Champions League

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Champions League

Bericht door Tiki Taka »

Jandirk schreef:
Clubpolska schreef:
Dompelkuip schreef: Nog maar 1 match ver in competitie. Is dus nog zeer vroeg om te oordelen. We zitten in ieder geval op het niveau van 0 op 18.
Dus, we zijn kampioen geworden, winnen de eerste competitiewedstrijd met forfaitcijfers, en gij ziet alles slecht? Zou je niet gewoon voor Barcelona supporteren?
Sinds wanneer zijn forfaitcijfers 5-2?
Als we echt eens 3 punten willen halen in de CL moet er volgens mij in elke linie versterking bij.
Zowel tegen Standard als tegen Eupen geven we in de 2de helft te veel ruimte weg en slikken we te makkelijk tegengoals.
Op het middenveld is Nakamba een wereld van verschil tov. Rits. Vooraan kan Vossen niet meer mee.
Nu er zal wel nog wat bijkomen, in functie van de uitgaande transfers.
james
Profvoetballer
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 jul 2016, 21:06
Locatie: BRUGGE

Re: Champions League

Bericht door james »

wat er mij vooral weer opvalt dat net zoals 2 jaar geleden we bijna na enkele cl match het weekend erop een moeilijke uitmatch hebben. en de datums van de cl liggen al een heel eind vast, nog voor onze kalender word gemaakt.
sp 1 naar gent
sp2 naar standard
sp 3 naar stvv
sp 4 naar cha
sp 5 thuis sta
sp 6 naar kvk
om even over na te denken

rsca maar 3x op verplaatsing
Laatst gewijzigd door james op 12 aug 2018, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: Champions League

Bericht door rambopirou »

james schreef: wat er mij vooral weer opvalt dat net zoals 2 jaar geleden we bijna na enkele cl match het weekend erop een moeilijke uitmatch hebben. en de datums van de cl liggen al een heel eind vast, nog voor onze kalender word gemaakt.
sp 1 naar gent
sp2 naar standard
sp 3 naar stvv
sp 4 naar cha
sp 5 thuis sta
sp 6 naar kvk
om even over na te denken

rsca maar 3x op verplaatsing
naar stvvv, charleroi en KVK moeten we zelf na de CL makkelijk winnend kunnen afsluiten en thuis tegen Standard kunnen we altijd dat tikkeltje meer.

Spelers als Rits, Dennis , Schrijvers , Peres etc.. Zijn gehaald om net op die moment te spelen en ben er zeker van dat ze genoeg kwaliteit hebben om in de JPL aan de top mee te draaien.

Tuurlijk zullen we door de vermoeidheid misschien eens punten laten liggen. De POI met die halvering zorgt er toch voor dat dat geen ramp hoeft te zijn. Laten we nu maar zoveel mogelijk punten pakken tot de CL begint en dan vanaf januari terug als een trein door de competitie denderen na een goede winterbreak.
Gebruikersavatar
Vormer10
Jeugdspeler
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 sep 2017, 21:58
Locatie: West Boven

Re: Champions League

Bericht door Vormer10 »

https://twitter.com/beriXpages/status/1 ... 5679367168" onclick="window.open(this.href);return false;
Aaaaaaanti-Buuuuuffallllooooooooooooo :finger:
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Champions League

Bericht door GenGhibli »

Het niveau van een Ajax en een PSV hebben we in België niet hoor. Nog niet bijna.
Laatst gewijzigd door GenGhibli op 22 aug 2018, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Champions League

Bericht door Tiki Taka »

GenGhibli schreef: Het niveau van een Ajax en een PSV hebben we in België niet hoor. Nog niet bijna.
Heb ik me ook zitten bedenken. Al die kritiek op het Hollands voetbal, maar als je Ajax en Psv ziet spelen, daar kan
(voorlopig) geen Belgische ploeg aan tippen.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Champions League

Bericht door GenGhibli »

Tiki Taka schreef:
GenGhibli schreef: Het niveau van een Ajax en een PSV hebben we in België niet hoor. Nog niet bijna.
Heb ik me ook zitten bedenken. Al die kritiek op het Hollands voetbal, maar als je Ajax en Psv ziet spelen, daar kan
(voorlopig) geen Belgische ploeg aan tippen.
En eens ze in die groepsfase zitten, gaan beide nog punten pakken ook. Zijn niet minder als een Benfica bvb. Dat Kiev zouden wij al niet voorbij geraken heb ik zo een vermoeden.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Champions League

Bericht door HeervanBiesen »

Tiki Taka schreef:
GenGhibli schreef: Het niveau van een Ajax en een PSV hebben we in België niet hoor. Nog niet bijna.
Heb ik me ook zitten bedenken. Al die kritiek op het Hollands voetbal, maar als je Ajax en Psv ziet spelen, daar kan
(voorlopig) geen Belgische ploeg aan tippen.
Akkoord, enkel Ajax mag toch wel eens meer kansen gaan creëren. Als je ziet wat een budget en spelersmarteriaal die hebben. Ok ze zijn enorm efficiënt, maar ze heersen toch geen match als het op kansen aankomt.
Pasop, ik juich de manier van werken in België toe he zoals zij dat doen hoe ze jeugdspelers brengen. Gisteren mocht er weer eentje invallen zelfs :-)
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Champions League

Bericht door Gratchski »

HeervanBiesen schreef:
Tiki Taka schreef:
GenGhibli schreef: Het niveau van een Ajax en een PSV hebben we in België niet hoor. Nog niet bijna.
Heb ik me ook zitten bedenken. Al die kritiek op het Hollands voetbal, maar als je Ajax en Psv ziet spelen, daar kan
(voorlopig) geen Belgische ploeg aan tippen.
Akkoord, enkel Ajax mag toch wel eens meer kansen gaan creëren. Als je ziet wat een budget en spelersmarteriaal die hebben. Ok ze zijn enorm efficiënt, maar ze heersen toch geen match als het op kansen aankomt.
Pasop, ik juich de manier van werken in België toe he zoals zij dat doen hoe ze jeugdspelers brengen. Gisteren mocht er weer eentje invallen zelfs :-)
PSV en Aajax zijn idd nog dat stapje hoger dan onze top drie vrees ik.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Champions League

Bericht door Khas »

Gratchski schreef:
HeervanBiesen schreef:
Tiki Taka schreef:
GenGhibli schreef: Het niveau van een Ajax en een PSV hebben we in België niet hoor. Nog niet bijna.
Heb ik me ook zitten bedenken. Al die kritiek op het Hollands voetbal, maar als je Ajax en Psv ziet spelen, daar kan
(voorlopig) geen Belgische ploeg aan tippen.
Akkoord, enkel Ajax mag toch wel eens meer kansen gaan creëren. Als je ziet wat een budget en spelersmarteriaal die hebben. Ok ze zijn enorm efficiënt, maar ze heersen toch geen match als het op kansen aankomt.
Pasop, ik juich de manier van werken in België toe he zoals zij dat doen hoe ze jeugdspelers brengen. Gisteren mocht er weer eentje invallen zelfs :-)
PSV en Aajax zijn idd nog dat stapje hoger dan onze top drie vrees ik.
Tegenwoordig wel. Die zijn snel uitgelopen de laatste paar jaar.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Champions League

Bericht door GenGhibli »

Mits een deftige loting komt dit Ajax de groep door. Dit is gewoon Europese subtop. Stikjaloers op mannen als de Ligt en de Jong. Waar zijn wij in België eigenlijk met bezig, denk ik dan toch? Een volledige match controleren door de bal te willen hebben en je creativiteit bot te vieren. En begin me ook meer en meer aan dat wingback gedoe hier te storen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Champions League

Bericht door Tiki Taka »

Droom loting, maar wel loodzwaar : Real Madrid, Liverpool, Lyon of Ajax
`Haalbare` loting : L. Moskou, AS Roma, Vikt. Pilsen
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: Champions League

Bericht door Bali Balingoli »

GenGhibli schreef: Mits een deftige loting komt dit Ajax de groep door. Dit is gewoon Europese subtop. Stikjaloers op mannen als de Ligt en de Jong. Waar zijn wij in België eigenlijk met bezig, denk ik dan toch? Een volledige match controleren door de bal te willen hebben en je creativiteit bot te vieren. En begin me ook meer en meer aan dat wingback gedoe hier te storen.
Ja zeg, we ergeren ons allemaal blauw aan dat wingback gedoe met de flitsen van Dennis en Danjuma. En vorig seizoen, hoe irritant was die Limbombe met mooie winning-goals niet :hurr:

Beste kerel, Ajax is gewoon al decennia lang een grotere club (genre Benfica of Galatasaray)... met 2-3 jaar geleden nog een Europa league finale, en af en toe echte topspelers als Suarez of Ibrahimovic. Ze hebben een grotere tv-pot, groter stadion, dubbel zoveel gespendeerd inkomende transfers...

Al zou ik ze wel heel graag loten. Op een goeie dag en met wat geluk maken we toch een kans.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Champions League

Bericht door GenGhibli »

Bali Balingoli schreef:
GenGhibli schreef: Mits een deftige loting komt dit Ajax de groep door. Dit is gewoon Europese subtop. Stikjaloers op mannen als de Ligt en de Jong. Waar zijn wij in België eigenlijk met bezig, denk ik dan toch? Een volledige match controleren door de bal te willen hebben en je creativiteit bot te vieren. En begin me ook meer en meer aan dat wingback gedoe hier te storen.
Ja zeg, we ergeren ons allemaal blauw aan dat wingback gedoe met de flitsen van Dennis en Danjuma. En vorig seizoen, hoe irritant was die Limbombe met mooie winning-goals niet :hurr:

Beste kerel, Ajax is gewoon al decennia lang een grotere club (genre Benfica of Galatasaray)... met 2-3 jaar geleden nog een Europa league finale, en af en toe echte topspelers als Suarez of Ibrahimovic. Ze hebben een grotere tv-pot, groter stadion, dubbel zoveel gespendeerd inkomende transfers...

Al zou ik ze wel heel graag loten. Op een goeie dag en met wat geluk maken we toch een kans.
Stoort me in de zin dat we gewoon geen LB's en RB's meer opleiden precies. Terwijl wingbacks toch gewoon een niche positie zijn in het internationale voetbal. Kan alleen Juve soms en Chelsea vorige seizoenen opnoemen van toppers internationaal die er gebruik van maken. De standaard blijft met 4. En natuurlijk geniet ik van onze jongens, maar dat zijn uiteindelijk ook meer wingers.

En ik wil Ajax liever niet loten. Maken geen schijn van een kans denk ik of ze moeten weer een karrenvracht aan kansen missen. Er zitten toch nog een paar mindere ploegen in dan Ajax. 2 mooie affiches en een meer haalbare tegenstander zijn mijn droom voor de CL.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Champions League

Bericht door Tiki Taka »

Door een nieuwe premie die dit seizoen voor het eerst wordt ingevoerd zou Club al zeker zijn van 28 miljoen voor deelname aan CL.
Ja miljaar, da`s al eens de moeite.

Nog eens de definitieve selectie CL ploegen bekeken ;
Droom loting maar kans op 0/18 is groot; Real/Atletico of Barca, As Roma/Napoli, Valencia
`haalbare` loting; L. Moskou, Benfica, Ajax/PSV

Deze middag weten we welk vliegticket we kunnen boeken. :-)
Plaats reactie