wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 15 apr 2024, 20:12 Waarschuwing voor Club-fans voor de uitmatch tegen PAOK
[spoiler]
“Draag geen blauw-zwarte kleuren buiten het PAOK-stadion”: Club en burgemeester van Brugge roepen fans op om “waakzaam en voorzichtig te zijn” in Griekenland

De schrik zit er goed in. Na de rellen van vorige week roept Club Brugge zijn 1.000 meereizende supporters op tot voorzichtigheid. “We raden het dragen van Club-kleuren buiten het stadion af.”

Pieter-Jan Calcoen, Junior Verbeeke
Vandaag om 17:34

Donderdag speelt Club Brugge tegen PAOK voor een historische halve finale van de Conference League. Het zou een feest moeten worden, maar de gebeurtenissen in de marge van de heenwedstrijd doen het slechtste vermoeden. Toen kwam het tot confrontaties tussen PAOK-hooligans en de politie, waarop PAOK verbazingwekkend genoeg meedeelde een klacht te zullen indienen.

Het maakt dat de sfeer in Thessaloniki zeer gespannen zal zijn. Club vraagt zijn meereizende fans dan ook om “de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen”, zo staat er te lezen via de officiële kanalen. “We raden het dragen van Club-kleuren buiten het stadion af. Probeer zoveel mogelijk in groep te blijven en volg de richtlijnen van onze stewards ter plekke en de lokale autoriteiten strikt op.”

Dinsdag heeft heeft Club nog een meeting met vertegenwoordigers van UEFA en PAOK om de veiligheid van de supporters in Griekenland in de mate van het mogelijke te garanderen.

Na de wedstrijd Club Brugge-PAOK FC op donderdag 11 april en de problemen die zich toen hebben voorgedaan aan het Jan Breydelstadion hebben supporters van PAOK (Saloniki) heel wat haatberichten op sociale media gepost, vooral gericht aan het Brugse stadsbestuur, de Brugse voetbalsupporters, de politie en de burgemeester.

Burgemeester Dirk De fauw is dan ook bevreesd dat supporters van Club Brugge die komende donderdag naar Griekenland reizen voor de terugmatch het slachtoffer kunnen worden van vergeldingsacties door supporters van PAOK FC. “Ik vraag de Brugse supporters met aandrang om waakzaam en voorzichtig te zijn. Vertrek zeker niet zonder geldig toegangsbewijs en neem zeker geen uitdagende houding aan ten opzichte van de Griekse supporters”, aldus burgemeester Dirk De fauw.
Je weet zo dat dit vanavond uit de hand gaat lopen, jammer genoeg. Ik laat nog in het midden of het al dan niet uitgelokt/gezocht/... wordt of niet.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 16 apr 2024, 06:18
IsO schreef: 15 apr 2024, 20:12 Waarschuwing voor Club-fans voor de uitmatch tegen PAOK
[spoiler]
“Draag geen blauw-zwarte kleuren buiten het PAOK-stadion”: Club en burgemeester van Brugge roepen fans op om “waakzaam en voorzichtig te zijn” in Griekenland

De schrik zit er goed in. Na de rellen van vorige week roept Club Brugge zijn 1.000 meereizende supporters op tot voorzichtigheid. “We raden het dragen van Club-kleuren buiten het stadion af.”

Pieter-Jan Calcoen, Junior Verbeeke
Vandaag om 17:34

Donderdag speelt Club Brugge tegen PAOK voor een historische halve finale van de Conference League. Het zou een feest moeten worden, maar de gebeurtenissen in de marge van de heenwedstrijd doen het slechtste vermoeden. Toen kwam het tot confrontaties tussen PAOK-hooligans en de politie, waarop PAOK verbazingwekkend genoeg meedeelde een klacht te zullen indienen.

Het maakt dat de sfeer in Thessaloniki zeer gespannen zal zijn. Club vraagt zijn meereizende fans dan ook om “de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen”, zo staat er te lezen via de officiële kanalen. “We raden het dragen van Club-kleuren buiten het stadion af. Probeer zoveel mogelijk in groep te blijven en volg de richtlijnen van onze stewards ter plekke en de lokale autoriteiten strikt op.”

Dinsdag heeft heeft Club nog een meeting met vertegenwoordigers van UEFA en PAOK om de veiligheid van de supporters in Griekenland in de mate van het mogelijke te garanderen.

Na de wedstrijd Club Brugge-PAOK FC op donderdag 11 april en de problemen die zich toen hebben voorgedaan aan het Jan Breydelstadion hebben supporters van PAOK (Saloniki) heel wat haatberichten op sociale media gepost, vooral gericht aan het Brugse stadsbestuur, de Brugse voetbalsupporters, de politie en de burgemeester.

Burgemeester Dirk De fauw is dan ook bevreesd dat supporters van Club Brugge die komende donderdag naar Griekenland reizen voor de terugmatch het slachtoffer kunnen worden van vergeldingsacties door supporters van PAOK FC. “Ik vraag de Brugse supporters met aandrang om waakzaam en voorzichtig te zijn. Vertrek zeker niet zonder geldig toegangsbewijs en neem zeker geen uitdagende houding aan ten opzichte van de Griekse supporters”, aldus burgemeester Dirk De fauw.
Je weet zo dat dit vanavond uit de hand gaat lopen, jammer genoeg. Ik laat nog in het midden of het al dan niet uitgelokt/gezocht/... wordt of niet.
We zijn allemaal eager, maar is pas donderdag match day :mrgreen:

Maar ik vrees er toch ook voor...
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik ben er bijna zeker van dat dit allemaal kadert in een afschrik-tactiek. Ze willen de druk zodanig opvoeren dat Club hieraan ten onder gaat en bezig is met zaken die niets te maken hebben met het voetbal zelf. Het zou mij dan ook niet verbazen als ze vanaf minuut één, collectief de wedstrijdleiding beginnen te manipuleren. Zaak is volgens mij om doorheen de voorbereiding onze spelers geleidelijk aan hierop voor te bereiden. Ik stel voor dat Rudi Heylen daar wat tijd voor vrij maakt. ;)
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 125
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Kben wel benieuwd naar de opstelling. Indien Boyata, en we redden het, dan is alles vergeven en vergeten zekers
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 16 apr 2024, 13:23 Ik ben er bijna zeker van dat dit allemaal kadert in een afschrik-tactiek. Ze willen de druk zodanig opvoeren dat Club hieraan ten onder gaat en bezig is met zaken die niets te maken hebben met het voetbal zelf. Het zou mij dan ook niet verbazen als ze vanaf minuut één, collectief de wedstrijdleiding beginnen te manipuleren. Zaak is volgens mij om doorheen de voorbereiding onze spelers geleidelijk aan hierop voor te bereiden. Ik stel voor dat Rudi Heylen daar wat tijd voor vrij maakt. ;)
Op website HNB:
[spoiler]
UEFA bestempelt terugwedstrijd in PAOK als “hoogrisicowedstrijd”: Club belegt veiligheidsmeeting met PAOK om eventuele incidenten te vermijden

Garanties biedt het niet, maar de UEFA neemt de bezorgdheden van Club Brugge wel serieus. Het bestempelde PAOK-Club als een “hoogrisicowedstrijd”.

Pieter-Jan Calcoen
Vandaag om 15:20

Het is níet de gewoonte, wat ook al kenmerkend is voor het spanningsveld dat rond de Conference League-match PAOK-Club Brugge hangt, maar twee dagen voor de partij was er een overlegmoment tussen Club Brugge, PAOK en de UEFA. Die meeting kwam er op vraag van Club, dat zich grote zorgen maakt over de veiligheid van de delegatie en de ongeveer 1.000 naar Griekenland meereizende supporters.

Dat alles heeft te maken met de concrete bedreigingen die op sociale media terug te vinden zijn. Daar kondigden de PAOK-hooligans aan “wraak te zullen nemen” voor de gebeurtenissen in Brugge, waar het tot een confrontatie kwam tussen de Grieken en de politie. Het heeft er zo alle schijn van dat de Brugge-fans in Thessaloniki op hun hoede moeten zijn voor eventuele vergeldingsacties.

Vandaar dus de bezorgdheden van Club. Het goede nieuws is dat PAOK en de Griekse ordediensten garandeerden dat zij er alles aan zullen doen om een veilig klimaat te creëren – het tegendeel zou natuurlijk verbazen. De UEFA op haar beurt bestempelde de return als een “hoogrisicowedstrijd”. Dat betekent dat de UEFA-vertegenwoordigers extra waakzaam zullen zijn.

Het biedt geen zekerheid dat het straks niet tot rellen of gevechten komt, daar is Club zich van bewust, maar meer kan het niet doen. Het riep de achterban eerder op om zich in Thessaloniki low profile op te stellen.

‘Together we fight!’
PAOK toonde dan wel goede bedoelingen, intussen is het de boel wel stevig aan het oppoken. Bij een bericht dat het stadion (ruim 28.000 plaatsen) uitverkocht is, postte het de zin: ‘Together we fight!’ Het valt te hopen voor alle aanwezigen – in het bijzonder de Belgische – dat het er niet letterlijk van komt.

Het team van Club vertrekt woensdagochtend om 10 uur naar Griekenland.
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 16 apr 2024, 17:44
maartendr81 schreef: 16 apr 2024, 13:23 Ik ben er bijna zeker van dat dit allemaal kadert in een afschrik-tactiek. Ze willen de druk zodanig opvoeren dat Club hieraan ten onder gaat en bezig is met zaken die niets te maken hebben met het voetbal zelf. Het zou mij dan ook niet verbazen als ze vanaf minuut één, collectief de wedstrijdleiding beginnen te manipuleren. Zaak is volgens mij om doorheen de voorbereiding onze spelers geleidelijk aan hierop voor te bereiden. Ik stel voor dat Rudi Heylen daar wat tijd voor vrij maakt. ;)
Op website HNB:
[spoiler]
UEFA bestempelt terugwedstrijd in PAOK als “hoogrisicowedstrijd”: Club belegt veiligheidsmeeting met PAOK om eventuele incidenten te vermijden

Garanties biedt het niet, maar de UEFA neemt de bezorgdheden van Club Brugge wel serieus. Het bestempelde PAOK-Club als een “hoogrisicowedstrijd”.

Pieter-Jan Calcoen
Vandaag om 15:20

Het is níet de gewoonte, wat ook al kenmerkend is voor het spanningsveld dat rond de Conference League-match PAOK-Club Brugge hangt, maar twee dagen voor de partij was er een overlegmoment tussen Club Brugge, PAOK en de UEFA. Die meeting kwam er op vraag van Club, dat zich grote zorgen maakt over de veiligheid van de delegatie en de ongeveer 1.000 naar Griekenland meereizende supporters.

Dat alles heeft te maken met de concrete bedreigingen die op sociale media terug te vinden zijn. Daar kondigden de PAOK-hooligans aan “wraak te zullen nemen” voor de gebeurtenissen in Brugge, waar het tot een confrontatie kwam tussen de Grieken en de politie. Het heeft er zo alle schijn van dat de Brugge-fans in Thessaloniki op hun hoede moeten zijn voor eventuele vergeldingsacties.

Vandaar dus de bezorgdheden van Club. Het goede nieuws is dat PAOK en de Griekse ordediensten garandeerden dat zij er alles aan zullen doen om een veilig klimaat te creëren – het tegendeel zou natuurlijk verbazen. De UEFA op haar beurt bestempelde de return als een “hoogrisicowedstrijd”. Dat betekent dat de UEFA-vertegenwoordigers extra waakzaam zullen zijn.

Het biedt geen zekerheid dat het straks niet tot rellen of gevechten komt, daar is Club zich van bewust, maar meer kan het niet doen. Het riep de achterban eerder op om zich in Thessaloniki low profile op te stellen.

‘Together we fight!’
PAOK toonde dan wel goede bedoelingen, intussen is het de boel wel stevig aan het oppoken. Bij een bericht dat het stadion (ruim 28.000 plaatsen) uitverkocht is, postte het de zin: ‘Together we fight!’ Het valt te hopen voor alle aanwezigen – in het bijzonder de Belgische – dat het er niet letterlijk van komt.

Het team van Club vertrekt woensdagochtend om 10 uur naar Griekenland.
Ik vind het toch moeilijk te geloven dat een PAOK toch niet links en rechts wat zaken zal toelaten om Club te enerveren.
Griekse clubs zijn niet bang van wat omkoping en andere praktijken en PAOK heeft een beruchte voorzitter. Dan zijn die niet vies van wat andere spelletjes.

Ik ben er echt niet gerust in.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Wat ik ook niet begrijp is dat de uefa wel (op vraag van Club) een overleg in last met beide ploegen. Maar dan niet PAOK vraagt om de gemoederen in de media te sussen. Het is PAOK zelf die het vuur aan de lont heeft gestoken. Als de uefa echt van plan was om de rust te bewaren zouden ze dit toch kunnen eisen?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 17 apr 2024, 13:11 Wat ik ook niet begrijp is dat de uefa wel (op vraag van Club) een overleg in last met beide ploegen. Maar dan niet PAOK vraagt om de gemoederen in de media te sussen. Het is PAOK zelf die het vuur aan de lont heeft gestoken. Als de uefa echt van plan was om de rust te bewaren zouden ze dit toch kunnen eisen?
Wij weten natuurlijk niet wat er gezegd is tijdens dat overleg. Misschien werd dat wel gevraagd?
Daarnaast startte de UEFA op vraag van PAOK een disciplinair onderzoek naar het vermeende politiegeweld in Brugge tegen PAOK-fans. In die context moet UEFA wat opletten dat ze niet te veel naar PAOK gaan wijzen, om geen schijn van partijdigheid in dat disciplinair onderzoek te wekken.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 902
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Ik ga dat hier eens voorspellen hé. Wij winnen 0-2 van Paok, Fiorentina bijt z'n tanden stuk op Viktoria Pilsen na penalties. Brugge wint halve finale tegen Pilsen. De finale tegen Aston Villa is een verrassing, 'k zal het niet verklappen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Spileers en odoi in de selectie. Dat geeft ons hopelijk al iets meer mogelijkheden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 17 apr 2024, 21:06 Spileers en odoi in de selectie. Dat geeft ons hopelijk al iets meer mogelijkheden.
Goed nieuws!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Matchday! :wave:

Hoe zou jullie opstelling er uitzien vanavond?
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Verwachte elftal voor vanavond:
(zowel HLN als HNB geven hetzelfde elftal)

Afbeelding
Sanders
Supersub
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 18 apr 2024, 08:03 Matchday! :wave:

Hoe zou jullie opstelling er uitzien vanavond?
Met de opstelling zoals hierboven ben ik wel akkoord.
Het is het beste wat we momenteel hebben. Gameplan gewijs heb je enkel met Zinckernagel en Talbi aanvallende wissels.

Spileers vind ik persoonlijk wel een twijfelgeval. Is het enerzijds medisch verantwoord om te spelen na zijn hersenschudding (en mogelijks breukje?)?
Je speelt met wel een heel onervaren achterlijn in Europa in een mogelijks stresserende match. Ook Mignolet is er niet om achterin de rust te bewaren en eventueel als rustpunt te dienen. Moeten we dan toch een Boyata van de bank halen en naast Ordonez zetten? Ik weet het echt niet.
Mijn gevoel vorige week zegt na vorige week dat we PAOK wel aankunnen, maar speelden die niet met de handrem op?
Wat als die er ook meteen met een grote intensiteit invliegen, gesteund door het publiek? Kan onze achterlijn overeind blijven als er een langdurige periode van druk is?
Jackers - 26 jaar - 6 Europese matchen in zijn carrière
Sabbe - 19 jaar - 9 Europese matchen in zijn carrière
Ordonez - 19 jaar (20 jaar op 21/04) - 8 Europese wedstrijden in zijn carrière
Spileers - 19 jaar - 12 Europese matchen in zijn carrière
Meijer - 21 jaar - 15 Europese matchen in zijn carrière

Gaat dit genoeg zijn om stand te houden, of heb je toch iemand nodig die ervaring heeft en eens een bal wegkeilt, tijdrekt, geniepig foutje maakt, zich eens kwaad maakt,...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 apr 2024, 08:41
IsO schreef: 18 apr 2024, 08:03 Matchday! :wave:

Hoe zou jullie opstelling er uitzien vanavond?
Met de opstelling zoals hierboven ben ik wel akkoord.
Het is het beste wat we momenteel hebben. Gameplan gewijs heb je enkel met Zinckernagel en Talbi aanvallende wissels.

Spileers vind ik persoonlijk wel een twijfelgeval. Is het enerzijds medisch verantwoord om te spelen na zijn hersenschudding (en mogelijks breukje?)?
Je speelt met wel een heel onervaren achterlijn in Europa in een mogelijks stresserende match. Ook Mignolet is er niet om achterin de rust te bewaren en eventueel als rustpunt te dienen. Moeten we dan toch een Boyata van de bank halen en naast Ordonez zetten? Ik weet het echt niet.
Mijn gevoel vorige week zegt na vorige week dat we PAOK wel aankunnen, maar speelden die niet met de handrem op?
Wat als die er ook meteen met een grote intensiteit invliegen, gesteund door het publiek? Kan onze achterlijn overeind blijven als er een langdurige periode van druk is?
Jackers - 26 jaar - 6 Europese matchen in zijn carrière
Sabbe - 19 jaar - 9 Europese matchen in zijn carrière
Ordonez - 19 jaar (20 jaar op 21/04) - 8 Europese wedstrijden in zijn carrière
Spileers - 19 jaar - 12 Europese matchen in zijn carrière
Meijer - 21 jaar - 15 Europese matchen in zijn carrière

Gaat dit genoeg zijn om stand te houden, of heb je toch iemand nodig die ervaring heeft en eens een bal wegkeilt, tijdrekt, geniepig foutje maakt, zich eens kwaad maakt,...
Wat de hersenschudding van Spileers betreft, gaf Varane recent een interview waarin hij aangaf dat hij 2 van de 3 slechtste wedstrijden uit zijn carrière speelde enkele dagen na een hersenschudding. Ik hoop ook dat Spileers voldoende gerust heeft, maar dan nog lijkt het me inderdaad een niet te onderschatten risico om hem op te stellen in een match die ongetwijfeld op het scherpst van de snee zal zijn, en waar hij ongetwijfeld meerdere ballen met de kop zal moeten verwerken. Om nog maar te zwijgen van de verhoogde kans op spierblessures bij schedeltrauma's. Maar goed, ik mag hopen dat onze medische staf weet wat ze doet.

Onze vermoedelijke achterlijn heeft inderdaad een gemiddelde leeftijd van nog geen 20 jaar. Spileers en zeker Meijer hebben wel veel ervaring voor hun leeftijd, maar dan nog wordt het zeker niet evident.

Daarnaast mist PAOK 1 speler (Troost-Ekong, in '16-'17 nog ongeveer 600 minuten uitgekomen voor kwek), en wij 5 basisspelers (als je Maxim meerekent) en 1 ervaren doublure.
Plaats reactie