Zomertransfers 2018 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Welke aanvallers mogen vertrekken, al dan niet op uitleenbasis?

Acolatse
31
8%
Brodic
39
11%
Dennis
5
1%
Diaby
21
6%
Diatta
1
0%
Limbombe
7
2%
Osei-Berkoe
35
10%
Perbet
42
11%
Pereira
39
11%
Refaelov
30
8%
Rotariu
28
8%
Van Vaerenbergh
35
10%
Vlietinck
35
10%
Vossen
13
4%
Wesley
6
2%
 
Totaal aantal stemmen: 367

Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Gratchski »

afblijven! :teach:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Fire »

Poten af
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Stylisimo »

Optie lichten en na volgend seizoen cashen?
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Gratchski »

Stylisimo schreef: Optie lichten en na volgend seizoen cashen?
als die niet wilt tekenen bij ons, is dat een probleem hé :p
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Stylisimo »

Ahja dan zal een ander wsl cashen é :grin:
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Ik zou toch asap die optie lichten... Dat zou een teken van vertrouwen zijn naar deze speler toe,
die daardoor misschien met nog meer zin de play offs zal aanvatten.
Stel dat hij een sterk WK speelt en er een monsterbod volgt is het win-win voor beide partijen.
Zoniet heeft Club er sowieso een steengoede CV bij.
Laatst gewijzigd door Tiki Taka op 07 mar 2018, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Bosko »

Ik zie Club pas die optie lichten als we weten op welke positie we eindigen.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Fire »

Kans is zeer reëel en ergens ook te begrijpen.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Cedrinho »

Kunnen ze dan niet een soort van contract onder voorbehoud aangaan? Deal sluiten met Besiktas van "we lichten de optie, als we kampioen spelen". Intussen deal met de speler ook (als die wil blijven).
En zo je al indekken en ervoor zorgen dat je nu al zeker bent dat hij blijft als je kampioen speelt. (Of tweede wordt of whatever de vereiste is.)
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Fire »

Als je slim bent heb je onderhandeld dat je tijd hebt tot begin juni om die optie te lichten. Dan is er geen reden voor dat soort vreemde clausules.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Cedrinho »

Dus stel dat Lazio nu onderhandelt met Besiktas en een akkoord vindt over de overname van Mitrovic, dan kan Club daar sowieso tot een bepaalde datum nog een stokje voor steken als het zélf besluit die optie te lichten?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: Dus stel dat Lazio nu onderhandelt met Besiktas en een akkoord vindt over de overname van Mitrovic, dan kan Club daar sowieso tot een bepaalde datum nog een stokje voor steken als het zélf besluit die optie te lichten?
Mitrovic blijft een mens, geen ding. Die zal gewoon zelf beslissen waar hij tekent.
Het enige wat zo'n overname clausule inhoudt is dat de ploeg het voorop gestelde bedrag moet aanvaarden als bod, mochten we dat uitbrengen.
Daar zitten geen exclusiviteitsclausules aan vast. Het voetbal neemt zo al genoeg een loopje met de rechten van de mens zonder dat ze daar al mee zouden beginnen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: Dus stel dat Lazio nu onderhandelt met Besiktas en een akkoord vindt over de overname van Mitrovic, dan kan Club daar sowieso tot een bepaalde datum nog een stokje voor steken als het zélf besluit die optie te lichten?
Normaal gezien mag Besiktas, gelet op het bestaan van de aankoopoptie en zolang deze geldt, geen andere kopers aanspreken, of ingaan op aanbiedingen van andere kopers. Als Club de optie licht binnen de hen toegekende termijn, kopen zij de speler dus tegen de vooraf overeengekomen voorwaarden, en komen andere gegadigden te laat.

en dan heb ik het puur over de Koper-Verkoperrelatie tussen Besiktas en Club.
Laatst gewijzigd door IsO op 07 mar 2018, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door zegmaardag »

IsO schreef:
Cedrinho schreef: Dus stel dat Lazio nu onderhandelt met Besiktas en een akkoord vindt over de overname van Mitrovic, dan kan Club daar sowieso tot een bepaalde datum nog een stokje voor steken als het zélf besluit die optie te lichten?
Normaal gezien mag Besiktas, gelet op het bestaan van de aankoopoptie en zolang deze geldt, geen andere kopers aanspreken, of ingaan op aanbiedingen van andere kopers. Als Club de optie licht binnen de hen toegekende termijn, kopen zij de speler dus tegen de vooraf overeengekomen voorwaarden, en komen andere gegadigden te laat.

en dan heb ik het puur over de Koper-Verkoperrelatie tussen Besiktas en Club.
Dit zou een normale constructie zijn
Maar laat ons niet vergeten dat wij daar van uit gaan, zonder ook maar ooit een dergelijk contract gezien te hebben. (niet specifiek tegen u, IsO) Ik hoop gewoon dat hij blijft & hou me niet met de rest bezig.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2018 OUT

Bericht door IsO »

zegmaardag schreef:
IsO schreef:
Cedrinho schreef: Dus stel dat Lazio nu onderhandelt met Besiktas en een akkoord vindt over de overname van Mitrovic, dan kan Club daar sowieso tot een bepaalde datum nog een stokje voor steken als het zélf besluit die optie te lichten?
Normaal gezien mag Besiktas, gelet op het bestaan van de aankoopoptie en zolang deze geldt, geen andere kopers aanspreken, of ingaan op aanbiedingen van andere kopers. Als Club de optie licht binnen de hen toegekende termijn, kopen zij de speler dus tegen de vooraf overeengekomen voorwaarden, en komen andere gegadigden te laat.

en dan heb ik het puur over de Koper-Verkoperrelatie tussen Besiktas en Club.
Dit zou een normale constructie zijn
Maar laat ons niet vergeten dat wij daar van uit gaan, zonder ook maar ooit een dergelijk contract gezien te hebben. (niet specifiek tegen u, IsO) Ik hoop gewoon dat hij blijft & hou me niet met de rest bezig.
Je hebt gewoon gelijk natuurlijk. Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n contract gezien. Is trouwens juridisch vrij complex. Je hebt enerzijds de verhouding tussen kopende club en verkopende club, en anderzijds ook de verhouding tussen uitgeleende en later dus (bij het lichten van de optie) gekochte speler en de kopende club. Ik heb bijvoorbeeld geen idee hoe dat arbeidsrechtelijk precies wordt geregeld. Ik vermoed dat er bij het onderhandelen van een aankoopoptie met de uitlenende ploeg ook al een contract wordt onderhandeld met de speler in kwestie (in essentie: wat hij zou verdienen als de aankoopoptie zou worden gelicht). Anders zou die speler, bij het lichten van de aankoopoptie plots bij een andere club terecht komen zonder dat hij weet wat hij daar zal verdienen, wat me arbeidsrechtelijk gezien niet erg koosjer lijkt. In dat laatste geval zou zo'n constructie ook gemakkelijk kunnen worden aangevochten, lijkt me.
Gesloten