Eredivisie

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: RE: Re: RE: Re: Eredivisie

Bericht door Hans1981 »

Flufferd schreef:
MattJensen schreef:
Hans1981 schreef:
MattJensen schreef:
En hoe verklaar je dan dat de Belgische ploegen het al 4 (!) jaar na elkaar beter doen da de Nederlandse ploegen?
Die coefficient zegt ook niet alles. Laagvliegers die een fair play ticket krijgen bijvoorbeeld. Het voetbal dat de Nederlandse toppers brengen zie je gewoon niet in de Jupkes league. Daar kan niemand mij van overtuigen. Ik kijk teveel voetbal om mij anders te laten wijsmaken.
Dat fairplay ticket is dus één keer voorgevallen in die periode. Een objectievere manier om landen te gaan indelen naar sterkte bestaat er volgens mij niet. En wij hebben ook altijd mindere ploegen afgevaardigd. Het is trouwens de eerste keer dat de Grote 5 uit België in de groepsfase zijn geraakt.
Wel ja maar ze hadden telkens een ploeg meer om het coefficient te delen, de moment dat ze dat niet meer hadden krijgen ze er een bij voor de fp.
Ajax had ook wel altijd wat pech met de lotingen dan nog wat financiele problemen bij enkele clubs.
Ik schat de top 3 in Nederland toch ook hoger in dan de top 3 in Belgie daarna is het wel omgekeerd waardoor dat coefficient wel in ons voordeel is.
Zo zie ik het toch echt ook wel. Een anderlecht fan geef ik niet graag gelijk. Maar je posts lees ik toch vaak instemmend. De technische bagage die vereist is bij de top van Nederland is vergelijkbaar met de top in Duitsland, Spanje en Engeland. Dat zorgt ervoor dat een speler die 100 wedstrijden bij bv. Ajax in de basis staat moeiteloos aanpikt bij zowat elke topclub. Voorbeelden genoeg : Alderweireld, Vertonghen, Blind en nu ook weer Milik. Die laatste vonden ze in Amsterdam al niet veel. Zegt ook genoeg toch.

Ook in de CL is Ajax nooit weggespeeld. Die wedstrijden tegen Barcelona bijvoorbeeld verliezen ze met kleine marge, zie ik geen enkele Belgische club doen. PSV heeft ook pech in die thuiswedstrijd tegen Atletico, hadden ze gewoon moeten winnen. Ik denk dat veel mensen een reality check zouden krijgen moest er ooit een Bene liga of iets dergelijks onstaan. De gezichten gisteren bij de Analyse na de eerste helft van Ajax-Standard vertelt je ook veel. En dan nog zeggen er mensen dat Standard daar een punt verdient. Die werden werkelijk van de mat geblazen. Konden niet in de buurt van de bal komen. De Vlieger en onze Franky hadden alvast een reality check. Het is die eeuwige rivaliteit hé.
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Eredivisie

Bericht door MattJensen »

Hans1981 schreef:
Flufferd schreef:
MattJensen schreef:
Hans1981 schreef:

Die coefficient zegt ook niet alles. Laagvliegers die een fair play ticket krijgen bijvoorbeeld. Het voetbal dat de Nederlandse toppers brengen zie je gewoon niet in de Jupkes league. Daar kan niemand mij van overtuigen. Ik kijk teveel voetbal om mij anders te laten wijsmaken.
Dat fairplay ticket is dus één keer voorgevallen in die periode. Een objectievere manier om landen te gaan indelen naar sterkte bestaat er volgens mij niet. En wij hebben ook altijd mindere ploegen afgevaardigd. Het is trouwens de eerste keer dat de Grote 5 uit België in de groepsfase zijn geraakt.
Wel ja maar ze hadden telkens een ploeg meer om het coefficient te delen, de moment dat ze dat niet meer hadden krijgen ze er een bij voor de fp.
Ajax had ook wel altijd wat pech met de lotingen dan nog wat financiele problemen bij enkele clubs.
Ik schat de top 3 in Nederland toch ook hoger in dan de top 3 in Belgie daarna is het wel omgekeerd waardoor dat coefficient wel in ons voordeel is.
Zo zie ik het toch echt ook wel. Een anderlecht fan geef ik niet graag gelijk. Maar je posts lees ik toch vaak instemmend. De technische bagage die vereist is bij de top van Nederland is vergelijkbaar met de top in Duitsland, Spanje en Engeland. Dat zorgt ervoor dat een speler die 100 wedstrijden bij bv. Ajax in de basis staat moeiteloos aanpikt bij zowat elke topclub. Voorbeelden genoeg : Alderweireld, Vertonghen, Blind en nu ook weer Milik. Die laatste vonden ze in Amsterdam al niet veel. Zegt ook genoeg toch.

Ook in de CL is Ajax nooit weggespeeld. Die wedstrijden tegen Barcelona bijvoorbeeld verliezen ze met kleine marge, zie ik geen enkele Belgische club doen. PSV heeft ook pech in die thuiswedstrijd tegen Atletico, hadden ze gewoon moeten winnen. Ik denk dat veel mensen een reality check zouden krijgen moest er ooit een Bene liga of iets dergelijks onstaan. De gezichten gisteren bij de Analyse na de eerste helft van Ajax-Standard vertelt je ook veel. En dan nog zeggen er mensen dat Standard daar een punt verdient. Die werden werkelijk van de mat geblazen. Konden niet in de buurt van de bal komen. De Vlieger en onze Franky hadden alvast een reality check. Het is die eeuwige rivaliteit hé.
Tweede helft vergeten we dan gewoon even in het betoog?
#ZonderJenne
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Eredivisie

Bericht door Hans1981 »

MattJensen schreef:
Hans1981 schreef:
Flufferd schreef:
MattJensen schreef:
Dat fairplay ticket is dus één keer voorgevallen in die periode. Een objectievere manier om landen te gaan indelen naar sterkte bestaat er volgens mij niet. En wij hebben ook altijd mindere ploegen afgevaardigd. Het is trouwens de eerste keer dat de Grote 5 uit België in de groepsfase zijn geraakt.
Wel ja maar ze hadden telkens een ploeg meer om het coefficient te delen, de moment dat ze dat niet meer hadden krijgen ze er een bij voor de fp.
Ajax had ook wel altijd wat pech met de lotingen dan nog wat financiele problemen bij enkele clubs.
Ik schat de top 3 in Nederland toch ook hoger in dan de top 3 in Belgie daarna is het wel omgekeerd waardoor dat coefficient wel in ons voordeel is.
Zo zie ik het toch echt ook wel. Een anderlecht fan geef ik niet graag gelijk. Maar je posts lees ik toch vaak instemmend. De technische bagage die vereist is bij de top van Nederland is vergelijkbaar met de top in Duitsland, Spanje en Engeland. Dat zorgt ervoor dat een speler die 100 wedstrijden bij bv. Ajax in de basis staat moeiteloos aanpikt bij zowat elke topclub. Voorbeelden genoeg : Alderweireld, Vertonghen, Blind en nu ook weer Milik. Die laatste vonden ze in Amsterdam al niet veel. Zegt ook genoeg toch.

Ook in de CL is Ajax nooit weggespeeld. Die wedstrijden tegen Barcelona bijvoorbeeld verliezen ze met kleine marge, zie ik geen enkele Belgische club doen. PSV heeft ook pech in die thuiswedstrijd tegen Atletico, hadden ze gewoon moeten winnen. Ik denk dat veel mensen een reality check zouden krijgen moest er ooit een Bene liga of iets dergelijks onstaan. De gezichten gisteren bij de Analyse na de eerste helft van Ajax-Standard vertelt je ook veel. En dan nog zeggen er mensen dat Standard daar een punt verdient. Die werden werkelijk van de mat geblazen. Konden niet in de buurt van de bal komen. De Vlieger en onze Franky hadden alvast een reality check. Het is die eeuwige rivaliteit hé.
Tweede helft vergeten we dan gewoon even in het betoog?
Nee hoor, 2 afstandsschoten die niet binnen gaan. Voila. Typisch onze competitie, opportunistisch voetbal. Duels overal zonder enige kwaliteit aan de bal. Afwerken op doel zit precies nog niet in onze trainingen. Boot gemist. Hoe een speler als Diaby bij ons basis kan staan bv. is beyond me. Om het even naar onze kant terug te trekken. Middelmatige spelers, als het maar loopt en 'werkt'. En vooral eigen jeugd die nog slechter is dan de rommel die ze hier bijna om de paar maanden deponeren. Kijk een keer stadion en een keer het verslag van de eredivisie wedstrijden van het weekend en je bent mee. De kansen die hier worden gemist door zogenaamde smaakmakers of toppers. Geef een speler ruimte en ze weten het niet meer. Naïef noemen ze het dan om open te staan en het hele veld te willen gebruiken. Nee, zo maak je voetballers. Daar licht het onderscheid. Het gaat niet om lopen en duels, maar om passing en snelheid van uitvoering. Dat hebben we nog altijd niet door. Daar loopt het ook fout bij de Rode Duivels.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Eredivisie

Bericht door Peet »

Odegaard naar Heerenveen. Best verrassende transfer.
Laatst gewijzigd door Peet op 10 jan 2017, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Eredivisie

Bericht door Gratchski »

Peet schreef: Odegaard naar Heerenveen. Best verrassende transfer.
enigste ploeg die garanties wou en kon geven op speelminuten
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Eredivisie

Bericht door Clubpolska »

Van Basten over Nederlandse competitiehervorming naar Belgisch model. Vergis ik mij of hadden die vroeger al geen play-offs?

Wel jammer dan Van Basten tegenwoordig geboekstaafd staat als een totale clown na zijn mulderiaanse "schaf buitenspel af" betoog, want zo'n BeNe liga is iets waar ik fantastisch op geil.
In de Eredivisie ligt een plan op tafel om de competitie grondig te hervormen, grotendeels naar Belgisch model. Marco van Basten, hoge ome bij de FIFA, heeft grote bedenkingen.

In Nederland onderzoekt een werkgroep wat de ideale competitieformule is voor de Eredivisie. Er ligt alvast een plan om tafel om de competitie terug te brengen tot 16 clubs en play-offs voor de titel en Europese plaatsen in te voeren, net zoals in onze eerste klasse.

Marco van Basten

"Dat is gerommel in de marge", zegt Marco van Basten, Nederlander en hoge pief bij de wereldvoetbalbond FIFA, in Algemeen Dagblad. "We mogen ons niet blindstaren op het Belgische verhaal, want wij hebben momenteel een mindere generatie. De Belgen nét niet."

"Daarnaast: de Belgische wetgeving maakt het veel makkelijker om goedkope niet-EU-spelers vast te leggen. Ook dat scheelt. De sportieve winst die je boekt met een play-offsysteem is minimaal, terwijl je je sowieso al kunt afvragen of de voordelen opwegen tegen de nadelen."

"Je krijgt meer topwedstrijden aan het einde van de competitie, maar de reguliere competitie wordt juist minder belangrijk. Dat wordt dan een soort warming-up voor de topclubs."

"16 of 18 clubs, dat zal internationaal het verschil niet maken. Het enige dat substantieel iets zou veranderen is de beste Nederlandse clubs samenvoegen met die van België, in een BeneLiga. Dat zal niet gebeuren, zeker niet op korte termijn, maar alleen dan kun je een zesde of zevende competitie in Europa creëren."
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Eredivisie

Bericht door Alethio »

Ik dacht dat hun play-offs vroeger wel anders waren. Kampioen was kampioen, en nummers 2-5 speelden in tornooivorm (2vs5, 3vs4) om het tweede CL-ticket, en de andere Europese tickets. Maar ik kan me vergissen, is al een tijdje geleden.
Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: Eredivisie

Bericht door Berre »

Alethio schreef: Ik dacht dat hun play-offs vroeger wel anders waren. Kampioen was kampioen, en nummers 2-5 speelden in tornooivorm (2vs5, 3vs4) om het tweede CL-ticket, en de andere Europese tickets. Maar ik kan me vergissen, is al een tijdje geleden.
Dit klopt,
Maar daar willen ze vanaf, omdat al enkele jaren zich dan ploegen zoals Heracles, Utrecht, Vitesse Europees halen. Omdat ze in die 2 matchen dan ineens geluk hebben of pieken.

Ze willen ook naar een systeem zoals het onze. Een soort Poulevorm.
Wat je ook zegt, ik ben voorstander van de play-offs. Alleen vind ik de halvering maar niks.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Eredivisie

Bericht door Clubpolska »

Wat ook absurd is dat ze een Europees ticket geven aan de ploeg die het meeste scoort op 'fair play'.
Oh Frail.
Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: Eredivisie

Bericht door Berre »

Clubpolska schreef: Wat ook absurd is dat ze een Europees ticket geven aan de ploeg die het meeste scoort op 'fair play'.
Doordat vaak die kleinere ploegen meedoen Europees. Is hun ranking enorm gezakt. En zijn ze vanaf 2018 hun rechtstreeks ticket voor CL kwijt. Door die nieuwe regels.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Eredivisie

Bericht door Fire »

:rofl:
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: Eredivisie

Bericht door Berre »

En eerlijk als je de ploegen bekijkt van vb. Ajax, Feyenoord en PSV.
Dan zouden enkel deze een kans maken op de eerste ploeg bij anderlecht en Brugge denk ik.
Feyenoord: Kongolo, heel misschien Vilhena.
Ajax: Tete, Sanchez, Klaassen, Kluivert. Ziyech heb ik Europees ook bedenkingen bij.
PSV: Zoet, Moreno, Pröpper, Guardado, Van Ginkel, Ramselaar.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Eredivisie

Bericht door Clubpolska »

Denk toch niet dat we boven hen zouden eindigen moesten we in dezelfde competitie zitten.
Oh Frail.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Eredivisie

Bericht door Peet »

Clubpolska schreef: Denk toch niet dat we boven hen zouden eindigen moesten we in dezelfde competitie zitten.
2
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Eredivisie

Bericht door Khas »

Ik twijfel daar heel hard aan.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Plaats reactie