KRC Genk

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: KRC Genk

Bericht door JRut »

Peet schreef:
JRut schreef:
Peet schreef: Zielig voor Ryan toch. Wenen dat je wegwil om dan een jaar later bij een subtopper in België PO2 te spelen.
Context wordt ook weer duidelijk in rekening genomen. :mrgreen:
Is toch onbegrijpelijk?
Ik vind dat eigenlijk vrij logisch en heel goed te begrijpen.
Buiten Spanje en België kan hij m.i. nergens anders terecht. Spanje mag niet van Valencia, dus wordt het België. Enige wat hij kan doen om zich te herpakken. Maar dat wordt wel aartsmoeilijk, daar niet van.
Wenen dat hij wegwou, was het 1) al niet en 2), moest het dat toch zijn, was het ook te begrijpen. Verdiende zijn transfer. Heeft bij Valencia gewoon gigantische pech gehad om geblesseerd te zijn en in een destructieve ploeg terecht te komen.
#hetishierbeter
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: KRC Genk

Bericht door felix da housecat »

huh? Ik snap de negatieve reacties niet! Ryan kon naar anderlecht. In België toch samen met Brugge en Gent de grootste club. Op zich een mooie uitweg voor hem. Hij weigert dit omdat hij zelf vindt dat hij dit niet kan maken en gaat naar Genk. Genk staat toch (zeker nu) een trap lager dan anderlecht.

Sorry, maar welke speler doet dit tegenwoordig nog? ik vind dit echt chapeau en ben nu zelf meer fan van hem dan vroeger. Ik wens hem het allebeste toe bij Genk. Hopelijk winnen ze de beker en halen ze play-off I.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: KRC Genk

Bericht door Clubpolska »

²
Sommigen zagen om te zagen
Oh Frail.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3377
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: KRC Genk

Bericht door IsO »

Peet schreef:
JRut schreef:
Peet schreef: Zielig voor Ryan toch. Wenen dat je wegwil om dan een jaar later bij een subtopper in België PO2 te spelen.
Context wordt ook weer duidelijk in rekening genomen. :mrgreen:
Is toch onbegrijpelijk?
Dat hangt natuurlijk af van éénieders begripsvermogen :coffee:
1) Hij wees onze mauve 'vrienden' af, ondanks druk van Valencia. Dat op zich is al eerder zeldzaam in de voetbalwereld.
2) Hij wou natuurlijk wel graag weer aan spelen toekomen, maar nadat hij zelf een move naar Brussel weigerde, en Valencia een uitleenbeurt aan een degradatieconcurrent niet zag zitten, was er nog extra druk om te opteren voor de eerste voor beide partijen aanvaardbare optie die zich aandiende.
3) Dat het gaat om een ploeg uit een competitie die hij goed kent, en die bovendien - laat ons eerlijk zijn - geen echte grote rivaal is van zijn oude Club, is voor hem mooi meegenomen: de integratie zal zeker iets gemakkelijker gaan, hetgeen de kans op een succesvolle uitleenbeurt vergroot.
4) Mathematisch kan Genk PO I nog halen, al wordt het niet makkelijk. Ze staan nu op 5 punten van PO I-plaats, weliswaar met een match minder gespeeld.
5) Zelfs als Genk PO I niet meer haalt, spelen ze nog de beker (kan dus nog een prijs pakken) en Europees (waar hij zich in de kijker kan spelen, ook al is dat in eerste instantie 'maar' tegen Astra Giurgiu). Daarom was Genk natuurlijk een aantrekkelijkere optie dan anderlecht of Club.
6) Bovendien zit Genk door de blessure van Bizot (minstens 6 weken out) met een acuut keepersprobleem. Bij Genk heeft Matt dus een reële kans op speelminuten.
7) Naar ons terugkomen was trouwens voor geen enkele van de betrokken partijen interessant. Bij ons staat met Butelle (ondanks zijn mindere seizoensbegin) nog altijd de doelman van een kampioenenploeg in de goal, en werd met Horvath - terecht - geopteerd voor een toekomstgericht project, iets wat een tijdelijke terugkeer van Matt natuurlijk nooit zou zijn geweest. Bovendien zijn wij, zoals gezegd, maar op 1 front meer actief.

Kortom: al bij al een verstandige keuze van Matt, waar ik zeker begrip voor kan opbrengen. Ik wens hem veel succes toe bij Genk (behalve dan op 4 maart en misschien in PO I tegen ons 8-) ).
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: RE: Re: KRC Genk

Bericht door Gratchski »

JRut schreef:
BlueJedi schreef: Zwaar ontgoocheld in Ryan. Kan eerlijk waar niet zeggen dat ik hem het beste toewens bij Genk.
Ik vind het juist heel erg knap dat hij anderlecht persoonlijk afwijst, daar mogen we nu toch wel vrij zeker van uitgaan eigenlijk. Moet nu naar Genk gaan om zijn Europese carrière te redden.
voila :)
Ik steun Ryan volledig in deze goede beslissing
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: KRC Genk

Bericht door Peet »

In juli 2015 de wereld willen veroveren om dan in maart 2017 PO2 te spelen met Kortrijk, Lokeren en Beveren. Ja, dat vind ik een heel droevig scenario. Sorry.
En ja, ik vind Ryan een topper, en ja ik had hem hier graag in de plaats van Butelle gezien. Dat was ook pijnlijk geweest, maar Genk is nog 2 trappen lager.

Ik zou toch van manager veranderen als ik van Ryan was.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: KRC Genk

Bericht door fcb 4 life »

Geen probleem hiermee, hij weigerde rsca en kwek kon die ook niet halen uit respect voor ons.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: RE: Re: KRC Genk

Bericht door JRut »

Peet schreef: In juli 2015 de wereld willen veroveren om dan in maart 2017 PO2 te spelen met Kortrijk, Lokeren en Beveren. Ja, dat vind ik een heel droevig scenario. Sorry.
En ja, ik vind Ryan een topper, en ja ik had hem hier graag in de plaats van Butelle gezien. Dat was ook pijnlijk geweest, maar Genk is nog 2 trappen lager.

Ik zou toch van manager veranderen als ik van Ryan was.
Waar kon hij naartoe na zijn laatste anderhalf jaar? En indien dat heel wat opties waren (wat ik betwijfel), waar was de aanpassingsperiode kleiner dan in Genk en met evenveel garantie op speelgelegenheid om in zes maanden veel nieuwe interesse te lokken?
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: KRC Genk

Bericht door Clubpolska »

Exact, ik snap niet goed wat daar "droevig" en "triest" aan is. Het is gewoon realistisch. Niets mis met even een stap terugzetten.
Oh Frail.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: KRC Genk

Bericht door Peet »

Clubpolska schreef: Exact, ik snap niet goed wat daar "droevig" en "triest" aan is. Het is gewoon realistisch. Niets mis met even een stap terugzetten.
Ieder zijn interpretatie.

"Een stap". Mooi understatement. Van een topclub in Spanje naar een subtopper in België. Dat zijn 3-4 stappen.
Laatst gewijzigd door Peet op 30 jan 2017, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: KRC Genk

Bericht door Clubpolska »

Ja, tuurlijk Peet. :thumbb: :thumba: :vuistje:
Laatst gewijzigd door Clubpolska op 30 jan 2017, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: KRC Genk

Bericht door BlueJedi »

Droogkast schreef: Overdrijven jullie niet een beetje? Wat moest hij anders gaan doen?
Naar een ploeg gaan die niet in de Jupiler Pro League speelt.
Gebruikersavatar
Droogkast
Belofte
Berichten: 236
Lid geworden op: 11 dec 2016, 20:41

Re: KRC Genk

Bericht door Droogkast »

BlueJedi schreef:
Droogkast schreef: Overdrijven jullie niet een beetje? Wat moest hij anders gaan doen?
Naar een ploeg gaan die niet in de Jupiler Pro League speelt.
Ja de ploegen staan aan te schuiven voor een speler te huren met zo'n loon, die door de mand gevallen is in Spanje en geen beetje wedstrijdritme heeft.

Hij wou niet terug naar België, blijkt dat uiteindelijk alleen anderlecht komt aankloppen, hij weigert.
Werkgever kwaad want ze zitten opgescheept met zijn loon. Genk komt ook eens horen, Ryan zijn keuzes zijn op.
Laatst gewijzigd door Droogkast op 30 jan 2017, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerst drogen, dan strijken.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: KRC Genk

Bericht door Clubpolska »

Who cares, gun onze held toch ook eens iets. We leven niet in de jaren '80
Oh Frail.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: KRC Genk

Bericht door Cedrinho »

Peet schreef:
Clubpolska schreef:
Peet schreef: Zielig voor Ryan toch. Wenen dat je wegwil om dan een jaar later bij een subtopper in België PO2 te spelen.
Wat een zever.
Je weet toch ook dat hij last had van blessures en zich daardoor niet kon doorzetten, toen hij bij ons zat was stak hij er duidelijk bovenuit en was hij klaar voor een grotere competitie. Hij heeft gelijk dat hij even terugkomt naar hier in een competitie die hij kent en waar hij zeker speelt.
Ik vind dat zielig ja. Maar dat geldt voor 90% van Jupkes-spelers die naar buitenland vertrekken en met veel dedain vertrekken. Hij is vorig seizoen 9 matchen gekwetst geweest. Daarna kon hij zich niet doorzetten ondanks dat Alves tot half februari in de lappenmand lag.
Nee, ik snap het echt niet. 3 op 4 speelt ie straks PO2 en dan speelt ge u echt niet in de kijker.
For the record, Peet, Maty was statistisch gezien de beste doelman van Valencia in zijn eerste seizoen daar. Valt hij in het begin van het seizoen niet uit met die knieblessure, dan is zijn periode bij Valencia een pak anders. Heeft daarna gewoon de pech gehad dat Diego Alves god is in Valencia omdat hij veel penalty's pakt, terwijl Jaume als "hét toptalent" wordt gezien terwijl hij nog geen kloten bewezen heeft. Krijgt Maty die blessure niet, dan is het Jaume die uitgeleend wordt en niet hij.

Ter staving van mijn eerste zin:

Afbeelding
(minste tegengoals, minst niet-verloren, meeste clean sheets, ...)
IsO schreef:
Peet schreef:
JRut schreef:
Peet schreef:Zielig voor Ryan toch. Wenen dat je wegwil om dan een jaar later bij een subtopper in België PO2 te spelen.
Context wordt ook weer duidelijk in rekening genomen. :mrgreen:
Is toch onbegrijpelijk?
Dat hangt natuurlijk af van éénieders begripsvermogen :coffee:
1) Hij wees onze mauve 'vrienden' af, ondanks druk van Valencia. Dat op zich is al eerder zeldzaam in de voetbalwereld.
2) Hij wou natuurlijk wel graag weer aan spelen toekomen, maar nadat hij zelf een move naar Brussel weigerde, en Valencia een uitleenbeurt aan een degradatieconcurrent niet zag zitten, was er nog extra druk om te opteren voor de eerste voor beide partijen aanvaardbare optie die zich aandiende.
3) Dat het gaat om een ploeg uit een competitie die hij goed kent, en die bovendien - laat ons eerlijk zijn - geen echte grote rivaal is van zijn oude Club, is voor hem mooi meegenomen: de integratie zal zeker iets gemakkelijker gaan, hetgeen de kans op een succesvolle uitleenbeurt vergroot.
4) Mathematisch kan Genk PO I nog halen, al wordt het niet makkelijk. Ze staan nu op 5 punten van PO I-plaats, weliswaar met een match minder gespeeld.
5) Zelfs als Genk PO I niet meer haalt, spelen ze nog de beker (kan dus nog een prijs pakken) en Europees (waar hij zich in de kijker kan spelen, ook al is dat in eerste instantie 'maar' tegen Astra Giurgiu). Daarom was Genk natuurlijk een aantrekkelijkere optie dan anderlecht of Club.
6) Bovendien zit Genk door de blessure van Bizot (minstens 6 weken out) met een acuut keepersprobleem. Bij Genk heeft Matt dus een reële kans op speelminuten.
7) Naar ons terugkomen was trouwens voor geen enkele van de betrokken partijen interessant. Bij ons staat met Butelle (ondanks zijn mindere seizoensbegin) nog altijd de doelman van een kampioenenploeg in de goal, en werd met Horvath - terecht - geopteerd voor een toekomstgericht project, iets wat een tijdelijke terugkeer van Matt natuurlijk nooit zou zijn geweest. Bovendien zijn wij, zoals gezegd, maar op 1 front meer actief.

Kortom: al bij al een verstandige keuze van Matt, waar ik zeker begrip voor kan opbrengen. Ik wens hem veel succes toe bij Genk (behalve dan op 4 maart en misschien in PO I tegen ons 8-) ).
Mooi, moet ik het zelf niet uitschrijven.
Enfin, ik ben Maty-fan natuurlijk, maar ik snap hem volledig en vind zijn keuze een goede, ook al was het er waarschijnlijk een bij gebrek aan betere opties.
Ik zou hem er zelfs nog toe in staat zien te vragen niet tegen ons te spelen, maar goed, zo'n vaart zal het wel niet lopen. Feit dat hij bewust RSCA weigerde net door zijn Clubverleden is al meer dan sterk genoeg. Ik zie het er niet veel doen. Klasse.
Plaats reactie