Ik ga in dit topic antwoorden omdat mijn antwoord meer betrekking heeft op de match gisteren.Pica schreef: ↑20 feb 2023, 09:00
Gisteren was een absoluut drama. Zat niets in de ploeg. Neemt niet weg dat met een terechte 6/6 start we nooit in deze situatie hadden gezeten.
Als het vertrouwen niet komt van resultaten, moet het komen van de duidelijkheid: weten wat je moet doen in welke situatie.
Dat geeft rust aan een ploeg, maar daaraan werken mid season is toch niet evident.
Laat het wel al trainer nummer 4 zijn die niet weet wat aan te vangen met dat voetballend geweld in onze kern.
Balans in de kern is zoek en laatste keer dat gekeken heb is er iemand anders die de spelers koopt/terughaalt en de trainers kiest....
Gisteren was een absoluut drama inderdaad. En het kan dat we met 6/6 starten.
Maar gisteren deed Parker ook weinig tot niets om het te doen kantelen, behalve een "teamgesprek" aan de zijlijn de eerste helft.
Hij leek mij weinig meer te doen dan voor zijn dugout te staan.
Roepen en schreeuwen gaat er niet voor zorgen dat je ploeg beter gaat spelen, maar het maakt hen misschien wakker.
Maar er gebeurde niets. Stel eens tactisch bij, scheldt ze eens verrot, wissel iemand al voor de rust als statement,...
Het is nobel dat we altijd proberen uitvoetballen, maar als je merkt (en eigenlijk al van voor de match weet) dat Cercle met een hoge intensiteit presst, durf dan aanpassen. Je kan beginnen met het te proberen, maar als het niet werkt, trap dan eens lang uit en ga voor de tweede bal; probeer dan de slag om het middenveld te winnen. Maar we bleven het 90 minuten lang proberen om uit te voetballen waardoor we telkens onszelf in de problemen brachten.
Dat moet je als trainer ook zien en dan moet je dat aanpassen. Doe uw ploeg opschuiven, trap uit en ga de duels aan.
Ons leuze is No Sweat, No Glory; maar gisteren hebben er weinig die leuze omgezet in de praktijk.
Oh, en na de match zeggen dat "dit geen voetbalmatch was, maar gewoon duels aangaan en tegen de bal trappen in de hoop dat die goed valt" getuigt mij van weinig zelfreflectie.
Ofwel heb je het talent en de kunde om voetballend alsnog je wil op te leggen tegen zulke ploegen, ofwel maak je dat je dan die fysieke duels wint.
Ik vond dit trouwens wel een voetbalmatch. Die duels vielen allemaal goed mee. Er zijn al andere matchen geweest waar het echt een veldslag was (Antwerp onder Bölöni).
Een andere speler haalde ook aan dat er blijkbaar nog steeds een gevoel is van: "Wij zijn Club Brugge, het komt wel goed." Dan wordt het dringend tijd dat men eens uit de bubbel stapt en vanuit een ander perspectief naar onze laatste maanden kijkt. Want als je nu nog steeds die gedachte hebt; dan besef je het niet goed denk ik.