De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

De Bruyne, de enige die een pass kan geven ga je niet helemaal vooraan steken é...
Ik zou dan toch eerder opteren voor de klassieke 4-3-3: Courtois-Meunier-Alderweireld-Kompany-Vertonghen-Witsel-De Bruyne-Fellaini-Hazard-Lukaku-Mertens of Chadli
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: De Bruyne, de enige die een pass kan geven ga je niet helemaal vooraan steken é...
Ik zou dan toch eerder opteren voor de klassieke 4-3-3: Courtois-Meunier-Alderweireld-Kompany-Vertonghen-Witsel-De Bruyne-Fellaini-Hazard-Lukaku-Mertens of Chadli
Argentinië won vorig jaar van Brazilië met hun variant van onze 3-4-2-1, met Biglia en Banega als 2 centrale middenvelders, Dybala en Messi achter diepe spits Higuain en Di Maria in de rol van Carrasco. Misschien moeten ze die match nog eens bekijken. Had Sampaoli misschien ook beter gedaan :mrgreen:
Laatst gewijzigd door IsO op 03 jul 2018, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

t4nd schreef: Een mooie start zou al zijn om De Bruyne van positie te wisselen met Witsel. Tegen Japan heeft Witsel 2-3x van buiten de 16 geschoten, iets waar De Bruyne stukken beter in is. De Bruyne liep continu achter Witsel, dat snap ik gewoonweg niet.
Net daarom dat ik dat dus ook niet snap. En ook gewoon gene goede pass in zich. Op het middenveld. Zou die al die managers betalen ofzo? Aan een Dembélé heb je toch altijd meer. Zelfs Fellaini heeft meer nut. Ik kan mij niet voorstellen dat de Bruyne zich daar niet aan stoort ook. Als je ziet wat er rond hem bij City op die posities speelt.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

GenGhibli schreef:
t4nd schreef: Een mooie start zou al zijn om De Bruyne van positie te wisselen met Witsel. Tegen Japan heeft Witsel 2-3x van buiten de 16 geschoten, iets waar De Bruyne stukken beter in is. De Bruyne liep continu achter Witsel, dat snap ik gewoonweg niet.
Net daarom dat ik dat dus ook niet snap. En ook gewoon gene goede pass in zich. Op het middenveld. Zou die al die managers betalen ofzo? Aan een Dembélé heb je toch altijd meer. Zelfs Fellaini heeft meer nut. Ik kan mij niet voorstellen dat de Bruyne zich daar niet aan stoort ook. Als je ziet wat er rond hem bij City op die posities speelt.
Er werd duidelijk meer druk gezet op KDB dan op Witsel, waardoor die laatste inderdaad vaak wat hoger stond. Verder komt KDB ook bij City de bal wel graag diep ophalen. Ben fan van Dembele maar speelt altijd met een pure 6 naast zich bij Tottenham (Dier of Wanyama). Begrijp dus ergens wel dat Martinez hem in dit 2-mansmiddenveld niet naast KDB zet, en wel Witsel. In een 3-mansmiddenveld zou Mousa bij mij vaak starten.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

We hebben geen backs
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Pica schreef: We hebben geen backs
Hoe zou jij spelen tegen Brazilië en wie laat je starten?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Forfait geven is geen optie zeker :mrgreen: ?
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Pica schreef: Forfait geven is geen optie zeker :mrgreen: ?
Normaal op de vraag antwoorden duidelijk ook niet :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Ik zou denk ik gaan voor de 3-4-2-1 van Martinez, ondanks de duidelijke en inherente risico's van dat systeem en ondanks de tegenstander. Wel zou ik Dembele erin zetten (Mertens er dan uit) en De Bruyne dan wat hoger. Dembele speelt bij Tottenham soms in dat systeem. Verder moeten we compacter blijven als ploeg (onze verdediging sluit té vaak niet aan als het compartiment hoger eens druk zet) en moeten we vaker georganiseerd druk zetten.

Enige positie waar ik nog zou twijfelen is Chadli, die supergoed inviel, of Carrasco, die toch meer dat onvoorspelbare heeft (hoewel hij het nog te weinig liet zien). Met Dembele in de ploeg, die graag wat naar links uitwijkt, krijgt Carrasco misschien wat meer rugdekking, mogelijk precies wat hij nodig heeft om aanvallend iets beter uit de verf te komen. Verder brengen we met Dembele wat meer balvastheid, een zeer hoog percentage geslaagde passes en behoorlijk wat recupererend vermogen in de ploeg, iets wat we wel gaan kunnen gebruiken. Doordat De Bruyne wat vooruit schuift, komt hij ook meer in de zone waarin Casemiro normaal het evenwicht bewaakt, maar die tegen ons zal ontbreken en waarschijnlijk zal vervangen worden door Fernandinho, ook een fantastische speler maar toch een ander type. Hopelijk kunnen Kev en Eden in die zone gebruik maken van de ruimte die mogelijk zal vallen tussen de Braziliaanse linies.

Fellaini in plaats van Dembele is natuurlijk ook een optie, hoewel ik De Bruyne dan eerder zou laten staan zoals in de eerste 4 matchen. Fellaini heeft het voordeel ten opzichte van Dembele dat van hem meer gevaar uitgaat in de box en bij stilstaande fase, één van de weinige (relatieve) kwetsbaarheden van dit Braziliaanse blok. Een extra training op die stilstaande fases zou bij mij dan ook zeker op het programma staan de komende dagen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

DavidVM schreef:
Pica schreef: Forfait geven is geen optie zeker :mrgreen: ?
Normaal op de vraag antwoorden duidelijk ook niet :mrgreen:
Als je twee jaar lang in een bepaald systeem speelt, goed of slecht, vind ik het voor een ploeg die al weinig automatismen heeft een gevaarlijke strategie om plots ingrijpende wijzigingen te doen.

Ingrijpend is voor mij bijvoorbeeld het aantal centrale verdedigers, daar kom je nu niet meer aan.
Niet ingrijpend is voor mij de invulling van wat namen, je mag gerust Chadli ipv YFC zetten voor wat meer werkkracht bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Pica schreef:
DavidVM schreef:
Pica schreef: Forfait geven is geen optie zeker :mrgreen: ?
Normaal op de vraag antwoorden duidelijk ook niet :mrgreen:
Als je twee jaar lang in een bepaald systeem speelt, goed of slecht, vind ik het voor een ploeg die al weinig automatismen heeft een gevaarlijke strategie om plots ingrijpende wijzigingen te doen.

Ingrijpend is voor mij bijvoorbeeld het aantal centrale verdedigers, daar kom je nu niet meer aan.
Niet ingrijpend is voor mij de invulling van wat namen, je mag gerust Chadli ipv YFC zetten voor wat meer werkkracht bijvoorbeeld.
Klaar en duidelijk antwoord, bedankt!
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Ik zie het niet zitten. Of de helft van de Brazilianen moet nog de buikgriep krijgen. Naam tegen naam. Positie tegenover positie. Is het buiten KDB en misschien Hazard gewoon minder. Het zou een serieuze prestatie zijn.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: De Rode Duivels

Bericht door JRut »

GenGhibli schreef: Ik zie het niet zitten. Of de helft van de Brazilianen moet nog de buikgriep krijgen. Naam tegen naam. Positie tegenover positie. Is het buiten KDB en misschien Hazard gewoon minder. Het zou een serieuze prestatie zijn.
Vind ik nu niet. Courtois is minstens gelijkwaardig aan Becker, Alderweireld en Kompany kunnen - op hun topniveau - ook wedijveren met het centrale duo van de Brazilianen. Lukaku - Jesus is op dit weekend ook de discussie niet waard.

Het is gewoon onmogelijk in te schatten. Op basis van de faam denk je dat het een onmogelijke en op voorhand verloren zaak is. Maar dat is het zeker en vast niet. Zelfbewust gewoon met volle borst vooruit.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef:
JRut schreef:
GenGhibli schreef: Ik zie het niet zitten. Of de helft van de Brazilianen moet nog de buikgriep krijgen. Naam tegen naam. Positie tegenover positie. Is het buiten KDB en misschien Hazard gewoon minder. Het zou een serieuze prestatie zijn.
Vind ik nu niet. Courtois is minstens gelijkwaardig aan Becker, Alderweireld en Kompany kunnen - op hun topniveau - ook wedijveren met het centrale duo van de Brazilianen. Lukaku - Jesus is op dit weekend ook de discussie niet waard.

Het is gewoon onmogelijk in te schatten. Op basis van de faam denk je dat het een onmogelijke en op voorhand verloren zaak is. Maar dat is het zeker en vast niet. Zelfbewust gewoon met volle borst vooruit.
Bedoelt GenGhibli het met zijn "positie tegenover positie" niet in de zin van Kompany versus Jesus, Alderweirelt versus Neymar, Vertonghen versus Willian, et cetera? Want dat is toch wel een ander verhaal.
Lukaku versus Jesus, dat is sowieso Lukaku. Maar Kompany versus Jesus.. Nu, Jesus baart me nog het minste zorgen eigenlijk. Neymar-Coutinho-Paulinho-Willian, dáár zit het probleem voor de Belgen. Pakweg Witsel versus Coutinho, dat komt ook niet goed.
Courtois en Allison schat ik even hoog in trouwens: top-10 van de wereld, geen top-5.
Alle respect voor ieders mening, maar Courtois geen top 5, dat is toch ook nonsens...
En ik denk wel dat GenGhibli het bedoeld zoals JRut het had geinterpreteerd, maar ook dat is een volledig foute denkwijze, want voetbal is nu eenmaal een collectieve sport. En dat betekent dus dat je ongeacht de kwaliteit van de tegenstander ALTIJD een kans hebt.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: De Rode Duivels

Bericht door JRut »

Cedrinho schreef:
JRut schreef:
GenGhibli schreef: Ik zie het niet zitten. Of de helft van de Brazilianen moet nog de buikgriep krijgen. Naam tegen naam. Positie tegenover positie. Is het buiten KDB en misschien Hazard gewoon minder. Het zou een serieuze prestatie zijn.
Vind ik nu niet. Courtois is minstens gelijkwaardig aan Becker, Alderweireld en Kompany kunnen - op hun topniveau - ook wedijveren met het centrale duo van de Brazilianen. Lukaku - Jesus is op dit weekend ook de discussie niet waard.

Het is gewoon onmogelijk in te schatten. Op basis van de faam denk je dat het een onmogelijke en op voorhand verloren zaak is. Maar dat is het zeker en vast niet. Zelfbewust gewoon met volle borst vooruit.
Bedoelt GenGhibli het met zijn "positie tegenover positie" niet in de zin van Kompany versus Jesus, Alderweirelt versus Neymar, Vertonghen versus Willian, et cetera? Want dat is toch wel een ander verhaal.
Lukaku versus Jesus, dat is sowieso Lukaku. Maar Kompany versus Jesus.. Nu, Jesus baart me nog het minste zorgen eigenlijk. Neymar-Coutinho-Paulinho-Willian, dáár zit het probleem voor de Belgen. Pakweg Witsel versus Coutinho, dat komt ook niet goed.
Courtois en Allison schat ik even hoog in trouwens: top-10 van de wereld, geen top-5.
Da's de vergelijking ook gewoon verleggen hé natuurlijk.
Hazard-Lukaku wil ik gerust eens laten voetballen tegen die Fagner, Thiago Silva en Miranda, om dan toch in zones te denken.
KDB-Witsel-Fellaini is ook een combinatie waar Paulinho, Fernandinho en Coutinho hun werk mee zouden hebben.

Op voorwaarde dat de Belgen op hun best zijn natuurlijk. Maar da's een basisvoorwaarde als je tegen Brazilië speelt. Het omgekeerde is voor hen ook van toepassing.

Courtois geen top-5 slaat nergens op. 15 clean sheets in de PL in een seizoen dat Chelsea er niets van bakte, begin er maar aan.
#hetishierbeter
Plaats reactie