Belgisch voetbal algemeen

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Peet schreef: Kan iemand dit opladen die Hln heeft?

http://www.hln.be/plus/sport/oostende/- ... d-box-body" onclick="window.open(this.href);return false;
"De zaak-Proto is pijnlijker dan de 0 op 15"
Het is ons dan toch gelukt. Een uniek gesprek met Marc Coucke, die te midden van de storm alle tweets of interviews over zijn veelgeplaagd KV Oostende aan zich voorbij laat gaan. Nochtans relativeert de voorzitter de crisissituatie. Zo raakt het ophefmakende vertrek van Silvio Proto hem veel meer dan de laatste plaats in het klassement.

Gisterenmiddag, Durbuy. Bijna één jaar na onze vorige afspraak zijn we opnieuw te gast bij Marc Coucke. Het water gutst langs de ramen van Le Sanglier des Ardennes, sinds de jaren vijftig een welbekend referentiepunt in de wijde regio. Het gerenommeerde hotel is sinds kort in handen van onze gastheer, die samen met sterrenchef en 'wingman' Wout Bru een frisse culinaire wind door het hart van de Ardennen laat waaien. De zomer is voorbij en vakantiegangers zoeken beschutting in de hotels en restaurants - Coucke ziet het graag gebeuren. Zijn project beleeft hoogdagen, anders dan zijn onderneming aan de andere kant van het land. Daar bengelt KV Oostende na vijf speeldagen onderin het klassement - maar liefst dertien plaatsen lager dan ten tijde van ons vorige onderhoud in het kleinste stadje ter wereld. "Vorig seizoen was fantastisch, hé. Maar het heeft veel energie gekost (denkt na). We hebben na de bekerontgoocheling toch nog ons doel bereikt, maar het was wel via de langst mogelijke weg - de testmatch tegen RC Genk. Het verlof was bijgevolg kort, veel mensen waren moe. De hele club heeft vervolgens enorm gepiekt richting de matchen tegen

Marseille. 's Nachts op de luchthaven na onze fantastische match zei ik nog: "Voor hetzelfde geld pakken we nu 0 op 6 tegen Moeskroen en anderlecht." En dat is zo gebleken. Vervolgens zat alles tegen wat kon tegenzitten. Een paar blessures, denk maar aan Musona en Berrier. Een paar spelers zaten met een transfer in hun hoofd. Na Marseille kreeg iedereen plots meer aandacht en dromen. We kenden ook veel pech. Musona omspeelde in de eerste match tegen Moeskroen de doelman en trapte voor een leeg doel over. Was die bal binnen gegaan, zat jij nu misschien in Gent om dit interview af te nemen." (lacht)

Voor u is het ongetwijfeld al leuker geweest. U stopte zelfs met tweeten.
"Goh, ik kan daar eigenlijk goed tegen, hoor. Wat ons nu overkomt, is de schoonheid van het voetbal. Waarom zit ons stadion vol én tegen Moeskroen én tegen Club Brugge? Omdat Moeskroen tegen ons kan winnen en wij van Club kunnen winnen. Dat is het mooie aan sport. En let op. Ik gun de tegenstanders dat uiteindelijk ook. Als supporter zag ik het kleine KVO ooit met 0-4 op Antwerp winnen. Zalig was dat. Ik weet hoe de fans van Antwerp zich twee weken geleden voelden. Je moet daar als verliezer ook tegen kunnen."

Plezant is het toch niet...
"Het is zeker niet leuk en natuurlijk hadden we liever 15 op 15 gehad. Zoiets raakt de hele club en net daarom ben ik ook gestopt met tweeten. Hoe slecht het ook gaat, toch durf ik er nog eens een half komische tweet uitgooien. Pas op, na de match tegen Antwerp heb ik ook slecht geslapen. Hadden we die wedstrijd met 3-1 gewonnen, had niemand er iets over kunnen zeggen. Wij kregen twintig kansen, Antwerp vier. Toch moet je dit nadien kunnen relativeren. Hoe meer je dit doet, hoe dichter je bij de oplossing komt. Dat geldt voor alles in het leven. Destijds bij Omega Pharma hebben we dat ook gehad met onze zonneproducten. We hebben toen geleerd minder weersafhankelijk te zijn en ons ook op de winterproducten te focussen. Ook nu moeten we met KVO hieruit leren. Is het crisis? Neen. Maar we moeten wel bijeenzitten en veel nadenken. Met de komst van Gano en Bjelica hebben we bijvoorbeeld al zaken rechtgezet die niet goed waren."

Er is plots veel meer overleg. Tot voor kort sprak u Yves Vanderhaeghe twee keer per seizoen.
"Tuurlijk. Ik wil tonen dat ik achter alles en iedereen sta. Zo ben ik twee keer op training geweest, terwijl dat al vier jaar geleden was. Niet om me te moeien, maar om te tonen dat ik er voor iedereen ben."

U begon zelf al over Marseille. Heeft dit avontuur jullie nu goed of slecht gedaan?
(aarzelt) "Wel, het was magnifiek en uniek, laat dat duidelijk zijn. Dit nemen ze ons nooit meer af. Toch hebben we er veel uit geleerd. In die zin dat zoiets, als dit zich in de toekomst nog eens voordoet, ons minder energie mag kosten. KVO is een heel emotionele club. Net als bij de bekerfinale werd de hele stad gemobiliseerd. Dat vraagt energie. We moeten zien dat we de spelers en de trainers de volgende keer veel meer isoleren van het wow-gebeuren en de euforie waar KVO eigenlijk voor gekend is."

Patrick Orlans zei rond die tijd: "Oostende dat dertiende wordt, dat kan je moeilijk verkopen."
(grijnst) "Als ik alle reacties nu zie, dan kan je dat wel zéér goed verkopen. Voor de match tegen Antwerp hebben we een nieuwe, belangrijke shirtsponsor voorgesteld. En dat is een groot contract, hé. Een andere sponsor heeft zopas tot 2020 zijn overeenkomst verlengd. Dat is toch zalig? Je zult het alleen hier meemaken. Te midden van de malaise, willen zij net nu een signaal afgeven."

Iets anders, voorzitter. De zomertransfers, met Lombaerts en Zivkovic op kop, die vallen toch tegen?
"Dat vind ik niet, met uitzondering van Zivkovic, ook al had hij pech met zijn blessure en moeten we hem nog tijd geven. We hadden echt gedacht dat hij een basisspeler zou zijn. Rajsel is maandenlang geblesseerd. De jonge Banda heeft al mooie dingen laten zien, maar moest door de blessure van Berrier vroeger dan verwacht de ploeg op sleeptouw nemen. Rezaeian: net hetzelfde. Enkel op de linksachter hebben we ons mispakt. We dachten het vertrek van Marusic met Milic en Tomasevic op te lossen, ook al omdat de concurrentie centraal anders te groot zou zijn. Dat hebben we onderschat."

En Lombaerts?
(zucht) "Op zich is er niets te doen rond Lombaerts. We zijn amper vijf matchen ver. Hadden we 10 punten gehad, zou er geen haan naar Lombaerts kraaien. Dit heeft wat tijd nodig, maar plots zal hij in de ploeg staan en in de ploeg blijven. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij goed zal spelen en uiteindelijk toch een toptransfer zal zijn. (glimlacht) Ik kijk al uit naar jullie artikels over drie maanden."

De heisa rond Proto. Dat heeft de club toch ook geen goed gedaan?
(zet zich schrap) "Kijk. Ik ben fier op het mooie jaar met Proto, op het goeie seizoen dat hij ondanks zijn blessure gespeeld heeft. Daarom probeer ik die pijnlijke laatste weken - en hoe meer ik erover denk, hoe pijnlijker ze worden - te vergeten. Ik ben vooral trots dat we ons met KVO tijdens de heisa, waarin alle normen en waarden te grabbel werden gegooid, zeer correct gedragen hebben."

Proto meent dat hij gratis weg mocht naar het buitenland.
"Had ik dat effectief beloofd, dan was de deal op twaalf seconden beklonken. Wij houden altijd woord. (kijkt serieus) Natuurlijk heb ik hem dat nooit beloofd. Ik kan alle sms'en nog tonen. Hij en zijn makelaar (Mogi Bayat, red.) hadden gedacht druk te zetten om zo gratis weg te mogen, maar zo zit de wereld niet in elkaar. (Proto stuurde onder andere dreigementen naar sportief directeur Luc Devroe, red.) Gelukkig hebben we ons niet tot dat niveau verlaagd. Dezelfde deal had op een heel andere manier tot stand kunnen komen. (verontwaardigd) We vroegen niet eens zo gek veel geld."

Doet dit meer pijn dan een match verliezen?
"Dit is voor mij pijnlijker dan de 0 op 15. Silvio heeft een heel bewuste keuze gemaakt voor vier seizoenen KV Oostende. Plots verandert hij van gedacht en wil hij naar Olympiakos. Zijn makelaar heeft hem twee weken lang zot gemaakt. Zo ken ik hem niet, zo was hij niet en zo is hij niet. En dat is heel spijtig. Ik zal het uiteindelijk wel kunnen vergeten en als hij Champions League speelt zal ik heel blij voor hem zijn. Het spijtige is dat, was zijn focus er de jongste weken wél geweest, hij het beter had gedaan tegen Waasland-Beveren en Antwerp. En zo zijn er alleen maar verliezers."

Genoeg over Proto. Waar eindigt KVO dit seizoen na die valse start?
"Play-off 1 wordt moeilijk, hé? We zullen periode per periode bekijken. Nu hebben we afgesproken dat we na tien matchen zullen zien waar we staan. Mechelen heeft een goeie ploeg en we kunnen zomaar weer verliezen. We gaan niet match na match panikeren, dat mogen we niet doen. Als we uiteindelijk na de heenronde twaalfde staan, ben ik content. Dan hebben we nog de terugronde om ons te herpakken. Degraderen zullen we niet doen. Daar hebben we de ploeg niet voor. Misschien wordt dit wel het overgangsjaar dat we eens nodig hadden na die fantastische jaren. Als er daarin wat jongeren doorbreken, kan het nog nuttig zijn ook."

U was de voorbije weken heel duidelijk: Vanderhaeghe staat niet ter discussie. Wanneer zou zijn krediet bijvoorbeeld wél op kunnen zijn?
"Zoals ik zei, zullen we pas na tien matchen opnieuw evalueren. En iemand zomaar inderhaast ontslaan, zo zit ik niet in elkaar. Al de zaken die ik heb opgenoemd, zoals die 'transferitis', dat is toch Yves zijn schuld niet? We hebben zijn contract heel bewust verlengd omdat we zijn kwaliteiten kennen. Wel, ik heb er vertrouwen in dat het met hem aan het roer zal keren. Schrijf dat maar op, hé!"

TOMAS TAECKE ■
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Peet »

Merci :nice:
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Hans1981 »

Mph gepolst door Gent. :( :puke: :facewall:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Hans1981 schreef: Mph gepolst door Gent. :( :puke: :facewall:
Precies of MPH zou daarop ingaan..
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Peet »

Cedrinho schreef:
Hans1981 schreef: Mph gepolst door Gent. :( :puke: :facewall:
Precies of MPH zou daarop ingaan..
Natuurlijk wel.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Peet schreef:
Cedrinho schreef:
Hans1981 schreef: Mph gepolst door Gent. :( :puke: :facewall:
Precies of MPH zou daarop ingaan..
Natuurlijk wel.
Ma neet jong.
Behalve de Rode Duivels traint die geen enkele ploeg meer in België.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Peet »

Cedrinho schreef:
Peet schreef:
Cedrinho schreef:
Hans1981 schreef: Mph gepolst door Gent. :( :puke: :facewall:
Precies of MPH zou daarop ingaan..
Natuurlijk wel.
Ma neet jong.
Behalve de Rode Duivels traint die geen enkele ploeg meer in België.
Wat stel je er tegenover als grootspraak?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zullen Michel zeker polsen.
Maar denk dat ze eerder bij Vercauteren gaan terechtkomen
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Pro League neemt zeer ingrijpende beslissing over Reviewcommissie

De Pro League heeft een belangrijke beslissing genomen: de macht van de Reviewcommissie wordt ingeperkt. De commissie mag niet meer oordelen over wedstrijden met een videoref en gaat dus niet lang meer bestaan.

Een videoref én een reviewcommissie, dat leek voor de Pro League van het goeie teveel. "Er dient vermeden te worden dat de Reviewcommissie en de VAR (Video Assistent Referee, red) er een verschillende mening op na zouden houden. Dat kan tot rechtsonzekerheid bij de clubs leiden", klinkt het in een korte mededeling.

Dat betekent concreet dat de Reviewcommissie binnenkort helemaal afgeschaft zal worden. Momenteel is het systeem met videorefs nog maar in de testfase, maar op termijn moet er bij iedere match een videoref aanwezig zijn. De Reviewcommissie wordt in theorie dan overbodig.

Sinds de oprichting staat de Reviewcommissie regelmatig ter discussie, de supporters vinden vooral dat de selectie veel te willekeurig is. Veel fouten die de ref niet heeft gezien worden ook achteraf niet meer bestraft. De commissie is dan ook nooit echt populair geweest onder de fans.

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/76 ... issie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zouden er nog geen IT-bedrijven bezig zijn met camera's en software die de rol van scheidrechter volledig op zich kunnen nemen ?
Ik zie dat in de toekomst wel gebeuren, dat computers alle spelfases systematisch binnen de seconde analyseren en autonoom scheidsrechterlijke beslissingen gaan nemen, zonder tussenkomst van mensen.

Een i-ref dus, of een refer-e, of een scheids-com, of een smARtBITER
Misschien moet ik al een naam deponeren ?
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Clubpolska »

vanGentmaarvoorClub schreef: Zouden er nog geen IT-bedrijven bezig zijn met camera's en software die de rol van scheidrechter volledig op zich kunnen nemen ?
Ik zie dat in de toekomst wel gebeuren, dat computers alle spelfases systematisch binnen de seconde analyseren en autonoom scheidsrechterlijke beslissingen gaan nemen, zonder tussenkomst van mensen.

Een i-ref dus, of een refer-e, of een scheids-com, of een smARtBITER
Misschien moet ik al een naam deponeren ?
Afbeelding
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Brechtje »

Vanderhaeghe buiten.
Laatst gewijzigd door Brechtje op 19 sep 2017, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Sporza verwoordde het toch beter:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Clubpolska »

Er is sprake van George Leekens :D. Dat kan toch niet langer...
Oh Frail.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Clubpolska schreef: Er is sprake van George Leekens :D. Dat kan toch niet langer...
Een trainer op het niveau van die "topspits" die ze bij WB haalden: middenmoot.
Plaats reactie