[99.] Igor Thiago

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 20 dec 2023, 07:36Rustig blijven. Ik denk dat er heel velen waren die het al niet meer goed zagen komen met Thiago
Ik ben niet onrustig, er zijn inderdaad altijd -helaas- meerderen die spelers veel te snel afschrijven, jij bent er wel de spreekbuis voor op dit forum. Ik hoop dat je Thiago zult onthouden als voorbeeld van waarom je dit beter niet doet. 8 weken geleden was Thiago brol, nu kijkt men naar zijn statistieken als volgt : Amai, jaren geleden dat we nog een spits hadden die ze zo vlot binnen trapt.

Ik gooi niet met stenen, het is een slechte gewoonte, c'est tout. Ik hou er niet van als Club Brugge supporters dit doen, 't is onze stijl niet als Club supporters. Laat Mauve supporters hun eigen spelers de grond in boren na 8 weken, zij doen dit al decennia, wij zijn zo niet, nooit geweest.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Vergas Ronald »

IsO schreef: 20 dec 2023, 12:23Wie zou de laatste spits geweest zijn die bij ons aan dertig goals kwam in één seizoen? Zelfs Bacca strandde op 28... Ik denk Spehar in '96-'97...
Spehar zat aan 30 met europees en beker erbij inderdaad. Bacca zat er dicht bij met 28. Tussendoor was er nog Perisic met 22 vanop de flank, speelde niet eens als spits. Dat Perisic een freak-talent was zag iedereen toen, is ook gebleken, nadien nog naar Dortmund, Inter en Bayern gegaan. Ik heb in Perisic periode gesproken met mensen die op Club Brugge werkten, men keek naar Ivan op training en kon hun ogen niet geloven. Dat was eigenlijk het grootste talent die voorbije 20 jaar op Jan Breydel speelde. Niet Charles, niet Diatta, niet Izquierdo, niet Lang.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Igor Thiago (22) komt bij Club Brugge eindelijk op toerental. In Jingle Balls, de kerstspecial van onze voetbalpodcast Sjotcast, gaf Hans Vanaken (31) inkijk bij de ontwikkeling van de Braziliaan. “Veel heeft met vertrouwen te maken.”
Yanko Beeckman
Gisteren om 16:00

Wat is Jingle Balls?
In Jingle Balls gaan Yanko Beeckman en sidekick Franky Van der Elst langs bij vijf prominenten uit de Jupiler Pro League voor evenveel straffe podcasts. Van 20 t.e.m. 24 december kunt u elke dag vanaf 16u een nieuwe aflevering beluisteren óf bekijken. De interviews vindt u immers ook terug op het YouTube-kanaal van het Nieuwsblad.

Zestien keer al scoorde Igor Thiago dit seizoen voor Club Brugge. Vijf keer deed hij dat vanop de stip, afgelopen weekend zelfs twee keer tegen AA Gent (2-0). Lange tijd was Hans Vanaken de vaste strafschopnemer van blauw-zwart. De kapitein maakt er echter geen probleem van dat hij nu op twee staat in de pikorde. “Met Thiago hebben we iemand die heel goed is in het nemen van de penalty’s”, vertelde Vanaken in Jingle Balls. “Vorig seizoen heb ik er een paar gemist en liet ik de strafschoppen ook al eens aan andere spelers. We werken met een lijstje. Thiago staat nu op één en ik op twee.”

Franky Van der Elst, die ook aanschoof voor de kerstspecial van Sjotcast, wilde nog wat meer weten over de ontwikkeling van Thiago. “Begin dit seizoen scoorde hij ook al regelmatig, maar had hij het nog lastiger aan de bal”, gaf Vanaken toe. “Wat je hem wel moet nageven, is dat hij vanaf het begin ongelofelijk hard heeft gewerkt. Zowel in wedstrijden als op training legt hij veel intensiteit aan de dag. Op die manier verrichtte hij al heel nuttig werk voor de ploeg. De laatste wedstrijden heeft hij nog stappen gezet. Tegen Gent was hij inderdaad heel sterk. Eind vorig seizoen raakte al bekend dat hij bij ons zou tekenen. Ik weet nog dat ik Jan Vertonghen zag bij de nationale ploeg, die nog tegen hem had gespeeld met anderlecht. Jan zei ook dat Thiago echt een stevige spits is die een verdediging kan bezighouden. Als Jan zoiets zegt, vind ik dat geruststellend.”

Volgens Vanaken is het ook niet onlogisch dat de Braziliaan een tijdje nodig heeft gehad om zich aan te passen. “Zo’n jongen moet wennen aan de omstandigheden en een nieuwe cultuur. Ik kan me voorstellen dat vertrouwen ook veel doet. Hij is altijd veel minuten blijven maken en hij heeft altijd zijn goaltjes meegepikt. Misschien helpt het feit dat hij de penalty’s mag nemen ook wel en krijgt hij daar nog extra vertrouwen van. Dat vind ik veel belangrijker dan ze zelf te nemen. Voor mij maakt dat niet zo veel uit.”
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Vergas Ronald »

20 goals voor de winterstop, niet slecht :lol:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door t4nd »

We moeten wel eerlijk zijn, die 2 penalty's waren rotslecht getrapt. Chance dat hij in een goeie flow zit en er toch 2 doelpunten uit haalt :-).
Voor de rest weer een geweldige match gespeeld!
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Levi »

Blijkbaar nog rood gekregen na affluiten. Burgess speelt rustig de match uit en hij rood achteraf. Arm België
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 26 dec 2023, 22:51 Blijkbaar nog rood gekregen na affluiten. Burgess speelt rustig de match uit en hij rood achteraf. Arm België
Dom van Thiago.
Heel jammer dat hij na 5 min. die open doelkans er niet intrapt.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 27 dec 2023, 08:01
Levi schreef: 26 dec 2023, 22:51 Blijkbaar nog rood gekregen na affluiten. Burgess speelt rustig de match uit en hij rood achteraf. Arm België
Dom van Thiago.
Heel jammer dat hij na 5 min. die open doelkans er niet intrapt.
In het wedstrijdverslag in Het Nieuwsblad staat dat hij geel kreeg, samen met Lapoussin na affluiten. Staat ondertussen ook zo op Sporza.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Peter »

Meevaller want ik vreesde voor een lange schorsing bij rood. Iemand die weet wat de aanleiding was? Thiago was echt WEODEND.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 27 dec 2023, 09:12
Tiki Taka schreef: 27 dec 2023, 08:01
Levi schreef: 26 dec 2023, 22:51 Blijkbaar nog rood gekregen na affluiten. Burgess speelt rustig de match uit en hij rood achteraf. Arm België
Dom van Thiago.
Heel jammer dat hij na 5 min. die open doelkans er niet intrapt.
In het wedstrijdverslag in Het Nieuwsblad staat dat hij geel kreeg, samen met Lapoussin na affluiten. Staat ondertussen ook zo op Sporza.
OEF !
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Thiago opgeroepen voor Braziliaanse beloften, maar Brugse spits gaat daar niet op in: “Veel belangrijke wedstrijden met Club”

Club Brugge heeft een oproepingsbrief vanuit Brazilië in de bus gekregen voor scherpschutter Igor Thiago (22). In overleg is evenwel beslist om niet op die uitnodiging in te gaan.

Pieter-Jan Calcoen
Vandaag om 10:46

Eind januari begint er een pre-Olympisch toernooi, waaraan ook de Braziliaanse U23 deelnemen. De Braziliaanse bond zag in Igor Thiago van Club Brugge de ideale aanvaller. Er vond een gesprek plaats tussen Thiago en de bondscoach, maar finaal zal de spits zijn land niet vertegenwoordigen. In overleg met Club Brugge is immers beslist om Thiago niet vrij te geven. Dat mag omdat het evenement niet op de FIFA-kalender staat.

Tussen 23 januari en 2 februari komen de Braziliaanse U23 in actie. Was Thiago naar de selectie afgereisd, dan had hij vermoedelijk de matchen tegen Westerlo, Charleroi, Kortrijk en Antwerp gemist.

In Braziliaanse media reageerde Thiago, dit seizoen reeds goed voor twintig doelpunten: “Het is een droom om op een dag voor mijn land uit te komen. Door omstandigheden kan dat nu helaas nog niet, maar dit geeft me motivatie om hard te blijven werken. Ik heb begrip voor het standpunt van Club Brugge, want er staan veel belangrijke wedstrijden op het programma.”
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

In HNB vandaag:
[spoiler]
Een geluk dat déze Thiago niet naar Braziliaanse U23 gaat: “Ik voel me geweldig, my friend”

Goal nummer 21- straffe cijfers. Al een geluk dat Igor Thiago (22) niet ingaat op de oproeping voor de Braziliaanse U23. Club heeft de spits nodig.

Pieter-Jan Calcoen
Gisteren om 23:50

Wie stopt deze Igor Thiago? De Braziliaanse aanvaller blijft maar scoren voor Club Brugge. Zo ook tegen AA Gent. Thiago was niet alleen belangrijk met zijn doelpunt, ook in het samenspel zet hij stappen.

Het maakt dat Thiago dezer dagen onmisbaar is. En dus heeft Club, in overleg met de speler, beslist om de goalgetter niet vrij te geven voor de Braziliaanse U23, die eind januari een preolympisch toernooi afwerken. Was Thiago op de uitnodiging ingegaan, had hij minstens vier wedstrijden met Club gemist. “Het is een droom om op een dag voor Brazilië te spelen, maar ik heb begrip voor de keuze die gemaakt is”, aldus Thiago. “Club is mijn werkgever. Ik wil álles voor deze club doen.”

Knuffel met Deila
Na zijn goal knuffelde Thiago coach Ronny Deila. “Omdat hij me zoveel vertrouwen geeft. Ik voel me geweldig, my friend, met dank aan de trainer en de ploegmaats. Ik wil blijven scoren. Ik zit nu aan 21, ik stel me geen limieten.”

Thiago was niet blind voor de mindere tweede helft van Club. “Maar het is niet evident om op Gent te komen winnen – het is een lastige tegenstander. Misschien waren we beter blijven pushen voor de 0-2, maar finaal telt enkel de zege. Het was feest in de kleedkamer.”

De Braziliaan besloot: “I want to become a champion.” Wil Club prijzen pakken, dan zal dat voor een groot deel van de prestaties van Thiago afhangen. Als hij zo kan doorgaan…
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Levi »

Vertrekt dus al na dit seizoen. Realiteit van een Belgische ploeg allicht. Er ligt een pak werk op de tafel deze zomer.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Dit betekent dat Brentford zonder twijfel een pak geld op tafel gelegd heeft.

Misschien moeten sommigen nog even hun commentaren over deze kerel herlezen ?
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Levi »

37 miljoen blijkbaar wat uiteraard niet te weigeren is. Absurd veel geld.
Plaats reactie