De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3364
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180601_03540216

Als dit klopt, zouden Sels, Kabasele, Dendoncker, Jordan Lukaku en Januzaj afvallen.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Matras - gate, gekker wordt het niet! Erg benieuwd hoe ze hier een draai aan gaan geven
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik had Sels anders wel graag mee zien gaan, dan was hij international en dus ook duurder voor anderlecht om te kopen :-).
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Enkel Kabasele vind ik raar dat die afvalt in vergelijking met Ciman en Boyota

Anderzijds is het ongelooflijk dat een fucking tielemans daarbij zit gewoon.
Gebruikersavatar
Brugia
Tester
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 jul 2017, 02:06
Locatie: 313

Re: De Rode Duivels

Bericht door Brugia »

Pica schreef: Enkel Kabasele vind ik raar dat die afvalt in vergelijking met Ciman en Boyota

Anderzijds is het ongelooflijk dat een fucking tielemans daarbij zit gewoon.

Ongelooflijk.. Tielemans speelt een enorm flop seizoen. :brechtje:
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 806
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: De Rode Duivels

Bericht door Duffman »

Jammer dat er bij die matrassenfirma geen enkele lolbroek een papierke 'Nainggolan' heeft tussen gestoken... :geenhup:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3364
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Brugia schreef:
Pica schreef: Enkel Kabasele vind ik raar dat die afvalt in vergelijking met Ciman en Boyota

Anderzijds is het ongelooflijk dat een fucking tielemans daarbij zit gewoon.

Ongelooflijk.. Tielemans speelt een enorm flop seizoen. :brechtje:
OK, ik snap de opmerking van Pica in het licht van de Radja-hetze, maar los daarvan: op wat is dat 'flopseizoen' feitelijk gebaseerd? Ik hoor of lees dat vaak, maar kan iemand mij argumenten geven?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Het grootste talent voor twee jaar op rij is er volgens mij niet in geslaagd om meer dan 10 matchen te starten en uit te spelen dit seizoen. Dat is bitter weinig. In die matchen heeft hij denk ik zelfs niet gescoord. Anders zou dat wel hoofdnieuws op sporza geweest zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Pica schreef: Het grootste talent voor twee jaar op rij is er volgens mij niet in geslaagd om meer dan 10 matchen te starten en uit te spelen dit seizoen. Dat is bitter weinig. In die matchen heeft hij denk ik zelfs niet gescoord. Anders zou dat wel hoofdnieuws op sporza geweest zijn :mrgreen:
Ik lees nogal veel "volgens mij" en "denk ik"
27 matchen in Ligue 1 waarvan 18 basisplaatsen, 11 keer 90 minuten gespeeld. 1 assist.
4 matchen Champions League, 4 keer in de basis, 2 keer 90 minuten 1 goal.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: De Rode Duivels

Bericht door Gunt »

DavidVM schreef:
Pica schreef: Het grootste talent voor twee jaar op rij is er volgens mij niet in geslaagd om meer dan 10 matchen te starten en uit te spelen dit seizoen. Dat is bitter weinig. In die matchen heeft hij denk ik zelfs niet gescoord. Anders zou dat wel hoofdnieuws op sporza geweest zijn :mrgreen:
Ik lees nogal veel "volgens mij" en "denk ik"
27 matchen in Ligue 1 waarvan 18 basisplaatsen, 11 keer 90 minuten gespeeld. 1 assist.
4 matchen Champions League, 4 keer in de basis, 2 keer 90 minuten 1 goal.
Die kerel gaat zich de komende jaren ook gewoon bewijzen hoor. Of jullie het nu graag hebben of niet.
Maar op dit moment: Radja > Tielemans, dus de selectie kan in vraag gesteld worden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3364
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Pica schreef: Het grootste talent voor twee jaar op rij is er volgens mij niet in geslaagd om meer dan 10 matchen te starten en uit te spelen dit seizoen. Dat is bitter weinig. In die matchen heeft hij denk ik zelfs niet gescoord. Anders zou dat wel hoofdnieuws op sporza geweest zijn :mrgreen:
Ik vind dat je hem weinig krediet geeft. Voor spelers die naar ons komen, hoor ik je (terecht) pleiten voor wat geduld, maar Tielemans heeft daar geen recht op?

Je vergeet ook dat hij 6 matchen aan de kant stond met een blessure (meniscus), en dat ze hem daarna geleidelijk aan terug brachten (1ste match na blessure zonder speelminuten op de bank, 2e korte invalbeurt, daarna 3 basisplaatsen op rij).

Met Fabinho (nu naar Liverpool), Moutinho en Lemar stond er trouwens een meer dan behoorlijk middenveld. Niet evident om u daar als nieuwkomer meteen tussen te wringen. En toch geraakte hij aan 18 basisplaatsen en 9 invalbeurten in de competitie en 4 basisplaatsen in de CL. Dat hij niet altijd de 90 minuten volmaakte, is trouwens niet uitzonderlijk voor een speler die toen nog geen 21 was.

En die statistieken, zelfde opmerking: waarom doen die goals en assists (natuurlijk relevant, maar lang niet alleszeggend) er hier wel toe, en relativeer je ze soms (terecht) wanneer er kritiek komt op bepaalde spelers bij ons?

Was het te weinig bij Youri dit jaar? Ja. Volgend jaar zal hij beter moeten doen dan zijn ene assist in de competitie (naast één in de Trophée de champions - hun supercup - en een goal in de CL). Maar toch ook even in perspectief zetten: een speler als Moutinho, de directe concurrent van Tielemans qua positie op het veld, telt in de Ligue 1 één goal en 6 assists in 31 basisplaatsen en 2 invalbeurten (naast 1 assist in de CL). Ook niet bepaald spectaculair.

Kritiek mag en moet er zijn, maar ik vind hem - als hij over Tielemans' seizoen gaat - wat overdreven.
Laatst gewijzigd door IsO op 01 jun 2018, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

IsO schreef:
Brugia schreef:
Pica schreef: Enkel Kabasele vind ik raar dat die afvalt in vergelijking met Ciman en Boyota

Anderzijds is het ongelooflijk dat een fucking tielemans daarbij zit gewoon.

Ongelooflijk.. Tielemans speelt een enorm flop seizoen. :brechtje:
OK, ik snap de opmerking van Pica in het licht van de Radja-hetze, maar los daarvan: op wat is dat 'flopseizoen' feitelijk gebaseerd? Ik hoor of lees dat vaak, maar kan iemand mij argumenten geven?
Staat in 3 tijdschriften, en niet de minste, tussen de flops van het jaar. Om maar eens iets te noemen. Heeft nog veel gespeeld. Maar goed, dat niet. Als dat volgend jaar niet veel beter wordt. Kan die misschien in de wintermercato al verhuurd worden. En dan daarna is het trapje lager. En Monaco zelf is al verre van top. Nog iets weten? :)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3364
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

GenGhibli schreef:
IsO schreef:
Brugia schreef:
Pica schreef: Enkel Kabasele vind ik raar dat die afvalt in vergelijking met Ciman en Boyota

Anderzijds is het ongelooflijk dat een fucking tielemans daarbij zit gewoon.

Ongelooflijk.. Tielemans speelt een enorm flop seizoen. :brechtje:
OK, ik snap de opmerking van Pica in het licht van de Radja-hetze, maar los daarvan: op wat is dat 'flopseizoen' feitelijk gebaseerd? Ik hoor of lees dat vaak, maar kan iemand mij argumenten geven?
Staat in 3 tijdschriften, en niet de minste, tussen de flops van het jaar. Om maar eens iets te noemen. Heeft nog veel gespeeld. Maar goed, dat niet. Als dat volgend jaar niet veel beter wordt. Kan die misschien in de wintermercato al verhuurd worden. En dan daarna is het trapje lager. En Monaco zelf is al verre van top. Nog iets weten? :)
France Football en l'Equipe, ergens in december vorig jaar. Snel in het trekken van conclusies, die mannen. En Le Figaro had het op 17 maart over de weken daarvoor, waarin Fabinho afwezig was en hij samen met Moutinho de tweemanspivot vormde op het middenveld. Dat is al iets anders dan met een 6 als Fabinho in uw rug. In één van de matchen in die periode werd hij godbetert als rechtsbuiten uitgespeeld. En dan verbaasd zijn dat hij aan de rust wordt gewisseld.

En Monaco is 2e geworden met 80 punten in een competitie die sterker is dan de onze en gedomineerd wordt door PSG. Geen schande lijkt me. Dat ze minder waren dan het jaar ervoor, klopt wel, maar ze verloren ook Mendy aan City en Mbappé aan... PSG. Tjah.

Ben dus nog altijd niet overtuigd.
Laatst gewijzigd door IsO op 01 jun 2018, 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

DavidVM schreef:
Pica schreef: Het grootste talent voor twee jaar op rij is er volgens mij niet in geslaagd om meer dan 10 matchen te starten en uit te spelen dit seizoen. Dat is bitter weinig. In die matchen heeft hij denk ik zelfs niet gescoord. Anders zou dat wel hoofdnieuws op sporza geweest zijn :mrgreen:
Ik lees nogal veel "volgens mij" en "denk ik"
27 matchen in Ligue 1 waarvan 18 basisplaatsen, 11 keer 90 minuten gespeeld. 1 assist.
4 matchen Champions League, 4 keer in de basis, 2 keer 90 minuten 1 goal.
Heb het nu speciaal opgezocht, 11 matchen volledig gespeeld al de rest vervangen geweest of ingevallen. Gene vetten ook niet é.

Je zal er maar 20M voor betalen.

Moet natuurlijk tijd krijgen en Monaco is een ploeg die opnieuw aan het bouwen is waarschijnlijk enzovoort enzoverder.

Hoort gewoon niet in deze selectie thuis.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

IsO schreef:
GenGhibli schreef:
IsO schreef:
Brugia schreef:


Ongelooflijk.. Tielemans speelt een enorm flop seizoen. :brechtje:
OK, ik snap de opmerking van Pica in het licht van de Radja-hetze, maar los daarvan: op wat is dat 'flopseizoen' feitelijk gebaseerd? Ik hoor of lees dat vaak, maar kan iemand mij argumenten geven?
Staat in 3 tijdschriften, en niet de minste, tussen de flops van het jaar. Om maar eens iets te noemen. Heeft nog veel gespeeld. Maar goed, dat niet. Als dat volgend jaar niet veel beter wordt. Kan die misschien in de wintermercato al verhuurd worden. En dan daarna is het trapje lager. En Monaco zelf is al verre van top. Nog iets weten? :)
France Football en l'Equipe, ergens in december vorig jaar. Snel in het trekken van conclusies, die mannen. En Le Figaro had het op 17 maart over de weken daarvoor, waarin Fabinho afwezig was en hij samen met Moutinho de tweemanspivot vormde op het middenveld. Dat is al iets anders dan met een 6 als Fabinho in uw rug. In één van de matchen in die periode werd hij godbetert als rechtsbuiten uitgespeeld. En dan verbaasd zijn dat hij aan de rust wordt gewisseld.

En Monaco is 2e geworden met 80 punten in een competitie die sterker is dan de onze en gedomineerd wordt door PSG. Geen schande lijkt me. Dat ze minder waren dan het jaar ervoor, klopt wel, maar ze verloren ook Mendy aan City en Mbappé aan... PSG. Tjah.

Ben dus nog altijd niet overtuigd.
Ik heb hem een 4 tal wedstrijden zien spelen. 1ste was helemaal in het begin en liep hij precies verloren. Wist precies niet goed wat te doen. Maar was in het begin, dus geen probleem. Speelde toen wel bijna de volledige match. 2de was in de Champions League. Leverde toen zowat elke bal in. Speelde toen meer als 10. En die andere 2 waren ook ver van goed.

Wat Monaco betreft. Kijk naar hun CL parcours. Een regelrecht drama, in een zwakke poule. Buiten PSG vind ik dat een zwakke competitie ja. Het verschil tussen een Marseille en Atletico is schrijnend. Als je daar al niet mee kan in de top moet je al zeker niet rekenen in de echte top 4 landen potten te breken.

Veel zal afhangen van volgend seizoen. Maar ik zie hem het niet halen, nee. Niets tegen Tielemans hoor. Helemaal niet.
Plaats reactie