Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 20 dec 2023, 11:21 Maar heeft wel weer een basisplaats bij BVB afgedwongen. Soit, ik zou liever hebben dat we Sabbe niet blokkeren.
Had volgens Transfermarkt, 18 % speelminuten in de 16 competitie matchen waarvan 19 % al basisspeler totnogtoe bij Borussia Dortmund.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Wat een eventuele transfer van Meunier betreft, sta ik nog altijd achter wat ik eerder schreef (met dat verschil dat hij laatste weken inderdaad weer meer is beginnen spelen):
Meunier heeft op zich zeker kwaliteiten en heeft ook wel een band met onze supporters wegens zijn verleden hier, maar heeft geen fantastisch WK 2022 gespeeld, en speelt amper nog bij Dortmund. Als we die zouden willen terughalen, moet die zeker grondig medisch gescreend worden vooraleer een terugkeer overwogen kan worden. Een tweede Boyata (die zwaar weegt op loonlast en amper speelt) kunnen we missen als kiespijn.

Wat de opportuniteit betreft om iemand op zijn positie te halen: Odoi is eind dit seizoen einde contract (wellicht zonder zicht op verlenging), en er gaan weer geruchten over een (winters?) vertrek van Tajon. In die zin zou een nieuwe ervaren rechts(wing)back naast Sabbe inderdaad geen slecht idee zijn. Ook Meunier is eind dit seizoen einde contract bij Dortmund, en zou deze winter dus wellicht niet veel moeten kosten (zijn ongetwijfeld niet geringe wedde buiten beschouwing gelaten).

Ook hier dus toch wel wat bedenkingen bij deze vermeende transferplannen. Maar dus geen idee of er ook effectief iets van aan is.
Het is vooral omwille van het "opportuniteit"-punt dat ik zeg dat een transfer van Meunier op zich logischer zou zijn dan die van Feillaini.
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: Forumscouting

Bericht door GraspopperFCB »

Bassette speelde weer sterke eerste helft tegen Standard. Begin stilletjes aan grote fan te worden..
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

CIES maakte een lijst bekend van de meest kopbalsterke verdedigers ter wereld, met als criteria minstens 900 minuten gespeeld tijdens het lopende seizoen of het afgelopen voorbije seizoen (voor zomercompetities zoals in bepaalde scandinavische landen bijvoorbeeld). Het gaat om een "index berekend op het aantal gewonnen luchtduels in verhouding tot de gespeelde tijd en de frequentie van luchtduels op het niveau van het team dat de speler tewerkstelt.
https://football-observatory.com/WeeklyPost447

Op 1 - niet verrassend - Virgil van Dijk (Liverpool) en op 2 Min-Jae Kim (Bayern, vorig jaar in kampioenenploeg Napoli).
De op 1 na jongste naam in het lijstje speelt in onze JPL, en wel bij Westerlo, nl. Emin Bayram, een jonge Turk (20 jaar, rechtsvoetig, 1m92) die Westel huurt van Galatasaray. Actuele marktwaarde 1,5 miljoen volgens Transfermarkt.

Nog een paar mogelijk interessante namen:
- Joris Kramer (Go Ahead Eagles). Wordt er dit jaar "al" 28, maar heeft een wat atypisch parcours afgelegd, en als verdediger heb je dan nog makkelijk je 5 beste jaren voor je. Is 1m87, en linksvoetig. Geen idee van z'n voetballende capaciteiten. Zijn passingpercentage zit dit seizoen rond de 83%, vorig seizoen rond de 88%. Veel lange passes geeft hij wel niet (pass-stats: WhoScored).

- Nicolás Valentini (Boca Juniors): linksvoetige CV van 1m87, wordt in april 23. Huidige marktwaarde zou volgens Transfermarkt nog rond de 4 miljoen liggen, maar zou reeds gevolgd worden door onder meer Inter.

Misschien wel het scouten waard, net als een paar andere jongens uit die lijst.

Enkele andere "oude bekenden" in de lijst: Axel Witsel (Atletico) en onze oud-speler Oscar Duarte.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

We zouden blijkbaar Anselmo Garcia MacNulty van PEC Zwolle enkele keren gescout hebben in de heenronde.
Deze Ier, geboren in Sevilla, is een linksvoetige, 1,90m grote centrale verdediger.
Hij wordt in februari 21 jaar en heeft ook selecties bij de Ierse jeugdploegen. Is begonnen bij Real Betis in de jeugd om dan vrij vlug naar Wolfsburg te gaan. Vorig seizoen werd hij uitgeleend aan NAC Breda. Afgelopen zomer nam PEC hem dan op definitieve basis over.

Als ik hem vergelijk met bvb Spileers zie ik volgende zaken: (per 90min)
- Hij durft meer met de bal aan de voet inschuiven dan Spileers, waar Spileers iets meer progressive passes heeft.
- Zijn pass completion, zowel kort, medium als lang, ligt wat lager dan bij Spileers. Dubbel gevoel hierbij. Enerzijds speelt hij bij een middenmotor en speelt bij wijze van spreken vaker tegen "betere" tegenstanders, anderzijds wordt er meer voetbal toegestaan in de Eredivisie.
- Defensief heeft hij meer gewonnen tackles in alle drie de derdes van het veld. Ook hier speelt waarschijnlijk het type match mee. Club speelt vaker hoger op het veld. Intercepties en blocks zijn nagenoeg hetzelfde. Maar zie ook opmerking hieronder over YT-fimpje.
- Hij maakt sneller een fout dan Spileers (wel nog steeds minder dan 1 per 90)
- Hij wint slechts 55% van zijn kopduels tov 77% voor Spileers.

In de youtube-compilatie valt wel op dat hij wel houdt van een goede sliding-tackle om een bal te recupereren. Toch dat typische Britse dat erin zit? :mrgreen:
Ik weet ook wel dat je met zo'n compilatie enkel toont wat je wil tonen.

Transfermarkt:
https://www.transfermarkt.be/anselmo-ga ... ler/631904
Sofascore:
https://www.sofascore.com/player/anselm ... ty/1005693
FBref:
https://fbref.com/en/players/d65be685/s ... ing-Report
Youtube-compilatie:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 jan 2024, 08:09 We zouden blijkbaar Anselmo Garcia MacNulty van PEC Zwolle enkele keren gescout hebben in de heenronde.
Deze Ier, geboren in Sevilla, is een linksvoetige, 1,90m grote centrale verdediger.
Hij wordt in februari 21 jaar en heeft ook selecties bij de Ierse jeugdploegen. Is begonnen bij Real Betis in de jeugd om dan vrij vlug naar Wolfsburg te gaan. Vorig seizoen werd hij uitgeleend aan NAC Breda. Afgelopen zomer nam PEC hem dan op definitieve basis over.

Als ik hem vergelijk met bvb Spileers zie ik volgende zaken: (per 90min)
- Hij durft meer met de bal aan de voet inschuiven dan Spileers, waar Spileers iets meer progressive passes heeft.
- Zijn pass completion, zowel kort, medium als lang, ligt wat lager dan bij Spileers. Dubbel gevoel hierbij. Enerzijds speelt hij bij een middenmotor en speelt bij wijze van spreken vaker tegen "betere" tegenstanders, anderzijds wordt er meer voetbal toegestaan in de Eredivisie.
- Defensief heeft hij meer gewonnen tackles in alle drie de derdes van het veld. Ook hier speelt waarschijnlijk het type match mee. Club speelt vaker hoger op het veld. Intercepties en blocks zijn nagenoeg hetzelfde. Maar zie ook opmerking hieronder over YT-fimpje.
- Hij maakt sneller een fout dan Spileers (wel nog steeds minder dan 1 per 90)
- Hij wint slechts 55% van zijn kopduels tov 77% voor Spileers.

In de youtube-compilatie valt wel op dat hij wel houdt van een goede sliding-tackle om een bal te recupereren. Toch dat typische Britse dat erin zit? :mrgreen:
Ik weet ook wel dat je met zo'n compilatie enkel toont wat je wil tonen.

Transfermarkt:
https://www.transfermarkt.be/anselmo-ga ... ler/631904
Sofascore:
https://www.sofascore.com/player/anselm ... ty/1005693
FBref:
https://fbref.com/en/players/d65be685/s ... ing-Report
Youtube-compilatie:
Ik begrijp wel waarom ze deze scouten op basis van dat filmpje.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 jan 2024, 08:09 We zouden blijkbaar Anselmo Garcia MacNulty van PEC Zwolle enkele keren gescout hebben in de heenronde.
D
[spoiler]
eze Ier, geboren in Sevilla, is een linksvoetige, 1,90m grote centrale verdediger.
Hij wordt in februari 21 jaar en heeft ook selecties bij de Ierse jeugdploegen. Is begonnen bij Real Betis in de jeugd om dan vrij vlug naar Wolfsburg te gaan. Vorig seizoen werd hij uitgeleend aan NAC Breda. Afgelopen zomer nam PEC hem dan op definitieve basis over.

Als ik hem vergelijk met bvb Spileers zie ik volgende zaken: (per 90min)
- Hij durft meer met de bal aan de voet inschuiven dan Spileers, waar Spileers iets meer progressive passes heeft.
- Zijn pass completion, zowel kort, medium als lang, ligt wat lager dan bij Spileers. Dubbel gevoel hierbij. Enerzijds speelt hij bij een middenmotor en speelt bij wijze van spreken vaker tegen "betere" tegenstanders, anderzijds wordt er meer voetbal toegestaan in de Eredivisie.
- Defensief heeft hij meer gewonnen tackles in alle drie de derdes van het veld. Ook hier speelt waarschijnlijk het type match mee. Club speelt vaker hoger op het veld. Intercepties en blocks zijn nagenoeg hetzelfde. Maar zie ook opmerking hieronder over YT-fimpje.
- Hij maakt sneller een fout dan Spileers (wel nog steeds minder dan 1 per 90)
- Hij wint slechts 55% van zijn kopduels tov 77% voor Spileers.

In de youtube-compilatie valt wel op dat hij wel houdt van een goede sliding-tackle om een bal te recupereren. Toch dat typische Britse dat erin zit? :mrgreen:
Ik weet ook wel dat je met zo'n compilatie enkel toont wat je wil tonen.

Transfermarkt:
https://www.transfermarkt.be/anselmo-ga ... ler/631904
Sofascore:
https://www.sofascore.com/player/anselm ... ty/1005693
FBref:
https://fbref.com/en/players/d65be685/s ... ing-Report
Youtube-compilatie:
Ik begrijp wel waarom ze deze scouten, puur afgaand op dat filmpje.
Hier een goed beknopt scout report, wel al van anderhalf jaar terug: https://theirishfootballblog.wordpress. ... ronanmann/
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 18 jan 2024, 10:07
Sanders schreef: 18 jan 2024, 08:09
[spoiler]
We zouden blijkbaar Anselmo Garcia MacNulty van PEC Zwolle enkele keren gescout hebben in de heenronde.
Deze Ier, geboren in Sevilla, is een linksvoetige, 1,90m grote centrale verdediger.
Hij wordt in februari 21 jaar en heeft ook selecties bij de Ierse jeugdploegen. Is begonnen bij Real Betis in de jeugd om dan vrij vlug naar Wolfsburg te gaan. Vorig seizoen werd hij uitgeleend aan NAC Breda. Afgelopen zomer nam PEC hem dan op definitieve basis over.

Als ik hem vergelijk met bvb Spileers zie ik volgende zaken: (per 90min)
- Hij durft meer met de bal aan de voet inschuiven dan Spileers, waar Spileers iets meer progressive passes heeft.
- Zijn pass completion, zowel kort, medium als lang, ligt wat lager dan bij Spileers. Dubbel gevoel hierbij. Enerzijds speelt hij bij een middenmotor en speelt bij wijze van spreken vaker tegen "betere" tegenstanders, anderzijds wordt er meer voetbal toegestaan in de Eredivisie.
- Defensief heeft hij meer gewonnen tackles in alle drie de derdes van het veld. Ook hier speelt waarschijnlijk het type match mee. Club speelt vaker hoger op het veld. Intercepties en blocks zijn nagenoeg hetzelfde. Maar zie ook opmerking hieronder over YT-fimpje.
- Hij maakt sneller een fout dan Spileers (wel nog steeds minder dan 1 per 90)
- Hij wint slechts 55% van zijn kopduels tov 77% voor Spileers.

In de youtube-compilatie valt wel op dat hij wel houdt van een goede sliding-tackle om een bal te recupereren. Toch dat typische Britse dat erin zit? :mrgreen:
Ik weet ook wel dat je met zo'n compilatie enkel toont wat je wil tonen.

Transfermarkt:
https://www.transfermarkt.be/anselmo-ga ... ler/631904
Sofascore:
https://www.sofascore.com/player/anselm ... ty/1005693
FBref:
https://fbref.com/en/players/d65be685/s ... ing-Report
Youtube-compilatie:
Ik begrijp wel waarom ze deze scouten, puur afgaand op dat filmpje.
Hier een goed beknopt scout report, wel al van anderhalf jaar terug: https://theirishfootballblog.wordpress. ... ronanmann/
Ook Real Betis toont interesse in zijn eigen jeugdproduct.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Ik ben eerlijk gezegd niet zot van wat ik in dat filmke zie. De eerste 3 tackles zijn ter compensatie van een matige/slechte startpositie en zijn zonder meer roekeloos. Anticipatie en composure als minpunten is ook niet ideaal in een systeem waar ge hoog druk wilt zetten. De lange ballen die hier getoond worden zijn wat mij betreft niet strak genoeg.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 18 jan 2024, 15:52 Ik ben eerlijk gezegd niet zot van wat ik in dat filmke zie. De eerste 3 tackles zijn ter compensatie van een matige/slechte startpositie en zijn zonder meer roekeloos. Anticipatie en composure als minpunten is ook niet ideaal in een systeem waar ge hoog druk wilt zetten. De lange ballen die hier getoond worden zijn wat mij betreft niet strak genoeg.
Akkoord, 95% van de profvoetballers kunnen die lange bal trappen als ze niet onder druk staan.
Anticipatie kan je leren met wedstrijden te spelen en situaties te herkennen, zeker als verdediger.

Ik postte dit bericht enkel omdat Club hem blijkbaar toch een paar keer gaan scouten is in Nederland.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Ik had het ook gelezen, heel handig om het filmke te kunnen zien en het scoutingsverslag te kunnen lezen. Het is ook niet zo dat ik hem op basis daarvan afkeur. Ik ga er vanuit dat ze hun huiswerk wel zullen maken.
Sterchele[23]
Tester
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2020, 06:27

Re: Forumscouting

Bericht door Sterchele[23] »

Als Nusa vertrekt, zou Yorbe Vertessen geen goede vervanger zijn?
Belg, (relatief) jong (net 23 geworden) en marktwaarde niet overdreven (4 miljoen).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sterchele[23] schreef: 19 jan 2024, 14:02 Als Nusa vertrekt, zou Yorbe Vertessen geen goede vervanger zijn?
Belg, (relatief) jong (net 23 geworden) en marktwaarde niet overdreven (4 miljoen).
Ik las dat hij naar de Bundesliga kan, maar PSV eerst nog een vervanger wil halen. Vraag is dus of hij zou willen komen.
Daarnaast is hij toch ook wel een ander type dan Nusa. Niet dat we noodzakelijk hetzelfde type moeten (kunnen) halen, maar we moeten wel nadenken welk type we nodig hebben in onze kern.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 21 jan 2024, 11:08
Verrassend. Ook dat hij al zou willen terugkeren naar België. Hij speelt daar toch aardig wat mee.
Plaats reactie