niet oordelen, stond te veraf, niks van gehoord en niet goed gezien.
Plaats reactie