Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door Bali Balingoli »

rambopirou schreef:
Tiki Taka schreef: Degryse vreest een nieuwe 0/18 in de CL omdat hij zich afvraagt of de huidige ploeg versterkt is tov. die van 2 jaar geleden.
Ik vraag me dat eerlijk gezegd ook af. In elke linie moet er nog versterking bij, (groten)deels afhankelijk van de op til zijnde uitgaande transfers.
Daar ben ik het niet mee akkoord.
Onze Keeper is stukken beter + onze verdediging ( ik reken erop dat Mechele fit geraakt) is stukken beter dan die van toen met een Engels die er geen goesting in had etc...
Ons middenveld is DUIDELIJK sterker want Nakamba is een topper en Vanaken is ondertussen veel beter geworden. Vormer blijft de constante.
Op de flanken kan je zeggen dat Joske beter was als Danjuma nu maar ik denk niet dat Danjuma zo'n mal figuur zal slaan in de CL. Mata vind ik persoonlijk ook een stevige speler die er zeker moet kunnen staan.
Onze aanval is het wat afwachten op transfers ( in en uitgaand) maar Wesley is een spits die iets kan brengen en weegt op een verdediging en dat hadden wij in die periode toen niet.

Het grote verschil met het club van nu en toen is imo Joske. Dat was toen een speler die ook in de CL een smaakmaker kon zijn en ik denk dat een échte topper op CL niveau we (nog) niet hebben.
Akkoord hiermee.
Nakamba op de 6 is al iets helemaal anders dan toen met Simons en Pina. Vanaken en Wesley hebben het potentieel om op dat niveau het verschil te maken. De Dennis van tegen Basaksehir misschien ook. Hopelijk komt er nog een topper bij voorin.

Hoe dan ook blijft het hopen op een enigszins haalbare loting en nog een mindere dag bij die ploegen.

Ik denk dat de mentale instelling ook anders wordt. Onder Michel was de Champions League al heel snel geen prioriteit meer. Hij kwam ook met experimentele en extra verdedigende opstellingen af. Ik hoop dat dit onder Leko anders zal zijn.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door zegmaardag »

rambopirou schreef:
Tiki Taka schreef: Degryse vreest een nieuwe 0/18 in de CL omdat hij zich afvraagt of de huidige ploeg versterkt is tov. die van 2 jaar geleden.
Ik vraag me dat eerlijk gezegd ook af. In elke linie moet er nog versterking bij, (groten)deels afhankelijk van de op til zijnde uitgaande transfers.
Daar ben ik het niet mee akkoord.
Onze Keeper is stukken beter + onze verdediging ( ik reken erop dat Mechele fit geraakt) is stukken beter dan die van toen met een Engels die er geen goesting in had etc...
Ons middenveld is DUIDELIJK sterker want Nakamba is een topper en Vanaken is ondertussen veel beter geworden. Vormer blijft de constante.
Op de flanken kan je zeggen dat Joske beter was als Danjuma nu maar ik denk niet dat Danjuma zo'n mal figuur zal slaan in de CL. Mata vind ik persoonlijk ook een stevige speler die er zeker moet kunnen staan.
Onze aanval is het wat afwachten op transfers ( in en uitgaand) maar Wesley is een spits die iets kan brengen en weegt op een verdediging en dat hadden wij in die periode toen niet.

Het grote verschil met het club van nu en toen is imo Joske. Dat was toen een speler die ook in de CL een smaakmaker kon zijn en ik denk dat een échte topper op CL niveau we (nog) niet hebben.
Ik ben vooral benieuwd hoe ons systeem gaat blijven rechtstaan. Met deze 3-5-2 geven we veel ruimte weg, en in Belgie tegen Waasland-Beveren, Eupen, Kortrijk,... wordt dat amper afgestraft. Vergeet niet dat we het in de PO’s tegen evenwaardige ploegen reeds heel moeilijk hadden en ondanks we domineerden, we toch punten lieten liggen. In de CL zal het een stapje of 100 sneller gaan!
Daarnaast heb je het risico dat je flanken zodanig diep worden teruggeduwd dat we er offensief amper gaan uitkomen. Eigenlijk zal alles wel afhangen van de loting.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: RE: Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door Bali Balingoli »

IsO schreef:
Flufferd schreef:
Tiki Taka schreef: Degryse vreest een nieuwe 0/18 in de CL omdat hij zich afvraagt of de huidige ploeg versterkt is tov. die van 2 jaar geleden.
Ik vraag me dat eerlijk gezegd ook af. In elke linie moet er nog versterking bij, (groten)deels afhankelijk van de op til zijnde uitgaande transfers.
Uw versterken met het oog op de CL is ook maar idioot. Voor je het weet heb je dan Barcelona, Liverpool en Inter en dan ben je met je 3 versterkingen ook niet veel hoor.
Heb hier ook al gezegd dat dat niet mijn transferpolitiek zou zijn.
Goh, ik snap die discussie niet. Als je ploeg sterker is voor de CL is ze dat toch ook voor de competitie?
Je moet geen zotte dingen doen maar wel het hoogst haalbare.
En ik wil echt nog eens een mooie prestatie in Europa zien. Ik vind dat belangrijker dan 6 keer op een seizoen tegen Gent spelen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RE: Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door Tiki Taka »

Bali Balingoli schreef:
IsO schreef:
Flufferd schreef:
Tiki Taka schreef: Degryse vreest een nieuwe 0/18 in de CL omdat hij zich afvraagt of de huidige ploeg versterkt is tov. die van 2 jaar geleden.
Ik vraag me dat eerlijk gezegd ook af. In elke linie moet er nog versterking bij, (groten)deels afhankelijk van de op til zijnde uitgaande transfers.
Uw versterken met het oog op de CL is ook maar idioot. Voor je het weet heb je dan Barcelona, Liverpool en Inter en dan ben je met je 3 versterkingen ook niet veel hoor.
Heb hier ook al gezegd dat dat niet mijn transferpolitiek zou zijn.
Goh, ik snap die discussie niet. Als je ploeg sterker is voor de CL is ze dat toch ook voor de competitie?
Je moet geen zotte dingen doen maar wel het hoogst haalbare.
En ik wil echt nog eens een mooie prestatie in Europa zien. Ik vind dat belangrijker dan 6 keer op een seizoen tegen Gent spelen.
Voila, vind ik dus ook.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RE: Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef:
Bali Balingoli schreef:
IsO schreef:
Flufferd schreef: Uw versterken met het oog op de CL is ook maar idioot. Voor je het weet heb je dan Barcelona, Liverpool en Inter en dan ben je met je 3 versterkingen ook niet veel hoor.
Heb hier ook al gezegd dat dat niet mijn transferpolitiek zou zijn.
Goh, ik snap die discussie niet. Als je ploeg sterker is voor de CL is ze dat toch ook voor de competitie?
Je moet geen zotte dingen doen maar wel het hoogst haalbare.
En ik wil echt nog eens een mooie prestatie in Europa zien. Ik vind dat belangrijker dan 6 keer op een seizoen tegen Gent spelen.
Voila, vind ik dus ook.
Voor alle duidelijkheid: ik vind ook dat je altijd moet proberen om je ploeg sterker en evenwichtiger te maken, binnen het budgettaire kader. Wat ik bedoel is dat ik geen 'toppers' zou halen, specifiek met het oog op de champions league. Als die topper kadert in die eerdere visie (steeds streven naar sterker en evenwichtiger team), hij betaalbaar is (zowel qua transferbedrag als qua wedde) en hij niet enkel komt om zich 6 matchen te tonen, dan is hij welkom.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door Khas »

Bali Balingoli schreef:
rambopirou schreef:
Tiki Taka schreef: Degryse vreest een nieuwe 0/18 in de CL omdat hij zich afvraagt of de huidige ploeg versterkt is tov. die van 2 jaar geleden.
Ik vraag me dat eerlijk gezegd ook af. In elke linie moet er nog versterking bij, (groten)deels afhankelijk van de op til zijnde uitgaande transfers.
Daar ben ik het niet mee akkoord.
Onze Keeper is stukken beter + onze verdediging ( ik reken erop dat Mechele fit geraakt) is stukken beter dan die van toen met een Engels die er geen goesting in had etc...
Ons middenveld is DUIDELIJK sterker want Nakamba is een topper en Vanaken is ondertussen veel beter geworden. Vormer blijft de constante.
Op de flanken kan je zeggen dat Joske beter was als Danjuma nu maar ik denk niet dat Danjuma zo'n mal figuur zal slaan in de CL. Mata vind ik persoonlijk ook een stevige speler die er zeker moet kunnen staan.
Onze aanval is het wat afwachten op transfers ( in en uitgaand) maar Wesley is een spits die iets kan brengen en weegt op een verdediging en dat hadden wij in die periode toen niet.

Het grote verschil met het club van nu en toen is imo Joske. Dat was toen een speler die ook in de CL een smaakmaker kon zijn en ik denk dat een échte topper op CL niveau we (nog) niet hebben.
Akkoord hiermee.
Nakamba op de 6 is al iets helemaal anders dan toen met Simons en Pina. Vanaken en Wesley hebben het potentieel om op dat niveau het verschil te maken. De Dennis van tegen Basaksehir misschien ook. Hopelijk komt er nog een topper bij voorin.

Hoe dan ook blijft het hopen op een enigszins haalbare loting en nog een mindere dag bij die ploegen.

Ik denk dat de mentale instelling ook anders wordt. Onder Michel was de Champions League al heel snel geen prioriteit meer. Hij kwam ook met experimentele en extra verdedigende opstellingen af. Ik hoop dat dit onder Leko anders zal zijn.
Kanttekening: Pina was toen de enige die zich niet belachelijk maakte in de ploeg. De rest kon duidelijk het tempo niet aan.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door Duffman »

https://www.youtube.com/watch?v=fivMejaivt8

Waarom is Extra Time niet meer zoals dit?
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door GenGhibli »

Duffman schreef: 12 dec 2018, 22:51 https://www.youtube.com/watch?v=fivMejaivt8

Waarom is Extra Time niet meer zoals dit?
Zalig programma. Begint zichzelf ook wel te herhalen, dat wel. Maar dit was weer een fantastisch stukje.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door leem »

Verheyen vervangt Mulder? Makkie, en misschien gaat het programma nu nog eens echt ergens over.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door Duffman »

Wat een Extra Time zeg... een Kroaat, een Ijslander en een Argentijn die zerrrr goed Nedderrrlands sprekken, Raes die even domme vragen als gewoonlijk stelt en contant onderbreekt en VD Bemt die zijn mond nauwelijks open trekt.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Clement Fan
Tester
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2021, 14:19

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door Clement Fan »

Degoutant artikel van anti-Brugge site:

Noa Lang op weg om een tweede Dennis te worden?
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door The_One »

Dat is geen artikel, gewoon een forumpost net zoals we er hier kunnen maken over eender wie...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door IsO »

Ik weet niet of iemand Extra Time gezien heeft, maar het stukje over Club was interessant en het (her)bekijken waard:

https://sporza.be/nl/2023/10/02/de-ene- ... 273712198/

Ik kan de video hier om onduidelijke redenen niet linken, maar hierboven de link naar het artikel (dat ook over antwerp en gent gaat). Hieronder samenvatting van het videofragment over Club
[spoiler]
Club speelde al 4 keer op een rij 1-1

Bij Club Brugge is het veel moeilijker om de vinger exact op de wonde te leggen.

Blauw-zwart had vroeger de Daum-score (0-1 of 1-0), maar inmiddels lijkt ook Ronny Deila een eigen score te ontwikkelen bij blauw-zwart. Dit weekend speelde het voor een 4e keer op een rij met 1-1-gelijk.

Een teken aan de wand dat Club zowel aanvallend als verdedigend nog niet op punt staat. Dat beseft ook Deila zelf, die na de wedstrijd tegen STVV de hand in eigen boezem stak.

"Ik wilde te slim zijn door in een ander systeem te spelen en druk te zetten, maar we hebben niet veel tijd gehad om daar op te trainen (zucht). Ik voelde dat er mensen overal op het veld stonden."

Met een tactische ingreep had Deila STVV via hoge druk willen vastzetten. Maar die gedachte werd door zijn spelers niet meteen vertaald op het veld.

"Er zat precies geen idee achter", vertelde Overmeire. "Noch in balbezit, noch in balverlies. De hoge druk was maar halve druk."

Een mening die ook Vidarsson deelde: "Het is slim dat hij de schuld op zich neemt, maar ik heb een bedenking: heeft dit Club wel de juiste ploeg om op verschillende manieren pressing uit te voeren?"

"Hoge pressing is de nieuwe mode in het hedendaagse voetbal, maar je hebt er de juiste spelers voor nodig."

Zo kijkt het panel vooral naar Zinckernagel, die - ondanks een uitstekende start - zijn plekje in de ploeg nog niet helemaal gevonden heeft. "Is hij wel de juiste speler om mee druk te zetten?"

En ook in balbezit - al lijkt dat meer een luxeprobleem - moet de rolverdeling nog scherpgesteld worden. "Met Vanaken en Zinckernagel hebben ze eigenlijk twee nummers 10 rondlopen in de ploeg. Soms lijken ze elkaar wat voor de voeten te lopen, maar eigenlijk zou je die twee in een ploeg moeten kunnen zetten."

"Zelfs om te pressen: die twee als 10 en dan een aanjager zoals Balanta achter hen, dan kun je in je thuismatchen bijvoorbeeld wél echt hoog druk zetten."

Werk aan de winkel voor Deila en diens collega's.

"Maar nog geen reden tot paniek", sluit Verheyen af. "Ze tonen allemaal dat ze de kwaliteit hebben om terug te slaan."
Wat de pressing betreft, herhalen ze eigenlijk wat maartendr81 hier gisteren al zei in het wedstrijdtopic:
maartendr81 schreef: 02 okt 2023, 10:10 [...]
- bij het hoog druk zetten vind ik ook dat niet de volledige ploeg op dezelfde moment de pressing uitvoerd. Hierdoor is het niet moeilijk voor de verdedigers om de vrijstaande man te zoeken en onder onze druk uit te voetballen. Dit zorgt tevens voor gevaar wanneer enkele wel die druk zetten.
[...]

Wat mij ook al enkele weken opvalt is dat, ondanks ik dacht dat het de bedoeling was om hoog druk te zetten en aanvallend te spelen, er toch vaak in de opbouw van zeer ver terug gespeeld wordt (zowel Nielsen alsook Vetlessen staan vaak onder Onyedika/Balanta). Ik begrijp dat daar de ruimte ligt om makkelijk te bal te komen halen maar denk toch ook dat we hierdoor hun kwaliteiten hoger op het veld teniet doen. Aantal infiltraties van Vetlessen kan volgens mij een stuk omhoog. Maar goed, ik ga er vanuit dat Deila een beter plan heeft als ik. ;)
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door maartendr81 »

Wat betreft het euvel van topploegen om vlot te scoren/winnen wil ik toch nog een toevoeging doen. het is terecht dat er opgemerkt wordt (naar aanleiding van het probleem bij antwerp) dat ploegen vaker de bus parkeren. iets waar alle topploegen wel mee te maken hebben. En dit is niet verkeerd. Wat echter wel storend is, is het onnoemelijk veel stilleggen van het spel/winnen van tijd. Het continue het tempo eruit halen door:
- laten vallen (en tegenwoordig vaak ook een hoofdletsel faken waarvan geweten is dat het spel zeker stilgelegd wordt).
- tijdrekken bij inworpen, doeltrappen en vrijetrappen.
- steevast de bal rondspelen tussen doelman en 2 CV's
- ....
maakt dat het inderdaad voor topploegen moeilijker wordt om druk te ontwikkelen. Bovendien wordt er door de spelleiding veel te weinig op ingegrepen. Gele kaart voor tijdrekken wordt traditioneel pas na minuut 70 getrokken. Bovendien het aangeven dat de tijd erbij gerekend wordt is ook een lachertje en komt niet eens overeen met een kwart van de verloren tijd. Ik heb voor de sport even de wedstrijd tegen osasuna en de laatste 25 minuten van STVV bekeken met respectievelijk (ruwe schatting) 27 min / 90 min en 11 min / 30 min (gerekend vanaf de 1-1) verloren tijd. Dit helpt uiteraard niet bij het genereren van druk om te scoren.

Uiteraard is dit niet de voornaamste reden, welke nog altijd bij het spel zelf ligt, maar volgens mij zouden topploegen toch makkelijker de overwinning over de streep kunnen trekken wanneer hier consequent tegen opgetreden wordt. 'T is maar een idee.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Extra Time, La Tribune, Vista!, SportsLateNight, ...

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 03 okt 2023, 11:14
Wat de pressing betreft, herhalen ze eigenlijk wat maartendr81 hier gisteren al zei in het wedstrijdtopic:
maartendr81 schreef: 02 okt 2023, 10:10 [...]
- bij het hoog druk zetten vind ik ook dat niet de volledige ploeg op dezelfde moment de pressing uitvoerd. Hierdoor is het niet moeilijk voor de verdedigers om de vrijstaande man te zoeken en onder onze druk uit te voetballen. Dit zorgt tevens voor gevaar wanneer enkele wel die druk zetten.
[...]

Wat mij ook al enkele weken opvalt is dat, ondanks ik dacht dat het de bedoeling was om hoog druk te zetten en aanvallend te spelen, er toch vaak in de opbouw van zeer ver terug gespeeld wordt (zowel Nielsen alsook Vetlessen staan vaak onder Onyedika/Balanta). Ik begrijp dat daar de ruimte ligt om makkelijk te bal te komen halen maar denk toch ook dat we hierdoor hun kwaliteiten hoger op het veld teniet doen. Aantal infiltraties van Vetlessen kan volgens mij een stuk omhoog. Maar goed, ik ga er vanuit dat Deila een beter plan heeft als ik. ;)
Ik heb dat bericht van maartendr81 ook zien passeren maar had er nog niet op gereageerd.
Het enige wat ik kan vermoeden waarom we van ver terugspelen, is om ruimte te creëren. Maw de tegenstander vooruit lokken om er dan doorheen te spelen. Brighton beheerst dit perfect. Die durven met hun eigen keeper, bal aan de voet, gewoon te blijven staan in hun eigen 16 om zo de tegenstander uit hun kot te lokken. Zelfs als Brighton achter staat, zullen ze dit nog proberen.
Theorie en praktijk zijn uiteraard dikwijls niet hetzelfde.
Plaats reactie