[99.] Igor Thiago

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

't Is officieel! Bem-vindo Igor!
[spoiler]
Aanvaller Igor Thiago tekent een contract voor 4 seizoenen bij Blauw-Zwart

Club bereikte een akkoord met Ludogorets over de overgang van Igor Thiago. De Braziliaanse aanvaller tekent een contract van 4 jaar bij Blauw-Zwart.


Thiago (21) is een jeugdproduct van de Braziliaanse traditieclub Cruzeiro. In februari 2022 maakte de rijzige spits de stap naar Europa. Bij Ludogorets was hij dit seizoen 23 keer beslissend in 32 wedstrijden. Met 15 doelpunten en 8 assists in de Bulgaarse hoogste klasse toonde Igor Thiago Nascimento Rodrigues, zo klinkt zijn naam volledig, zich zeer doeltreffend.

Thiago sluit aan bij de start van de voorbereiding.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

Welkom ! Hopelijk nog eens een echte goalgetter.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

Zelfde type spits als Yaremchuk, als je hem niet goed aanspeelt vanop de flanken, ben je er niks mee.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 24 jul 2023, 10:31 Als je hem niet goed aanspeelt vanop de flanken ben je er niks mee.
Scoorde in Bulgarije op alle mogelijke manieren, goal tegen westerlo was snelheid -& slim gelopen op een diepe pass van Vanaken.
Hij is groot - zoals Yaremchuk - maar hij is geen Bas Dost die slechts op één manier kan scoren (en dat bijzonder goed doet)
Betere vergelijking is zijn landgenoot Wesley, hopelijk zonder blessure die z'n carrière kapot maakt.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

Hij weegt op een verdediging en werkt zich te pletter.
Echter doen zijn balaannames en passing pijn aan de ogen, is atypisch technisch weinig onderlegd voor een Braziliaan.
Een goalgetter is hij evenmin.
Wat mij betreft is Jutgla een veel betere spits dan deze man.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door t4nd »

Ik wil spelers altijd kansen geven, maar gisteren zat ik me toch enorm te ergeren aan zijn balaannames en vooral zijn verkeerde keuzes. In een ideaal scenario zie ik Thiago samen met Jutgla in de spits spelen, de vraag is alleen wie we dan uit de ploeg moeten laten.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 22 sep 2023, 08:24 Ik wil spelers altijd kansen geven, maar gisteren zat ik me toch enorm te ergeren aan zijn balaannames en vooral zijn verkeerde keuzes. In een ideaal scenario zie ik Thiago samen met Jutgla in de spits spelen, de vraag is alleen wie we dan uit de ploeg moeten laten.
Hoe hij zo dom is om in minuut 94 in de weg van Onyedika te lopen in plaats van een stap opzij te zetten, dat typeert hem volledig. :zien:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

Artikeltje in HNB:
[spoiler]
Na zijn tegenvallende prestatie tegen Besiktas: waarom de topper tegen anderlecht enorm belangrijk wordt voor Club-spits Igor Thiago

De topper in anderlecht wordt superbelangrijk voor Club Brugge-spits Igor Thiago (22). Iedereen wordt heen en weer geslingerd tussen twijfel en geloof in de Braziliaan die voor bijna 8 miljoen euro overkwam van Ludogorets. Na zijn tegenvallende Europese optreden tegen Besiktas neigt het glas weer meer naar half leeg. Voor analist en commentator Nordin Jbari, zelf ex-spits van Club, heeft Thiago heel wat te bewijzen in de Lotto Park komende zondag.

Michael Van Damme
Vandaag om 15:10

Bijna niemand die zich duidelijk wil uitspreken over Igor Thiago. Zes goals en één assist in dertien wedstrijden: absoluut geen slechte statistieken voor een nieuwe Club Brugge-spits. Er mogen dan twee strafschoppen bij zitten, de goals van Thiago zijn wel al belangrijk geweest. Met vier van zijn zes doelpunten opende hij de score, tegen Westerlo bezorgde hij Club de drie punten met de enige treffer van de partij en zonder zijn kopbalgoal had Club in de terugmatch tegen Osasuna niet gelijkgespeeld. Bovendien slooft hij zich uit in het meeverdedigen en druk zetten. Het Engels is hij nog niet machtig, maar No Sweat, No Glory heeft hij begrepen.

De “anderzijds” zit hem vooral in wat Thiago (te weinig) bijbrengt in het spel. Ballen bijhouden met de rug naar de goal verloopt moeizaam, in het samenspel is hij vaak niet scherp genoeg en hij is nog te afwezig in de zestien. Als hij die zaken bij momenten dan toch laat zien, raakt iedereen helemaal in de war. Is het nu Thia-go of Thia-no-go?

Ronduit slecht in Gent

Nordin Jbari legt uit hoe dat komt. “Ik heb twee matchen van Thiago live gezien: die tegen Charleroi en AA Gent”, zegt de voormalige Club-aanvaller. “Ik begrijp de twijfelaars, want ik heb ook mijn twijfels. Minder bij de intrinsieke kwaliteiten van Thiago: tegen Charleroi was hij namelijk wél goed in het samenspel, maar ik stel me de vraag of hij dat ook kan op een hoger niveau. Tegen Charleroi stond hij tegenover Damien Marcq, die van nature geen verdediger is, en Andreu, geen kraan in duels. Maar tegen AA Gent, een wedstrijd met een hoger tempo, meer intensiteit en tegenover betere verdedigers, werd hij helemaal overvleugeld. Het meest verontrustende vond ik dat hij niet alleen “niet goed” was in Gent, maar “ronduit slecht”. Dat kan niet als spits van Club Brugge. Zelfs als je een mindere wedstrijd speelt, moet je nog altijd jouw duels winnen.”

Toen Thiago eind februari 2022 vanuit Brazilië naar Ludogorets kwam, kende hij een aanpassingsperiode. Pas in de loop van het daaropvolgende seizoen speelde hij zich vast in de ploeg. België staat achtste op de landenranking van de Europese voetbalbond UEFA, Bulgarije 27ste. Dat is een flinke stap hogerop. Heeft Thiago tijd nodig om zich aan te passen aan het niveau van onze competitie?

Mentale component

“Dat is mogelijk. Maar naast een voetbaltechnische component is er ook een mentale component”, zegt Jbari. “Als je in een topmatch weinig aan de bal komt, moet je super gefocust zijn om iets goeds te doen met die paar ballen die je krijgt. Het feit dat hij nog geen Engels spreekt, helpt niet om hem daarin te begeleiden. Jutgla is weer fit, maar voor een basisplaats zal anderlecht misschien nog te vroeg komen. En dus wordt de topper zondag belangrijk voor Thiago. In een wedstrijd van een hoger niveau en tegen verdedigers als Debast en Vertonghen moet hij tonen dat hij ook in moeilijke wedstrijden Club iets kan bijbrengen.”

Type Fred

Thiago zeult, zo valt in de commentaren geregeld te horen, een dubbel juk mee. Zijn transfersom - 8 miljoen euro legt de lat hoog - en zijn afkomst. Als het over zijn voetballende kwaliteiten gaat, wordt hij wel eens afgezet tegen het cliché van de technisch begaafde Braziliaanse voetballer.

“Thiago heeft al veel meer bijgebracht dan Yaremchuk vorig seizoen en die heeft Club 17 miljoen euro gekost”, countert Jbari. “Ik vind het onzin dat men bij de techniek van Thiago verwijst naar het feit dat hij Braziliaan is. Brazilië heeft ook een traditie van spitsen zoals Fred en Adriano die teerden op kracht. In ploegen met veel technische spelers is zo’n sterke spits net heel nuttig. Voor mij is er niets mis met het profiel van Thiago, alleen moet hij als spits van Club Brugge de stap zetten om datgene wat hij tegen Charleroi toonde ook in moeilijkere matchen te brengen.”
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Duffman »

Statistisch gezien is zijn seizoensstart oké (wat gescoorde doelpunten betreft).
Technisch is het wat het is. Hij is groot en fysiek sterk (targetspits) en dat wist je op voorhand. Dat gezever van die zgn. analisten die van mening zijn dat een Braziliaanse aanvaller per definitie een fivole dribbelaar moet zijn, bewijst eens te meer de surreële kijk op het moderne voetbal van die oude studiokrokodillen.
Wat ik dan persoonlijk (en waarschijnlijk ik niet alleen) al te vaak heb gezien, waaronder gisteren op counter tegen RSCA en ik meen me ook een fase tegen Besiktas te herinneren, is dat hij op bepaalde momenten de mogelijkheid en ruimte heeft om iemand aan te spelen en waaruit vervolgens een grote doelkans kan ontstaan, en dat hij dan gewoon de bal bijhoudt of voor eigen succes gaat.

Is dat egocentrisme, twijfelt hij aan zijn eigen passvaardigheid, ziet hij het gewoon niet (gebrek aan visie)...?
Valt er op dat laatste te trainen?
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door maartendr81 »

Er is veel controverse over thiago. voorstanders maar zeker veel tegenstanders. Overal hoor ik dat hij technisch te kort komt en toegegeven. Ook ik heb al meermaals mijn stoeltje willen afbreken als hij weer net over of naast mikte. Bijgevolg zijn er al wel wat ballonnetjes opgegaan dat dit mogelijks een miskoop is. Maar nu zie ik dat zijn marktwaarde op transfermarket (en zij zijn toch wel een beetje een referentie) met de helft omhoog gegaan is. Dit verbaast met toch wel, moet ik zeggen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 24 okt 2023, 15:01 Er is veel controverse over thiago. voorstanders maar zeker veel tegenstanders. Overal hoor ik dat hij technisch te kort komt en toegegeven. Ook ik heb al meermaals mijn stoeltje willen afbreken als hij weer net over of naast mikte. Bijgevolg zijn er al wel wat ballonnetjes opgegaan dat dit mogelijks een miskoop is. Maar nu zie ik dat zijn marktwaarde op transfermarket (en zij zijn toch wel een beetje een referentie) met de helft omhoog gegaan is. Dit verbaast met toch wel, moet ik zeggen.
Ik begrijp de kritiek en frustratie, maar ik ben een believer. Is er nog altijd maar 22 natuurlijk. CIES schat hem zelfs op meer dan 10 miljoen (https://football-observatory.com/Tool-Value)
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 24 okt 2023, 22:09
maartendr81 schreef: 24 okt 2023, 15:01 Er is veel controverse over thiago. voorstanders maar zeker veel tegenstanders. Overal hoor ik dat hij technisch te kort komt en toegegeven. Ook ik heb al meermaals mijn stoeltje willen afbreken als hij weer net over of naast mikte. Bijgevolg zijn er al wel wat ballonnetjes opgegaan dat dit mogelijks een miskoop is. Maar nu zie ik dat zijn marktwaarde op transfermarket (en zij zijn toch wel een beetje een referentie) met de helft omhoog gegaan is. Dit verbaast met toch wel, moet ik zeggen.
Ik begrijp de kritiek en frustratie, maar ik ben een believer. Is er nog altijd maar 22 natuurlijk. CIES schat hem zelfs op meer dan 10 miljoen (https://football-observatory.com/Tool-Value)
Transfermarkt heeft zijn marktwaarde ook opgewaardeerd van 4 naar 6 miljoen. Al kan je hier zeggen dat dit voornamelijk komt door de transfer naar een hoger aangeschreven competitie. Ik zou hem ook nog niet afschrijven.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [99.] Igor Thiago

Bericht door Tiki Taka »

de zoveelste dure spitsen miskoop op rij
Plaats reactie