RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Vergas Ronald schreef: 18 jan 2020, 20:29
kingpietro105 schreef: 16 jan 2020, 20:26 Jij gaat er van uit dat AA Gent , Standard of Genk niet meedoen voor de titel volgende seizoenen?
Niet dat ze niet meedoen, club gaat er elke week voor moeten vechten, Juve, Bayern en PSG moeten dat ook. Maar de kloof is financieel en kwaliteit spelerskern groot aan't worden. Budget van Club nadert 80 miljoen, da's dichter bij de 110 miljoen van Ajax dan de 45-50 van Genk & anderlecht, 30 van Standard of 25 van Gent. Voetbal draait voor een groot stuk om geld.

Is sneeuwbaleffect, winnen => champions league => vette transfers => meer geld => nog meer winnen. Dit kan keren, een slecht seizoen, een aantal dure floptransfers, 'k zie het gewoon niet gebeuren momenteel.
Ik herinner me een ploegske uit brussel dat ook een paar jaar achter elkaar kampioen werd

2011-12 RSC anderlecht
2012-13 RSC anderlecht
2013-14 RSC anderlecht

en kijk waar ze nu staan.
Jeugdscheidsrechter
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Geld binnenhalen is één ding, het goed gebruiken en beheren is iets anders...
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Chique van Kompany dat 'm van zijn zak maakte tegen RSCA supporters omdat ze vuurpijlen op Mignolet schoten. Deed teken van "is mijn vriend/collega, laat hem gerust onnozelaars" Bij paars-wit mag hij als een drol spelen maar als rode duivel ben ik wel fan en dit was mooi gebaar.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Verdient inderdaad lof hiervoor. Erg knap hoe hij dit afhandelde.
Lijkt me ook gewoon een goeie gast. Alleen een hautain uitstraling. Maar geen slechte inborst.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik denk dat zijn grootste probleem is dat hij té veel wil. Nu gaat hij ook nog in een wereldwijd vakbondsoverleg voor spelers zitten...

Daarnaast : Verschueren moet 10m zien binnen te halen met transfers, en ze spreken over het verkopen van Cobbaut & Saelemaekers (& Amuzu). Die laatste gaan ze voor niet al te veel kunnen verkopen want zijn enige kwaliteit is lopen (als hij voor een lege goal staat shot hij hem er nog naast - letterlijk). Hij gaat ongetwijfeld nog kunnen verbeteren, maar voor veel geld zie ik hem niet vertrekken. Van Cobbaut hopen ze 10m te krijgen, van Saelemaekers 7m. Lijkt me eerlijk gezegd vrij onrealistisch...
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fire »

Dat zijnde toch beide spelers van om en bij de 4 mio. Daar meer voor geven is uw geld weggooien
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Volgens transfermarkt zijn hun waardes:
- Saelemaekers : 7m
- Cobbaut : 3.5m
- Amuzu : 4m
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Dat lijken me redelijk realistische waardes. Wil nog niet zeggen dat je dat krijgt. Andere ploegen doen ook hun huiswerk en weten ook wel dat anderlecht centjes nodig heeft... Geen al te sterke onderhandelingspositie dus...
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

alexisken 7 miljoen, looooooooolllllllllllllllllllllll
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fire »

De enige reden waarom die half degelijk lijkt, is omdat de rest van dat team de stenen uit de grond zuigt
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Er werd een compromis gezocht. anderlecht stelde zelfs voor om Didillon toch te verkopen zodat ze nu geld konden innen, maar in zijn contract een grotere terugkoopclausule op te nemen. De details daarover zijn niet duidelijk, maar Genk kon een zaakje doen als Didillon in de Luminus Arena zou spelen en paars-wit kon hem terughalen als Hendrik Van Crombrugge over een half jaar vertrekt naar het buitenland.
Verschueren wordt wanhopig om geld binnen te halen precies. Een keeper die je niet wil aan een ploeg verkopen voor een half jaar en hem daarna (waarschijnlijk verplicht) terugkopen voor meer geld ???
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Inderdaad :-D
Dan kunde em beter verhuren, anderlecht zijnde... Tenzij ge natuurlijk de cash zo fucking hard nodig hebt...

Dat is de transfer equivalent van een lening aflossen door bij zo een mafia bank gelijk cofidis een nog slechtere lening aan te gaan :D
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Blackburn schreef: 23 jan 2020, 09:57 Inderdaad :-D
Dan kunde em beter verhuren, anderlecht zijnde... Tenzij ge natuurlijk de cash zo fucking hard nodig hebt...

Dat is de transfer equivalent van een lening aflossen door bij zo een mafia bank gelijk cofidis een nog slechtere lening aan te gaan :D
Wat Verschueren voorstelt, doet me wat denken aan de sale-and-lease-back van Paars-Groen begin jaren 2000. Goed beleid is iets anders...
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Waarom zou je, Genk zijnde, hier ook in godsnaam mee akkoord gaan?
Ze hebben een paar jonge keepers in de wachtzaal zitten die ze niet willen blokkeren. Reden dat ze willen huren is omdat ze nu door blessures een paar maanden in de shit zitten.

Als ze Didillon kopen bestaat er de kans dat hij het goed doet, je die jonge keepers blokkeert. En bovendien is er dan nog een partij op de markt die die aan een vastgelegd bedrag kan komen weghalen. Een bedrag dat misschien lager is dan wat je anders zou kunnen krijgen.
Als Didillon flopt zitten ze met een keeper met een contract van een paar jaar waar ze niet vanaf geraken. En anderlecht zal em dan als liefdadigheid niet komen terughalen.
Nu, die Didillon was toch geen totaal drama? Bayat moet die toch kunnen lozen bij Nantes ofzo?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

't Is duidelijk hé. Gewoon een zwakke ploeg die vorige week tegen de autoritaire leider eens compleet opgeladen aan de aftrap kwam en nu moet boeten voor die inspanningen.
Plaats reactie