De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: De Rode Duivels

Bericht door Fire »

Moet toch lukken om hen alle drie samen op het middenveld te zetten.

Maar zoals cé al zei: de kans dat radja meegaat is zo klein..
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Anders driehoekske Dembele-Radja-KDB hé. Dembele in de Nakamba/Clasie-rol, Radja in de Vormer-rol, KDB in de Vanaken-rol.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: Anders driehoekske Dembele-Radja-KDB hé. Dembele in de Nakamba/Clasie-rol, Radja in de Vormer-rol, KDB in de Vanaken-rol.
Dan moet je wel gans je systeem omgooien... En met 4 vanachter gaan spelen en Eden en Dries op de flanken. Geen fan van.
Hazard en Mertens spelen al lang niet meer op de flank, De Bruyne speelt ook niet meer op de 10 en dan moet je Vertonghen linksback gaan zetten... Liever het huidige systeem behouden. Enige nadeel is dat je 3 CV's nodig hebt en laat dat nu net de positie zijn waar we krap zitten.
Laatst gewijzigd door DavidVM op 15 feb 2018, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: De Rode Duivels

Bericht door rambopirou »

-------------------------------------Courtois------------------------------------------
---------Alderweireld------------Kompany---------------Vertonghen-------------
--Meunier-------------Dembele---------------De Bruyne--------------Carrasco--
--------------------------------------Hazard--------------------------------------------
--------------------------Lukaku------------------Mertens----------------------------

Zo zou ik het graag eens zien! We hebben in dit systeem ook de perfecte vervangers aangezien je met Chadli-Radja-Tielemans-J.Lukaku/Limbombe en ervoor T.Hazard 5 spelers hebben die het best renderen op die posities. Net als een Batshuayi/Benteke/Origi ook beter zouden spelen in een 2 spitsen systeem.

Het probleem in dit systeem is dat Kompany vaak geblesseerd is net als Dembele en dat we eigenlijk beter een defensief sterke LB zouden hebben aangezien de rest van ons middenveld toch zeer aanvallend is ingesteld
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: De Rode Duivels

Bericht door Bosko »

Als je Kompany in uw opstelling zet, dan moet Vermaelen er zeker in.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

DavidVM schreef:
Cedrinho schreef: Anders driehoekske Dembele-Radja-KDB hé. Dembele in de Nakamba/Clasie-rol, Radja in de Vormer-rol, KDB in de Vanaken-rol.
Dan moet je wel gans je systeem omgooien... En met 4 vanachter gaan spelen en Eden en Dries op de flanken. Geen fan van.
Hazard en Mertens spelen al lang niet meer op de flank, De Bruyne speelt ook niet meer op de 10 en dan moet je Vertonghen linksback gaan zetten... Liever het huidige systeem behouden. Enige nadeel is dat je 3 CV's nodig hebt en laat dat nu net de positie zijn waar we krap zitten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Waarom zou je in vredesnaam Lukaku uit je ploeg houden :mrgreen: ?
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Omdat ik meer fan ben van Batshuayi. Allround betere aanvaller dan Lukaku. Schat ik hoger in dus en zou bij mij eerste keuze zijn.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 15 feb 2018, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: De Rode Duivels

Bericht door Bosko »

En waarom zou je Radja lager zetten dan De Bruyne?
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Geen idee. Staan meer naast elkaar dan de een voor de ander. Moeten maar afwisselen. Alle drie in die driehoek trouwens, Radja en Dembele kunnen ook wisselen bvb. Heel dynamische driehoek.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: De Rode Duivels

Bericht door Hans1981 »

Cedrinho schreef: Omdat ik meer fan ben van Batshuayi. Allround betere aanvaller dan Lukaku. Schat ik hoger in dus en zou bij mij eerste keuze zijn.
Net weer 2 goals tegen Atalanta. :banaan:
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 15 feb 2018, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: De Rode Duivels

Bericht door Hans1981 »

Cedrinho schreef: Geen idee. Staan meer naast elkaar dan de een voor de ander. Moeten maar afwisselen. Alle drie in die driehoek trouwens, Radja en Dembele kunnen ook wisselen bvb. Heel dynamische driehoek.
Idd. Zou vonken moeten geven. Ik zou ook gewoon Dries in de spits zetten. Hebben we nog niet genoeg van gezien. En fuck dat gebrek aan lengte. Harard mag daar dan rondzwerven in een vrije rol.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Hans1981 schreef:
Cedrinho schreef: Geen idee. Staan meer naast elkaar dan de een voor de ander. Moeten maar afwisselen. Alle drie in die driehoek trouwens, Radja en Dembele kunnen ook wisselen bvb. Heel dynamische driehoek.
Idd. Zou vonken moeten geven. Ik zou ook gewoon Dries in de spits zetten. Hebben we nog niet genoeg van gezien. En fuck dat gebrek aan lengte. Harard mag daar dan rondzwerven in een vrije rol.
Nochtans tegen Nederland stond Dries in de spits en dat leekt nergens naar
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Ik heb mij ook al de vraag gesteld wie best naast KDB speelt bij de Duivels. Dembele in zijn huidige vorm (gesteld dat hij fit blijft) is inderdaad aanlokkelijk, maar die speelde bij Tottenham zijn beste wedstrijden niet als 6, maar wel als tweede pivot (meer als 8/box-to-box). Vroeger was Sandro, en nu is Dier eerder de '6'. Tottenham speelt natuurlijk wel doorgaans 4-2-3-1, terwijl Martinez 3-4-2-1 prefereert.

Ik blijf onze nationale ploeg een moeilijke puzzel vinden. Heel veel ongelofelijke talenten, maar ook heel veel bijzondere, soms bijna unieke profielen (Fellaini, Nainggolan, Dembele, Hazard, KDB,...) waarvan moeilijk een hecht team te maken.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: De Rode Duivels

Bericht door Stylisimo »

Veel profielen die gemaakt zijn om countervoetbal van het allerhoogste niveau te spelen. Maar onze bondscoaches zien liever een ploeg die dominant speelt... Willie kwam ermee af en Martinez denkt er een 2e Spanje van te maken.
Dat terwijl je met spelers zit die floreren als ze ruimte krijgen in de rug van een verdediging. Kom niet af met drogredenen van kleine ploegen die zelf een muur opzetten, kijk naar Atletico op z'n best. Je geeft de andere ploeg de bal tot aan de middellijn en dan moet het zo rap mogelijk richting de andere 16 gaan eens je de bal hebt. Eerst de bal durven loslaten om dan te ontploffen richting doel.
Lukaku is een stormram, Carrasco is op z'n best op de flank vanuit de reactie, Mertens doet niet liever bij Napoli dan van die kruisende looplijnen in de diepte, De Bruyne is de beste passeur als het spel versneld moet worden, Alderweireld heeft een lekkere lange pas in z'n voeten, Meunier met z'n 3 longen kan perfect die rechterflank afdwijlen, Hazard is ontstopbaar als hij door een verdediging-op-z'n-achterpoten kan snijden...
Nuja, tijd om wakker te worden zeker? :p
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Plaats reactie