[Supporters] Blue Army / Blues FCB

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

Wij waren ook wat gekender vroeger, maar zijn in tegenstelling tot jullie van 0 moeten herbeginnen.. Enfin, doet er niet toe, merci in alle geval!

Also, Gilles moet een van de eerste mensen zijn die ik zie zeggen dat ze uitkeken naar 1 september :O Leuke blogs trouwens, of toch voorlopig, want ik ben benieuwd wat ze zullen worden eens het seizoen terug bezig was. Ik herinner me toen ik schreef voor de BA-site en daar toen best wel wat kritiek op kwam soms, omdat het niet altijd evident was om te blijven positief zijn, in die moeilijke periode die we hadden. Enfin, hopelijk geen moeilijke periodes in het komende seizoen :-)
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Khas »

:bzwoop:
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

BIRGER VANDENDRIESSCHE - PRIDE AND PASSION

16 september 2003. Een doodgewone dinsdagavond zou je denken, maar om 20u43 gebeurde er iets speciaal. Iets wat de rest van mijn blauwzwarte supporterscarrière zou bepalen. En ook die van Blue Army. De openingsspeeldag van de Champions League was sowieso al een unieke belevenis. Die hymne en dat grote ronde spandoek op de middencirkel. Wetende dat heel Europa meekeek. Tegenstander was Celta de Vigo.

Enkele jaren ervoor hadden we een abonnement in de 214, maar ons moeder was de slechte weersomstandigheden een beetje beu geworden en wou naar de Noord-boven verhuizen. Goed, 224 werd het dus. Bedankt, moeder! Op die zomerse dinsdagavond in 2003 zakten we dus af voor een potje Champions League voetbal. Toen we aankwamen op onze plekken hing er een gekleurd blad op onze stoel. Mijn broer en ik hadden een wit papier, mijn moeder en vader een blauw exemplaar. Vreemd, wat kan hier de bedoeling van zijn? Opwarming, stress die opbouwt naar het begin van de match. Om exact 20u43 start de hymne. Rond ons begint de ene na de andere zijn geplooid blad open te vouwen en de lucht in te steken.

Blue Army was op dat moment 5 jaar oud en vooral gekend voor zijn passioneel enthousiasme tijdens het zingen op matchdagen. Af en toe ook eens tegen bestuurlijke schenen schoppen, uiteraard. En het fanzine om de supporter een stem te geven, maar ook zelf af en toe een geweten te schoppen (Wie herinnert zich de quoteringen van het publiek nog?). Dit was echter van een ander niveau qua sfeerbeleving. Dit was uniek en ik weet nog dat ik als kind achteraf op school heel fier ging vertellen tegen mijn maatjes dat ik een onderdeel was geweest van een tifo. Zij hadden echter geen flauw idee waarover het ging, want toen zaten internet en sociale media nog in het stenen tijdperk vergeleken met nu.

In de jaren die volgden op die bewuste 16 september is Blue Army zich verder blijven ontwikkelen. Tifo’s over meerdere tribunes, vlaggenacties, spandoeken, sfeeracties over het hele stadion. Zelfs wisseltifo’s en recent nog een stadion-wisseltifo. Elke keer weer een beetje beter, een beetje groter. En het meest fantastische gevoel daarbij als fan is dat je elke keer opnieuw een onderdeel bent van die familie. Of dat nu is door Blue Army te steunen door het kopen van een lidkaart, te komen helpen tijdens de voorbereidingen van een actie of door gewoonweg te zwaaien met een vlag of het openplooien en omhoogsteken van je tifoblad.

Winnen of niet, maar bij elke sfeeractie heb ik nog elke keer datzelfde gevoel van toen. Fierheid! Trots om onderdeel te zijn van de Clubfamilie. En niet onbelangrijk, een invloed te hebben op die 11 helden op het veld. We doen het niet om de pers te halen, maar om die 11 spelers in blauwzwart zichzelf te laten overstijgen. Om de tegenstander te tonen voor de match “Hier kunnen jullie niks komen rapen!”.

Blue Army heeft mijn jeugd en mijn supporterscarrière blauwzwart gekleurd. Bedankt, Bollie! Bedankt, Geert! Bedankt aan iedereen die de afgelopen 19 jaar een actieve rol heeft gespeeld bij Blue Army! Ik hoop dat ze ooit hetzelfde kunnen zeggen over ons, dat we kleur gegeven hebben aan de jeugd van nieuwe generaties Clubfans.

MEER BLOGS OP BLUEARMY.BE
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

Pffff, Champions League.. Ik mis dat.. Van die match tegen Bayern met de goal van Portillo geleden..
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Gratchski »

birgervdd schreef:
Cedrinho schreef: Waarom is er op de BA-site wél een link naar SN3 en niet naar ons? :P
SN3 is wat gekender, maar je hebt gelijk.
We gaan jullie er bijzetten :nice:
Bedankt birgervdd :thumbb:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5333
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Tiki Taka »

Cedrinho schreef: Pffff, Champions League.. Ik mis dat.. Van die match tegen Bayern met de goal van Portillo geleden..
Droog in de winkelhaak, met Oliver Kahn in de goal, 1-1 als ik met niet vergis.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

Tiki Taka schreef:
Cedrinho schreef: Pffff, Champions League.. Ik mis dat.. Van die match tegen Bayern met de goal van Portillo geleden..
Droog in de winkelhaak, met Oliver Kahn in de goal, 1-1 als ik met niet vergis.
Je zou je daarin niet mogen vergissen, die goal is de wereld rond gegaan!
En inderdaad, 1-1, dankzij het feit dat de ref niet 5 seconden later affloot :P
Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

FILLOU - IVAN LEKO'S BRUGES ARMY

Gedroomd dat wij de jongste weken al hebben. Gedroomd! Over internationale toptrainers die onze troepen zouden gaan leiden. De Boer. Ranieri. Franky Dury! Over wereldvoetballers (in de dop) die onze rangen zouden versterken. Onyekuru was zo goed als van ons (en niet gehuurd in één of andere dubieuze managers-constructie), sterkhouders, internationals, de meest wilde ideeën en voorstellen passeerden door de geruchtenmolen. Maar ook over spraakmakende transfers en vooral gigantische transfersommen. Met achttien miljoen voor Bjorn Engels en twintig miljoen voor “Joske” gingen we de zotste dingen kunnen doen. De dubbel in eigen land was een evidentie. Bayern, Juve, Barça en Real zouden met een bang hart onze komst afgewacht hebben.

Tot de pushberichten op onze telefoons het échte nieuws brachten en Clubgerelateerde Whatsap-groepen meteen in overdrive gingen. Ivan Leko is onze nieuwe trainer, onze kersverse middenvelder komt van KV Mechelen en de topspits die onze offensieve zorgen moet doen vergeten, is de in Gent uitgerangeerde Perbet. Drama en paniek. Vloeken en verwijten. “Ze zijn gek geworden in de Klokke, Bart en Vincent zijn niet alleen het Noorden, maar meteen ook alle andere windrichtingen kwijt!”

Is dat dan zo? Zijn onze bestuurders dan echt de hyper-gierige voetbalanalfabeten waarvoor ze in al dan niet virtuele cafépraat versleten worden? Wordt het écht Play-Off 2? Zakken we Europees opnieuw los door het ijs? Zijn onze concurrenten nu helemaal weg? Ach nee. Club is toch niet onze Club geworden omdat het elk jaar zeker kampioen wordt? Of omdat het investeert in overbetaalde salonvoetballers? Nee, blauwzwart zit in onze genen en in ons bloed om de kracht die er van uit gaat. We zijn trots op onze kleuren omwille van of dankzij de onverzettelijkheid van de Caje, van Gert Verheyen, van Raoul Lambert, … .

De Club die wij kennen en waarvoor we elke twee weken naar Jan Breydel afzakken is een Club die als het moet – samen met ons - los door een muur gaat. Misschien zijn we net daar veel zekerder van met Ivan Leko dan met De Boer. Misschien wordt Jordi Vanlerberghe wel één van onze nieuwe helden. Ja, misschien loopt onze vriend Perbet wel een gans seizoen met die fameuze gouden stier achteraan op zijn truitje.

De kans bestaat dat we de dubbel niet pakken dit jaar. En het zal moeten lukken dat Bayern, Juve, Barça en Real ons echt met een bang hart opwachten. Maar als wij elke week vuur en passie op het veld zien, worden we dan niet op onze wenken bediend? Ivan Leko’s Bruges Army …, laat maar komen.

MEER BLOGS OP BLUEARMY.BE
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Khas »

:duim: Ik hou wel van die posts.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door fcb 4 life »

:vuistje:
Gebruikersavatar
birgervdd
Tester
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mar 2017, 23:53

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door birgervdd »

De eerste "actie" van het nieuwe seizoen! Beetje vroeger dan normaal ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Brechtje »

Prachtig! :nice:
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Hans1981 »

Wel goed ja.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Cedrinho »

birgervdd schreef:
Cedrinho schreef: [url=https://postimg.org/image/usrsof41j/]Afbeelding.

Wat staat er op dit shirt?
Dit logo :
Afbeelding
Deze in het echt gezien vandaag en ik denk dat ik me er wel een zou kunnen gaan aanschaffen ergens in de komende weken/maanden. Zien er écht goed uit. Veel mooier in het echt. :nice:
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: [Supporters] Blue Army

Bericht door Brechtje »

birgervdd schreef: De eerste "actie" van het nieuwe seizoen! Beetje vroeger dan normaal ;)

Afbeelding
Wel spijtig van die ene snul in z'n fluovestje :mrgreen:
Plaats reactie