De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Cedrinho schreef:
JRut schreef:
GenGhibli schreef: Ik zie het niet zitten. Of de helft van de Brazilianen moet nog de buikgriep krijgen. Naam tegen naam. Positie tegenover positie. Is het buiten KDB en misschien Hazard gewoon minder. Het zou een serieuze prestatie zijn.
Vind ik nu niet. Courtois is minstens gelijkwaardig aan Becker, Alderweireld en Kompany kunnen - op hun topniveau - ook wedijveren met het centrale duo van de Brazilianen. Lukaku - Jesus is op dit weekend ook de discussie niet waard.

Het is gewoon onmogelijk in te schatten. Op basis van de faam denk je dat het een onmogelijke en op voorhand verloren zaak is. Maar dat is het zeker en vast niet. Zelfbewust gewoon met volle borst vooruit.
Bedoelt GenGhibli het met zijn "positie tegenover positie" niet in de zin van Kompany versus Jesus, Alderweirelt versus Neymar, Vertonghen versus Willian, et cetera? Want dat is toch wel een ander verhaal.
Lukaku versus Jesus, dat is sowieso Lukaku. Maar Kompany versus Jesus.. Nu, Jesus baart me nog het minste zorgen eigenlijk. Neymar-Coutinho-Paulinho-Willian, dáár zit het probleem voor de Belgen. Pakweg Witsel versus Coutinho, dat komt ook niet goed.
Courtois en Allison schat ik even hoog in trouwens: top-10 van de wereld, geen top-5.
Vind Courtois echt niet bij de absolute top horen. Heel kwetsbaar laag tegen de grond. Afstandsschoten doet hij ook te weinig aan. Hij is wel uitstekend in de basics. Kan echt wel voor rust zorgen bij corners. En voetbalt meer dan goed mee. Maar ik kan er veel betere opnoemen.

En ik wil weldegelijk positie met positie vergelijken. Dus idd. Lukaku vs. Jesus. Daar kan ik ook niet echt een winnaar selecteren. Witsel moet je dan met Casemiro of Fernandinho vergelijken. Dus zeg maar onze 6 tegen hun 6. Nou, duidelijke winnaar denk ik. Maar ook de directe tegenstander in de match is een leuke piste om te bewandelen. Word ik nog minder rustig van eigenlijk.

Maar het middenveld wordt versterkt met Fellaini. Dus nu is het weer anders. Ook Chadli komt erin. Op zich niet meer dan logisch.

Ik hoop natuurlijk op winst. Veel te gestresseerd voor deze. Fuck zeg. Moet van de vorige titel geleden zijn, dat ik nog zo heb rondgelopen.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Cedrinho schreef: De Gea, Buffon, Ederson, Lloris en Oblak (in willekeurige volgorde) schat ik allen hoger in dan Courtois hoor.
De plaatsjes buiten de top-5 gaan dan - ook in willekeurige volgorde - naar namen als Courtois, Ter Stegen, Neuer, Allison, Navas, Handanovic, ... Waarvan ik bijvoorbeeld een Neuer in vorm ook al boven Courtois zou plaatsen.

Verder akkoord met je ivm de vergelijking Bra-Bel, JRut.
Volledig akkoord met deze post. Chelsea supporters klagen steen en been over onze nr.1 :mrgreen:
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Sterven van de stress. Heeeeelllpppp !! :hup:
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: De Rode Duivels

Bericht door Alethio »

Helden. Ze moesten het bewijzen, awel, dat hebben ze gedaan. En op zijn Belgisch, strijden voor elke morzel grond, en niet afgeven.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Geweldige move ook, nu bekeken om dat contract van Martinez te verlengen. Nu moeten geïnteresseerde partijen dokken. Onze voorzitter is zo dom nog niet. Had dat al in het snuitje. Wat een verademing ook die tactiek. Deze match is gewonnen op tactisch vlak. De kritiek op Bart zal nu ook wel afnemen. Allemaal goed voor ons ook. Dubbele winst. Yihaaaa !!
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: De Rode Duivels

Bericht door PetjeFCB »

Fuck al die berichten van vooraf. Hele ploeg heeft fantastisch gespeeld. Courtois geen top 5, laat me niet lachen. Deze prestatie was af, zeker voor hem haalt 3-4 goals uit doel. Weinig keepers die hier maar 1 tegen krijgen.

Lang geleden dat ik zo meegeleefd heb voor een match. Fantastisch gewoon. History in the making...
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Cedrinho schreef: Geniaal. Wat een mooi moment. Zo trots. Zo gestresst. Zo genoten.
Courtois speelt een wereldmatch, Lukaku blijkt toch te kunnen voetballen, KDB is een van de beste Belgische voetballers aller tijden, Hazard top, verdedigende organisatie top, Martinez tactisch geheerst vandaag.
Dat Meunier de halve finale mist suckt wel, maar verder was dit gewoon genieten.
Top. Heroïek.

EDIT/ Als het nog mogelijk zou zijn om naar Moskou te gaan voor de finale, please let me know.
Denk dat KDB de beste is, nu al. En er moet nog veel komen van hem. Echt een voetbalgenie. Hoop eigenlijk dat die na zijn carrière coach wordt.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: De Rode Duivels

Bericht door Bosko »

Hazard beste ooit
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Bosko schreef: Hazard beste ooit
Die mag ook in onzen tenue spelen. :lol: Stel je voor, in zijn nadagen. Pffff. Ik zou bijleggen verdomme. Iets verkopen om dat waar te maken. I would, hell yeah.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: De Rode Duivels

Bericht door zegmaardag »

Als je dit WK bekijkt hebben we 4 absolute monsters: Courtois, Lukaku, De Bruyne & Hazard. Daarnaast heb je toppers & gasten die echt boven zich uitstijgen. Ik hoop dat Chadli, Witsel & Meunier een mooie transfer kunnen maken op basis van dit wk.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: De Rode Duivels

Bericht door Fire »

Toch een lekker plannetje van Martinez hoor.

"don't take me home... Please don't take me home..."
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

We gaan Meunier missen. Steekt zoveel arbeid in zijn matchen. Een gelijkaardig type hebben we niet. Speelt ook een fantastisch WK. Vrees ook voor decompressie. Stress begint alweer te komen. Dit WK, genieten hoor. Maar stress ook. Ongelooflijk. Pfff. Weeral half gestorven tegen Brazilië. Djeezus.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: De Rode Duivels

Bericht door PetjeFCB »

Ook al stress voor morgen. Volgens mij is afwezigheid van Meunier op te vangen hoor. Carrasco erin en chadli op rechts of mertens erin en fellaini op rechts...

Voor morgen stress en opwinding... Is inderdaad genieten op dit WK. Hoop echt dat ze kampioen spelen. Verdienen het wel. Morgen een hele moeilijke klip, als ze die kunnen nemen dan heb ik er wel vertrouwen in voor de finale. Zowel Engeland als Kroatië moeten we aankunnen.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

PetjeFCB schreef: Ook al stress voor morgen. Volgens mij is afwezigheid van Meunier op te vangen hoor. Carrasco erin en chadli op rechts of mertens erin en fellaini op rechts...

Voor morgen stress en opwinding... Is inderdaad genieten op dit WK. Hoop echt dat ze kampioen spelen. Verdienen het wel. Morgen een hele moeilijke klip, als ze die kunnen nemen dan heb ik er wel vertrouwen in voor de finale. Zowel Engeland als Kroatië moeten we aankunnen.
Idd. Deze schat ik ook veel hoger in als die ploegen aan de andere kant. Engeland tegen Zweden was zo slecht. Die moeten heel wat tandjes bijsteken. En Kroatië gaat het moeilijk hebben met onze power. Mindere verdediging ook.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: De Rode Duivels

Bericht door Fire »

Als we de finale halen moeten we die gewoon winnen.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Plaats reactie