De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Gaat al interessant worden vandaag met de bankzitters in de verdediging. Schrijnend, het kwaliteitsverlies tussen basis en bank. Toch vooral in de verdediging. De nieuwe opties die zich aandienen zijn ook allemaal middenveld of aanval. We blijven een klein land, natuurlijk.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Blijven zoeken naar de meerwaarde van een Witsel. Meunier en Lukaku ook slecht. Maar scoort dan weer net. Dus ja. Dan heb je als coach altijd weer gelijk zeker.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: De Rode Duivels

Bericht door Alethio »

Ik weet niet hoe fit Batshuayi is, maar zou hem wel eens willen zien, tegen zo'n laag blok. Lukaku heeft niets van ruimte, en heeft dat nodig om iets uit te halen.

Verder: het blijft teren op talent. Erg weinig lijn in.
Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door Berre »

Mag het hier eigenlijk gezegd worden dat Meunier al 2 matchen op rij zowel aanvallend als verdedigend bij de zwakste Rode Duivels is?

Of is dat heiligschennis :grin:

Snap eigenlijk niet dat hij geen andere RM heeft meegenomen. Maar begrijp wel waarom Meunier in deze vorm niet van de bank komt by PSG.

Vind dat hij de laatste tijd ook naast zijn schoenen loopt, terwijl hij gewoon doodsimpele rechtsback is.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: De Rode Duivels

Bericht door Bosko »

Meunier is inderdaad totaal uit vorm. Hopelijk kan die zijn niveau vlug opkrikken.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: De Rode Duivels

Bericht door Alethio »

Het versterkt elkaar natuurlijk wel. Is hij niet in vorm omdat hij niet speelt, of speelt hij niet omdat hij niet in vorm is?
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: De Rode Duivels

Bericht door zegmaardag »

Wat mij toch echt tegen de borst stoot is dat hij bij Nainggolan altijd spreekt over hoe ze tactisch een concept hebben met aanvallende patronen & posities waar hij niet in past om dan twee ontzettend inspiratieloze matchen te spelen & met twee flitsen van Hazard het verschil te maken.
Deze groep heeft een absolute topcoach nodig die ze respecteren vooraleer ze dat stapje omhoog zullen zetten. Kijk naar het gros van spelers door wie ze gecoacht worden. De Spurs jongens door Pochettino, Debruyne door Pep, Lukaku door Mou, ...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: De Rode Duivels

Bericht door Tiki Taka »

Bosko schreef: Meunier is inderdaad totaal uit vorm. Hopelijk kan die zijn niveau vlug opkrikken.
Er zijn er wel meer die niet echt in topvorm zijn. :hide:
Maximum kwartfinales voor deze groep.
Tov. Wilmots is Martinez een verbetering wat ook niet moeilijk is, maar dat hij geen top coach is, is wel duidelijk.
Laatst gewijzigd door Tiki Taka op 07 jun 2018, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: De Rode Duivels

Bericht door rambopirou »

Wat gisteren toch enorm opviel is dat de tandem Meunier-Mertens totaaaal niet werkt. Vonden elkaar niet 1x , constant foute passes en loopbewegingen.
Als Mertens zo zwak blijft presteren gaan Januzaj/T.Hazard nog in de ploeg komen... Zou toch spijtig zijn!

Verder vond ik Carrasco-Hazard zéér sterk zowel aanvallend als verdedigend. Dat Carrasco maar snel terug bij de europese top terechtkomt want die heeft toch een enorm potentieel.

Ik zal nooit een Witsel fan zijn maar je kan er niet om heen dat hij echt wel nodig is om De Bruyne-Hazard optimaal te laten presteren. Dembele/Radja blijf ik veeeeel betere spelers vinden als Witsel maar de sleutels van ons team liggen in handen van De Bruyne-Hazard dus dan moet je er alles aan doen om die 2 in perfecte omstandigheden te laten spelen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3354
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

rambopirou schreef: Wat gisteren toch enorm opviel is dat de tandem Meunier-Mertens totaaaal niet werkt. Vonden elkaar niet 1x , constant foute passes en loopbewegingen.
Als Mertens zo zwak blijft presteren gaan Januzaj/T.Hazard nog in de ploeg komen... Zou toch spijtig zijn!

Verder vond ik Carrasco-Hazard zéér sterk zowel aanvallend als verdedigend. Dat Carrasco maar snel terug bij de europese top terechtkomt want die heeft toch een enorm potentieel.

Ik zal nooit een Witsel fan zijn maar je kan er niet om heen dat hij echt wel nodig is om De Bruyne-Hazard optimaal te laten presteren. Dembele/Radja blijf ik veeeeel betere spelers vinden als Witsel maar de sleutels van ons team liggen in handen van De Bruyne-Hazard dus dan moet je er alles aan doen om die 2 in perfecte omstandigheden te laten spelen.
Akkoord over Witsel, hoewel Dembele in bepaalde matchen zeker zijn rol kan spelen. Denk dat een driemansmiddenveld met Witsel, Dembele en Debruyne ervoor ook een mogelijkheid moet zijn als hij met 2 spitsen zou willen spelen.

Wat Meunier-Mertens betreft, die vonden elkaar inderdaad te weinig. Zijn beiden wat uit vorm vind ik. Hopelijk vinden ze die vorm op tijd terug.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Ik heb persoonlijk de kritiek op Witsel nooit gesnapt. Kerel is super belangrijk voor deze ploeg. Kan enorm goed voetballen, recupereert heel veel ballen en zorgt altijd voor het nodige evenwicht. #teamWitsel
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: De Rode Duivels

Bericht door Tiki Taka »

Egypte is zoals een smos...veel minder zonder Salah.
Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door Berre »

rambopirou schreef: Wat gisteren toch enorm opviel is dat de tandem Meunier-Mertens totaaaal niet werkt. Vonden elkaar niet 1x , constant foute passes en loopbewegingen.
Als Mertens zo zwak blijft presteren gaan Januzaj/T.Hazard nog in de ploeg komen... Zou toch spijtig zijn!

Verder vond ik Carrasco-Hazard zéér sterk zowel aanvallend als verdedigend. Dat Carrasco maar snel terug bij de europese top terechtkomt want die heeft toch een enorm potentieel.

Ik zal nooit een Witsel fan zijn maar je kan er niet om heen dat hij echt wel nodig is om De Bruyne-Hazard optimaal te laten presteren. Dembele/Radja blijf ik veeeeel betere spelers vinden als Witsel maar de sleutels van ons team liggen in handen van De Bruyne-Hazard dus dan moet je er alles aan doen om die 2 in perfecte omstandigheden te laten spelen.

Denk eerder dat Meunier eruit gaat dan Mertens hoor. Meunier is verdedigend al zwak en aanvallend is het nu ook wel schrijnend.

Meunier doet my wat denken aan Lestienne. beide zeer talentvol maar eens het goed gaat een tijd. Gaan ze zweven en naast hun schoenen lopen.
Meunier waant zich al jaar of 2 een ster. Terwijl hij gewoon een degelijke rechtsback is.

Zou mij niet verbazen dat als hij tegen Costa Rica weer niet goed is. Dat Chadli op de RM gaat plaatsnemen.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Berre schreef:
rambopirou schreef: Wat gisteren toch enorm opviel is dat de tandem Meunier-Mertens totaaaal niet werkt. Vonden elkaar niet 1x , constant foute passes en loopbewegingen.
Als Mertens zo zwak blijft presteren gaan Januzaj/T.Hazard nog in de ploeg komen... Zou toch spijtig zijn!

Verder vond ik Carrasco-Hazard zéér sterk zowel aanvallend als verdedigend. Dat Carrasco maar snel terug bij de europese top terechtkomt want die heeft toch een enorm potentieel.

Ik zal nooit een Witsel fan zijn maar je kan er niet om heen dat hij echt wel nodig is om De Bruyne-Hazard optimaal te laten presteren. Dembele/Radja blijf ik veeeeel betere spelers vinden als Witsel maar de sleutels van ons team liggen in handen van De Bruyne-Hazard dus dan moet je er alles aan doen om die 2 in perfecte omstandigheden te laten spelen.

Denk eerder dat Meunier eruit gaat dan Mertens hoor. Meunier is verdedigend al zwak en aanvallend is het nu ook wel schrijnend.

Meunier doet my wat denken aan Lestienne. beide zeer talentvol maar eens het goed gaat een tijd. Gaan ze zweven en naast hun schoenen lopen.
Meunier waant zich al jaar of 2 een ster. Terwijl hij gewoon een degelijke rechtsback is.

Zou mij niet verbazen dat als hij tegen Costa Rica weer niet goed is. Dat Chadli op de RM gaat plaatsnemen.
Blijft een winger die ook kan verdedigen. Is totaal geen rechtsback materiaal op het hoogste niveau. Die wingback positie, is hem anders wel op het lijf geschreven. Op dat vlak vind ik hem wel top. Maar heeft op de moment niet de goede vorm. En qua naast zijn schoenen lopen, valt dat ook nog wel mee. Als je de ego's in die kleedkamer daar in Parijs bekijkt.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Heerlijke match gisteren. Als het allemaal zo in elkaar klikt. Is het toch wel genieten. Hopen dat dit doorgetrokken kan worden op het WK.
Plaats reactie