wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Momenteel tellen enkel de punten om uit deze mindere periode te geraken.
Met komende matchen tegen Union, Cercle en Beerschot, wordt het niet evident.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Voetbal is nu eenmaal de sport waar geld investeren niet noodzakelijk gelijkstaat met resultaten halen. Gelukkig maar, dat maakt het spelletje ook zo aantrekkelijk. Het algemene niveau in de Belgische competitie is enorm gestegen de laatste jaren, en de nivellering zorgt ervoor dat bijna iedereen tegen iedereen punten kan halen.
Onze Club is by far de meest succesvolle ploeg in België van de laatste 10 jaren. En al vele decennia toonaangevend.

En inderdaad, chapeau Union, maar ooit zal deze sympathieke ploeg (of Brighton althans) ook de keuze moeten maken om zwaarder te investeren of anders blijft dit mooie verhaal van de laatste jaren ook niet duren.
En Genk, dat zo vaak wordt geroemd om hun beleid, moeten we daar dan zo jaloers op zijn ?

We zijn zot verwend geweest dé afgelopen jaren, en gemekker als het even wat minder loopt, lijkt me niet op zijn plaats.

Een deel van de frustraties van de supporters heeft mijns inziens onderliggend ook te maken met het lange wachten op een nieuw stadion ? Laat ons hopen dat dat er binnenkort komt; dan kunnen we de komende decennia ook aan de top blijven meedraaien
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Levi schreef: 30 okt 2023, 01:14 Omdat we al jaren tientallen miljoenen euro’s spenderen en nog steeds geen herkenbaar dominant voetbal op de mat brengen in België. Als je ziet wat wij spenderen in vergelijking met anderen mag het dan niet wat meer zijn dan dit? Eerste helft beide ploegen precies tegen degradatie aant spelen. Rond tikken van Antwerp en wij die afwachten.
Sorry maar met onze middelen verwacht ik een herkenbaar systeem met dominant voetbal. We zijn al heel lang zoekende. Jaren hebben we op flitsen kunnen teren.
Ik zeg chapeau Union wat ze met die middelen nu derde jaar doen. Jullie doen alsof we zoveel meer punten verdienen dan we hebben. Feiten zijn dat we al weken weinig creeeren en steeds goals slikken.
Blij zijn met punten wel ben ik ook, maar is toch duidelijk dat het absoluut niet goed gaat met onze club?
Ik denk dat deze post onze malaise eigenlijk netjes samenvat. De afgelopen jaren hebben we vooral 'spelers' gekocht en nadien gekeken hoe we ons systeem konden aanpassen om ze te laten renderen. Als Club zijnde zouden we een systeem moeten hebben en spelers aankopen die binnen het systeem passen. Dat betekent dat je soms een goeie speler niet moet kopen omdat hij niet of minder rendeert in ons systeem.

Bij Union doen ze dat wél. Ze kijken niet naar namen maar wél naar de positie in het 11tal waarop ze versterking nodig hebben - vandaar dat ze zo goed blijven meedraaien bovenaan.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Op dat vlak is er inderdaad niet veel visie te bespeuren. Ook als we naar de trainerskeuzes kijken is daar weinig lijn in te zien. Union draait nu al 3 jaar mee aan de top omdat die visie daar wel is. Bewijzen ook dat ge met een kleiner budget spelers kunt gaan halen - die weliswaar hun beperkingen hebben - die daar perfect in passen.

De hoeveelheid geld dat we hebben uitgegeven, interesseert mij minder. Ik wil gewoon goed voetbal zien, liefst gekoppeld aan goede resultaten. Dat er op dit moment gekozen wordt voor resultaatvoetbal, dat vind ik eigenlijk maar normaal. Als we nog willen meedoen voor de titel, zullen we nu moeten aanklampen, hoe slecht het er ook uitziet.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 30 okt 2023, 10:32
Levi schreef: 30 okt 2023, 01:14 Omdat we al jaren tientallen miljoenen euro’s spenderen en nog steeds geen herkenbaar dominant voetbal op de mat brengen in België. Als je ziet wat wij spenderen in vergelijking met anderen mag het dan niet wat meer zijn dan dit? Eerste helft beide ploegen precies tegen degradatie aant spelen. Rond tikken van Antwerp en wij die afwachten.
Sorry maar met onze middelen verwacht ik een herkenbaar systeem met dominant voetbal. We zijn al heel lang zoekende. Jaren hebben we op flitsen kunnen teren.
Ik zeg chapeau Union wat ze met die middelen nu derde jaar doen. Jullie doen alsof we zoveel meer punten verdienen dan we hebben. Feiten zijn dat we al weken weinig creeeren en steeds goals slikken.
Blij zijn met punten wel ben ik ook, maar is toch duidelijk dat het absoluut niet goed gaat met onze club?
Ik denk dat deze post onze malaise eigenlijk netjes samenvat. De afgelopen jaren hebben we vooral 'spelers' gekocht en nadien gekeken hoe we ons systeem konden aanpassen om ze te laten renderen. Als Club zijnde zouden we een systeem moeten hebben en spelers aankopen die binnen het systeem passen. Dat betekent dat je soms een goeie speler niet moet kopen omdat hij niet of minder rendeert in ons systeem.

Bij Union doen ze dat wél. Ze kijken niet naar namen maar wél naar de positie in het 11tal waarop ze versterking nodig hebben - vandaar dat ze zo goed blijven meedraaien bovenaan.
DIT dus !
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 913
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

vanGentmaarvoorClub schreef: 30 okt 2023, 09:00Een deel van de frustraties van de supporters heeft mijns inziens onderliggend ook te maken met het lange wachten op een nieuw stadion ? Laat ons hopen dat dat er binnenkort komt; dan kunnen we de komende decennia ook aan de top blijven meedraaien
15 jaar bezig met bouwaanvragen indienen, nieuw stadion komt er nooit, België... Misschien als het huidige instort.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 30 okt 2023, 11:19
vanGentmaarvoorClub schreef: 30 okt 2023, 09:00Een deel van de frustraties van de supporters heeft mijns inziens onderliggend ook te maken met het lange wachten op een nieuw stadion ? Laat ons hopen dat dat er binnenkort komt; dan kunnen we de komende decennia ook aan de top blijven meedraaien
15 jaar bezig met bouwaanvragen indienen, nieuw stadion komt er nooit, België... Misschien als het huidige instort.
schrijnend
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Alvorens er straks hier mogelijk weer komen zagen over het spelniveau: “enkel het resultaat telt vanavond”
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 01 nov 2023, 18:39 Alvorens er straks hier mogelijk weer komen zagen over het spelniveau: “enkel het resultaat telt vanavond”
De Sint is vroeg aangekomen dit jaar in Antwerpen.

Verder liggen wel onder in het spel tegen een tweedeklasser en hebben we minder balbezit.
Sanders
Supersub
Berichten: 1217
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Mogelijke wissels bij deze tussenstand?
Barbera voor Thiago
Skoras voor Skov
Zinckernagel als spelmaker voor Vanaken of Vetlesen
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Hans en Skov wat rust geven nu. Barbera wat zien spelen zou idd tof zijn.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

vanGentmaarvoorClub schreef: 01 nov 2023, 18:39 Alvorens er straks hier mogelijk weer komen zagen over het spelniveau: “enkel het resultaat telt vanavond”
Tegen een tweedeklasser zonder geld op voorhand u indekken met enkel resultaat telt 😂😂😂
Hopelijk hebben we vertrouwen getankt tegen waanzinnig zwak Beerschot
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Als we niet winnen is't niet goed, als we té makkelijk winnen is't ook niet goed :dunno:

We hebben een paar doelpunten cadeau gekregen, maar die eerste vind ik bijvoorbeeld géén cadeautje. Thiago zet goed druk en creëert dan vanuit niks een goal - da's gewoon goed gedaan. Verder goed kansen proberen creëren en een paar spelers wat extra vertrouwen laten tanken - goed gedaan dus en nu op naar komend weekend.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Vlotter dan verwacht maar niet blind op staren. 0 gehouden, 6 goals en sleutelspelers rust kunnen geven, da's meer dan vooraf gehoopt.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

t4nd schreef: 01 nov 2023, 22:44 Als we niet winnen is't niet goed, als we té makkelijk winnen is't ook niet goed :dunno:

We hebben een paar doelpunten cadeau gekregen, maar die eerste vind ik bijvoorbeeld géén cadeautje. Thiago zet goed druk en creëert dan vanuit niks een goal - da's gewoon goed gedaan. Verder goed kansen proberen creëren en een paar spelers wat extra vertrouwen laten tanken - goed gedaan dus en nu op naar komend weekend.
Tuurlijk is het wel goed, al is het maar om vertrouwen te tanken. Wat mij gewoon stoort is de opmerking enkel resultaat telt. Kom op, ploegen als dit moeten we afmaken zoals we deden. Beerschot heeft nul middelen. Dus ja tevreden absoluut.
Plaats reactie