Champions League
Re: Champions League
Statistisch gezien zijn Bayern en Napoli de meest waarschijnlijke tegenstanders.
Dit omdat deze ploegen tegen respectievelijk 4 en 3 van de andere ploegen al niet kunnen uitkomen. (zelfde competitie of poule)
Benfica lijkt dan weer de minst waarschijnlijke tegenstander omwille van deze reden.
Ik zou dan toch opteren voor Napoli.
Dit omdat deze ploegen tegen respectievelijk 4 en 3 van de andere ploegen al niet kunnen uitkomen. (zelfde competitie of poule)
Benfica lijkt dan weer de minst waarschijnlijke tegenstander omwille van deze reden.
Ik zou dan toch opteren voor Napoli.
Zot toch als je de teams zo bij elkaar ziet
Duitsland : 4 teams (Bayern, Frankfurt, RB Leipzig, Borussia Dortmund)
Engeland : 4 teams (Chelsea, Tottenham, City, Liverpool)
Italië : 3 teams (Napoli, Inter, AC)
Portugal : 2 teams (Porto, Benfica)
Spanje : 1 team (Real Madrid)
Frankrijk : 1 team (PSG)
België : 1 team (Club Brugge)
Duitsland : 4 teams (Bayern, Frankfurt, RB Leipzig, Borussia Dortmund)
Engeland : 4 teams (Chelsea, Tottenham, City, Liverpool)
Italië : 3 teams (Napoli, Inter, AC)
Portugal : 2 teams (Porto, Benfica)
Spanje : 1 team (Real Madrid)
Frankrijk : 1 team (PSG)
België : 1 team (Club Brugge)
Speelt de nr. 2 van dit seizoen ook voorrondes Champions League?
Ik denk 3 voorrondes voor de tweede, 2 voorrondes voor nummer 1..
Tottenham is de zwakste van de hoop, dus doe die maar.
Ik zie Club 2de worden in de competitie dit seizoen, na Genk, vandaar mijn vraag.
Voorrondes CL zijn op zich toch een argument om bepaalde spelers (iets langer) aan boord te houden naar volgend seizoen toe.
Ik vind dit terug in een artikel van HLN op 18/03/2022, nadat onze laatste vertegenwoordiger uitgeschakeld werd Europees.
https://www.hln.be/champions-league-en- ... ~ae379fa4/
Tweedes worden betekent drie voorrondes.
Derde voorronde niet overleven betekent dat je naar PO van EL gaat.
Als je de PO van de EL niet overleeft ga je naar groepsfase ECL dacht ik.
https://www.hln.be/champions-league-en- ... ~ae379fa4/
Dus de kampioen moet derde voorronden én de play-off ronde doorstaan.Overzicht van de Europese tickets in 2023-2024:
Kampioen: derde voorronde Champions League
Tweede: tweede voorronde Champions League
Derde: tweede voorronde Conference League
Vierde: tweede voorronde Conference League
Bekerwinnaar: derde voorronde Europa League
Tweedes worden betekent drie voorrondes.
Derde voorronde niet overleven betekent dat je naar PO van EL gaat.
Als je de PO van de EL niet overleeft ga je naar groepsfase ECL dacht ik.
Ik lees berichten over de "haalbare" tegenstander Benfica... Mensen die dat denken moeten deze cijfers eens bekijken...
Benfica koopt jong, zorgt dat de spelers bij de club excelleren en verkoopt ze nadien voor zakken geld aan topteams. De 35m die wij voor Charles kregen zijn niet te vergelijken met hun toptransfers. Hun team zal de match niet onderschatten, alle spelers willen zich tonen. We hebben geen grote naam, maar wel een groot team .
Benfica koopt jong, zorgt dat de spelers bij de club excelleren en verkoopt ze nadien voor zakken geld aan topteams. De 35m die wij voor Charles kregen zijn niet te vergelijken met hun toptransfers. Hun team zal de match niet onderschatten, alle spelers willen zich tonen. We hebben geen grote naam, maar wel een groot team .
Ongelofelijk dat Genk deze kans laat schieten... Hele match tegen 10 man, tot 2 maal toe voorsprong weggeven en uiteindelijk ten onder na penalties. Hopelijk valt de blessure van Heynen beter mee dan gevreesd, of de zure nasmaak van deze avond zal extra lang blijven hangen. Toch heel belangrijk voor hen
Genk tegen Olympiakos in voorronde Europa League, da`s geen klein ploegje.
Tegen wie speelt Antwerp ?
Tegen wie speelt Antwerp ?
Wordt 07/08 geloot. Opties zijn Young Boys, Galatasaray, Kopenhagen, Dinamo Zagreb,...
Artikeltje in HNB over nieuwe competitieformule vanaf seizoen '24-'25:
De uitzendrechten voor CL-voetbal blijven tot 2027 bij VTM.
Voordelen: het blijft beschikbaar op een open net. Er zouden nu zelfs 3 avonden per week met CL-voetbal op een VTM-net zijn.
Nadelen:
- Het blijft bij VTM = meer reclame dan omkadering
- Zwakke (co)-commentatoren en "analisten"
- Geen analyse maar enkel wat beelden tonen van de goals, zware fouten, VAR-momenten,... en open deuren intrappen. Maw iets wat iedereen kan. De "analisten" daar bieden geen meerwaarde
- Gilles De Bilde
Ter info: in Wallonië blijft het CL-voetbal bij RTL.
Voordelen: het blijft beschikbaar op een open net. Er zouden nu zelfs 3 avonden per week met CL-voetbal op een VTM-net zijn.
Nadelen:
- Het blijft bij VTM = meer reclame dan omkadering
- Zwakke (co)-commentatoren en "analisten"
- Geen analyse maar enkel wat beelden tonen van de goals, zware fouten, VAR-momenten,... en open deuren intrappen. Maw iets wat iedereen kan. De "analisten" daar bieden geen meerwaarde
- Gilles De Bilde
Ter info: in Wallonië blijft het CL-voetbal bij RTL.