Zomertransfers 2024 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Plaats reactie
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Zomertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Artikeltje in HNB over onze mogelijke nieuwe middenvelder, Ardon Jashari:
[spoiler]
Zes weetjes over de ‘zes’ van... zes miljoen: wie is Ardon Jashari, de eerste op til staande transfer van Club Brugge?

Hij stond in Qatar nog in de knock-outs van het WK, noemt Granit Xhaka zijn grote voorbeeld én kon deze zomer naar anderlecht. Ardon Jashari (21) is piepjong, maar heeft een verhaal. Zes weetjes over de nieuwe ‘zes’ van Club Brugge, waarvoor het straks... 6 miljoen euro neertelt.

Junior Verbeeke
Gisteren om 16:58

1. Piepjong, maar icoon met ervaring

Jong én ervaren: Jashari is het beiden. De verdedigende middenvelder debuteerde een dag na zijn 18de verjaardag tegen FC Zurich: een invalbeurt van welgeteld één minuut. Er zouden nog 91 wedstrijden voor FC Luzern volgen, want de teller staat vandaag op 92 profmatchen in clubverband. Daar is hij trouwens een icoon: hij genoot er het grootste deel van zijn jeugdopleiding én speelt er ook met de aanvoerdersband.

2. Vorige zomer in het vizier van anderlecht

Straks tekent hij een contract bij blauw-zwart, maar even goed speelde Jashari dit seizoen in paars en wit. Afgelopen zomer stond de Zwitser nadrukkelijk in de belangstelling van aartsrivaal anderlecht. Hij had indruk gemaakt als aanvoerder van Luzern en speelde tevens het EK voor beloften. Ook FC Basel en Werder Bremen hengelden toen naar zijn diensten, maar uiteindelijk bleef Jashari gewoon bij Luzern. Daar lieten ze hem niet vertrekken.

3. Pandoering van Portugal

Jashari was al A-international voor Zwitserland: in 2022 verzamelde de middenvelder twee caps. En het waren geen oefenwedstrijden. Zowel tegen Tsjechië (in de Nations League, red.) als Portugal mocht de Zwitser met roots in Noord-Macedonië welgeteld één officiële minuut invallen. Tegen Ronaldo en co was dat wél in de 1/8ste finales van het WK in Qatar, toen Portugal de Zwitsers met 6-1 naar huis stuurde. Al ging de aandacht toen vooral naar Ronaldo: die moest namelijk op de bank beginnen. Tegenwoordig komt Jashari voor de Zwitserse U21 uit: dinsdag moest hij nog 90 minuten aan de bak tegen de beloften van Albanië.

4. Xhaka als rolmodel

Er zijn zeker gelijkenissen: landgenoot Granit Xhaka - nu op titelkoers met Leverkusen, maar vooral zeven seizoenen bij Arsenal - is het grote voorbeeld van Jashari. “Wij horen elkaar vaak. We praten veel over hoe ik me voel en hij geeft me veel tips”, sprak de nieuwe aanwinst van Club in september nog. “Hij is tien jaar ouder dan ik, speelt op dezelfde positie en qua karakter lijken we erg op elkaar. Ik kijk veel van zijn wedstrijden en probeer dingen te kopiëren.” Toen Jashari vorige zomer op de nodige belangstelling kon rekenen, gaf Xhaka hem raad.

5. Transferprijs van zes miljoen euro

6 miljoen euro: dat bedrag telt Club Brugge neer voor de nieuwe verdedigende middenvelder. Versterking op die positie is nodig, want Balanta en Odoi zijn straks einde contract én Vetlesen speelt liever wat hoger. Jashari ligt nog tot de zomer van 2026 vast bij Luzern, dus boter bij de vis was nodig. Al lijkt zijn transferprijs niet overdreven, want zijn waarde wordt door Transfermarkt exact op 6 miljoen geschat.

6. Verdedigend, maar ook vaak beslissend

Jashari opereert vaak vanuit de tweede lijn, maar is zo ook beslissend: als ‘zes’ tekende hij reeds voor negen assists en tien goals bij zijn club. Zijn infiltraties zijn dus belangrijker. En zo komt hij aan mooie cijfers op die positie. Opvallend: zijn negen doelpunten vloeiden allemaal voort uit een schot met links, zijn favoriete voet.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Levi »

Het wordt een waanzinnig drukke transfer zomer. Veel vers bloed gaat onze kern deugd doen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 29 mar 2024, 10:23 Het wordt een waanzinnig drukke transfer zomer. Veel vers bloed gaat onze kern deugd doen.
Graag kwaliteit boven kwantiteit ! :teach:
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 29 mar 2024, 08:53 Artikeltje in HNB over onze mogelijke nieuwe middenvelder, Ardon Jashari:
[spoiler]
Zes weetjes over de ‘zes’ van... zes miljoen: wie is Ardon Jashari, de eerste op til staande transfer van Club Brugge?

Hij stond in Qatar nog in de knock-outs van het WK, noemt Granit Xhaka zijn grote voorbeeld én kon deze zomer naar anderlecht. Ardon Jashari (21) is piepjong, maar heeft een verhaal. Zes weetjes over de nieuwe ‘zes’ van Club Brugge, waarvoor het straks... 6 miljoen euro neertelt.

Junior Verbeeke
Gisteren om 16:58

1. Piepjong, maar icoon met ervaring

Jong én ervaren: Jashari is het beiden. De verdedigende middenvelder debuteerde een dag na zijn 18de verjaardag tegen FC Zurich: een invalbeurt van welgeteld één minuut. Er zouden nog 91 wedstrijden voor FC Luzern volgen, want de teller staat vandaag op 92 profmatchen in clubverband. Daar is hij trouwens een icoon: hij genoot er het grootste deel van zijn jeugdopleiding én speelt er ook met de aanvoerdersband.

2. Vorige zomer in het vizier van anderlecht

Straks tekent hij een contract bij blauw-zwart, maar even goed speelde Jashari dit seizoen in paars en wit. Afgelopen zomer stond de Zwitser nadrukkelijk in de belangstelling van aartsrivaal anderlecht. Hij had indruk gemaakt als aanvoerder van Luzern en speelde tevens het EK voor beloften. Ook FC Basel en Werder Bremen hengelden toen naar zijn diensten, maar uiteindelijk bleef Jashari gewoon bij Luzern. Daar lieten ze hem niet vertrekken.

3. Pandoering van Portugal

Jashari was al A-international voor Zwitserland: in 2022 verzamelde de middenvelder twee caps. En het waren geen oefenwedstrijden. Zowel tegen Tsjechië (in de Nations League, red.) als Portugal mocht de Zwitser met roots in Noord-Macedonië welgeteld één officiële minuut invallen. Tegen Ronaldo en co was dat wél in de 1/8ste finales van het WK in Qatar, toen Portugal de Zwitsers met 6-1 naar huis stuurde. Al ging de aandacht toen vooral naar Ronaldo: die moest namelijk op de bank beginnen. Tegenwoordig komt Jashari voor de Zwitserse U21 uit: dinsdag moest hij nog 90 minuten aan de bak tegen de beloften van Albanië.

4. Xhaka als rolmodel

Er zijn zeker gelijkenissen: landgenoot Granit Xhaka - nu op titelkoers met Leverkusen, maar vooral zeven seizoenen bij Arsenal - is het grote voorbeeld van Jashari. “Wij horen elkaar vaak. We praten veel over hoe ik me voel en hij geeft me veel tips”, sprak de nieuwe aanwinst van Club in september nog. “Hij is tien jaar ouder dan ik, speelt op dezelfde positie en qua karakter lijken we erg op elkaar. Ik kijk veel van zijn wedstrijden en probeer dingen te kopiëren.” Toen Jashari vorige zomer op de nodige belangstelling kon rekenen, gaf Xhaka hem raad.

5. Transferprijs van zes miljoen euro

6 miljoen euro: dat bedrag telt Club Brugge neer voor de nieuwe verdedigende middenvelder. Versterking op die positie is nodig, want Balanta en Odoi zijn straks einde contract én Vetlesen speelt liever wat hoger. Jashari ligt nog tot de zomer van 2026 vast bij Luzern, dus boter bij de vis was nodig. Al lijkt zijn transferprijs niet overdreven, want zijn waarde wordt door Transfermarkt exact op 6 miljoen geschat.

6. Verdedigend, maar ook vaak beslissend

Jashari opereert vaak vanuit de tweede lijn, maar is zo ook beslissend: als ‘zes’ tekende hij reeds voor negen assists en tien goals bij zijn club. Zijn infiltraties zijn dus belangrijker. En zo komt hij aan mooie cijfers op die positie. Opvallend: zijn negen doelpunten vloeiden allemaal voort uit een schot met links, zijn favoriete voet.
Zie hem wel graag komen 🙂
Balanta is einde contract en met Jashari er bij is de cvm positie (Onyedika) terug dubbel bezet.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 29 mar 2024, 10:23 Het wordt een waanzinnig drukke transfer zomer. Veel vers bloed gaat onze kern deugd doen.
Gemaakte afspraken met spelers buiten beschouwing gelaten, hoeft er uitgaand van onze brede basisploeg van mij niet teveel vertrekken.
Ik geloof nog altijd dat onze spelers intrinsiek het talent en de kwaliteiten hebben om beter te spelen dat wat we de afgelopen twee seizoenen gezien hebben.
Ik verwijs hiervoor naar het interview dat ik zonet postte op het topic van Mignolet. Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar het is eigenlijk van Schreuder geleden dat de spelers een kader hadden waarbinnen ze perfect wisten wat te doen bij balbezit en balverlies. Volgens hem ontbrak het Hoefkens aan extra ondersteuning (meer ervaring bij hulptrainers?), Parker was gewoon een complete miscast, De Mil deed het behoorlijk en bij Deila wisten de spelers niet wat doen bij balverlies (wat we allemaal zagen).
Mignolet gelooft ook in het talent dat nu rondloopt in onze kern. Uiteraard weet hij ook dat supporters en medespelers meelezen, maar van iemand als Mignolet klinkt dat oprecht en geloofwaardig.
Uiteraard is de kans groot dat er naast een nieuwe spits en mogelijks de Zwitserse middenvelder, nog inkomende transfers zullen gebeuren voor spelers die vertrekken.
Voor mij hoeft het geen duiventil te zijn, ik hoop alleen dat de belangrijke spelers een goede voorbereiding kunnen meemaken en dus niet in de laatste week van augustus worden gehaald.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

Er loopt een gerucht in Argentinië dat we al een tweede bod zouden hebben uitgebracht op Adam Bareiro.
Een 27-jarige Paraguyaanse spits van 1,84m.
Heeft vooral in Zuid-Amerika al wat clubs gehad, op een korte uitleenbeurt bij het Turkse Alanyaspor van 1 seizoen op zijn 24e.
Het is pas sinds de zomer van 2022, toen hij bij San Lorenzo kwam, dat zijn transferwaarde continu omhoog ging. Hij werd eerst gehuurd van Monterrey, waarna San Lorenzo hem definitief overnam.

Hij zit momenteel aan 6 goals en 1 assist in de 11 van de 13 Copa de la Liga die deze Argentijnse competitie ver is (2 competitieformats in Argentinië). De overige 2 matchen zat hij niet in de selectie.
Dat komt op 1 goalbijdrage om de 86 minuten momenteel.
Als hij speelt, is hij dit seizoen ook captain van San Lorenzo, dat 9e staat in Argentinië.

In het vorige seizoen in Argentinië had hij 18 goals en 2 assists in 3789 minuten (190 minuten per goalbijdrage), maar wel ook 19 gele kaarten op 48 matchen

Wij zouden nu een bod gedaan hebben van 5 miljoen euro, maar San Lorenzo zou 6,5 à 7 miljoen willen (naargelang waar je het leest).
In Vlaamse bronnen vind ik er nog niet veel van...

Gebruikersavatar
NielsFCB
Tester
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 jan 2018, 11:55

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door NielsFCB »

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/11 ... elman.html

Thoughts i.v.m. onze doelmannen?

Alle respect voor Mignolet. Heeft al veel betekent, heeft status en ervaring. Al is er misschien de ondervinding dat het statistisch al even afneemt, wordt ouder (36+), minder explosiviteit... Jackers doet het prima als sub momenteel, zit mee in de huidige flow... wil niet zeggen dat je Jackers zomaar in de euforie moet nemen, hoorde ik al zeggen. Klinkt voorlopig ook niet alsof men hem intern als hoofddoelman ziet evolueren, ten koste van Mignolet.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

NielsFCB schreef: 23 apr 2024, 13:55 https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/11 ... elman.html

Thoughts i.v.m. onze doelmannen?

Alle respect voor Mignolet. Heeft al veel betekent, heeft status en ervaring. Al is er misschien de ondervinding dat het statistisch al even afneemt, wordt ouder (36+), minder explosiviteit... Jackers doet het prima als sub momenteel, zit mee in de huidige flow... wil niet zeggen dat je Jackers zomaar in de euforie moet nemen, hoorde ik al zeggen. Klinkt voorlopig ook niet alsof men hem intern als hoofddoelman ziet evolueren, ten koste van Mignolet.
Jackers is misschien wel te goed als louter 2de keeper die normaliter bijna geen minuten pakt na een monument als Mignolet.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door maartendr81 »

Kunnen we hem niet aankopen, een jaartje ergens laten spelen als eerste doelman en hem dan terug halen om een overgangsseizoen te creëren tussen Mignolet en Jackers? Dan is Mignolet toch al bijna 37 en 1/2.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

maartendr81 schreef: 24 apr 2024, 09:17 Kunnen we hem niet aankopen, een jaartje ergens laten spelen als eerste doelman en hem dan terug halen om een overgangsseizoen te creëren tussen Mignolet en Jackers? Dan is Mignolet toch al bijna 37 en 1/2.
Als hij daar zelf voor openstaat, kan dat een optie zijn.
Ik verwacht sowieso dat er al interesse gaat zijn voor hem om elders meteen eerste doelman te zijn.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

Volgens HLN wordt Zaid Romero, 24 jarige linksvoetige centrale verdediger, onze nieuwe aanwinst.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 25 apr 2024, 13:49 Volgens HLN wordt Zaid Romero, 24 jarige linksvoetige centrale verdediger, onze nieuwe aanwinst.
scoutingsverslag van een jaar of 2 geleden: https://www.leftbackfootball.com/home/2 ... tre%2Dback.
Plaats reactie