JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Horvath
1
2%
Palacios
3
5%
Mechele
0
Geen stemmen
Simons
3
5%
Denswil
7
12%
Limbombe
11
19%
Vormer
0
Geen stemmen
Nakamba
13
23%
Vanaken
9
16%
Vossen
2
4%
Dennis
5
9%
Diaby
1
2%
Vanlerberghe
1
2%
Wesley
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door JRut »

Voetballend was het allemaal veel te onrustig. Zeker na de 1-2 hielden we nauwelijks een bal bij en kwamen we nauwelijks nog aan voetballen toe, terwijl er toch vaak mogelijkheden waren om er gevaarlijk uit te komen.
Inbrengen van Wesley verbeterde dit wel.

Wat me wel tevreden stemde is de organisatie. Het was verre van top, maar ik had vooraf niet gedacht dat we tegen Zulte maar een paar kansen weggegeven zouden hebben.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door Alethio »

Of de nul houden in de eerste helft, eigenlijk. Zulte Waregem was van het niveau dat ze thuis meestal zijn tegen ons, maar dit keer slagen we er wel in van te winnen (dankzij de slapende videoref, dat wel).

De Standaard vandaag toch ook wel erg positief over ons.
[spoiler]
Het leek deze keer niet zijn dagje te worden. In het eerste kwartier lukte er absoluut niets bij Emmanuel Dennis. Een dag nadat zijn coach Ivan Leko hem zo veel lof had toegegooid – ‘Een vervanger voor Izquierdo? We hebben toch al iemand als Dennis in huis?’ – gaf de Nigeriaan niet meteen thuis. Maar dan gebeurde er iets waaruit bleek dat alles wat Dennis aanraakt verandert in goud. Haast struikelend tikte hij een voorzet van Anthony Limbombe tegen de netten. Tijdens zijn viering leek hij zich net niet te excuseren, uitbundig feesten was het alvast niet. Maar ach, na één goal in eigen huis tegen Basaksehir, twee treffers tegen Lokeren en één roos tegen Eupen stond hij gewoon weer op het scorebord, zijn ploeg mee drie punten schenkend. Dat lukt alleen maar als alles echt meezit.
Minder opvallend maar iets enthousiaster vierend op de achtergrond: Hans Vanaken. Door hem kon Dennis scoren. Met een splijtende pass stuurde hij Limbombe diep, die de assist kon leveren. Vanaken kreeg gisteren aan de Gaverbeek voor de eerste keer dit seizoen echt zijn kans. Een eerste basisplaats voor de man die schijnbaar niet in de 3-4-3 van Leko paste, ten koste van Lior Refaelov.
Targetman

Maar Vanaken blonk uit. Eerst als een soort targetman die het eerste kwartier een karrenvracht aan lange ballen moest verwerken – en dat vaak met succes deed – nadien als man die het doelpunt inleidde en nog later als verantwoordelijke voor de 0-2. Een hoekschop van Vormer werd door Vanaken tegen de hand van Timothy Derijck gekopt. Strafschop. Jelle Vossen zette om, zijn tweede in twee matchen. Vanaken gelukkig, Club op een veilige voorsprong, op weg naar een eerste zege in Waregem in de reguliere competitie in meer dan vier jaar.
Haast struikelend tikte Dennis een voorzet van Limbombe tegen de netten. Tijdens zijn viering leek hij zich net niet te excuseren
Club leek op weg naar een dominante en al bij al makkelijke zege. Leko had de pionnen van zijn defensie met drie centrale verdedigers licht anders gezet. Bij momenten ging het trio Stefano Denswil - Timmy Simons - Brandon Mechele over tot een viermansdefensie. Helibelton Palacios zakte vanop rechts in, Limbombe kroop linksboven in het hoekje, Denswil werd linksachter. Het leidde tot meer stabiliteit en werkte goed. Alleen: telkens Peter Olayinka en Aaron Leya Iseka gebruikmaakten van hun snelheid, kwamen ze achterin in de problemen. Niet toevallig was het een snelle en perfect uitgevoerde aanval via Brian Hamalainen en Olayinka die Iseka op weg naar de 1-2 zette. Club moest nog een dik halfuur standhouden, hing bij momenten ergens tussen de hel en het vagevuur, had nog een strafschop tegen moeten krijgen na een overtreding op Olayinka, maar gaf uiteindelijk weinig echte kansen weg en mocht zich na negentig minuten de overwinnaar noemen.
Na drie competitiematchen telt Club negen punten, scoorde het negen keer en kreeg het maar twee doelpunten tegen. Het voetbal van Leko werkt als er aangevallen moet worden én zal nog beter werken. Maar is het sterk genoeg om donderdag AEK Athene te verslaan? Misschien als er bij momenten opnieuw vier achterin staan. En Hans Vanaken zijn plaatsje in de basiself helemaal weet op te eisen.
Moja Risin
Tester
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 sep 2016, 20:00

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door Moja Risin »

Perfect hold-up gisteren!
Op de juiste momenten gescoord en al bij al weinig weggegeven!
Sterke match van Nakamba!!
Stijn91
Profvoetballer
Berichten: 347
Lid geworden op: 30 mei 2016, 19:28

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door Stijn91 »

Pass van Vormer naar Dennis (live in de match): https://youtu.be/hIdOKtc6zIo?t=4241" onclick="window.open(this.href);return false;
Pass van Vormer naar Dennis (met lijn): https://youtu.be/hIdOKtc6zIo?t=4344" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat als Dennis door mag gaan dat hij hem net kan halen, rekening houdende met zijn snelheid.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door Cedrinho »

Gunt schreef: Easy win, told you so. Het geloof in de aanpak is er wel bij de spelers. Ze gaan ervoor. Toch de verdienste van Leko.
Easy win zegtem :mrgreen:
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door Alethio »

Ik verslikte me toch ook even in mijn denkbeeldige koffie.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door Gunt »

Cedrinho schreef:
Gunt schreef: Easy win, told you so. Het geloof in de aanpak is er wel bij de spelers. Ze gaan ervoor. Toch de verdienste van Leko.
Easy win zegtem :mrgreen:
;)
james
Profvoetballer
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 jul 2016, 21:06
Locatie: BRUGGE

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door james »

fcb 4 life schreef:
james schreef: diaby slecht ingevallen , en mechele tjah , te traag en uitvoetballen niets en terug een penaltyfout maken (was een penalty)
Gelukkig deed hij het wel goed met die tackle.
Hopelijk investeren ze Joske zen centjes in een topper achteraan.
hij moest die tackle wel doen om zijn eigen fout te herstellen
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door fcb 4 life »

james schreef:
fcb 4 life schreef:
james schreef: diaby slecht ingevallen , en mechele tjah , te traag en uitvoetballen niets en terug een penaltyfout maken (was een penalty)
Gelukkig deed hij het wel goed met die tackle.
Hopelijk investeren ze Joske zen centjes in een topper achteraan.
hij moest die tackle wel doen om zijn eigen fout te herstellen
Ja klopt hoor, ik wil maar zeggen dat het nog veel erger kon geweest zijn.
Tijd dat we weten wie er achterin blijft en dat anderen fit geraken, zo kan Mechele terug naar de bank.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door The_One »

fcb 4 life schreef:
james schreef:
fcb 4 life schreef:
james schreef: diaby slecht ingevallen , en mechele tjah , te traag en uitvoetballen niets en terug een penaltyfout maken (was een penalty)
Gelukkig deed hij het wel goed met die tackle.
Hopelijk investeren ze Joske zen centjes in een topper achteraan.
hij moest die tackle wel doen om zijn eigen fout te herstellen
Ja klopt hoor, ik wil maar zeggen dat het nog veel erger kon geweest zijn.
Tijd dat we weten wie er achterin blijft en dat anderen fit geraken, zo kan Mechele terug naar de bank.
Naar de bank? Hij heeft opnieuw zijn kansen gehad om zich te bewijzen. En in mijn ogen niet goed genoeg bevonden voor Club. Hij mag van mij definitief andere oorden opzoeken.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door Gratchski »

Belg, eigen jeugd, er zijn veel slechtere in Belgie ( ik zag bvb Lombaerts gisteren nog veel slechter spelen dan Mechele), al flink wat ervaring in Eersteklasse, kent het systeem...
Als Mechele het wilt, mag die zeker hier op de bank plaatsnemen.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door The_One »

Gratchski schreef: Belg, eigen jeugd, er zijn veel slechtere in Belgie ( ik zag bvb Lombaerts gisteren nog veel slechter spelen dan Mechele), al flink wat ervaring in Eersteklasse, kent het systeem...
Als Mechele het wilt, mag die zeker hier op de bank plaatsnemen.
Omdat er veel slechtere rond lopen wil niet zeggen dat hij goed genoeg is voor Club e...
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door fcb 4 life »

The_One schreef:
fcb 4 life schreef:
james schreef:
fcb 4 life schreef:
Gelukkig deed hij het wel goed met die tackle.
Hopelijk investeren ze Joske zen centjes in een topper achteraan.
hij moest die tackle wel doen om zijn eigen fout te herstellen
Ja klopt hoor, ik wil maar zeggen dat het nog veel erger kon geweest zijn.
Tijd dat we weten wie er achterin blijft en dat anderen fit geraken, zo kan Mechele terug naar de bank.
Naar de bank? Hij heeft opnieuw zijn kansen gehad om zich te bewijzen. En in mijn ogen niet goed genoeg bevonden voor Club. Hij mag van mij definitief andere oorden opzoeken.
Volgens mij verkopen ze die nu niet.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door t4nd »

Generaloberst schreef: winst = ok tevreden.
MAar wat een bedroevend spelniveau. Ze laten zich wegdrukken door ZW omdat ze zelf geen bal kunnen bijhouden, noch enkele passen kunnen geven ( nog te veel misverstanden). Mag stilaan gaan beteren
Realistisch blijven? We zijn 5 'echte' matchen ver onder een nieuwe coach met een nieuw systeem. De CL , maar als we voorbij Athene geraken zitten we in de poules van de EL en dat was vooraf ook wat iedereen verwachtte. Ok, het is 'de laatste kans' - maar beter een laatste kans dan geen kans meer zoals Oostende of Gent.

In de competitie staan we na 3 matchen met 9 op 9, wat beter is dan een hoop andere ploegen waarvan de meerderheid hier vooraf zei dat ze "geweldige transfers" gedaan hadden en "de competitie op één been gingen winnen". Gent staat organisatorisch momenteel slechter dan ons, en anderlecht heeft nog steeds hetzelfde bedroevende spelniveau als vorig seizoen - met dat verschil dat hun dwaze Pool nu compleet nutteloos is, waar hij vorig seizoen 'compleet nutteloos maar wél scorend' was. Sels is wat mij betreft nog steeds maar een matige keeper en als Weiler nu al Kums vervangt om Trebel te laten staan vraag ik me af hoe lang hij daar gaat blijven staan.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: JPL SD03 | SV Zulte Waregem - Club Brugge KV | vr 11/08 - 20:30

Bericht door fcb 4 life »

t4nd schreef:
Generaloberst schreef: winst = ok tevreden.
MAar wat een bedroevend spelniveau. Ze laten zich wegdrukken door ZW omdat ze zelf geen bal kunnen bijhouden, noch enkele passen kunnen geven ( nog te veel misverstanden). Mag stilaan gaan beteren
Realistisch blijven? We zijn 5 'echte' matchen ver onder een nieuwe coach met een nieuw systeem. De CL , maar als we voorbij Athene geraken zitten we in de poules van de EL en dat was vooraf ook wat iedereen verwachtte. Ok, het is 'de laatste kans' - maar beter een laatste kans dan geen kans meer zoals Oostende of Gent.

In de competitie staan we na 3 matchen met 9 op 9, wat beter is dan een hoop andere ploegen waarvan de meerderheid hier vooraf zei dat ze "geweldige transfers" gedaan hadden en "de competitie op één been gingen winnen". Gent staat organisatorisch momenteel slechter dan ons, en anderlecht heeft nog steeds hetzelfde bedroevende spelniveau als vorig seizoen - met dat verschil dat hun dwaze Pool nu compleet nutteloos is, waar hij vorig seizoen 'compleet nutteloos maar wél scorend' was. Sels is wat mij betreft nog steeds maar een matige keeper en als Weiler nu al Kums vervangt om Trebel te laten staan vraag ik me af hoe lang hij daar gaat blijven staan.
:thumbb:
Plaats reactie