JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Butelle
5
7%
Van Rhijn
5
7%
Poulain
2
3%
Denswil
1
1%
Cools
1
1%
Simons
1
1%
Pina
1
1%
Vormer
22
32%
Diaby
1
1%
Wesley
18
26%
Limbombe
7
10%
Claudemir
4
6%
Bolingoli
0
Geen stemmen
Vossen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 68

BB1891
A-kern
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:47
Locatie: Antwerpen

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door BB1891 »

Nu ook niet overdrijven hé jongens. Met zijn behoudende stijl was hij wel steeds de ploeg met de meeste doelpunten in de competities; meeste hoekschoppen enz. Méér dan oppergod Hein. Hij heeft nu gewoon te weinig spelers die zijn tactiek naar behoren kunnen uitvoeren. Enerzijds door vorm, anderzijds door blessures.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3213
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Pica »

Peet schreef:
Pica schreef: Als je met 3 6'en speelt, waarvan één als libero, dan maak je wel duidelijk wat je intenties zijn. Wat ik niet snap is als dit goed afloopt zoals in de beker thuis tegen Gent, is het hosannah. MPH tactisch genie dat HvH kon neutraliseren. Als het fout afloopt (deels ook omdat je zelf de kansen niet afmaakt) is MPH een tactische broltrainertje van mijn voeten :mrgreen:

Ik sta niet achter die extremen. MPH heeft zijn stijl, je bent ervoor of je bent ertegen, maar zeggen dat hij geen systeem heeft klopt gewoon niet. Dat we geen sprankelend voetbal systeem hebben, klopt wel, maar dat heeft MPH nooit gepretendeerd te brengen naar Club. Prijzen ging hij winnen. Heeft hij gedaan ook.

Die stijl is inderdaad niet dominant, ze is niet sprankelend, maar ze is wel over een seizoen heen effectief gebleken.
Dan is John Beton ook een topper, 1 titel op anderhalf seizoen :mrgreen:

Edit: ik vind één titel op 3 seizoenen geen uitzonderlijke prestatie, zeker gezien de forse financiële inspanningen sinds de komst van MPH. MPH krijgt gewoon meer krediet/tijd door zijn naam/perceptie.
MPH krijgt inderdaad meer krediet en terecht, zie ook vorig seizoen. Start was mogelijks nog erger dan nu (want ipv klungelen in de CL was het klungelen in de EL ), maar wel mooi de titel op het einde.

Wat Brombeer of Hasi gedaan hebben met zo'n kern was niet meer dan normaal :mrgreen: . MPH met de onze vind ik straffer. Hein met de zijn kern ongelooflijk straf.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Peet »

Dat is toch bullshit Pica? Hoeveel miljoen aan transfers is er niet gespendeerd laatste seizoenen? Toch bijna allemaal op voorspraak van MPH zelf?
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Stylisimo »

Gratchski schreef:
Stylisimo schreef: Mogen we niet, maar zullen we waarschijnlijk wel... Die B-ploeg heeft nog altijd meer voetballend vermogen in z'n collectief dan ons A-ploegje in hun huidige vorm..
Neen, die B-ploeg kan terugvallen op een perfect werkend systeem. Dat is belangrijk
Zorgt dat systeem dan niet voor een voetballend vermogen mss? ;)
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3213
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Pica »

Peet schreef: Dat is toch bullshit Pica? Hoeveel miljoen aan transfers is er niet gespendeerd laatste seizoenen? Toch bijna allemaal op voorspraak van MPH zelf?
Ik betwist enigzins dat we zoveel geld uitgeven aan spelers, maar ik counter zelfs met de bewering dat MPH bijna evenveel geld heeft verdiend met transfers als uitgegeven. Ja hij heeft de kern vorm gegeven, maar gaan we nu serieus gaan beweren dat we de beste ploeg hebben? Daar moet je nog steeds 100 km voor naar het centrum van het land rijden.

Ik herinner me nog dat we Vanaken niet konden kopen, tenzij in schijven en we daardoor onze 10 een jaar later pas hadden (en misschien wel de titel gemist hebben hierdoor). Bij anderlecht smijten ze er ff 10 miljoen tegen aan voor een Roemeen. 6 voor een gevallen Standard vedette, 4 voor een speler van Mechelen, enzovoort enzoverder.

We hebben de op 2 na beste ploeg en dat zou moeten volstaan om mee te doen voor de prijzen. En als je MPH bent, gewoon die prijzen te behalen ook. Wat hij ook bewezen heeft.

Extra bemerking, inspraak hebben in het sportief beleid wil niet zeggen dat iedere speler er op zijn voorspraak komt. Anders stond Carcela hier 2 jaar geleden al.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Peet »

Ernstige bemerking dan: Zijn wij dan kampioen geworden door MPH of door falen van anderlecht?
En zijn daarom verkeerde conclusies getrokken (genre: niet versterken ploeg).

Ik vond dat wij vorig jaar de beste kern hadden (niet de beste 11).
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Pica schreef:
Peet schreef: Dat is toch bullshit Pica? Hoeveel miljoen aan transfers is er niet gespendeerd laatste seizoenen? Toch bijna allemaal op voorspraak van MPH zelf?
Ik betwist enigzins dat we zoveel geld uitgeven aan spelers, maar ik counter zelfs met de bewering dat MPH bijna evenveel geld heeft verdiend met transfers als uitgegeven. Ja hij heeft de kern vorm gegeven, maar gaan we nu serieus gaan beweren dat we de beste ploeg hebben? Daar moet je nog steeds 100 km voor naar het centrum van het land rijden.

Ik herinner me nog dat we Vanaken niet konden kopen, tenzij in schijven en we daardoor onze 10 een jaar later pas hadden (en misschien wel de titel gemist hebben hierdoor). Bij anderlecht smijten ze er ff 10 miljoen tegen aan voor een Roemeen. 6 voor een gevallen Standard vedette, 4 voor een speler van Mechelen, enzovoort enzoverder.

We hebben de op 2 na beste ploeg en dat zou moeten volstaan om mee te doen voor de prijzen. En als je MPH bent, gewoon die prijzen te behalen ook. Wat hij ook bewezen heeft.

Extra bemerking, inspraak hebben in het sportief beleid wil niet zeggen dat iedere speler er op zijn voorspraak komt. Anders stond Carcela hier 2 jaar geleden al.
Gelieve dit soort uitspraken niet te doen op dit forum aub. Dank je.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Stylisimo »

anderlecht heeft dit jaar toch verre van de beste ploeg...
Beste aanval kan ik mee leven, maar ploeg? Veel te zwakke verdediging daarvoor.
Soit, tzal betonvoetbal worden tegen Gent en hopelijk valt er ergens een goal uit een counter, sorry omschakeling, uit de lucht...
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Flufferd »

Pica schreef: Iedereen beseft toch dat compact spelen en dan counteren of hopen op een klasseflits ook een systeem is é?
Natuurlijk maar Belgische trainers verwarren die tactiek vaak met een hele hoop verdedigende spelers op te stellen waarna je hele ploeg niet weet waar te lopen en je kansloos verliest.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Stylisimo »

Spelen zoals Leicester é, dan kan veel! ;)
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3213
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Pica »

Peet schreef: Ernstige bemerking dan: Zijn wij dan kampioen geworden door MPH of door falen van anderlecht?
En zijn daarom verkeerde conclusies getrokken (genre: niet versterken ploeg).

Ik vond dat wij vorig jaar de beste kern hadden (niet de beste 11).
Beide, ik vond dat de kern evenwaardig was, maar met het middenveld alleen van anderlecht zou je al iedereen moeten kapot spelen. Geen enkele speler daar die niet bij ons in de basis zou staan.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3213
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Pica »

vanGentmaarvoorClub schreef:
Pica schreef:
Peet schreef: Dat is toch bullshit Pica? Hoeveel miljoen aan transfers is er niet gespendeerd laatste seizoenen? Toch bijna allemaal op voorspraak van MPH zelf?
Ik betwist enigzins dat we zoveel geld uitgeven aan spelers, maar ik counter zelfs met de bewering dat MPH bijna evenveel geld heeft verdiend met transfers als uitgegeven. Ja hij heeft de kern vorm gegeven, maar gaan we nu serieus gaan beweren dat we de beste ploeg hebben? Daar moet je nog steeds 100 km voor naar het centrum van het land rijden.

Ik herinner me nog dat we Vanaken niet konden kopen, tenzij in schijven en we daardoor onze 10 een jaar later pas hadden (en misschien wel de titel gemist hebben hierdoor). Bij anderlecht smijten ze er ff 10 miljoen tegen aan voor een Roemeen. 6 voor een gevallen Standard vedette, 4 voor een speler van Mechelen, enzovoort enzoverder.

We hebben de op 2 na beste ploeg en dat zou moeten volstaan om mee te doen voor de prijzen. En als je MPH bent, gewoon die prijzen te behalen ook. Wat hij ook bewezen heeft.

Extra bemerking, inspraak hebben in het sportief beleid wil niet zeggen dat iedere speler er op zijn voorspraak komt. Anders stond Carcela hier 2 jaar geleden al.
Gelieve dit soort uitspraken niet te doen op dit forum aub. Dank je.
Graag gedaan :dunno:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3213
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Pica »

Stylisimo schreef: anderlecht heeft dit jaar toch verre van de beste ploeg...
Beste aanval kan ik mee leven, maar ploeg? Veel te zwakke verdediging daarvoor.
Soit, tzal betonvoetbal worden tegen Gent en hopelijk valt er ergens een goal uit een counter, sorry omschakeling, uit de lucht...
Het is niet omdat quasi je gehele verdediging niet beschikbaar is, dat de ploeg in zijn geheel niet kwalitatiever kan zijn. Na Denswil te zien sukkelen en het uitvoetballen van Poulain te zien, moeten we zelfs niet meer zo hoog van de toren blazen over onze cv's.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Alethio »

#BringBrandonBack
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3213
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD09 | Club Brugge KV - KAA Gent | zo 02/10 - 14:30

Bericht door Pica »

Flufferd schreef:
Pica schreef: Iedereen beseft toch dat compact spelen en dan counteren of hopen op een klasseflits ook een systeem is é?
Natuurlijk maar Belgische trainers verwarren die tactiek vaak met een hele hoop verdedigende spelers op te stellen waarna je hele ploeg niet weet waar te lopen en je kansloos verliest.
Reken je daar MPH ook bij? De organisatie bij ons vind ik op zich wel goed. Zelfs in de CL zijn er geen of amper uitgespeelde kansen tegen ons.
Plaats reactie