Champions League

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Champions League

Bericht door Hans1981 »

Courtois.:brechtje: :jenne:
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Champions League

Bericht door Hans1981 »

Gratchski schreef:
Cedrinho schreef: Lukaku slaagde er verdikke niet eens in om meer dan 1 keer op doel te trappen in een ganse match. Loser.
Afwerken aan 100%! Topper !
Helemaal niet. Heeft 4 kansen gehad.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Hans1981 schreef:
Gratchski schreef:
Cedrinho schreef: Lukaku slaagde er verdikke niet eens in om meer dan 1 keer op doel te trappen in een ganse match. Loser.
Afwerken aan 100%! Topper !
Helemaal niet. Heeft 4 kansen gehad.
Heeft inderdaad niet perfect afgewerkt, maar je moet ook kijken vanwaar hij soms moet trappen om te beoordelen of het een echte kans is (xG). Vond hem wel heel nuttig als targetman. Vaak wat lager om zich in het spel te laten betrekken, 1 key pass met hoge xA-rating, maar niet afgewerkt door ploegmaat, en 2 goeie lange ballen. Maar nu hij eens niet op zijn beperkte technische kwaliteiten als kaatser of aanspeelpunt kan kappen, kijkt cé naar de Schoten op doel. Zo vind je altijd iets natuurlijk. Beetje pathetisch aan het worden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Hans1981 schreef: Courtois.:brechtje: :jenne:
Dit. Mag zichzelf ook wel eens in vraag stellen.
Laatst gewijzigd door IsO op 14 mar 2018, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Champions League

Bericht door Cedrinho »

Sevilla, Real Madrid, Barcelona, AS Roma, Juventus, Bayern, Man City en Liverpool.

Ik hoop op:
Barcelona - AS Roma
Liverpool - Sevilla
Man City - Bayern
Juventus - Real Madrid
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Champions League

Bericht door Hans1981 »

Op dit podium zijn onze Belgische 'wereldtoppers' maar gewone voetballertjes hoor. Maak jullie geen illusies. We komen heel veel tekort om echt mee te doen op het WK. De enige echte aanvallende topper speelt onder Guardiola.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Champions League

Bericht door Cedrinho »

Ik snap überhaupt niet dat er nog mensen zijn die denken dat we op het WK wat zullen betekenen. Met die succesvolle generatie hadden we 2 jaar geleden op ons best moeten zijn. Nu komt het er niet meer van. Zelfs als ze allemaal nog in vorm zouden geraken.. Won't happen.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Champions League

Bericht door Hans1981 »

IsO schreef:
Hans1981 schreef: Courtois.:brechtje: :jenne:
Dit. Mag zichzelf ook wel eens in vraag stellen.
Als iedereen maar blijft zeggen dat je een topper bent, ga je dat geloven natuurlijk. Bij Atletico stond de beste verdediging ter wereld toen voor hem. Bij Chelsea nooit echt top geweest. Hazard ook een verhaal hoor. Ik weet niet of je hem de sleutels tot het koninkrijk moet geven door altijd maar meer vrijheid te geven. Hij verdient het met zijn prestaties op het hoogste podium alvast niet. Martinez keek heel verward. Hij heeft nog tijd. Dit stemt ook tot nadenken.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Champions League

Bericht door Hans1981 »

Cedrinho schreef: Ik snap überhaupt niet dat er nog mensen zijn die denken dat we op het WK wat zullen betekenen. Met die succesvolle generatie hadden we 2 jaar geleden op ons best moeten zijn. Nu komt het er niet meer van. Zelfs als ze allemaal nog in vorm zouden geraken.. Won't happen.
Winnen geloof ik totaal niet in. Maar een mooi parcours zou toch moeten kunnen. En een keer een grote vis uitschakelen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Hans1981 schreef:
IsO schreef:
Hans1981 schreef: Courtois.:brechtje: :jenne:
Dit. Mag zichzelf ook wel eens in vraag stellen.
Als iedereen maar blijft zeggen dat je een topper bent, ga je dat geloven natuurlijk. Bij Atletico stond de beste verdediging ter wereld toen voor hem. Bij Chelsea nooit echt top geweest. Hazard ook een verhaal hoor. Ik weet niet of je hem de sleutels tot het koninkrijk moet geven door altijd maar meer vrijheid te geven. Hij verdient het met zijn prestaties op het hoogste podium alvast niet. Martinez keek heel verward. Hij heeft nog tijd. Dit stemt ook tot nadenken.
Is natuurlijk ook wel een hele goeie doelman, maar heeft ook nog een paar werkpunten. Misschien goed dat hij eens met zijn voeten op de grond wordt gezet. Gaf na de match ook zelf aan dat hij niet vrijuit ging: ""k heb al vaak tegen hem (Messi) gespeeld en heb vaak doelpunten tegen gekregen door mijn benen heen, dat is vervelend. Ik verstop me er niet voor. Al met al is het jammer dat we vier doelpunten tegen krijgen die voortkomen uit persoonlijke fouten.". Weet het dus zelf ook wel.

Wat Chelsea betreft: de tactiek van de heenmatch was in mijn ogen - hoewel velen, eigen spelers incluis, het dan hebben over antivoetbal - de betere optie geweest, hoewel Courtois zeker geen ongelijk heeft als hij het heeft over de individuele fouten. Al bij al raken ze, over de 2 matchen heen, 4 keer het doelkader, moeten ze misschien een penalty krijgen, en creëren ze, als ik me niet vergis, meer kansen dan Barca. Het had dus ook anders kunnen lopen.

Enkele individuele prestaties: Ik zeg niet dat Giroud niet hard heeft gewerkt, maar zijn kaatsen was niet altijd je dat, en liep soms de ruimte toe in plaats van ze te creëren. Geef mij dan maar de Pedro van vorige week, die minstens even hard werkte, maar die vinniger en intelligenter is. Ook Hazard vond ik overall nuttiger in de heenmatch (doordat hij volk wegtrok uit het centrum en zo ruimte creëerde voor bijv. Willian), dan gisteren, hoewel hij gisteren zeker niet slecht aan de match was begonnen. Heb me gisteren bijvoorbeeld ook geërgerd aan Willian, die meer ruimte kreeg dan in de heenmatch, maar er minder mee deed. Mocht zijn paardenbril ook wel eens afgezet hebben, dan had hij de herhaaldelijk vrij lopende Alonso op de linkerflank misschien opgemerkt.

Wat de Duivels betreft: ik vind het moeilijk grote uitspraken te doen. Je kan inderdaad vaststellen dat noch Tottenham (Vertongen/Dembele) noch Chelsea (Courtois/Hazard) noch Man U (Fellaini/Lukaku) zich kunnen plaatsen voor de volgende ronde van de CL. Maar anderzijds kunnen we wel vaststellen dat een aantal spelers individueel beter zijn geworden dan 2 jaar geleden, of in een betere vorm verkeren (moeten ze die natuurlijk nog kunnen aanhouden). Voorlopig is ook ongeveer iedereen nog fit, en laat ons vooral hopen dat dat zo zal blijven. Dat laatste (vorm + fitheid) is een eerste heel belangrijke factor op zo'n toernooi. Maar De Bruyne heeft ook gelijk als hij zegt dat het tactische essentieel is als we ver willen doorstoten. Liverpool-Man City en Chelsea-Barca waren voor mij 2 schoolvoorbeelden van matchen die vooral op het tactisch niveau werden beslist, eerder dan door puur individuele kwaliteiten. Tegen kleine ploegen kan je nog wel teren op die laatste, maar tegen de grote ploegen, vanaf de 1/8ste finales ofzo, is dat gewoon niet voldoende meer en is er een idee nodig. Met Wilmotsiaans 'uitgaan van de eigen sterkte' gaan we er sowieso niet komen. Ben zeer benieuwd.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Champions League

Bericht door Duffman »

Hans1981 schreef: Courtois.:brechtje: :jenne:
Als je uw benen open doet, word je door Messi gepakt! :teach:
Laatst gewijzigd door Duffman op 15 mar 2018, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Champions League

Bericht door Gratchski »

Duffman schreef:
Hans1981 schreef: Courtois.:brechtje: :jenne:
Als je uw benen open doet, word je door Messi gepakt! :teach:
#metoo
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: Champions League

Bericht door Brechtje »

Ik hoop op:

Liverpool - Real
Barcelona - City
Bayern - Juventus
Roma - Sevilla

Met telkens de 'thuisploeg' die mag doorstoten naar de HF.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Champions League

Bericht door Cedrinho »

Loting kwartfinales:

Liverpool - ManCity
Sevilla - Bayern
Juventus - Real Madrid
Barcelona - AS Roma
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Champions League

Bericht door Fire »

City, Bayern, Real (al hoop ik Juve) en Barca dus
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Plaats reactie