Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Thx :)

Je kan het verhaal dus langs 2 kanten bekijken:
1. Club vraagt extra geld als Jelle tegen ons speelt (Club zijn slechte mensen zonder respect!). --> De kant die de media belicht.
2. Zulte kon Jelle niet betalen, en Club deed een geste waardoor hij niet nog een half jaar bij ons in de tribune moest zitten (Club heeft respect voor Jelle maar wil niet direct een PO1-tegenstander versterken in onderlinge duels). --> De kant die de media niet noemt.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Blackburn »

t4nd schreef: 04 feb 2020, 15:26 Thx :)

Je kan het verhaal dus langs 2 kanten bekijken:
1. Club vraagt extra geld als Jelle tegen ons speelt (Club zijn slechte mensen zonder respect!). --> De kant die de media belicht.
2. Zulte kon Jelle niet betalen, en Club deed een geste waardoor hij niet nog een half jaar bij ons in de tribune moest zitten (Club heeft respect voor Jelle maar wil niet direct een PO1-tegenstander versterken in onderlinge duels). --> De kant die de media niet noemt.
Yup, is ook mijn gedachte...
Komt er dus op neer dat wij die jongen gratis laten gaan naar Zulte. Omdat die anders bij ons in de tribune zou zitten wegkwijnen... dan lijkt het me niet onlogische dat je dan als enige voorwaarde stelt als hij tegen ons speelt er een (kleine) vergoeding wordt betaald...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Blackburn schreef: 04 feb 2020, 15:30
t4nd schreef: 04 feb 2020, 15:26 Thx :)

Je kan het verhaal dus langs 2 kanten bekijken:
1. Club vraagt extra geld als Jelle tegen ons speelt (Club zijn slechte mensen zonder respect!). --> De kant die de media belicht.
2. Zulte kon Jelle niet betalen, en Club deed een geste waardoor hij niet nog een half jaar bij ons in de tribune moest zitten (Club heeft respect voor Jelle maar wil niet direct een PO1-tegenstander versterken in onderlinge duels). --> De kant die de media niet noemt.
Yup, is ook mijn gedachte...
Komt er dus op neer dat wij die jongen gratis laten gaan naar Zulte. Omdat die anders bij ons in de tribune zou zitten wegkwijnen... dan lijkt het me niet onlogische dat je dan als enige voorwaarde stelt als hij tegen ons speelt er een (kleine) vergoeding wordt betaald...
Kan ik volgen. Toch een paar zaken die ik me blijf afvragen:

1) Waarom liet Vince niet gewoon in die overeenkomst zetten dat hij niet mag opgesteld worden in de wedstrijden tegen ons (soort concurrentiebeding)? Ik zie niet onmiddellijk een juridische beperking die zo'n clausule in een verkoopovereenkomst zou uitsluiten...

Nu is het blijkbaar anders geformuleerd, namelijk als een te betalen som indien ze hem wél opstellen, en dus niet als een echte onmogelijkheid. Maar blijkbaar een som die SVZW wel kan betalen (althans volgens Dury), maar niet wil betalen volgens Cordier, omdat ze Club, waarmee ze een goeie relatie onderhouden (zie ook Mannaerts verleden daar, transfer de Fauw), niet voor het hoofd willen stoten.

Wat mij betreft: als ze Jelle willen opstellen tegen Club, betalen ze gewoon die som. Wou Club dat absoluut vermijden, hadden ze het, vermoed ik, juridisch anders kunnen aanpakken.

2) Ik ga er ook vanuit dat die clausule enkel geldt voor de rest van dit seizoen. Kan me niet voorstellen dat Jelle komende 3 jaar in de tribune moet in matchen tegen ons.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door DavidVM »

Het ene plezier is het andere waard

ONZE CLUB BRUGGE-WATCHER NIELS POISSONNIER VINDT HET LOGISCH DAT VOSSEN NIET SPEELT

We mogen toch aannemen dat Francky Dury op de hoogte was, vorige donderdag? Dat zijn bestuur hem gedetailleerd heeft ingelicht, over wat de precieze voorwaarden waren? Waarom Club Brugge een geste deed en Jelle Vossen definitief wegschonk, ondanks een nog lopend contract tot juni 2021?

Zo niet, hebben we met de man te doen.

Francky Dury dacht gisterochtend luidop na over het toch selecteren van zijn nieuwe spits. Gesterkt door de twee goals die Vossen zondagavond maakte. Dromend ook, van een stunt tegen het onklopbaar gewaande Club en bijgevolg van een bekerfinale. "Het zou toch de bedoeling moeten zijn dat we een spaarpotje hebben voor zulke gevallen", aldus Dury.

Vooreerst, beste lezer: dit gaat niet om miljoenen. Alle partijen spreken over een "heel betaalbaar bedrag", geen som waar Zulte Waregem zich mee in de vingers snijdt. Als het zou willen, stelt het Jelle Vossen vanavond dus gewoon op. Francky Dury zou er geen boterham minder door moeten eten, de sales afdeling van Essevee zou evenmin halsoverkop op zoek moeten naar nieuwe sponsors.

Maar daar gaat het eigenlijk niet om.

Er zijn vorige donderdag weloverwogen afspraken gemaakt. Overeenkomsten waar alle partijen zich konden in vinden - niemand kreeg daarbij een pistool tegen het hoofd of een pilletje in zijn drank. Club Brugge, Zulte Waregem én Jelle Vossen hebben met hun volle verstand élk hun handtekening gezet onder het contract met daarin de intussen veelbesproken clausule dat hij tegen blauw-zwart niet mag spelen. Anders moet er een vergoeding betaald worden. Je kan dat "zielig" vinden, of... snugger onderhandeld van Club. Het is niet omdat de miljoenen er de jongste jaren binnenstromen en de sportieve kloof met de concurrentie steeds groter wordt, dat Club een liefdadigheidsinstelling moet worden. Toch? Dat je zomaar je overbodige spits moet weggeven, riskerende dat hij je een halve week later supergemotiveerd de bekerfinale ontneemt.

Zulte Waregem mag al lang blij zijn dat het een doelpuntenmaker als Jelle Vossen ver onder de marktprijs gekregen heeft, nadat het meelijwekkend had zitten jammeren dat de transfersom te hoog lag. Goed wetende ook dat KV Mechelen aan opbod wilde doen. Wel, dan dien je je effectief aan de afspraken te houden. Dan kan je niet, vijf dagen na de bewuste deal, van gedacht veranderen.

Het merendeel binnen Zulte Waregem was dat voor alle duidelijkheid niet van plan. Dury bleek de uitzondering. Hij beseft dat z'n kansen om een nieuwe bekerfinale te halen, hoger hadden gelegen als-ie Vossen kon opstellen. Zijn directie - CEO Eddy Cordier op kop - daarentegen wil vooral de goede verstandhouding met Club intact houden. Je weet maar nooit dat er volgende zomer nóg een speler het liefst van al naar Zulte Waregem gaat...

Jelle Vossen had de afgelopen maand de sleutels van zijn toekomst zélf in handen. Hij moest niet weg bij Club. Uit respect voor bewezen diensten mocht hij er zijn contract uitdoen - Vossen was zelfs als tribuneklant van waarde voor de kleedkamer. Steeds professioneel, nooit een giftig woord of een lang gezicht op training. Andere invallers zagen dat ook. Alleen is Vossen niet het type waarbij zijn statuut ondergeschikt is aan zijn loon. Toen hij net voor de kerstperiode van Philippe Clement vernam dat er ook na Nieuwjaar weinig speelkansen voor hem in het verschiet lagen - "ik heb Schrijvers, Tau en De Ketelaere voor die positie" -, is Vossen op zoek gegaan naar een oplossing.

Allemaal informeerden ze, de kelderploegen. Van Cercle Brugge, over Waasland-Beveren en KV Oostende tot Eupen. Een te grote stap terug, vond Vossen.

KV Mechelen en Zulte Waregem voldeden wel aan zijn toekomstbeeld. Behalve dan hun initieel voorstel. Beide clubs wilden Vossen huren; zes of achttien maanden. Iets wat de aanvaller - hij wordt in maart

31 jaar - liever anders zag. Beseffende dat dit zijn laatste contract is.

Club maakte het niet uit. Zolang Vossen maar tevreden was - zaken die een speler doorgaans niet vergeet. En die alleen maar zouden helpen mocht blauw-zwart hem op een dag als jeugdcoach of spitsentrainer willen aanstellen.

Vossens keuze viel uiteindelijk op Zulte Waregem. Dichter bij zijn huis in Knokke én bij het werk van zijn vrouw, in Gent. Dat hij daarvoor moest instemmen met de clausule om niet tegen Club te spelen - iets wat normaal ook het geval zou geweest zijn mocht Vossen voor KV Mechelen hebben gekozen - vond-ie bijzaak. Zulte Waregem eveneens. Een doelpuntenmaker 'for free', die hen straks misschien in play-off 1 schiet: dan moet je de gemaakte afspraken respecteren. Het ene plezier is het andere waard.

NIELS POISSONNIER ■
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Fire »

Nagels met koppen dit stukje.
Thx for sharing David.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door PetjeFCB »

Idd, correcte kijk op de zaak.

Merci om te delen!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Timmy Simons (43) wordt vanaf volgend seizoen assistent-trainer van Francky Dury bij SV Zulte Waregem. Dat maakte Essevee vrijdag bekend.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door The_One »

Mooie stap
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door DavidVM »

Zware gok voor Ivan denk ik dan
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

Allé, weer 6 punten erbij.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Hannes »

Schoontje.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door HeervanBiesen »

DavidVM schreef: 21 mei 2020, 09:51 Zware gok voor Ivan denk ik dan
Weet het nog zo niet.
Ghyssens heeft geld en met D'onofrio zal er wel een backupplan zijn met spelers die ze halen bij vertrek van anderen.
Lijkt me een degelijk project, waar hij in België kan laten zien dat hij terug een fundament kan bouwen en dat het een ploeg is waar nooit op voorhand van gezegd kan worden dat er van gewonnen gaat worden.

Hopelijk is dit een springplank voor Ivan om toch die stap hogerop te maken.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Hannes »

Zware gok?
Waar kan je beter zitten dan bij Antwerp dezer dagen? (Behalve bij Club dan!)
Als ze zo verder doen zijn Club en Antwerp dé te kloppen ploegen voor de komende 3 jaar.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

Hannes schreef: 26 mei 2020, 22:55 Zware gok?
Waar kan je beter zitten dan bij Antwerp dezer dagen? (Behalve bij Club dan!)
Als ze zo verder doen zijn Club en Antwerp dé te kloppen ploegen voor de komende 3 jaar.
Onderschat Charleroi niet.Toch ook al enkele jaren gestaag en verstandig aan het groeien.
Plaats reactie