wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 144
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door GraspopperFCB »

Triestig om naar te kijken ! Bah bah
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Hoe slecht was dit? Precies een degradatie ploeg die op een diefje komt winnen op Gent. Beschamende mentaliteit tweede helft om er iets van te maken.
Blij met de kwalificatie maar deze coach gaat nooit mijn hart winnen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Spileers en Mignolet een 7 of 8.
Mechele, De Cuyper, Meijer en Nielsen een 6.
De rest gebuisd.
Sommigen leken zich echt niet in te zetten.
Zonder afbreuk te doen aan het talent van Skov: als sommigen zich afvragen waarom hij bij ons nog speelt, moeten ze deze match van hem eens bekijken.
Kan geweldig goede dingen afwisselen met zich simpelweg gewoon rechtdoor vast te lopen of de logische dingen verkeerd te doen.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Casper, Spille, Thiago en Mignolet een 7, de rest was zwak. We spelen te veel en te vaak het resultaat.
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Wat ik mij echt nog afvraag is, hoe het mogelijk is dat we de laatste 35 minuten gewoon geen bal meer in de ploeg konden houden en al zeker niet via het middenveld.
Het leek alsof we in de CL tegen City of Liverpool aan het spelen waren en het klasseverschil zo groot was, maar het was "maar" tegen een Gent dat zelf op zijn tandvlees zat en eigenlijk zelf enkel nog lange diagonalen trapte om zo tot kansen te komen.

Vanaken zijn 20 laatst geraakte ballen waren bij wijze van spreken allemaal kopduels.

Was het fout om er Nielsen af te halen en zo de diepgang en druk vooruit op te geven? :zien:
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik vond dat in ieder geval een rare wissel.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik ben het ermee eens dat het een draak van een wedstrijd was, anderzijds is het nog altijd de beker en in Gent. We hebben het nooit makkelijk tegen hen en Hein slaagt er keer op keer in om ze met het mes tussen de tanden te laten spelen. Winnen is mijns inziens nog altijd het belangrijkste in zo'n match.

Ik ben het niet eens met 'het gehavende Gent'. Dat calimerogedoe van Hein is ronduit belachelijk. Gent heeft ervoor gekozen om begin dit seizoen Watanabe te kopen voor 3.5m terwijl ze wisten dat hij naar de Asia cup ging gaan. Ze hadden perfect kunnen kiezen voor de jeugd, wat wij eigenlijk gedaan hebben. De gemiddelde leeftijd van de basisploeg van Gent gisteren was 25.3 - de gemiddelde leeftijd van onze ploeg was 24.8. Het argument dat Nusa (18), Spileers (18), Meijer (20), Thiago (22), Vetlesen (23) & De Cuyper (23) meer ervaring hebben is correct, maar ook een bewuste keuze van Club. Bij Gent bestond hun 'jonge' verdediging uit Lagae (20), Kandouss (26) & Agbor (22) - daarnaast had je nog Samoise (22), Brown (21) & Orban (21).

Elk team maakt dus eigen keuzes, en nadien moeten ze daar niet over beginnen janken.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

De eerste twintig minuten waren wel echt goed, misschien bij de beste van het seizoen zelfs. Hoe dan het niveau onder nul zakt: beats me.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Pica schreef: 17 jan 2024, 08:56 De eerste twintig minuten waren wel echt goed, misschien bij de beste van het seizoen zelfs. Hoe dan het niveau onder nul zakt: beats me.
We stoppen steeds na het maken van een doelpunt met op zoek gaan naar een tweede. We leunen steeds achterover. Duidelijk een opdracht van de coach. Past niet bij de stijl waar club voor staat als topclub.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Volgende week staat de heenwedstrijd van de halve finale al op het programma. Tegen Union of anderlecht dus.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Eerste helft niet kunnen zien, de 2de helft trok op niks, wat een lamlendig zwak Club en dat tegen een verzwakt Gent.
Zelfs Vanaken kon de bal niet bijhouden en wat rust brengen.
Het Club DNA van power en collectief overrompelen is er uit, nu rekenen we op de flitsen van enkele spelers.
Nusa mag dan al een top talent zijn, zijn statistieken (goals en assists) ogen heel mager voor iemand met zijn potentieel.
Meijer vond ik heel zwak, De Cuyper als LB en Sabbe als RB graag tegen Westerlo.

We zijn geplaatst voor de halve finale van de beker dat is het belangrijkste, het niveau moet echter een heel stuk omhoog de komende matchen.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

In wedstrijden zoals die van gisteren kan ik daar wel begrip voor opbrengen. Ook in de competitie staan we een straat achter en dus ergens is wat realisme misscchien niet het slechtste.
Qua niveau zou ik niet te veel conclusies verbinden aan gisteren maar dat het beter moet dan de tweede helft is duidelijk.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 17 jan 2024, 10:21 Eerste helft niet kunnen zien, de 2de helft trok op niks, wat een lamlendig zwak Club en dat tegen een verzwakt Gent.
Ik herhaal: het 'verzwakte' Gent is iets wat door Hein en de pers al jaren gecreëerd wordt. Eigenlijk enkel door Hein, maar de pers gaat altijd vlotjes mee als hij spreekt omdat hij nu eenmaal reactie uitlokt.

Verder heb je gelijk, zwakke match maar zoals je ook zegt: we plaatsen ons en dat is het belangrijkste. Weer gewonnen. Weer geen tegendoelpunt. Je ziet op het forum vaak commentaren over hoe Antwerp vorig seizoen punten pakte, hoe Union en anderlecht het dit seizoen doen - laat ons eerlijk zijn, ook niet altijd met goed voetbal. Uiteraard mogen en moeten we zelfs meer verwachten, maar gezien de omstandigheden is enkel kwalificatie goed. Gelijk wat Gent deed, ze konden nooit verliezen hé. Heel de mediabubbel had hun 'verzwakt' genoemd, met een 'nooddefensie' dus die jongens gingen er vol voor.
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 17 jan 2024, 10:40
Tiki Taka schreef: 17 jan 2024, 10:21 Eerste helft niet kunnen zien, de 2de helft trok op niks, wat een lamlendig zwak Club en dat tegen een verzwakt Gent.
Ik herhaal: het 'verzwakte' Gent is iets wat door Hein en de pers al jaren gecreëerd wordt. Eigenlijk enkel door Hein, maar de pers gaat altijd vlotjes mee als hij spreekt omdat hij nu eenmaal reactie uitlokt.

Verder heb je gelijk, zwakke match maar zoals je ook zegt: we plaatsen ons en dat is het belangrijkste. Weer gewonnen. Weer geen tegendoelpunt. Je ziet op het forum vaak commentaren over hoe Antwerp vorig seizoen punten pakte, hoe Union en anderlecht het dit seizoen doen - laat ons eerlijk zijn, ook niet altijd met goed voetbal. Uiteraard mogen en moeten we zelfs meer verwachten, maar gezien de omstandigheden is enkel kwalificatie goed. Gelijk wat Gent deed, ze konden nooit verliezen hé. Heel de mediabubbel had hun 'verzwakt' genoemd, met een 'nooddefensie' dus die jongens gingen er vol voor.
Inderdaad, Hein was al bezig van voor nieuwjaar over zijn "verzwakte" ploeg.
Dat hij geen deftige wisselspelers had, kan ik begrijpen.
Maar verder is het toch wel zever. Het verschil met zijn type elftal is toch wel miniem.
Achteraan moesten Lagae en Agbor starten en Gerkens op het middenveld. Agbor is 22, dat is geen piepkuiken meer van 17. Lagae heeft stilletjes aan toch ook al wat minuten mogen meedoen, zelfs in Europa. Gerkens op de 10 kent toch de klappen van de zweep na passages bij Antwerp en anderlecht. Die heeft wel wat ervaring hé.
Daarnaast werd hier al aangehaald dat ons basiselftal inderdaad jonger was, dus het excuus van een jonge ploeg kan bij Gent ook de vuilbak in.
En voor de rest is dat dan een slechte inschatting van Gent als je niet beseft dat in de winter de AFCON en Asian Cup gespeeld wordt.

Het enige wat je wel kan aanduiden als verzwakking (en waar wij absoluut geen gebruik van gemaakt hebben), is dat de voetballende verantwoordelijkheid bij Gent achteraan dikwijls bij Kandhouss kwam, terwijl dat eigenlijk een mandekker pur sang is. Die panikeert als hij een pas vooruit moet geven. Die had van in het begin van de match onder druk moeten staan, maar nu hebben we die geleidelijk aan zijn zelfvertrouwen laten stijgen tijdens de match waardoor die in de tweede helft wel durfde voetballen en op het einde zelfs probeerde in te schuiven via een-tweetjes.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

enkele reacties achteraf (in HNB):

Vanaken:
Club Brugge-aanvoerder Hans Vanaken gaf toe dat de tweede helft beter had gemoeten. Hij had er zelf nog geen verklaring voor waarom Club zo fel inzakte.

“Dat is een goeie vraag”, aldus de aanvoerder van Club Brugge. “Ik denk dat we dat zelf ook nog moeten analyseren. Het is duidelijk dat de tweede helft beter kon.”

“Het grootste gedeelte van de eerste helft was nochtans goed, zeker de eerste twintig minuten. We wisten dat zij meestal fel starten, maar we hadden de openingsfase onder controle en scoorden ook. De tweede helft hebben we het te veel laten uitdraaien op een cupmatch. Het is normaal dat zij feller kwamen opzetten, maar in de omschakeling lag er veel ruimte en daar hadden we beter gebruik van moeten maken. Maar al bij al hebben ze niet zoveel kansen gehad. Er was natuurlijk die redding van Simon op Orban, maar bij die andere kans werd er volgens mij eerst een fout gemaakt op Brandon. Jorne haalde nog een bal van de lijn, maar wij hebben ook een paar mogelijkheden gehad om de score uit te breiden. Ik vind het een verdiende zege.”

“We moeten analyseren waarom we niet meer balbezit hadden in de tweede helft, want daarmee hadden we hen echt helemaal kapot kunnen maken.”
Deila:
Dubbel gevoel bij Deila
Club Brugge-coach Ronny Deila zat met een dubbel gevoel. “We waren 25 minuten de beste ploeg maar verloren daarna het momentum”, aldus de Club-trainer. “We leden veel balverlies, speelden te traag en te veel naar achter. Dan gaven we een lange bal maar verloren het duel om de afvallende bal. De tweede helft begon met iets beter voetbal. Daarna is het weer minder. Maar goed, we gaan door. Dat is dankzij hard werk, een goede defensie en de doelman die ons redt. We gaan naar de halve finale van de beker. Laten we dat maar vooral onthouden.”
Plaats reactie