Belgisch voetbal algemeen

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 615
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door HeervanBiesen »

Toch benieuwd of onze beloften in 1B mogen blijven (las dat Roeselare klacht gaat indienen en onze ploeg er wil vervangen).

Denk dat als onze beloftenploeg er mag aantreden, Club de tour van Juventus moet opgaan (beloftenploeg in serie C), zij kopen ook ervaren spelers aan, omdat de ploeg er met enkel jeugd niet zo goed voorstaat..

Lijkt me ideaal om bijvoorbeeld een verdediger + middenvelder te halen die de klappen van de zweep kent.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Goed nieuws voor Sirkul : al hun 400 abonnees kunnen alle thuismatchen bijwonen !!
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Duffman »

vanGentmaarvoorClub schreef: 21 aug 2020, 16:29 Goed nieuws voor Sirkul : al hun 400 abonnees kunnen alle thuismatchen bijwonen !!
UPDATE: de plaatselijke Delhaize zal alsnog moeten bijspringen om 150 tickets weg te geven
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

Ik heb even de regels voor hands opgezocht op de site van Voetbal Vlaanderen:
de bal raakt met hand of arm wanneer:
o de hand of arm het lichaam onnatuurlijk groter maakt
o de hand of arm zich boven en/of achter het niveau van de schouder
bevindt (tenzij hijzelf vrijwillig de bal speelt die dan de hand of arm raakt).

De hierboven beschreven overtredingen worden bestraft zelfs indien de bal rechtstreeks de hand of arm raakt komende van het hoofd of lichaam (met inbegrip van de voeten) of van een andere speler die dichtbij staat.
Behalve voor de hierboven beschreven overtredingen, is het geen overtreding indien de bal de hand of de arm raakt van een speler wanneer:
• de bal rechtstreeks van de speler zijn eigen hoofd of lichaam komt (met inbegrip van de voet)
• de bal rechtstreeks van het hoofd of lichaam van een andere speler komt die dichtbij staat (met inbegrip van de voet)
• de hand of arm dicht tegen het lichaam is en het lichaam niet onnatuurlijk groter maakt
• een speler valt en de hand of arm is tussen het lichaam en de grond om het lichaam te ondersteunen, maar niet lateraal of verticaal uitgestrekt en weg van het lichaam
Conclusie:
- penaltyfout van Rits : geen penalty want de bal komt rechtstreeks van de speler zijn eigen lichaam.
- penaltyfout van Nmecha : wél penalty want arm bevond zich boven het niveau van de schouder en de arm maakte het lichaam onnatuurlijk groter.
- penaltyfout van Tshimanga : geen penalty want de arm was tussen het lichaam en de grond om het lichaam te ondersteunen.

Dit heeft me letterlijk minder dan 10 minuten gekost om op te zoeken (inclusief het typen van deze post). Het kan toch niet dat de scheidsrechters (die er opleidingen over krijgen én nog een troep VAR-mensen in een busje hebben die zelfs het reglement kunnen lezen als ze willen) deze regels niet kennen? Club verliest 2 punten door een foute beslissing, OHL zou 24 minuten eerder op 2-2 gekomen zijn waardoor de match voor allebei de ploegen anders had kunnen uitdraaien.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1328
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door PetjeFCB »

De hierboven beschreven overtredingen worden bestraft zelfs indien de bal rechtstreeks de hand of arm raakt komende van het hoofd of lichaam (met inbegrip van de voeten) of van een andere speler die dichtbij staat.
Behalve voor de hierboven beschreven overtredingen, is het geen overtreding
Volgens scheids was zijn arm in onnatuurlijke houding, dus telt de regel van eerst het lichaam raken niet.

Interpretatie dus....
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door The_One »

PetjeFCB schreef: 19 okt 2020, 08:46
De hierboven beschreven overtredingen worden bestraft zelfs indien de bal rechtstreeks de hand of arm raakt komende van het hoofd of lichaam (met inbegrip van de voeten) of van een andere speler die dichtbij staat.
Behalve voor de hierboven beschreven overtredingen, is het geen overtreding
Volgens scheids was zijn arm in onnatuurlijke houding, dus telt de regel van eerst het lichaam raken niet.

Interpretatie dus....
Die scheids heeft nog niet te veel voorzetten op zijnen kop gehad dan...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

PetjeFCB schreef: 19 okt 2020, 08:46 Volgens scheids was zijn arm in onnatuurlijke houding, dus telt de regel van eerst het lichaam raken niet.

Interpretatie dus....
Ik vind het een achterlijke redenering, maar bon - 't is een uitleg. Alleen, dan moeten ALLE scheidsrechters DEZELFDE uitleg gebruiken en dan heb je sowieso een penalty bij Nmecha die zijn armen op dezelfde manier houdt als Rits.

Wat mij betreft :
1) De voorzet wijkt af op Rits zijn buik en zou niet voor doel geraakt zijn. Dat de bal daarna ook nog zijn arm raakt zorgt er niet voor dat de situatie minder 'gevaarlijk' wordt. De 'hands' heeft dus geen invloed op de voorzet en voor mij is het dan geen hands.
2) De voorzet wijkt af op Nmecha zijn arm. Hier heeft de 'hands' dus een rechtstreekse invloed op de voorzet en zou het dus penalty moeten zijn.

Het irriteert mij dat voor een 'minder duidelijk' hands geval wél een penalty wordt gefloten terwijl een soortgelijke 'ergere' overtreding geen penalty is. Vroeger waren scheidsrechters mensen die een fout konden maken door iets niet te zien, deze speeldag zijn ze allebei naar de VAR gegaan dus 'ik heb het niet gezien' is in deze geen optie. Deze fases zouden sowieso op een consequente manier behandeld moeten zijn.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ook weer niet toevallig dat scheids Van Driessche zelf 2x in het voordeel van de mauven wil beslissen zeker ?
(Géén penalty voor OHL na hands Nmecha & wél penalty voor de mauven na bal tegen steunarm van speler OHL)
Gelukkig was de VAR in dat 2e geval wel wakker.

Ik begrijp ook nog altijd niet waarom de scheids op het veld de uiteindelijke beslissing moet nemen.
In het busje moeten ze Laforge duidelijk gezegd hebben dat de bal tegen de handen van Rits géén penalty was (ook bevestigd door de lijnrechter trouwens), maar toch moet die Laforge nog zijn eigen gedacht doen en de VAR overrulen ? Vreemd ..
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1328
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door PetjeFCB »

t4nd schreef: 19 okt 2020, 09:03
PetjeFCB schreef: 19 okt 2020, 08:46 Volgens scheids was zijn arm in onnatuurlijke houding, dus telt de regel van eerst het lichaam raken niet.

Interpretatie dus....
Ik vind het een achterlijke redenering, maar bon - 't is een uitleg. Alleen, dan moeten ALLE scheidsrechters DEZELFDE uitleg gebruiken en dan heb je sowieso een penalty bij Nmecha die zijn armen op dezelfde manier houdt als Rits.

Wat mij betreft :
1) De voorzet wijkt af op Rits zijn buik en zou niet voor doel geraakt zijn. Dat de bal daarna ook nog zijn arm raakt zorgt er niet voor dat de situatie minder 'gevaarlijk' wordt. De 'hands' heeft dus geen invloed op de voorzet en voor mij is het dan geen hands.
2) De voorzet wijkt af op Nmecha zijn arm. Hier heeft de 'hands' dus een rechtstreekse invloed op de voorzet en zou het dus penalty moeten zijn.

Het irriteert mij dat voor een 'minder duidelijk' hands geval wél een penalty wordt gefloten terwijl een soortgelijke 'ergere' overtreding geen penalty is. Vroeger waren scheidsrechters mensen die een fout konden maken door iets niet te zien, deze speeldag zijn ze allebei naar de VAR gegaan dus 'ik heb het niet gezien' is in deze geen optie. Deze fases zouden sowieso op een consequente manier behandeld moeten zijn.
The_One schreef: 19 okt 2020, 08:48
PetjeFCB schreef: 19 okt 2020, 08:46
De hierboven beschreven overtredingen worden bestraft zelfs indien de bal rechtstreeks de hand of arm raakt komende van het hoofd of lichaam (met inbegrip van de voeten) of van een andere speler die dichtbij staat.
Behalve voor de hierboven beschreven overtredingen, is het geen overtreding
Volgens scheids was zijn arm in onnatuurlijke houding, dus telt de regel van eerst het lichaam raken niet.

Interpretatie dus....
Die scheids heeft nog niet te veel voorzetten op zijnen kop gehad dan...
Ik zeg niet dat ik akkoord ben met de beslissing, maar dat is wel de uitleg waarom Laforge kan fluiten.

Mijns inziens zijn de regels dan ook onvoldoende duidelijk en laten ze te veel ruimte voor interpretatie door scheids, en dus inconsequentie in de beslissingen...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

PetjeFCB schreef: 19 okt 2020, 12:41 Ik zeg niet dat ik akkoord ben met de beslissing, maar dat is wel de uitleg waarom Laforge kan fluiten.

Mijns inziens zijn de regels dan ook onvoldoende duidelijk en laten ze te veel ruimte voor interpratatie door scheids, en dus inconsequentie in de beslissingen...
Ik volg je, maar hoe moeilijk kan het zijn?
Ze zijn al zo lang aan het zeveren over hands en nòg slagen ze er niet in om een eenduidige regel te maken. Het enige wat ze doen is een moeilijke regel met uitzonderingen en nog eens extra uitzonderingen op die uitzonderingen...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

Trieste avond gisteren...

Standard had nog een 'moeilijke' tegenstander, maar een gelijkspel had er zeker in moeten zitten. Gent is gewoon ronduit triest... Ze willen een topploeg zijn, schitteren in de Champions League & hun voet naast Club zetten maar ze geraken niet voorbij fucking Liberec? De Belgische coëfficiënt zal rechtgehouden moeten worden door Club & Antwerp vrees ik...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

De overwinning van Club gisteren zorgt ervoor dat we normaal gezien in 22/23 nog altijd in de top-10 gaan blijven en een rechtstreeks ticket voor de CL hebben. In 23/24 valt het rotslechte europees seizoen 17/18 ook nog eens weg en vanaf dan hebben we steeds gelijkaardige resultaten gehaald dus dan zouden we vrij safe moeten blijven zitten in de top-10 (als alle teams wat moeite blijven doen tenminste).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3259
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door IsO »

OHL is zijn ambities kracht aan het bijzetten op de transfermarkt:
- de ervaren Andy King (centrale middenvelder en lid van de kampioenenploeg van Leicester) werd transfervrij binnen gehaald.
- Filip Benkovic (CV, 23, Kroatisch international), twee jaar geleden voor 14,5 miljoen gehaald door Leicester en vorig jaar uitgeleend aan Celtic, waar hij basisspeler was, wordt gehuurd tot einde seizoen.
- Siebe Schrijvers zou definitief naar daar verkassen.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door ClubFanVinne »

rafa naar anderlecht :( zijn er eigenlijk geen spelers meer die weten wat club liefde is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

ClubFanVinne schreef: 26 apr 2021, 10:54 rafa naar anderlecht :( zijn er eigenlijk geen spelers meer die weten wat club liefde is.
Het doet me eerlijk gezegd niks. Ik gun het hem zelfs, na alles wat hij voor ons betekend heeft. Je kunt Rafa toch moeilijk kwalijk nemen dat hij in België wil blijven wonen en zijn boterham wil verdienen.
En het is niet dat hij van ons direct naar de mauven gaat.
Het zegt duidelijk wat over de gewijzigde machtsverhoudingen in het Belgische voetbal : wij hadden niet echt een plaats meer voor Rafa, terwijl zij hem nu met open armen ontvangen.
En goedkoop zal hij ook wel niet zijn voor die arme dutsen :thumbb:
Plaats reactie