[55.] Maxim De Cuyper

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

[55.] Maxim De Cuyper

Bericht door DavidVM »

Alweer een talentje uit de Academy die zijn eigen topic verdient
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

DavidVM schreef: 21 feb 2020, 12:03 Alweer een talentje uit de Academy die zijn eigen topic verdient
Wat een luxe met De Cuyper en De Ketelaere die nu boven water komen, uit de eigen jeugdopleiding.
De grinta, energie, inzet, vertrouwen waarmee De Cuyper gisteren speelde, doet het beste vermoeden voor de toekomst.
De Ketelaere viel ook goed in, niet tegen de minste tegenstander dan nog.
:wave:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door DavidVM »

Wel een beetje spijtig voor hem (en momenteel mss ook voor ons) dat we op zijn positie al 2 zeer goeie spelers hebben
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: 21 feb 2020, 12:15 Wel een beetje spijtig voor hem (en momenteel mss ook voor ons) dat we op zijn positie al 2 zeer goeie spelers hebben
Ik denk, achteraf gezien, dat wat ClubFanVinne eerder zei, wel eens zou kunnen kloppen. Ricca is meer een pure linksachter, terwijl Sobol en De Cuyper eerder aanvallende wingbacks zijn. In een 4-mansverdediging zal Clement dus sneller Ricca gebruiken dan de andere 2. In een 3-mansdefensie kan Ricca fungeren als doublure voor Deli op LCV, waar hij dan een rol krijgt als die van Mata op RCV. In die zin gaan ze alle drie wel aan speelminuten raken denk ik, zeker met ons aantal wedstrijden en de blessure van Sobol nu.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door DavidVM »

IsO schreef: 21 feb 2020, 14:36
DavidVM schreef: 21 feb 2020, 12:15 Wel een beetje spijtig voor hem (en momenteel mss ook voor ons) dat we op zijn positie al 2 zeer goeie spelers hebben
Ik denk, achteraf gezien, dat wat ClubFanVinne eerder zei, wel eens zou kunnen kloppen. Ricca is meer een pure linksachter, terwijl Sobol en De Cuyper eerder aanvallende wingbacks zijn. In een 4-mansverdediging zal Clement dus sneller Ricca gebruiken dan de andere 2. In een 3-mansdefensie kan Ricca fungeren als doublure voor Deli op LCV, waar hij dan een rol krijgt als die van Mata op RCV. In die zin gaan ze alle drie wel aan speelminuten raken denk ik, zeker met ons aantal wedstrijden en de blessure van Sobol nu.
Het zou in ieder geval verklaren waarom De Cuyper gisteren de voorkeur kreeg op Ricca
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door PetjeFCB »

Zou deze zomer terugkeren naar Club volgens HNB
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

Zou het geen optie zijn om Meijer centraal te posteren en De Cuyper als linksback op te stellen?
Zou toch zonde zijn om Meijer of De Cuyper op de bank te zetten?!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door t4nd »

Of de ene op linksback en de andere op linksmidden?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 28 apr 2023, 09:57 Of de ene op linksback en de andere op linksmidden?
Tja, middenveld met Onyedika, Rits en Nielsen op die 2 posities wel al dik gestoffeerd, niet?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 28 apr 2023, 11:11
t4nd schreef: 28 apr 2023, 09:57 Of de ene op linksback en de andere op linksmidden?
Tja, middenveld met Onyedika, Rits en Nielsen op die 2 posities wel al dik gestoffeerd, niet?
Denk dat t4nd LM bedoelt, en niet LCM...

Meijer zou misschien wel als CV kunnen spelen, maar in een viermansdefensie verliest hij zo wel veel van zijn kwaliteiten. Als LCV in een driemansdefensie is alweer iets anders, en dan kan je inderdaad met zowel Meijer als De Cuyper spelen, gesteld dat Meijer blijft. Ook niet vergeten dat we nog Sylla hebben als linksvoetige centrale verdediger.
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door maartendr81 »

in wedstrijden waar de tegenstander een sterke flank heeft zou dit eventueel wel kunnen werken met De Cuyper voor Meijer of Mata. dan kan de andere flank aanavallend ingesteld worden.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

Deze haal je toch niet terug om op de bank te zetten ? Meijer kan je evenmin op de bank zetten.
Benieuwd hoe dit euvel gaat aangepakt worden.
Anderzijds is ons middenveld met Nielsen, Vanaken, Onyedika en Rits veel te statisch.
Misschien kan inderdaad De Cuyper daar worden uitgespeeld als LCM ?
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Peter »

Ik denk dat de kans groot is dat Meijer vertrekt. Heeft in een interview in Nederland aangegeven zich klaar te voelen voor een stap hogerop.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 17 mei 2023, 07:50 Ik denk dat de kans groot is dat Meijer vertrekt. Heeft in een interview in Nederland aangegeven zich klaar te voelen voor een stap hogerop.
Ik zou toch trachten hem nog een seizoen te houden, is in maart pas 20 jaar geworden en 1 van de weinige lichtpunten dit seizoen bij Club.
Speelde 82 % van de competitie matchen in de basis, 30 in totaal waarin hij 3 keer scoorde en 5 assists gaf en startte ook 75 % van de Champions League matchen dit seizoen. Ik zie Club (nog) niet meewerken aan een transfer, bovendien heeft hij een contract tot juni 2026 en een waarde volgens transfermarkt van 9 miljoen. Meijer lijkt me 1 van de spelers die Club absoluut zal willen behouden naar volgend seizoen toe.
De kampioen 2023-2024 is opnieuw rechtstreeks geplaatst voor de Champions League, in een vernieuwd format, met financieel NOG veel meer middelen dan nu al het geval is. Club dient me dunkt absoluut en volop in te zetten op de titel volgend seizoen en Meijer lijkt me daarin 1 van de hoekstenen te zijn.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [95.] Maxim De Cuyper

Bericht door Peter »

Ik heb liever ook dat hij blijft. Speelt een fenomenaal seizoen in een zwalpende ploeg, dat is onversneden klasse.
Plaats reactie