Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Rendinho »

OS interesseert me geen reet. Om dan jaren later te moeten aanhoren dat er 20 medaillewinnaars doping hebben genomen, maar wel mogen deelnemen aan de volgende OS. Erg voor de eerlijke atleten, maar dat is 1 groot circus, en net als in het wielrennen proberen ze alles te sussen om hun sport te redden en glippen er nog honderden dopinggevallen door de mazen van het net. Ik vind, als je betrapt wordt op doping, mag je je sport nooit nog professioneel uitoefenen, al het geld die je ooit hebt gewonnen moet je terugbetalen, en moet je een gevangenisstraf krijgen van minstens 5 jaar.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Alethio »

Cedrinho schreef: Zowel ET presenteren als in het journaal enkele minuten over de Spelen praten... Da's lastig ze op Frank Raes zijne leeftijd! :mrgreen:
Alsof hij alleen ET wél aankan...
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Fire »

:rofl: frank zouden ze beter uit zijn lijden verlossen.
Maar volgens mij heeft Cath hem graag van huis weg...
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Cedrinho »

Rendinho schreef: OS interesseert me geen reet. Om dan jaren later te moeten aanhoren dat er 20 medaillewinnaars doping hebben genomen, maar wel mogen deelnemen aan de volgende OS. Erg voor de eerlijke atleten, maar dat is 1 groot circus, en net als in het wielrennen proberen ze alles te sussen om hun sport te redden en glippen er nog honderden dopinggevallen door de mazen van het net. Ik vind, als je betrapt wordt op doping, mag je je sport nooit nog professioneel uitoefenen, al het geld die je ooit hebt gewonnen moet je terugbetalen, en moet je een gevangenisstraf krijgen van minstens 5 jaar.
Want wie tijdens/na de Spelen op dopinggebruik wordt betrapt, wordt daar nooit voor gestraft?
Want voetballers nemen geen doping?

Ik heb in gans je post letterlijk geen enkel argument gelezen dat je ergernis voor de Olympische Spelen staaft. Dat je er geen fan van bent, tot daar aan toe, maar je argumenten slaan nergens op.
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: RE: Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Rendinho »

Cedrinho schreef:
Rendinho schreef: OS interesseert me geen reet. Om dan jaren later te moeten aanhoren dat er 20 medaillewinnaars doping hebben genomen, maar wel mogen deelnemen aan de volgende OS. Erg voor de eerlijke atleten, maar dat is 1 groot circus, en net als in het wielrennen proberen ze alles te sussen om hun sport te redden en glippen er nog honderden dopinggevallen door de mazen van het net. Ik vind, als je betrapt wordt op doping, mag je je sport nooit nog professioneel uitoefenen, al het geld die je ooit hebt gewonnen moet je terugbetalen, en moet je een gevangenisstraf krijgen van minstens 5 jaar.
Want wie tijdens/na de Spelen op dopinggebruik wordt betrapt, wordt daar nooit voor gestraft?
Want voetballers nemen geen doping?

Ik heb in gans je post letterlijk geen enkel argument gelezen dat je ergernis voor de Olympische Spelen staaft. Dat je er geen fan van bent, tot daar aan toe, maar je argumenten slaan nergens op.
Wel mijn argument is dat het 1 grote vervalsing is. Voetballers nemen doping? Mss wel maar voetballers worden zelfs meer gecontroleerd dan bvb wielrenners en daar hoor je bijna niets van. Ik was fan van de OS hoor en ik zie graag atletiek, maar als ik nu kijk heb ik altijd zo iets van: zou die of die doping hebben genomen? Das echt niet meer aangenaam kijken. Zelfde met de TDF. Vroeger bleef ik thuis om te kijken. Nu heb ik zoiets van wat doet het er toe. Binnen 5 jaar hebben ze nieuwe technieken om doping op te sporen en wordt het duidelijk dat er toch weer dopinggevallen geweest zijn. Ik snap gewoon niet dat je dat als atleet kan doen. Dan zie je echt je sport niet graag, en als je dan al wint met doping, moet je toch echt een psychopaat zijn, net als een moordenaar waarvan een moord hem niets doet en geen schuldgevoel over heeft. Als er miljoenen mensen jou zien winnen en nog geen zenuwen hebben, ik vind dat abnormaal.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef:
Rendinho schreef: OS interesseert me geen reet. Om dan jaren later te moeten aanhoren dat er 20 medaillewinnaars doping hebben genomen, maar wel mogen deelnemen aan de volgende OS. Erg voor de eerlijke atleten, maar dat is 1 groot circus, en net als in het wielrennen proberen ze alles te sussen om hun sport te redden en glippen er nog honderden dopinggevallen door de mazen van het net. Ik vind, als je betrapt wordt op doping, mag je je sport nooit nog professioneel uitoefenen, al het geld die je ooit hebt gewonnen moet je terugbetalen, en moet je een gevangenisstraf krijgen van minstens 5 jaar.
Want wie tijdens/na de Spelen op dopinggebruik wordt betrapt, wordt daar nooit voor gestraft?
Want voetballers nemen geen doping?

Ik heb in gans je post letterlijk geen enkel argument gelezen dat je ergernis voor de Olympische Spelen staaft. Dat je er geen fan van bent, tot daar aan toe, maar je argumenten slaan nergens op.
Inderdaad nogal mager Rendinho. Let's face it, valsspelen - of dat nu met doping of op een andere manier is - is zou oud als sport zelf. Van zodra je ergens een competitie-element aan verbindt, zullen er altijd wel valsspelers zijn.

Het kan best zijn dat er in bepaalde sporten (kracht- of uithoudingsdisciplines) meer wordt gefraudeerd dan in andere sporten, maar het zou gewoon naïef zijn om te denken dat het in het voetbal niet gebeurt, en misschien wel op grotere schaal dan we denken, maar vaak minder zichtbaar, mogelijk omdat de ermee gemoeide financiële belangen exponentieel veel groter zijn dan die in het wielrennen bijvoorbeeld.

Om het enkel over het voetbal te hebben: het 'vergeten' voetballuik van 'opéracion Puerto' (zaak Fuentes); het dopingproces van Juventus; 5 Mexicaanse internationals uit hun Gold Cup-selectie die betrapt worden; Johnny Hallyday (Franse rocker) die verklaart dat hij in Zwitserland zijn bloed ging laten verrijken met ozon (omdat het kan) en daar Zidane tegen het lijf liep,...

Edit: ik ga niet ontkennen dat er psychopaten zullen tussen zitten, maar om zomaar iedereen die zich ooit dopeerde om een wedstrijd te kunnen winnen psychopaat te noemen, dat is toch wel héél kort door de bocht. Zeker weten dat er heel wat gewetenswroeging bestaat, getuige de soms vrijwillige bekentenissen na een sportieve carrière.
Laatst gewijzigd door IsO op 02 aug 2016, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Rendinho »

Waarom zou dat plat zijn? Ik haat gewoon vals spelen. En dat sporters pas na hun carrière bekennen vind ik hypocriet. Alles begint ook van kleins af aan. Jonge sporters die moeten winnen, ipv gewoon plezier te maken. Het is toch ook gewoon een feit dat pas jaren later alles uitkomt en dat sporters die betrapt zij, nu gewoon terug in Rio zitten. Dat vind ik ziekelijk. Daarom alleen al interesseert het mij niet meer. Mss reageer ik zo omdat ik altijd eerlijk zou zijn als sporter. Ik begrijp echt niet wat er daar plat aan is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door IsO »

Rendinho schreef: Waarom zou dat plat zijn? Ik haat gewoon vals spelen. En dat sporters pas na hun carrière bekennen vind ik hypocriet. Alles begint ook van kleins af aan. Jonge sporters die moeten winnen, ipv gewoon plezier te maken. Het is toch ook gewoon een feit dat pas jaren later alles uitkomt en dat sporters die betrapt zij, nu gewoon terug in Rio zitten. Dat vind ik ziekelijk. Daarom alleen al interesseert het mij niet meer. Mss reageer ik zo omdat ik altijd eerlijk zou zijn als sporter. Ik begrijp echt niet wat er daar plat aan is.
Ik denk dat ik nergens het woord 'plat' gebruik; ik zeg alleen dat jouw argumentatie, zoals Cé aangeeft, 'mager' is. Da's iets anders dan beweren dat jouw mening plat zou zijn.

Alle begrip ervoor dat je tegen doping bent, maar het punt dat Cé en mezelf willen maken: Als dat de reden is waarom de OS u niet interesseren, waarom ben je dan wel zo'n fervent voetbalsupporter? In het voetbal gebeurt het ook, en zijn er nog andere praktijken die even erg of erger zijn (gesjoemel bij toewijzing tornooien, makelaarscarrousellen die soms amper verschillen van mensenhandel, financiële doping,...). Dus daar lijk je minder een probleem mee te hebben, aangezien het voetbal u wel nog interesseert. Dat lijkt me niet erg consequent, en dat is het punt dat ik (en Cé ook, denk ik) wil maken. :santé:
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: RE: Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Rendinho »

IsO schreef:
Rendinho schreef: Waarom zou dat plat zijn? Ik haat gewoon vals spelen. En dat sporters pas na hun carrière bekennen vind ik hypocriet. Alles begint ook van kleins af aan. Jonge sporters die moeten winnen, ipv gewoon plezier te maken. Het is toch ook gewoon een feit dat pas jaren later alles uitkomt en dat sporters die betrapt zij, nu gewoon terug in Rio zitten. Dat vind ik ziekelijk. Daarom alleen al interesseert het mij niet meer. Mss reageer ik zo omdat ik altijd eerlijk zou zijn als sporter. Ik begrijp echt niet wat er daar plat aan is.
Ik denk dat ik nergens het woord 'plat' gebruik; ik zeg alleen dat jouw argumentatie, zoals Cé aangeeft, 'mager' is. Da's iets anders dan beweren dat jouw mening plat zou zijn.

Alle begrip ervoor dat je tegen doping bent, maar het punt dat Cé en mezelf willen maken: Als dat de reden is waarom de OS u niet interesseren, waarom ben je dan wel zo'n fervent voetbalsupporter? In het voetbal gebeurt het ook, en zijn er nog andere praktijken die even erg of erger zijn (gesjoemel bij toewijzing tornooien, makelaarscarrousellen die soms amper verschillen van mensenhandel, financiële doping,...). Dus daar lijk je minder een probleem mee te hebben, aangezien het voetbal u wel nog interesseert. Dat lijkt me niet erg consequent, en dat is het punt dat ik (en Cé ook, denk ik) wil maken. :santé:
Atletiek is ook een individuele sport, dan ben je verantwoordelijk voor je eigen daden. Dat er in voetbal ook dingen gebeuren die niet koosjer zijn zal ik niet ontkennen. Maar dat er minder dopinggevallen zijn dat is wel zeker want voetballers worden meer gecontroleerd dan welke sporter dan ook. Dat is logisch want voetballers zitten over het algemeen op dezelfde plaats te trainen. Met die makelaars ga ik ook niet akkoord, maar het blijft spelers kopen en verkopen, er wordt nog altijd voor betaald. Tis niet dat een ploeg verplicht is een speler aan te trekken.
Laatst gewijzigd door Rendinho op 02 aug 2016, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: RE: Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Flufferd »

Rendinho schreef:
IsO schreef:
Rendinho schreef: Waarom zou dat plat zijn? Ik haat gewoon vals spelen. En dat sporters pas na hun carrière bekennen vind ik hypocriet. Alles begint ook van kleins af aan. Jonge sporters die moeten winnen, ipv gewoon plezier te maken. Het is toch ook gewoon een feit dat pas jaren later alles uitkomt en dat sporters die betrapt zij, nu gewoon terug in Rio zitten. Dat vind ik ziekelijk. Daarom alleen al interesseert het mij niet meer. Mss reageer ik zo omdat ik altijd eerlijk zou zijn als sporter. Ik begrijp echt niet wat er daar plat aan is.
Ik denk dat ik nergens het woord 'plat' gebruik; ik zeg alleen dat jouw argumentatie, zoals Cé aangeeft, 'mager' is. Da's iets anders dan beweren dat jouw mening plat zou zijn.

Alle begrip ervoor dat je tegen doping bent, maar het punt dat Cé en mezelf willen maken: Als dat de reden is waarom de OS u niet interesseren, waarom ben je dan wel zo'n fervent voetbalsupporter? In het voetbal gebeurt het ook, en zijn er nog andere praktijken die even erg of erger zijn (gesjoemel bij toewijzing tornooien, makelaarscarrousellen die soms amper verschillen van mensenhandel, financiële doping,...). Dus daar lijk je minder een probleem mee te hebben, aangezien het voetbal u wel nog interesseert. Dat lijkt me niet erg consequent, en dat is het punt dat ik (en Cé ook, denk ik) wil maken. :santé:
Atletiek is ook een individuele sport, dan ben je verantwoordelijk voor je eigen daden. Dat er in voetbal ook dingen gebeuren die niet koosjer zijn zal ik niet ontkennen. Maar dat er minder dopinggevallen zijn dat is wel zeker want voetballers worden meer gecontroleerd dan welke sporter dan ook. Dat is logisch want voetballers zitten over het algemeen op dezelfde plaats te trainen. Met die makelaars ga ik ook niet akkoord, maar het blijft spelers kopen en verkopen, er wordt nog altijd voor betaald. Tis niet dat een ploeg verplicht is een speler aan te trekken.
In voetbal gaat wel een pak meer geld om.
100% zeker dat daar veel inventievere/duurdere manieren gebruikt worden die gewoon nog niet op te sporen zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door IsO »

- de OS is meer dan een verzameling individuele sporten. Hockey, Basketbal,... interesseren jou dus ook niet?
- Moet ik uit jouw betoog afleiden dat een sporter in een niet-individuele sport niet verantwoordelijk is voor zijn eigen daden? Of vind je dat die niet alleen verantwoordelijk is ('gedeelde verantwoordelijkheid'), omdat de club ofzo doping opdringt? Wat is dan het verschil met pakweg gewichtheffen, een individuele sport waar de 'heersende cultuur' dopinggebruik opdringt (zonder win je gewoon niks)? Of met een individuele sporter wiens jarenlange trainer afkomt met een 'nieuw productje' of dat - nog erger - gewoon in zijn drinkbus kapt zonder dat de atleet (die hem vertrouwt) er erg in heeft?
- als je zegt dat er in het voetbal meer gecontroleerd wordt, op welke cijfers baseer je je dan? In vergelijking met welke sporten? Wordt er in het voetbal ook buiten competitie gecontroleerd, zoals bijvoorbeeld in het wielrennen?
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: RE: Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Rendinho »

IsO schreef: - de OS is meer dan een verzameling individuele sporten. Hockey, Basketbal,... interesseren jou dus ook niet?
- Moet ik uit jouw betoog afleiden dat een sporter in een niet-individuele sport niet verantwoordelijk is voor zijn eigen daden? Of vind je dat die niet alleen verantwoordelijk is ('gedeelde verantwoordelijkheid'), omdat de club ofzo doping opdringt? Wat is dan het verschil met pakweg gewichtheffen, een individuele sport waar de 'heersende cultuur' dopinggebruik opdringt (zonder win je gewoon niks)? Of met een individuele sporter wiens jarenlange trainer afkomt met een 'nieuw productje' of dat - nog erger - gewoon in zijn drinkbus kapt zonder dat de atleet (die hem vertrouwt) er erg in heeft?
- als je zegt dat er in het voetbal meer gecontroleerd wordt, op welke cijfers baseer je je dan? In vergelijking met welke sporten? Wordt er in het voetbal ook buiten competitie gecontroleerd, zoals bijvoorbeeld in het wielrennen?
- ik heb het puur over atletiek. Sporten waar voorheen al veel dopinggevallen waren.
- een sporter is altijd verantwoordelijk voor z'n eigen daden, of hij nu een individuele sport doet of niet. Wat ik bedoel is dat een individuele sporter individueel bestraft moet worden. Niet bvb een hockeyspeler die betrapt wordt dat daarom de hele ploeg bestraft wordt. Als je trainer ongeweten doping toedient, dat geloof ik nooit dat ze dit als team niet bespreken.
-in voetbal wordt meer gecontroleerd, zo stond een eind geleden te lezen in de nieuwsbrief van bfc-coaches. Gewoon door het feit dat voetballers veel minder reizen dan bvb tennisspelers of atleten. Om die reden ook worden ze ook meer buiten competitie gecontroleerd omdat zij veel meer thuis terug te vinden zijn. Bij Club bvb is er iemand in dienst die alle whereabouts registreert op een website.

Voor de rest ben ik sowieso niet geïntesseerd in teamsporten op de OS. Hoort voor mij ook niet thuis op de OS. Daarvoor heb je WK's en EK's en binnenlandse competities.
Laatst gewijzigd door Rendinho op 02 aug 2016, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door Peet »

Rendinho schreef: OS interesseert me geen reet. Om dan jaren later te moeten aanhoren dat er 20 medaillewinnaars doping hebben genomen, maar wel mogen deelnemen aan de volgende OS. Erg voor de eerlijke atleten, maar dat is 1 groot circus, en net als in het wielrennen proberen ze alles te sussen om hun sport te redden en glippen er nog honderden dopinggevallen door de mazen van het net. Ik vind, als je betrapt wordt op doping, mag je je sport nooit nog professioneel uitoefenen, al het geld die je ooit hebt gewonnen moet je terugbetalen, en moet je een gevangenisstraf krijgen van minstens 5 jaar.
Get your facts right. :brechtje:.
Als er één sport het goed doet in dopingopvolging is het wel het wielrennen. Belgische statistieken zijn op http://www.dopinglijn.be" onclick="window.open(this.href);return false; te vinden per kwartaal. En kom niet af dat de UCI er niets tegen doet, want daar kan ik tegenstrijdige lectuur tegenover plaatsen.

Edit: en het voetbal is geen circus met de FIFA-schandalen?
Laatst gewijzigd door Peet op 02 aug 2016, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BinonFCB
Invaller
Berichten: 852
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:05
Locatie: Vlaams-Brabant, Leuven

Re: RE: Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door BinonFCB »

Peet schreef:
Rendinho schreef: OS interesseert me geen reet. Om dan jaren later te moeten aanhoren dat er 20 medaillewinnaars doping hebben genomen, maar wel mogen deelnemen aan de volgende OS. Erg voor de eerlijke atleten, maar dat is 1 groot circus, en net als in het wielrennen proberen ze alles te sussen om hun sport te redden en glippen er nog honderden dopinggevallen door de mazen van het net. Ik vind, als je betrapt wordt op doping, mag je je sport nooit nog professioneel uitoefenen, al het geld die je ooit hebt gewonnen moet je terugbetalen, en moet je een gevangenisstraf krijgen van minstens 5 jaar.
Get your facts right. :brechtje:.
Als er één sport het goed doet in dopingopvolging is het wel het wielrennen. Belgische statistieken zijn op http://www.dopinglijn.be" onclick="window.open(this.href);return false; te vinden per kwartaal. En kom niet af dat de UCI er niets tegen doet, want daar kan ik tegenstrijdige lectuur tegenover plaatsen.

Edit: en het voetbal is geen circus met de FIFA-schandalen?
Even uit nieuwsgierigheid (niet op de hoogte er van), maar welke straf heeft Armstrong gekregen?
#MaximeLestienne16 #Elkedagzat28 #Noord222
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: Extra Time, Stadion, La Tribune...

Bericht door MattJensen »

Op wat is dat eigenlijk gebaseerd dat in voetbal de meeste controles worden uitgevoerd?
#ZonderJenne
Plaats reactie