wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1218
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Sanders schreef: 03 mei 2024, 12:43
Goh, niet simpel.
Laat ons er voor de eenvoud van uitgaan dat ze hetzelfde tactisch gaan doen.

Enkele uitgangspunten om van te beginnen:
- We moeten winnen en scoren
- Onyedika is er niet bij
- Hun rechtsachter blijft dieper
- Hun aanvallende flanken (Nico, Sottil, Ikoné,...) spelen met hun sterke voet naar binnen en zullen zelden buitenom gaan voor de voorzet
- Arthur Melo brengt het spel op gang, Bonaventura verdeelt het hogerop, Beltran infiltreert.
- Belotti is een spits die in het duel speelt, u er niet gaat aflopen of voorbij zal dribbelen. Kopbalsterk.

Het is duidelijk gebleken dat we in balverlies zo compact mogelijk moeten zijn, zowel horizontaal als verticaal. (vandaar Nielsen en Vetlesen als buitenste middenvelders gisteren tweede helft). We moeten veel volk centraal hebben om de halfspaces af te dekken, de naar binnenkomende flanken af te dekken of meer tweede ballen op te rapen.
Daarom zou ik wel met Jutgla beginnen, maar zonder echte rechtsbuiten. Vetlesen zou mijn valse rechtsbuiten zijn. Verder een middenveld met Vanaken zoals altijd als zwervende 10, Nielsen en Odoi

In balverlies, als ze achteraan proberen op te bouwen:
Thiago en Vanaken moeten proberen dat Arthur Melo geen passlijnen vind. Vetlesen houdt positie tussen rechter centrale middenvelder positie en Biraghi, klaar om die laatste aan te vallen als hij de bal krijgt. Jutgla valt links uit zoals gisteren, met de vrijheid om in balbezit dichter bij Thiago te zitten. (later hierover meer)
Achter die vier moet Nielsen Bonaventura schaduwen en Odoi op Beltran. Niet per se man op man, maar misschien toch semi. Met oog voor positie uiteraard.
Achteraan heb je dan onze vier verdedigers in een mid-block, maar wel proberen om de linies compact te houden. Ordonez lijkt mij beter geschikt om op Belotti te spelen dan Spileers. Mechele ernaast. Sabbe en Meijer op de flanken (later meer hierover).
Heeft Fiorentina via balbezit al meters kunnen pakken, dan vallen we terug in onze 4-1-4-1 zoals we vaak onder Hayen doen. Vetlesen kan dan helemaal naar rechts en Vanaken valt naast Nielsen, Odoi voor de defensie. Biraghi is op dat moment toch al hoger gepositioneerd en zo komt Sabbe niet tegen eenovertal. Biraghi komt trouwens wel vaker over voor een voorzet te trappen (itt Dodo). Compact zijn blijf key.

In de omschakeling moet je gewoon zo verticaal mogelijk zijn. Het viel mij gisteren meer dan 1 keer op (tijdens onze zeldzame counters) dat er vaak chaos is in de restdefensie van Fiorentina. Thiago kreeg zo snel in de match een kans en bij zijn goal ziet de defensie er ook niet uit. Door hun constante geschuif met Arthur tussen defensie en middenveld krijg je daar desorganisatie op een gegeven moment. Door Jutgla dichter bij Thiago te krijgen kan je nog meer verwarring stichten.
Dit opent ook een boulevard voor onze linksachter om op en af te gaan.

Hebben we dan toch eens langdurig balbezit zou ik onze opbouw houden zoals vaak onder Hayen. Onze centrale verdedigers zeer wijd, de vleugelbacks niet te hoog en een middenvelder (of een tweede extra) die uitvalt om toch proberen door hun press te voetballen. Goede wisselwerking tussen onze 4 middenvelders zal hier nodig zijn, zodat het niet voorspelbaar wordt. We hebben ook altijd het wapen van Thiago aan te spelen met een gechipte bal en bij hem bij te sluiten.

Enig nadeel hier is dat je in balbezit heel veel vraagt van je backs. Door een naar binnentrekkende Jutgla en door halve rechtsbuiten Vetlesen zullen Sabbe en Meijer vaak de boulevard alleen moeten doen. Beiden kunnen dat fysiek wel aan, maar het is kwestie van hun momenten te kiezen. Vanaken, Nielsen en Vetlesen kunnen helpen en voor driehoekjes zorgen met onze backs.

Ik heb lang getwijfeld tussen Meijer en De Cuyper. Al hoewel De Cuyper technisch bekwamer is om de flank alleen te doen (kan een man voorbij) én hij nog eens een fantastische pass en dito inzicht heeft, verkies ik Meijer omdat ik hem (ook nog na gisteren) defensief secuurder vind. Nico Gonzalez is echt geen pannenkoek. De Cuyper wordt te vaak nog één-tegen-één gepakt en pakt in die situaties sneller geel dan Meijer. Meijer is ook kopbalsterker.

We zullen geduldig moeten zijn, en ons niet uit ons kot laten lokken zodat er zeker ruimte komt voor infiltrerende en lopende spelers van Fiorentina.

Al kan het ook perfect dat Fiorentina gaat komen om op z'n Italiaans laag te gaan staan, verdedigen en counteren. Dat kan ik niet inschatten of dat in hun aard zit. Nogmaals, ik ga ervan uit dat ze eenzelfde tactiek als gisteren zullen hanteren.

Los van de tactiek zou een snelle goal voor ons een grote boost kunnen zijn.
@IsO:
Hayen heeft mijn tactische aanpak van tegen Fiorentina bijna gekopieerd :mrgreen:
Sanders
Supersub
Berichten: 1218
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Sanders schreef: 06 mei 2024, 07:22 Hayen doet het voorlopig heel goed en weet iedereen betrokken te houden bij de ploeg.
Iedereen prijst hem om zijn squad-management en dat hij spelers af en toe eens laat rusten met het oog op volgende matchen.
[spoiler]
Om dit te staven heb ik even een tabelletje gemaakt met de speelminuten.
(Klik op de afbeelding om ze te vergroten).
Enkele opvallende zaken:
- Er is een duidelijke backbone met belangrijke spelers die Hayen zo veel (of altijd) laat staan: de keeper, Mechele, Onyedika, Vanaken en Thiago. Niet verrassend ook de centrale as.
- Skoras deed al in elke match mee, als basisspeler of als wisselspeler. In tegenstelling tot onder Deila.
- Zinckernagel krijgt dan weer veel minder minuten dan onder Deila.
- Vetlesen speelt zelden een match uit (was mij persoonlijk nog niet opgevallen dat hij vaak gewisseld werd).
- Ordonez wordt in een ritme gehouden: 2x match uitspelen + 1x bank en maximaal rusten. Thuis tegen PAOK moest hij wel invallen wegens hoofdblessure van Spileers. Tegen Union en Fiorentina kwam hij pas in blessuretijd erop.
- Doordat de kern vaak compleet is zijn er slechts kruimels voor NXT spelers. Een paar minuten voor Homma en Talbi. Het is natuurlijk wel moneytime en we spelen nog voor 2 prijzen.

Een update voor de laatste match.
- De ruggengraat van het elftal blijft intact. Jackers/Mignolet + Mechele + Onyedika + Vanaken + Thiago. Had Thiago niet uitgevallen, dan bleef hij gewoon staan. Onyedika werd er wel al na 55' uitgehaald tegen Union (tactische wissel van Hayen: middenvelder -> aanvaller).
- Van onze vaste A-kern zijn Zinckernagel en Spileers "slachtoffer" van de trainerswissel. Zinckernagel blijft weinig minuten maken, en waar Spileers eerst nog speelde om Ordonez te ontlasten, lijkt de keuze voor die laatste nu definitief ten nadele van Spileers. Balanta blijft de invaller met het specifieke profiel.
Talbi en Homma beschouw ik nog als "jeugd in de A-kern" ook al is Homma er 23.
- Verder gebruikte Hayen een vaste 15 à 16-tal spelers die heel vaak minuten maakten indien beschikbaar: Jackers, Mignolet, Sabbe, Odoi, Mechele, Ordonez, De Cuyper, Meijer, Onyedika, Nielsen, Vetlesen, Vanaken, Skoras, Nusa, Jutgla en Thiago.
- Daarvan lijkt het aandeel van Nusa wel te dalen naarmate de matchen vorderen. Balanta zoals gezegd als breekijzer vanop de bank in specifieke situaties, waardoor hij toch belangrijk is, ondanks beperkte minuten.
- Vetlesen speelde nog steeds maar 1 match uit, sinds Hayen T1 is.
- Nielsen is backup in dit elftal, ondanks zijn basisplaats afgelopen zondag. Dat was een tactische reden.
- Odoi kan deze play-offs even belangrijk zijn als zijn eerste half jaar onder Schreuder. De onverwachte pion op het bord die toch altijd nodig blijkt.

Afbeelding
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

De 11 van Club:
Mignolet, Odoi, Ordonez, Mechele, De Cuyper, Onyedika, Vetlesen, Vanaken, Skov Olsen, Jutgla, Skoras.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

anderlecht en union dominant voorlopig

Zullen het zelf moeten doen
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Union scoort. Vanhoutte. Wij moeten vooral weer beter voetballen. En Lardot laat veel toe
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

anderlecht ook voor
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

We vergeten precies dat Thiago niet meedoet. Gewoon naar onszelf kijken en back to basics
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Op deze manier eindigen we derde. Come on boys!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

anderlecht 1-1 nu.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Union naar 2-0, via penalty
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Wa zijn wij aan het doen zeg. Godver! Slecht voor mijn hart dit
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Dit roepen we echt over onszelf af
Levi
A-kern
Berichten: 567
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Dit lijkt offside omdat ze geen duidelijk beeld hebben. Komen we waanzinnig goed weg
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3505
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

:zien: 10 jaar van mijn leven kwijt

Wat een ontknoping!
Levi
A-kern
Berichten: 567
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Op het beeld van de var is de lijn getrokken op nummer 22. Niet op daland. Belangrijke nuance
Plaats reactie