De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: De Rode Duivels

Bericht door Gratchski »

Stylisimo schreef: Veel profielen die gemaakt zijn om countervoetbal van het allerhoogste niveau te spelen. Maar onze bondscoaches zien liever een ploeg die dominant speelt... Willie kwam ermee af en Martinez denkt er een 2e Spanje van te maken.
Dat terwijl je met spelers zit die floreren als ze ruimte krijgen in de rug van een verdediging. Kom niet af met drogredenen van kleine ploegen die zelf een muur opzetten, kijk naar Atletico op z'n best. Je geeft de andere ploeg de bal tot aan de middellijn en dan moet het zo rap mogelijk richting de andere 16 gaan eens je de bal hebt. Eerst de bal durven loslaten om dan te ontploffen richting doel.
Lukaku is een stormram, Carrasco is op z'n best op de flank vanuit de reactie, Mertens doet niet liever bij Napoli dan van die kruisende looplijnen in de diepte, De Bruyne is de beste passeur als het spel versneld moet worden, Alderweireld heeft een lekkere lange pas in z'n voeten, Meunier met z'n 3 longen kan perfect die rechterflank afdwijlen, Hazard is ontstopbaar als hij door een verdediging-op-z'n-achterpoten kan snijden...
Nuja, tijd om wakker te worden zeker? :p
:zwijgen:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: De Rode Duivels

Bericht door Bosko »

MPH, is that you?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: De Rode Duivels

Bericht door Khas »

Bosko schreef: MPH, is that you?
Ik veronderstel van niet, want die is in hetzelfde bedje ziek.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3324
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Gratchski schreef:
Stylisimo schreef: Veel profielen die gemaakt zijn om countervoetbal van het allerhoogste niveau te spelen. Maar onze bondscoaches zien liever een ploeg die dominant speelt... Willie kwam ermee af en Martinez denkt er een 2e Spanje van te maken.
Dat terwijl je met spelers zit die floreren als ze ruimte krijgen in de rug van een verdediging. Kom niet af met drogredenen van kleine ploegen die zelf een muur opzetten, kijk naar Atletico op z'n best. Je geeft de andere ploeg de bal tot aan de middellijn en dan moet het zo rap mogelijk richting de andere 16 gaan eens je de bal hebt. Eerst de bal durven loslaten om dan te ontploffen richting doel.
Lukaku is een stormram, Carrasco is op z'n best op de flank vanuit de reactie, Mertens doet niet liever bij Napoli dan van die kruisende looplijnen in de diepte, De Bruyne is de beste passeur als het spel versneld moet worden, Alderweireld heeft een lekkere lange pas in z'n voeten, Meunier met z'n 3 longen kan perfect die rechterflank afdwijlen, Hazard is ontstopbaar als hij door een verdediging-op-z'n-achterpoten kan snijden...
Nuja, tijd om wakker te worden zeker? :pHoe definieer je 'dominantie'? Als 'balbezit'?
:zwijgen:
Ik snap wat je hier zegt, maar hier stel ik me de vraag: 'hoe definieer je 'dominantie'? Als 'balbezit'?'
In dat geval zou je evengoed kunnen zeggen dat veel van onze spelers bij teams zitten met (heel) veel balbezit:

- KDB en Kompany bij het Man City van Pep
- Dembele, Alderweireld en Vertonghen bij Tottenham

City en de Spurs zijn respectievelijk 1ste en 3e qua balbezit in de Premier League.

- Vermaelen speelt bij Barca, no need to elaborate on that.
- Mertens speelt bij Napels, n° uno qua balbezit in Serie A.
- Batshuayi vindt snel zijn draai bij Dortmund, 2e qua balbezit in Bundesliga
- Meunier bij PSG, n° 1 qua balbezit in Ligue 1.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: De Rode Duivels

Bericht door Stylisimo »

Dominant spelen zijn Willie en Martinez hun woorden. Qua daden (en dus interpretatie) komt dat bij hen neer op steriel balbezit op de helft van de tegenstander. Wachtend op een flits van Hazard of De Bruyne. Een hele match lang mochten ze kunnen. Zoals Barça dus, maar onze Duivels wedden liever op 2 paarden dan te focussen op 1.

Mij gaat het erom dat je bij het veroveren van de bal zo snel mogelijk de weg naar doel zoekt.
Zo'n verschroeiend tempo hou je natuurlijk geen volledige match vol, dus gebruik je de momenten waarop de tegenstander op z'n rechthoek kampeert als recup. Dan heb je idd het meeste balbezit op het einde.

Probleem bij de duivels is dat ze precies altijd in die recupfase zitten...
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Stylisimo schreef: Dominant spelen zijn Willie en Martinez hun woorden. Qua daden (en dus interpretatie) komt dat bij hen neer op steriel balbezit op de helft van de tegenstander. Wachtend op een flits van Hazard of De Bruyne. Een hele match lang mochten ze kunnen. Zoals Barça dus, maar onze Duivels wedden liever op 2 paarden dan te focussen op 1.

Mij gaat het erom dat je bij het veroveren van de bal zo snel mogelijk de weg naar doel zoekt.
Zo'n verschroeiend tempo hou je natuurlijk geen volledige match vol, dus gebruik je de momenten waarop de tegenstander op z'n rechthoek kampeert als recup. Dan heb je idd het meeste balbezit op het einde.

Probleem bij de duivels is dat ze precies altijd in die recupfase zitten...
Zoals op het WK 2014 dus? 1-2 van Mertens tegen Algerije, 1-0 Origi tegen Rusland, 0-2 van Lukaku tegen USA. Allemaal doelpunten uit de omschakeling. Ik vind niet dat we een counterploeg moeten worden, maar ik ben wel akkoord dat we de wapens hebben om in de omschakeling elke ploeg pijn te doen, en dat daar veel meer uit te rapen valt dan ze nu doen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3324
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

DavidVM schreef:
Stylisimo schreef: Dominant spelen zijn Willie en Martinez hun woorden. Qua daden (en dus interpretatie) komt dat bij hen neer op steriel balbezit op de helft van de tegenstander. Wachtend op een flits van Hazard of De Bruyne. Een hele match lang mochten ze kunnen. Zoals Barça dus, maar onze Duivels wedden liever op 2 paarden dan te focussen op 1.

Mij gaat het erom dat je bij het veroveren van de bal zo snel mogelijk de weg naar doel zoekt.
Zo'n verschroeiend tempo hou je natuurlijk geen volledige match vol, dus gebruik je de momenten waarop de tegenstander op z'n rechthoek kampeert als recup. Dan heb je idd het meeste balbezit op het einde.

Probleem bij de duivels is dat ze precies altijd in die recupfase zitten...
Zoals op het WK 2014 dus? 1-2 van Mertens tegen Algerije, 1-0 Origi tegen Rusland, 0-2 van Lukaku tegen USA. Allemaal doelpunten uit de omschakeling. Ik vind niet dat we een counterploeg moeten worden, maar ik ben wel akkoord dat we de wapens hebben om in de omschakeling elke ploeg pijn te doen, en dat daar veel meer uit te rapen valt dan ze nu doen.
Ben ik het mee eens
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: De Rode Duivels

Bericht door zegmaardag »

Stylisimo schreef: Dominant spelen zijn Willie en Martinez hun woorden. Qua daden (en dus interpretatie) komt dat bij hen neer op steriel balbezit op de helft van de tegenstander. Wachtend op een flits van Hazard of De Bruyne. Een hele match lang mochten ze kunnen. Zoals Barça dus, maar onze Duivels wedden liever op 2 paarden dan te focussen op 1.

Mij gaat het erom dat je bij het veroveren van de bal zo snel mogelijk de weg naar doel zoekt.
Zo'n verschroeiend tempo hou je natuurlijk geen volledige match vol, dus gebruik je de momenten waarop de tegenstander op z'n rechthoek kampeert als recup. Dan heb je idd het meeste balbezit op het einde.

Probleem bij de duivels is dat ze precies altijd in die recupfase zitten...
Is bullshit é! Ten eerste is het Barça van nu al volledig anders als het barça van toen. Wat je later aanhaalt als 'hier gaat het voor mij om' is gewoon de filosofie van Guardialo. Balbezit: ja, maar geen doelloos balbezit. In de balverovering zo snel mogelijk naar doel INDIEN mogelijk. Bij balverlies binnen de 5 seconden recuperatie van de bal.

Het feit is gewoon dat je pressing van dat niveau niet kan aanhalen & dan moet je gewoon dat balletje laten gaan. Waar Barça mee kampte is dat de tegenstand met 10 man telkens gingen spelen op de hun eigen 16, waardoor je gedwongen bent om de bal vaak rond te spelen & te zoeken naar die ene versnelling. :rolleyes: !

Wat betreft de Duivels zit je gewoon met een paar botsende elementen.

De Bruyne, Hazard, Dembele, Batshuayi zijn jongens die excelleren als ze dominant zijn. Lukaku, Carrasco, Nainggolan,... zijn jongens die net ruimte nodig hebben.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: De Rode Duivels

Bericht door Stylisimo »

Nergens praat ik over het Barça van toen. Het Barça van nu teert volledig op balbezit en een flits van Messi.
Zoals ik zelf al aanhaalde hou je die gigantische pressing zoals oa Guardiola het doet geen volledige match vol, vandaar de dooie balbezitmomenten.
Als ik zelf iets bullshit mag vinden, dan is het het feit dat je niks anders kan dan tegen een muur blijven aanbeuken. Iedere ploeg kun je uit z'n kot lokken, maar je hebt er lef en discipline voor nodig.

Schitterend hoe het woord countervoetbal mensen telkens doet steigeren, in het vervolg ga ik het misschien over de snelle omschakeling hebben. Of over reactievoetbal?

Ivm De Bruyne en Hazard zie ik het wel anders. Welke goals/assist/acties haal je je makkelijk voor de geest van deze heren? Fases waarin ze op volle snelheid een verdediging kapot spelen toch? Dembele is idd een ander geval, hij vertraagd het spel van nature, al toont hij bij Tottenham tegenwoordig toch ook dat er een versnelling in z'n spel zit. Batsman is een aasgier in de 16 vooral idd.
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3324
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

@ Stylisimo en Zegmaardag: Er moeten dus keuzes gemaakt worden. Hoe zouden jullie spelen en wie stellen jullie op?
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Ik denk niet dat het echt iets te maken heeft met opstellingen of wie er wordt opgesteld, dat zal bij iedereen wel min of meer hetzelfde zijn. Het zit hem vooral in de instelling waarmee je het veld op komt. Ik denk af te leiden dat Stylisimo de RD graag wat meer achteruit zou willen zien leunen om ze er dan snel te laten uitkomen. Echter, de RD hebben momenteel zo'n reputatie opgebouwd dat me dit zo goed als onmogelijk lijkt, de tegenstander zal ons meestal de bal laten (zeker in vroeg stadium van een competitie). Het zit hem er vooral in dat ze wat meer hun kans moeten grijpen als ze er dan eens snel kunnen uitkomen, en dat gebeurt echt te weinig.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: De Rode Duivels

Bericht door Hans1981 »

DavidVM schreef: Ik denk niet dat het echt iets te maken heeft met opstellingen of wie er wordt opgesteld, dat zal bij iedereen wel min of meer hetzelfde zijn. Het zit hem vooral in de instelling waarmee je het veld op komt. Ik denk af te leiden dat Stylisimo de RD graag wat meer achteruit zou willen zien leunen om ze er dan snel te laten uitkomen. Echter, de RD hebben momenteel zo'n reputatie opgebouwd dat me dit zo goed als onmogelijk lijkt, de tegenstander zal ons meestal de bal laten (zeker in vroeg stadium van een competitie). Het zit hem er vooral in dat ze wat meer hun kans moeten grijpen als ze er dan eens snel kunnen uitkomen, en dat gebeurt echt te weinig.
Vooral Witsel niet opstellen. Een stoorzender in het tempo. Ook nog, Hazard binden aan 1 positie. Anders wordt het FC Hazard, moet je niet willen. Voldoende vrijheid geven. Maar niet overdrijven. Heeft Martinez daar kloten genoeg voor? Ik denk het niet.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: De Rode Duivels

Bericht door Hans1981 »

Carrasco ook China. Zonde. Er zijn heus leuke Clubs genoeg in Europa waar je als winger niet de arbeid moet leveren als bij Mourinho, Simeone types.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: De Rode Duivels

Bericht door Hans1981 »

Was te denken dat die situatie Witsel nog voor problemen zou zorgen. Als hij het mag, de rest ook. Los het nu maar op. Veel te los met omgegaan. Het zal de kwaliteit niet ten goede komen, wat gaan aanmodderen in China.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: De Rode Duivels

Bericht door Khas »

$$$$$$$$$
Groot gelijk. Ik zou ook weg zijn.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Plaats reactie