Transfers buitenland

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Transfers buitenland

Bericht door zegmaardag »

Die Hollanders hebben toch altijd kloten aan hun lijf hé... Raséchte verkopers zijn het & uiteindelijk moet ge het gewoon nog bewonderen ook :mrgreen:

Frenkie de Jong, Matthijs De Ligt & nu ook David Neres moet 50 miljoen kosten... Als ze voor die drie spelers samen ook 'maar' 100 miljoen krijgen, dan hebben ze er nog altijd in dit klimaat 50 te veel gekregen!
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Transfers buitenland

Bericht door DavidVM »

zegmaardag schreef: Die Hollanders hebben toch altijd kloten aan hun lijf hé... Raséchte verkopers zijn het & uiteindelijk moet ge het gewoon nog bewonderen ook :mrgreen:

Frenkie de Jong, Matthijs De Ligt & nu ook David Neres moet 50 miljoen kosten... Als ze voor die drie spelers samen ook 'maar' 100 miljoen krijgen, dan hebben ze er nog altijd in dit klimaat 50 te veel gekregen!
Volgens mij heeft dat niet eens zoveel te maken met kloten aan hun lijf te hebben of goeie verkopers te zijn, ik denk dat die er ook gewoon echt van overtuigd zijn dat die gasten zoveel waard zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: Transfers buitenland

Bericht door rambopirou »

DavidVM schreef:
zegmaardag schreef: Die Hollanders hebben toch altijd kloten aan hun lijf hé... Raséchte verkopers zijn het & uiteindelijk moet ge het gewoon nog bewonderen ook :mrgreen:

Frenkie de Jong, Matthijs De Ligt & nu ook David Neres moet 50 miljoen kosten... Als ze voor die drie spelers samen ook 'maar' 100 miljoen krijgen, dan hebben ze er nog altijd in dit klimaat 50 te veel gekregen!
Volgens mij heeft dat niet eens zoveel te maken met kloten aan hun lijf te hebben of goeie verkopers te zijn, ik denk dat die er ook gewoon echt van overtuigd zijn dat die gasten zoveel waard zijn :mrgreen:
De ligt is echt wel 1 van de grootste talenten op zn positie dus ik kan Ajax hun prijs begrijpen. De 2 anderen zijn max 20m maar ja als richarlison voor 50m wordt verkocht...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Transfers buitenland

Bericht door IsO »

zegmaardag schreef: Die Hollanders hebben toch altijd kloten aan hun lijf hé... Raséchte verkopers zijn het & uiteindelijk moet ge het gewoon nog bewonderen ook :mrgreen:

Frenkie de Jong, Matthijs De Ligt & nu ook David Neres moet 50 miljoen kosten... Als ze voor die drie spelers samen ook 'maar' 100 miljoen krijgen, dan hebben ze er nog altijd in dit klimaat 50 te veel gekregen!
Die VOC-koopmansgeest blijft erin gebakken :mrgreen:

Nu, voor Neres hebben ze natuurlijk zelf ook aardig betaald (12 miljoen + max 3 miljoen aan bonussen). En blijkbaar gaat ook 20% van eventuele doorverkoopsom naar zijn vorige ploeg (São Paulo). Gesteld dat ze hun vraagprijs (50 miljoen) al zouden krijgen:
min 5% solidariteitsbijdrage = -2,5 miljoen
min 20% voor São Paulo = - 10 miljoen
min aankoopprijs = pakweg -13 miljoen (er van uit gaande dat niet alle bonus uiteindelijk verschuldigd waren)
min loonkosten/tekenpremie/andere premies = minstens - 1 miljoen
min eventuele makelaarsvergoedingen

Nog altijd zeer respectabele bedragen om het voorzichtig uit te drukken, maar al van een andere grootteorde want de eigenlijke winst is sowieso minder dan de helft van de verkoopsom.

Frenkie de Jong is een ander verhaal, want die kwam voor 1 symbolische euro en 10% op doorverkoop over van Willem II. Van die 10% gaat 40% naar RKC en 60% naar Willem II.

De Ligt is dan weer een eigen jeugdproduct. Geen aankoopsommen of doorverkoopclausules hier, en solidariteitsbijdrage grotendeels voor Ajax, dus het grootste deel van wat ze voor hem krijgen is pure winst.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Transfers buitenland

Bericht door zegmaardag »

rambopirou schreef:
DavidVM schreef:
zegmaardag schreef: Die Hollanders hebben toch altijd kloten aan hun lijf hé... Raséchte verkopers zijn het & uiteindelijk moet ge het gewoon nog bewonderen ook :mrgreen:

Frenkie de Jong, Matthijs De Ligt & nu ook David Neres moet 50 miljoen kosten... Als ze voor die drie spelers samen ook 'maar' 100 miljoen krijgen, dan hebben ze er nog altijd in dit klimaat 50 te veel gekregen!
Volgens mij heeft dat niet eens zoveel te maken met kloten aan hun lijf te hebben of goeie verkopers te zijn, ik denk dat die er ook gewoon echt van overtuigd zijn dat die gasten zoveel waard zijn :mrgreen:
De ligt is echt wel 1 van de grootste talenten op zn positie dus ik kan Ajax hun prijs begrijpen. De 2 anderen zijn max 20m maar ja als richarlison voor 50m wordt verkocht...
En tezelfdertijd verkopen wij Limbombe voor 12, Wesley voor 10-15,...
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: Transfers buitenland

Bericht door rambopirou »

zegmaardag schreef:
rambopirou schreef:
DavidVM schreef:
zegmaardag schreef: Die Hollanders hebben toch altijd kloten aan hun lijf hé... Raséchte verkopers zijn het & uiteindelijk moet ge het gewoon nog bewonderen ook :mrgreen:

Frenkie de Jong, Matthijs De Ligt & nu ook David Neres moet 50 miljoen kosten... Als ze voor die drie spelers samen ook 'maar' 100 miljoen krijgen, dan hebben ze er nog altijd in dit klimaat 50 te veel gekregen!
Volgens mij heeft dat niet eens zoveel te maken met kloten aan hun lijf te hebben of goeie verkopers te zijn, ik denk dat die er ook gewoon echt van overtuigd zijn dat die gasten zoveel waard zijn :mrgreen:
De ligt is echt wel 1 van de grootste talenten op zn positie dus ik kan Ajax hun prijs begrijpen. De 2 anderen zijn max 20m maar ja als richarlison voor 50m wordt verkocht...
En tezelfdertijd verkopen wij Limbombe voor 12, Wesley voor 10-15,...
Ze zijn nog niet weg he :D

Verschil zit hem in de geschiedenis van Ajax. Beetje zoals je voor een BMW of Mercedes meer betaald puur voor het logo dat erop plakt !

Wesley voor 15m vind ik trouwens wel een correcte prijs aangezien er toch nog wat schaafwerk aanzit.

Voor Limbombe zou ik echt 20m durven vragen , zit op de rand van de nationale ploeg en was 1 van de beste spelers van de kampioen
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Transfers buitenland

Bericht door GenGhibli »

Witsel naar Dortmund. Werd eens tijd voor een mooie sportieve keuze.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: RE: Re: Transfers buitenland

Bericht door JRut »

GenGhibli schreef: Witsel naar Dortmund. Werd eens tijd voor een mooie sportieve keuze.
Uiteindelijk enorm slim geweest he. Meer dan 20 miljoen gecasht, bijna belastingsvrij en uiteindelijk een schitterend WK gespeeld om zijn sportieve toptransfer af te dwingen tegen een - nog steeds - mooi brutoloon. Op anderhalf jaar tijd is dat niet slecht gewerkt.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: RE: Re: Transfers buitenland

Bericht door rambopirou »

JRut schreef:
GenGhibli schreef: Witsel naar Dortmund. Werd eens tijd voor een mooie sportieve keuze.
Uiteindelijk enorm slim geweest he. Meer dan 20 miljoen gecasht, bijna belastingsvrij en uiteindelijk een schitterend WK gespeeld om zijn sportieve toptransfer af te dwingen tegen een - nog steeds - mooi brutoloon. Op anderhalf jaar tijd is dat niet slecht gewerkt.
Ik zie hem na Dortmund nog een grote transfer maken. Als hij op het niveau van het WK doorgaat en dat in Duitsland staan er volgend jaar Engelse en Spaanse team aan zijn deur.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: RE: Re: Transfers buitenland

Bericht door GenGhibli »

rambopirou schreef:
JRut schreef:
GenGhibli schreef: Witsel naar Dortmund. Werd eens tijd voor een mooie sportieve keuze.
Uiteindelijk enorm slim geweest he. Meer dan 20 miljoen gecasht, bijna belastingsvrij en uiteindelijk een schitterend WK gespeeld om zijn sportieve toptransfer af te dwingen tegen een - nog steeds - mooi brutoloon. Op anderhalf jaar tijd is dat niet slecht gewerkt.
Ik zie hem na Dortmund nog een grote transfer maken. Als hij op het niveau van het WK doorgaat en dat in Duitsland staan er volgend jaar Engelse en Spaanse team aan zijn deur.
Zou zomaar kunnen. PSG was er nu al bij. Maar daar was hij minder prioriteit. Juve, misschien terug? Die zijn niet vies van 30+ers. Ik zie dit ook wel gebeuren.
Laatst gewijzigd door GenGhibli op 31 jul 2018, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: Transfers buitenland

Bericht door rambopirou »

Inter droomt van Modric, volgens bepaalde bronnen in spanje en italië zou Modric openstaan voor de transfer om zo een laatste financiele slag te slaan met een contract van 3/4 jaar.
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: Transfers buitenland

Bericht door rambopirou »

Oblak is de gedroomde opvolger van Courtois bij Chelsea. ze twijfelen om de clausule van 100m te triggeren. indien Oblak niet zou komen gaan ze voor Jack Butland van Stoke.

Ik zie de tranfsermarkt de laatste 48h nog ontploffen in Engeland, zeker bij Utd en Chelsea
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Transfers buitenland

Bericht door GenGhibli »

rambopirou schreef: Oblak is de gedroomde opvolger van Courtois bij Chelsea. ze twijfelen om de clausule van 100m te triggeren. indien Oblak niet zou komen gaan ze voor Jack Butland van Stoke.

Ik zie de tranfsermarkt de laatste 48h nog ontploffen in Engeland, zeker bij Utd en Chelsea
Yep, en Alderweireld zal daar waarschijnlijk bij zijn. Chelsea zou hem ook wel kunnen gebruiken nu met Sarri. Toch nadruk op voetballende verdedigers.
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: Transfers buitenland

Bericht door rambopirou »

Courtois naar Real en Chelsea krijgt Kovacic op huurbasis voor 1j waardoor Bakayoko op huurbasis vertrekt naar AC Milan.

Alderweireld zou naar Man utd gaan voor een bedrag tussen de 40 en 50m Pond en Mourinho zou absoluut Yerri Mina nog willen halen aangezien hij geen vertrouwen heeft in Smalling en Jones en Bailly laatste jaar veel blessures had.

Inter Milan doet er nog steeds alles aan om Modric te halen en ze hebben geboden op Keita Baldé van Monaco maar aangezien Candreva de omgekeerde weg niet wilt bewandelen zitten de onderhandelingen muurvast.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Transfers buitenland

Bericht door GenGhibli »

rambopirou schreef: Courtois naar Real en Chelsea krijgt Kovacic op huurbasis voor 1j waardoor Bakayoko op huurbasis vertrekt naar AC Milan.

Alderweireld zou naar Man utd gaan voor een bedrag tussen de 40 en 50m Pond en Mourinho zou absoluut Yerri Mina nog willen halen aangezien hij geen vertrouwen heeft in Smalling en Jones en Bailly laatste jaar veel blessures had.

Inter Milan doet er nog steeds alles aan om Modric te halen en ze hebben geboden op Keita Baldé van Monaco maar aangezien Candreva de omgekeerde weg niet wilt bewandelen zitten de onderhandelingen muurvast.
En door de Courtois transfer is Chelsea uitgekomen bij Kepa van Athletic Bilbao. Die inmiddels zelf zijn transferclausule heeft betaald. Kleine toevoeging.
Plaats reactie