Nieuwe T1

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Wie moet Ivan Leko opvolgen?

Michel Preud'homme terugbrengen
0
Geen stemmen
Felice Mazzu
0
Geen stemmen
Yannick Ferrera
0
Geen stemmen
Jurgen Klinsmann
0
Geen stemmen
Frank De Boer
0
Geen stemmen
Luis Enrique
0
Geen stemmen
Laurent Blanc
0
Geen stemmen
Thomas Tuchel
0
Geen stemmen
Slaven Bilic
0
Geen stemmen
Sinisa Mihajlovic
0
Geen stemmen
Bert Van Marwijk
0
Geen stemmen
Frank Rijkaard
0
Geen stemmen
iemand anders
1
100%
 
Totaal aantal stemmen: 1

Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Nieuwe T1

Bericht door Clubpolska »

Mjaaaaa, da's zwart-wit kijken hé David. Het feit dat hij hier op dit forum voor sommigen niet veel goeds kan doen is grotendeels omdat hij kwek vertegenwoordigt. Ik heb hier nog niet zoveel kwaads gelezen over zijn coaching en tactische kwaliteiten. Degenen die hem "verheerlijken" praten ook enkel daarover. Dat hij zich kan gedragen als een kwal en kan zagen langs de lijn hoort er nu eenmaal bij. MPH is ook soms een clown in de dugout...

Doe mij maar een Hein of Mazzu, maar dan met voorkeur voor Hein.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Nieuwe T1

Bericht door DavidVM »

Ik heb hier al veel kwaads gelezen over zijn tactische keuzes hoor. En mss niet altijd onterecht hoor, het voetbal is niet altijd hoogstaand, maar wat MPH voor Club gedaan heeft daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor. Ik ben er 100% zeker van dat geen enkele Belgische trainer vorig jaar kampioen was geworden met de kern die MPH ter beschikking had, daar ben ik echt van overtuigd.
Uiteraard heeft ieder zijn eigen mening en overtuigingen. De manier waarop wij vorig jaar gespeeld hebben, dat is de manier waarop ik voetbal graag zie gespeeld worden, met een stevige organisatie en als een echte pletwals. Dat is ook de reden dat ik graag Mazzu zie komen. HVH laat zijn ploegen mooi voetbal spelen, volledig akkoord, maar zijn manier van werken lijkt me minder garantie op succes dan die van MPH
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: Nieuwe T1

Bericht door BlueJedi »

DavidVM schreef:
Peet schreef:
DavidVM schreef:
Peet schreef:
Waarom? Ik zou HVH psychologisch niet onderschatten. Die weet waar hij met bezig is.
Voor jullie is alles wat Hein doet goed en weet die waar ie mee bezig is, maar moest Michel dit doen zouden jullie op jullie achterste poten staan.

On topic: sowieso pro-Mazzu
Ik ben fan van de manier waarop hij zijn ploegen laat spelen.
Heb een hekel aan de manier waarop MPH zijn ploegen laat spelen.

Mag het?
Dat mag, net als ik me mag ergeren aan de verheerlijking van HVH. Ik erger me kapot hoe die voor bepaalde leden van het forum niks slechts kan doen terwijl MPH voor diezelfde leden niks goed kan doen. Laat me kiezen tussen MPH en HVH en de keuze zou altijd dezelfde zijn.
Ja voor mij ook als ik zou kunnen kiezen om MPH brugge te laten coachen voor de komende 15 jaar dan teken ik met mijn beide handen en met mijn ogen dicht.

Maar die keuze hebben we niet. Wel de keuze tussen YF, Mazzu en eventueel HVH.

Ik snap ook niet goed waar jij vandaan haalt dat MPH nooit wat goed kan doen, wordt hier toch als een held gezien ? Maar geen enkele coach is perfect, je zult altijd wel iets vinden waar je het niet mee eens bent. Ik supporter al jaren voor Manchester United, SAF is de beste coach die er ooit geweest is maar ik heb me vaak gestoord aan sommige keuzes die hij maakte desondanks dat hij heel succesvol was. Er zijn veel zaken waar ik het met MPH niet over eens ben ondermeer het feit dat hij heel laat wissels doorvoert, zijn koppigheid om sommige spelers te blijven opstellen ookal halen ze soms het niveau niet en soms is het voetbal inderdaad met moeite om aan te zien. Daar staat tegenover dat hij heel constant presteert, altijd correcte analyses maakt over in welke situatie we zitten, hij een hele goede mentor is voor spelers en het beste in velen naar boven haalt en bovenal hij weet wat hij wilt en volgt die lijn.

Bij HVH zijn er ook veel zaken die mij storen maar veel van de elementen die ik vind dat MPH een goede coach maakt heeft HVH ook. Hij weet wat hij wilt, hij houdt lijn, hij heeft impact op zijn spelers. Over de afgelopen seizoenen zou ik ook durven stellen dat HVH met Gent misschien wel het meest aantrekkelijke voetbal heeft gespeeld van alle topclubs. Zijn prestatie met Gent om hun eerste titel te halen en hoe hij zich gehandhaafd heeft in de CL daar kun je enkel lof voor hebben en maakt hem een grote trainer. Dus hij zou zeker in aanmerking moeten komen om MPH te vervangen als die mogelijkheid er is maar ik betwijfel of hij een realistische optie is voor ons.

Mazzu en YF zijn ook goede trainers maar hebben nog alles te bewijzen bij een top club. Bij HVH is dat ondertussen niet meer het geval daar zou je wel meer zekerheid mee hebben.
Laatst gewijzigd door BlueJedi op 06 feb 2017, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Nieuwe T1

Bericht door Peet »

Ik en velen met mij bekijken het puur sportief. En dan is HVH aantrekkelijker als coach. Zou die hier graag zien, puur om wat op de mat komt.

Ik vind dat ze beide hun onhebbelijkheden hebben. Maar ruil ze van plaats en wij vinden HVH fantastisch en MPH een wanker.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Nieuwe T1

Bericht door Alethio »

Ik denk dat YF noch HVH realistische keuzes zijn. Mazzu eventueel wel, en die zou ik ook wel een kans durven geven, zeker als we kampioen zouden worden.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: Nieuwe T1

Bericht door BlueJedi »

Alethio schreef: Ik denk dat YF noch HVH realistische keuzes zijn. Mazzu eventueel wel, en die zou ik ook wel een kans durven geven, zeker als we kampioen zouden worden.
Waarom denk je dat YF geen realistische keuze is ?

Zit op een contractje dat je makkelijk afkoopt en die gaat nooit bij Kv Mechelen blijven als hij naar Brugge kan komen hoor. HVH denk ik ook dat moeilijk haalbaar zal zijn.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Nieuwe T1

Bericht door Khas »

Er zijn geen Belgische trainers die ik MPH wil zien opvolgen. De situatie vraagt om een bijzonder profiel, dat ik niet direct terugvind binnen onze landsgrenzen.

EDIT/ Anatool komt misschien nog het dichtst in de buurt.
Laatst gewijzigd door Khas op 06 feb 2017, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwe T1

Bericht door Pica »

Khas schreef: Er zijn geen Belgische trainers die ik MPH wil zien opvolgen. De situatie vraagt om een bijzonder profiel, dat ik niet direct terugvind binnen onze landsgrenzen.

EDIT/ Anatool komt misschien nog het dichtst in de buurt.
Waarom Hein niet?
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Nieuwe T1

Bericht door JRut »

Het voetbal onder Hein wordt toch ook wel overdreven lijkt me.
#hetishierbeter
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Nieuwe T1

Bericht door Hans1981 »

Khas schreef: Er zijn geen Belgische trainers die ik MPH wil zien opvolgen. De situatie vraagt om een bijzonder profiel, dat ik niet direct terugvind binnen onze landsgrenzen.

EDIT/ Anatool komt misschien nog het dichtst in de buurt.
:puke:
Gebruikersavatar
BinonFCB
Invaller
Berichten: 852
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:05
Locatie: Vlaams-Brabant, Leuven

Re: Nieuwe T1

Bericht door BinonFCB »

Ik denk dat als HVH hier coach zou worden dat het publiek hem weinig krediet zal geven.
#MaximeLestienne16 #Elkedagzat28 #Noord222
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Nieuwe T1

Bericht door Fire »

IDD binon zeer weinig
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Nieuwe T1

Bericht door Gratchski »

Khas schreef: EDIT/ Anatool komt misschien nog het dichtst in de buurt.
zeg zo een dingen niet :-(
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Nieuwe T1

Bericht door Khas »

Gratchski schreef:
Khas schreef: EDIT/ Anatool komt misschien nog het dichtst in de buurt.
zeg zo een dingen niet :-(
Ja ik moet die mens ook niet, maar wat doe je er aan?
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Nieuwe T1

Bericht door Alethio »

In De Standaard: Vijf redenen waarom Mazzu voorbestemd is voor Club:
[spoiler]
VIJF REDENEN WAAROM FELICE MAZZU VOORBESTEMD IS VOOR CLUB
Het perfecte profiel
Als Club Brugge volgend seizoen een nieuwe trainer nodig heeft, lijkt er in België slechts één man de geknipte keuze te zijn: Felice Mazzu
Een compliment van Bart Verhaeghe betekent natuurlijk geen onvoorwaardelijke verbintenis. En wie weet doet Michel Preud’homme er onverhoopt nog een jaartje bij. Maar als dat niet gebeurt dan beschikt Felice Mazzu over de beste papieren. En wel hierom.

Hij draagt sweat uit

Hij zag zijn vader tien jaar lang elke dag naar de mijnen trekken, mocht niet genieten van een leven als profvoetballer en combineerde zijn passie voor het voetbal twee decennia lang met een job als leerkracht lichamelijke opvoeding. Felice Mazzu (50) beleeft elk dag als coach in de Jupiler Pro League nog steeds als een droom, beseffend dat het in zijn leven helemaal anders had kunnen lopen en nog meer beseffend hoe hij zijn weg naar de top bereikt heeft: door enorm hard te werken. En plein public verschijnt Mazzu als trotse Italo-Belg haast steevast in pak, maar achter het kostuum gaat een heus werkpaard schuil. Een workaholic die uren videomateriaal bekijkt en van zijn spelers dezelfde overgave eist. Zijn jongens moeten elke training die extra meters willen afleggen. Om hen het belang van extra inspanning te laten inzien, zou Mazzu zijn groep het liefst een week naar de fabriek sturen. En als het zijn groep zou motiveren, zou hij er zelf gerust een maand extra willen werken.

Hij verdient zijn kans op glory

Eén keer Play-off 1 behaald, een kort Europees avontuurtje beleefd en vorig jaar ei zo na Genk verslagen in de barrages. Wat Mazzu de laatste drie seizoenen met Charleroi bereikt heeft, is straf, wetende dat hij elk jaar zijn beste spelers ziet vertrekken. Ndongala en Perbet waren de twee jongste toppers die hij verloor. Het verlies van zijn sterren dwingt hem dan ook tot een pragmatische aanpak. Spelen vanuit een goede organisatie, ondersteund door gezonde agressiviteit met aandacht voor het resultaat. Niet altijd even strelend voor het oog en zelfs ietwat zelfkastijdend voor de altijd offensief willen spelende Mazzu. Aan het hoofd staan van een team als Club Brugge – dat veel aanvallende kracht combineert met ambitie – is een beloning die Mazzu stilaan verdient.
Hij wordt tactisch ­alleen maar beter

De voetbalfilosofie van Felice Mazzu is vintage Club Brugge

Zijn favoriete opstelling is een klassieke 4-4-2, maar Mazzu heeft in zijn vierde seizoen in de Jupiler Pro League een heel arsenaal aan tactische varianten onder de knie gekregen. De coach heeft bovendien amper tijd nodig om nieuwe varianten aan zijn spelers te leren. Drie speeldagen geleden kwam hij plots opzetten met een driemansdefensie, een systeem waarin hij zijn groep nog maar een paar weken had onderricht en waarmee hij de scalp van Yves Vanderhaeghe (KV Oostende) en Francky Dury (Zulte Waregem) veroverde. Tel daarbij dat Hein Vanhaezebrouck met ­AA Gent in acht confrontaties maar één keer wist te winnen van Mazzu en je weet waarom Preud’homme de aanpak van Mazzu afgelopen zondag ‘een mooie uitdaging’ noemde.

Hij is goed met spelers, bestuur én fans

Net als bij Preud’homme het geval is in Brugge, wordt Mazzu door iedereen op handen gedragen. Niet alleen omdat hij een getogen Italo-Carolo is, maar ook omdat hij appreciatie krijgt voor zijn werk. Zijn spelers zijn enorm enthousiast over zijn begeleiding. De trainer maakt er een zaak van om iedereen op dezelfde manier te behandelen en uit te leggen wat goed gaat en beter moet. Mazzu trekt zijn communicatiestrategie ook door in de bestuurskamer – met algemeen directeur ­Mehdi Bayat spreekt hij dagelijks – en naar de supporters toe, met wie hij na winst staat te dansen en te zingen. Een publiekslieveling uit Wallonië die nog nooit ontslagen werd. Eentje die al sinds 2015 Nederlandse les volgt. Dat past wel boven de taalgrens.

Hij doet aan Preud’homme denken

“Verbaal kunnen ze stevig uitpakken. En ze zeggen je altijd waar het op staat. Karakterieel zijn het haast twee dezelfden”, zei Karel Geraerts vorige maand in een afscheidsinterview in Het Nieuwsblad. Wat hij vergat te vermelden: dat Mazzu en Preud’homme beiden ook wel houden van wat frivoliteit. De ene ziet de humor wel in een verkleedpartijtje als Obelix, de ander belooft zijn kinderen een dab uit te voeren op tv. De ene houdt wel van wat pruimtabak, de andere lust wel een sigaretje. De ene staat enthousiast mee te leven langs de zijlijn, de andere euh... ook. Mazzu kan een spelersgroep en zelfs een volledig stadion geweldig goed enthousiasmeren. Voorlopig zonder ook maar een greintje stress te vertonen. De voetbalfilosofie van Mazzu is vintage Club Brugge. Wordt de match made in heaven ook ooit werkelijkheid?
Gesloten