De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: De Rode Duivels

Bericht door Flufferd »

Kom op he heb echt het gevoel dat het nu of nooit is voor ons. Je weet nooit wat voor een generatie je binnen 20 jaar hebt maar toch.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3203
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Pica schreef:
Pica schreef: Zijn we al wereldkampioen?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3347
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Vind het nog veel te vroeg om al over mogelijke tegenstanders in de finale te spreken. Stap voor stap, en vanavond wordt het one hell of a step tegen een sterk Frankrijk dat minder ruimte zal weggeven dan Brazilië en efficiënter is voor doel, al is dat dan tot nu toe vaak vooral op stilstaande fases. Spelen met een hoog blok is een risico tegen rappe mannen als Mbappé, Dembélé, Griezmann. Als je het al doet, moet het goed compact zijn, of je wordt keer op keer in je rug gepakt, zoals de Argentijnen. Te laag verdedigen is ook risicovol, precies omwille van die stilstaande fases.

Een team dat behoorlijk leep is ook. Die eerste goal tegen het quasi-ondoordringbare blok van Uruguay kwam er door een stilstaande fase die 'normaal' begint (Griezmann loopt aan) waardoor iedereen in de box begint te bewegen. Maar dan houdt Griezmann even slim in, waardoor onder meer Varane, die eerst gedekt stond, de gelegenheid krijgt onder de dekking uit te komen en de bal uiteindelijk binnen te koppen. Gewoon heel slim, en voor een Uruguay zonder Cavani, dat plots moest komen en zich daardoor kwetsbaar maakte voor de snelheid van de Fransen, al bijna direct een verloren zaak.

Er zijn natuurlijk ook wat zaken waar je kan op inspelen, zoals het feit dat Pavard belangrijk is voor hun opbouw (veel passes naar Mbappé en Kanté of Pogba, afhankelijk van wie van die laatste naar de rechterkant uitzakt. Mede daardoor af en toe ruimte in de rug van hun backs of tussen hun backs en centrale verdedigers.

We moeten vooral zelf zien te scoren, want goals tegen krijgen we toch.

Zeer benieuwd naar vanavond!
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

Ik ben ongelofelijk blij dat we Engeland hebben verslaan. Anders was iedereen nu weer aan het relativeren. Het was zoals ik zei in een vorige post; versla goeie landen en verdien het. Nu maken ze volgens mij meer kans tegen een topland zoals Frankrijk nadat ze Brazilië hebben verslaan. Ik hoop op het beste, dit is ongelofelijk zenuwslopend.
Oh Frail.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: De Rode Duivels

Bericht door PetjeFCB »

Clubpolska schreef: Ik ben ongelofelijk blij dat we Engeland hebben verslaan. Anders was iedereen nu weer aan het relativeren. Het was zoals ik zei in een vorige post; versla goeie landen en verdien het. Nu maken ze volgens mij meer kans tegen een topland zoals Frankrijk nadat ze Brazilië hebben verslaan. Ik hoop op het beste, dit is ongelofelijk zenuwslopend.
Idd, zoveel mooier dit
Als ze het nu zouden halen, dan is het gewoon oververdiend
Gebruikersavatar
Lucha
Tester
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 dec 2017, 20:56
Locatie: Nevele

Re: De Rode Duivels

Bericht door Lucha »

Zonet het prematch interview van Bart Verhaeghe gezien. Het is officieel. Hij is de nieuwe messias haha.
Laatst gewijzigd door Lucha op 10 jul 2018, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: De Rode Duivels

Bericht door PetjeFCB »

Jammer...
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Meunier is toch wel onmisbaar aan het worden. Aan die kant ging het altijd mis. Dembele viel ook vies tegen. Zonde. Deze kans komt niet snel meer. Met die troostfinale doe je ook niemand een plezier. Vanaf nu terug focus op Club. Die match die er nu nog komt interesseert mij geen reet. Welke affiche dan ook.
Laatst gewijzigd door GenGhibli op 10 jul 2018, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

Cedrinho schreef: Fucking pissed godver.
Eeuwig zonde. Net nu een kutmatch. Niet pissed ik. Maar kan dat ook wel verstaan. Tijd dat Club terug in actie schiet. :Flag:
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: De Rode Duivels

Bericht door Flufferd »

GenGhibli schreef: Meunier is toch wel onmisbaar aan het worden. Aan die kant ging het altijd mis. Dembele viel ook vies tegen. Zonde. Deze kans komt niet snel meer. Met die troostfinale doe je ook niemand een plezier. Vanaf nu terug focus op Club. Die match die er nu nog komt interesseert mij geen reet. Welke affiche dan ook.
Goh ja aanvoer was gewoon matig hé.
Lukaku deed wat hij kon Hazard was de beste man op het veld en de rest viel uiteindelijk toch een beetje door de mand.
Nu eerlijk is eerlijk tegen Brazilië kon je er net goed uitgelegen maar voor hetzelfde geld ben je hier ook gewoon door hé.
Maar als ik eerlijk ben en moet zeggen welke kansen van ons echt een doelpunt konden zijn dan is het dat schot van Hazard dat hij moest afleggen naar Lukaku veel verder kom ik nu ook niet.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Flufferd schreef:
GenGhibli schreef: Meunier is toch wel onmisbaar aan het worden. Aan die kant ging het altijd mis. Dembele viel ook vies tegen. Zonde. Deze kans komt niet snel meer. Met die troostfinale doe je ook niemand een plezier. Vanaf nu terug focus op Club. Die match die er nu nog komt interesseert mij geen reet. Welke affiche dan ook.
Goh ja aanvoer was gewoon matig hé.
Lukaku deed wat hij kon Hazard was de beste man op het veld en de rest viel uiteindelijk toch een beetje door de mand.
Nu eerlijk is eerlijk tegen Brazilië kon je er net goed uitgelegen maar voor hetzelfde geld ben je hier ook gewoon door hé.
Maar als ik eerlijk ben en moet zeggen welke kansen van ons echt een doelpunt konden zijn dan is het dat schot van Hazard dat hij moest afleggen naar Lukaku veel verder kom ik nu ook niet.
Die kopbal van Fellaini is ook een dikke ze, zo heeft hij ze wel vaker binnen gekopt. En die van Alderweireld had er ook in kunnen hangen. Een match zoals ik ze spijtig genoeg verwacht had... Argentinie 2014 all over again
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

DavidVM schreef:
Flufferd schreef:
GenGhibli schreef: Meunier is toch wel onmisbaar aan het worden. Aan die kant ging het altijd mis. Dembele viel ook vies tegen. Zonde. Deze kans komt niet snel meer. Met die troostfinale doe je ook niemand een plezier. Vanaf nu terug focus op Club. Die match die er nu nog komt interesseert mij geen reet. Welke affiche dan ook.
Goh ja aanvoer was gewoon matig hé.
Lukaku deed wat hij kon Hazard was de beste man op het veld en de rest viel uiteindelijk toch een beetje door de mand.
Nu eerlijk is eerlijk tegen Brazilië kon je er net goed uitgelegen maar voor hetzelfde geld ben je hier ook gewoon door hé.
Maar als ik eerlijk ben en moet zeggen welke kansen van ons echt een doelpunt konden zijn dan is het dat schot van Hazard dat hij moest afleggen naar Lukaku veel verder kom ik nu ook niet.
Die kopbal van Fellaini is ook een dikke ze, zo heeft hij ze wel vaker binnen gekopt. En die van Alderweireld had er ook in kunnen hangen. Een match zoals ik ze spijtig genoeg verwacht had... Argentinie 2014 all over again
2x Hazard ook nog. Eigenlijk wel voldoende kansen. Geweldige bal ook van De Bruyne tussen alles door. Maar Lukaku die niet goed ingedraaid stond. Vrije trap ontnomen. Pijnlijk wel. Maar zoals hierboven gezegd, had het tegen Brazilië al gedaan kunnen zijn. En tegen Japan ook. Het geluk was plots op. En dat hebben die grotere landen toch meer altijd. Alles mee.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: De Rode Duivels

Bericht door PetjeFCB »

Het geluk was op, vind ik nogal sterk uitgedrukt.

Belgen hebben een sterk WK gespeeld, een van de beste ploegen. Ja tegen Japan en Brazilie wat meeval gehad, maar dat heb je altijd. Uiteindelijk wel altijd verdiend door...
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: De Rode Duivels

Bericht door Gunt »

Meunier = BAAS
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3203
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Als ge dat vergelijkt met de beelden na onze titel twee jaar terug, dan valt dat precies nog mee van mij :mrgreen:
Plaats reactie