Operatie Propere Handen / Bayatgate

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door t4nd »

Qua "verbrand" moeten we ook niet overdrijven vind ik. Voor hetzelfde geld heeft Leko enkel wat meegeholpen bij het regelen van transfers en is er daarbij wat geld bij hem blijven liggen. Fiscale fraude is uiteraard illegaal en ik snap dat ze het onderzoeken, maar bvb Messi en Ronaldo hebben ook een proces gehad in verband met belastingsontduiking en het is nu niet bepaald dat zij "verbrand" zijn.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

t4nd schreef: Qua "verbrand" moeten we ook niet overdrijven vind ik. Voor hetzelfde geld heeft Leko enkel wat meegeholpen bij het regelen van transfers en is er daarbij wat geld bij hem blijven liggen. Fiscale fraude is uiteraard illegaal en ik snap dat ze het onderzoeken, maar bvb Messi en Ronaldo hebben ook een proces gehad in verband met belastingsontduiking en het is nu niet bepaald dat zij "verbrand" zijn.
Het zou hem in mijn ogen nog een grotere held maken.
Het probleem is hoe de pers er mee zal omgaan.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door t4nd »

True - in het buitenland draait het blijkbaar zwaar rond Leko en heeft onze reputatie al een flinke deuk gekregen :'(
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Gunt »

In De Tijd staat letterlijk dat door gesjoemel van scheidsrechters ondermeer voetbalwedstrijden in POI gemanipuleerd zijn.
Gelukkig werd onze 'titelmatch' op Standard niet geleid door één van de twee opgepakte refs. Die hands van Vormer...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

t4nd schreef: True - in het buitenland draait het blijkbaar zwaar rond Leko en heeft onze reputatie al een flinke deuk gekregen :'(
Valt wel mee. Het is vooral onze binnenlandse pers die dat probeert te pushen.
Als je de artikels leest van AP bijvoorbeeld, dan gaat het lang niet zo hard over Leko als HNB laat uitschijnen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Gunt »

Khas schreef:
t4nd schreef: Qua "verbrand" moeten we ook niet overdrijven vind ik. Voor hetzelfde geld heeft Leko enkel wat meegeholpen bij het regelen van transfers en is er daarbij wat geld bij hem blijven liggen. Fiscale fraude is uiteraard illegaal en ik snap dat ze het onderzoeken, maar bvb Messi en Ronaldo hebben ook een proces gehad in verband met belastingsontduiking en het is nu niet bepaald dat zij "verbrand" zijn.
Het zou hem in mijn ogen nog een grotere held maken.
Het probleem is hoe de pers er mee zal omgaan.
Als het dat maar zou zijn. Dan moeten ze per direct zijn contract openbreken, de held!
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

Gunt schreef:
Khas schreef:
t4nd schreef: Qua "verbrand" moeten we ook niet overdrijven vind ik. Voor hetzelfde geld heeft Leko enkel wat meegeholpen bij het regelen van transfers en is er daarbij wat geld bij hem blijven liggen. Fiscale fraude is uiteraard illegaal en ik snap dat ze het onderzoeken, maar bvb Messi en Ronaldo hebben ook een proces gehad in verband met belastingsontduiking en het is nu niet bepaald dat zij "verbrand" zijn.
Het zou hem in mijn ogen nog een grotere held maken.
Het probleem is hoe de pers er mee zal omgaan.
Als het dat maar zou zijn. Dan moeten ze per direct zijn contract openbreken, de held!
#taxationistheft
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door t4nd »

'Held' zou ik nu ook niet zeggen. Heeft Leko niet voorgesteld dat Tomacek bij ons zou komen? Als ik denk aan "sjoemelen met transfers om geld te pakken" valt die naam spontaan in mijn hoofd, want die heeft nooit de kwaliteiten gehad om bij ons mee te kunnen - komt van KVM en had Veljkovic als manager (als ik me niet vergis).
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

t4nd schreef: 'Held' zou ik nu ook niet zeggen. Heeft Leko niet voorgesteld dat Tomacek bij ons zou komen? Als ik denk aan "sjoemelen met transfers om geld te pakken" valt die naam spontaan in mijn hoofd, want die heeft nooit de kwaliteiten gehad om bij ons mee te kunnen - komt van KVM en had Veljkovic als manager (als ik me niet vergis).
Klopt volledig.
In dat geval gaat het wel over omkoping natuurlijk, niet meer enkel over belastingsontduiking.

Khas schreef: Wie had gedacht dat als we een matige rechtsachter gingen halen als backup voor de linksmidden positie, dat dit ging fout uitdraaien?
Dit begint mogelijks een extra dimensie te krijgen.
Laatst gewijzigd door Khas op 11 okt 2018, 09:17, 4 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5334
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Tiki Taka »

De imago schade die Club hierdoor oploopt door Leko`s al dan niet `foute` betrokkenheid in deze zaak is nu al aanzienlijk.
Het kwaad is eigenlijk al geschied vind ik. In veel buitenlandse media staat hierover een artikel, met de foto van Leko erbij.... :-(
Wat ik enorm vreemd vind is dat er over de mauve niet wordt gesproken, terwijl iedereen weet dat HVH en Bayat vele jaren
louche zaakjes hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

Tiki Taka schreef: De imago schade die Club hierdoor oploopt door Leko`s al dan niet `foute` betrokkenheid in deze zaak is nu al aanzienlijk.
Het kwaad is eigenlijk al geschied vind ik. In veel buitenlandse media staat hierover een artikel, met de foto van Leko erbij.... :-(
Wat ik enorm vreemd vind is dat er over de mauve niet wordt gesproken, terwijl iedereen weet dat HVH en Bayat vele jaren
louche zaakjes hebben gedaan.
Bayat zijn brol zou (korrel zout) enkel financiële fraude zijn. Veljkovic zijn dossier gaat over matchfixing en ander leuks. Dat is allemaal veel sappiger om over te schrijven.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Bali Balingoli »

De standaard lijkt wel te begrijpen waar het om draait. Wat een verschil met het gespeculeer van andere media. VRT volledig den bos in gisteren.
Leko zijn vriendschap met Veljkovic is het probleem, en voor club mss tomecak.

Best niks meer volgen tot persconferentie gerecht om 15u, VRT &co weten er niks van.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door PetjeFCB »

Volgens HNB ook Venanzi opgepakt
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door PetjeFCB »

Nu ook voorzitter en spelers van Waasland - Beveren opgepakt volgens HNB
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door PetjeFCB »

Ik hoop dat er vannamiddag op die persconferentie toch een en ander wordt verduidelijkt...
Plaats reactie