[T1] Michel Preud'homme

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Voorkeur T1 voor volgend seizoen (2017-2018)?

Michel Preud'homme blijft nóg een jaar langer
4
7%
Philippe Clement neemt over
2
4%
Sven Vermant doorschuiven vanuit de beloftenploeg
2
4%
Yannick Ferrera
4
7%
Felice Mazzu
17
30%
Hein Vanhaezebrouck
4
7%
Peter Maes
1
2%
Franky Vercauteren
0
Geen stemmen
Franky Dury
6
11%
Zo lang het Marc Wilmots niet is ben ik al content
4
7%
iemand anders
13
23%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door JRut »

Het is dus eigenlijk een zuiver scorebordverhaal om te zeggen dat Hein slimmer was dan MPH? Leutig.

Nieuwe stelling dan: "Jordi Condom is een slimmere trainer dan Hein." Ligt in dezelfde grootorde als wat jij mij nu wilt verkopen. Want ja, de kansen van Gent tegen Eupen gingen toen tenslotte ook niet binnen, dus we mogen dit verhaal maken. Dan hebben wij onze coach voor volgend jaar bij deze gevonden.

Nieuwe vraag: gingen we met de wissel Rotariu De Bock twee 100% kansen meer gehad hebben dan nu het geval was? Want dat zou toch ook overduidelijk moeten zijn als Hein zoveel slimmer was. Ik ben daar geen sikkepit van overtuigd. En dat is geen verwijt naar Rotariu, want ik zou de eerste geweest zijn om de wissel te verdedigen (alleen al voor de defensieve onzin die LDB ons kost gisteren).
#hetishierbeter
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Peet »

JRut schreef: Het is dus eigenlijk een zuiver scorebordverhaal om te zeggen dat Hein slimmer was dan MPH? Leutig.

Nieuwe stelling dan: "Jordi Condom is een slimmere trainer dan Hein." Ligt in dezelfde grootorde als wat jij mij nu wilt verkopen. Want ja, de kansen van Gent tegen Eupen gingen toen tenslotte ook niet binnen, dus we mogen dit verhaal maken. Dan hebben wij onze coach voor volgend jaar bij deze gevonden.

Nieuwe vraag: gingen we met de wissel Rotariu De Bock twee 100% kansen meer gehad hebben dan nu het geval was? Want dat zou toch ook overduidelijk moeten zijn als Hein zoveel slimmer was. Ik ben daar geen sikkepit van overtuigd. En dat is geen verwijt naar Rotariu, want ik zou de eerste geweest zijn om de wissel te verdedigen (alleen al voor de defensieve onzin die LDB ons kost gisteren).
Maar neen. Gent kreunde 5 minuten met 10 man, bal ging er elke minuut kunnen invliegen. Wat doet Hein, hij brengt Gerschon en laat de voorzetten trappen.
Heeft een topkeeper op hoge ballen en zet 3 kopbalsterke centrale verdedigers. Hij laat linkerkant van Club volledig open. Nu moet jij eens zeggen hoeveel gevaar er nog was na de 60-65e minuut? Dat noem ik met één wissel, alles op orde zetten. En MPH, die keek ernaar het laatste halfuur.

Tuurlijk ging dat helpen. Met Rotariu te zetten, gingen ze daar achteraan keuzes moeten maken -> meer ruimte voor de rest. Nu met De Bock: joggen naar de bal, goed leggen, nog eens kappen, en dan een voorzet zonder pit.
Laatst gewijzigd door Peet op 03 apr 2017, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door JRut »

Je verengt wel weer. Eerst veertig minuten, we hebben het al maar over 25 minuten meer. Straks verengen tot na de tweede kans van Engels en we zijn er bijna.

Waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik zeg het, ik had Rotariu ook zeker ingebracht. Maar om puur op basis van het resultaat te zeggen dat Hein slimmer is, alles op orde had en dingen ziet die MPH niet ziet. Ga ik niet in mee.
#hetishierbeter
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Peet »

JRut schreef: Je verengt wel weer. Eerst veertig minuten, we hebben het al maar over 25 minuten meer. Straks verengen tot na de tweede kans van Engels en we zijn er bijna.

Waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik zeg het, ik had Rotariu ook zeker ingebracht. Maar om puur op basis van het resultaat te zeggen dat Hein slimmer is, alles op orde had en dingen ziet die MPH niet ziet. Ga ik niet in mee.
Ja inderdaad, mea culpa. Eigenlijk greep Hein te laat in :mrgreen:. Want nu stonden ze 5 a 10 minuten 1 op 1 te verdedigen. En dat ging pijn gedaan hebben. Dat zeg ik ook. Game plan was goed en we moeten profiteren van paniek na de rode kaart.

Maar wat ik MPH vaak verwijt, is dat hij zo weinig afwijkt van zijn initiele plan. Als de tegenstander zo knijpt en ruimte laat op de flank, zet daar dan wat genialiteit. Bv. Rotariu of mss nog beter Pina erop voor De Bock en Vanaken vanop links. Ze zouden wel moeten uitstappen, Gent. Nu laat je initiatief aan LDB en dat is wat Hein wou.
En dat is wat ik zo goed vind aan Hein en minder aan MPH. Dingen opmerken en direct ingrijpen.

Maar 100% akkoord dat we goed begonnen aan de match en dat we zeker meer verdienen. Maar met de keuzes van de coach had ik het moeilijk.
Laatst gewijzigd door Peet op 03 apr 2017, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Hans1981 »

4 dotten van kansen, waarvan er minimum 1 binnen moet. Heeft weinig met tactiek te maken. Heel die match had niets maar dan ook niets met tactiek te maken. Een knokmatch pur sang waar beide partijen gretig aan meededen. En waar beide keuzeheren duidelijk de opdracht toe gegeven hebben.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Khas »

Peet schreef: Soms denk ik echt: "Ziet hij het wel?"

Hein en Gent vallen met 10. Hein is heel slim, laat de bal aan Club, maar zet alles potdicht. Op rechts direct druk en geen meter ruimte.
1 man (buiten de CV's) krijgt alle ruimte: Laurens De Bock. Door het balbezit kon die linksbuiten spelen. Gevolg: 15x bal ontvangen, waarvan 1-2 deftige voorzetten. Hoelang duurt dat soms voor dat die hem voorzet. Sorry, maar dat vind ik geen pech Michel, maar onkunde. Zet dan toch in godsnaam Rotariu ipv De Bock. Veel meer dreiging op links waardoor we RVR ook meer in stelling kunnen brengen op rechts (die wel een goeie voorzet heeft).

En dat is dus weer Heintje die MPH te slim af was.
Natuurlijk ziet hij het wel, maar ik denk dat hij gewoon veel te koppig is om toe te geven en aan te passen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Panna
Tester
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2017, 21:04

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Panna »

Ik heb ook de indruk dat MPH een bepaalde strategie heeft bij aanvang van de match, maar dat hij weinig doet als het spel evolueert. Hij zet dan wel Engels in de spits, maar dat was dan enkel om lange ballen te gooien. Iedereen hier had blijkbaar gezien dat De Bock er af moest en Rotariu erin. Ik zat dat tijdens de match ook al te roepen. Zo'n ruimte op links en De Bock bleef telkens te veel naar achter terwijl hij veel dieper moest staan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3492
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door IsO »

Het is nu ook niet dat MPH nooit durft bijsturen tijdens een match. 2 maanden geleden haalt hij er thuis tegen Charleroi Palacios af voor Wesley, die vervolgens de match doet kantelen. En zo zijn er gemakkelijk nog voorbeelden op te sommen uit zijn periode bij ons (bijvoorbeeld de matchen tegen Besiktas 2 jaar geleden) .

Ik ben het ook niet altijd eens met bepaalde beslissingen, en zijn ingrepen draaien zeker niet altijd goed uit, maar zeggen dat hij koppig vasthoudt aan zijn initiële tactiek of -opstelling, of niet wil of durft ingrijpen, lijkt me toch een serieuze brug te ver.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Clubpolska »

True...

Een coach kan proberen ingrijpen, maar als de speler er niets van bakt... 't is vaak zo moeilijk om een beslissing van een coach volledig te verhalen op de coach, zoveel andere factoren.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 636
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Hannes »

Maar 't is toch te simpel om waar te zijn: als een speler er niks van bakt, dan vervang je hem. Basta.
Behalve als het een spits is met een neus voor goals. En dan nog.
En je moet daarvoor niet wachten tot minuut 75, zoals Michel meestal doet.
Korte (Brugse) metten: desnoods na een halfuur eruit. Gasten zoals De Bock zijn enkel gebaat bij shocktherapie.
Panna
Tester
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2017, 21:04

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Panna »

Net Hoogvliegers gezien op Play Sports. Dat monkelachje van Mazzu als hem gevraagd wordt of Club al contact heeft gezocht spreekt toch boekdelen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3492
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door IsO »

Hannes schreef: Maar 't is toch te simpel om waar te zijn: als een speler er niks van bakt, dan vervang je hem. Basta.
Behalve als het een spits is met een neus voor goals. En dan nog.
En je moet daarvoor niet wachten tot minuut 75, zoals Michel meestal doet.
Korte (Brugse) metten: desnoods na een halfuur eruit. Gasten zoals De Bock zijn enkel gebaat bij shocktherapie.
Da's inderdaad te simpel om waar te zijn, dus moet het genuanceerd worden.

Iedere speler is anders. Daar waar de ene er misschien baat bij heeft om kennis te maken met die shocktherapie, zal de andere er net baat bij hebben om het vertrouwen van de coach te voelen (hoewel ook daar natuurlijk grenzen zijn aan wat een coach zal tolereren). De technische staf is het best geplaatst om dat soort zaken te beoordelen.

Het mentale aspect m.b.t. de gewisselde speler is dan nog maar één ding waar een coach rekening mee moet houden bij wissels. Ook de fitheid van de speler op het veld en zijn potentiële vervanger speelt een rol. Kan die vervanger 60 minuten aan, of bijvoorbeeld maar 15 (als hij bijv. net terugkeert uit blessure, zoals Limbombe of Wesley)?

Nog een ander aspect is de organisatie op het veld. Een wissel kan misschien aanvallend wel iets bijbrengen, maar de verdedigende organisatie verstoren. Het is dus zaak om het eventuele risico goed in te schatten en zo'n wissel goed te timen zodat je waar nodig kan bijsturen. Nog voor de rust zal dat dikwijls moeilijk zijn.

Hoe vroeger een trainer wisselt, hoe meer tijd de tegenstander trouwens heeft om met wissels of tactische bijsturingen te reageren. Als je wat langer wacht, heeft de tegenstander misschien zijn wissels al opgebruikt, en heeft jouw eigen (tactische) wissel potentieel een grotere impact, omdat de coach van de tegenstander zal moeten reageren met de 11 die op het veld staan.

enzovoort enzovoort.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Cedrinho »

Kent hjele get. :evil:
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Rafke7 »

Cedrinho schreef: Kent hjele get. :evil:
Ik ook een beetje. Het is mooi geweest (vooral qua resultaat dan), maar het is duidelijk op :|
Panna
Tester
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2017, 21:04

Re: [T1] Michel Preud'homme

Bericht door Panna »

Waarom Rotariu LB moest gaan spelen is mij nog steeds een raadsel. En Engels moest gewoon naast Wesley spelen. Wat een fouten zeg van MPH.
Gesloten