[25.] Ruud Vormer

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door Cedrinho »

1) SN3 heb ik niet gevolgd, dus geen idee. Enne, één schamel optreden? Zijn ganse seizoen tot nu toe was een pak minder dan we van hem gewoon zijn. Wat mij betreft had hij al eerder eens aan de kant gemogen, maar het is ergens ook wel begrijpelijk dat het zo lang duurde omdat zijn vervanger eerst op de positie van Nakamba diende te depanneren én het beter is voor de automatismen om op de ploeg van vorig seizoen verder te bouwen. Nu. Continuïteit, ja, maar dat is niet grenzeloos wat mij betreft. Anders had je nu ook gewoon verder gedaan met Letica in doel bvb.

2) Goed argument. Verschillende personaliteit en communicatie, dat klopt. Je kan het ook zien als dat hij door zijn staat van dienst al eens wat meer mag zeggen, zou ook kloppen. Misschien kan ik gewoon niet goed overweg met de Hollandse manier van communiceren, dat zou ook al niet de eerste keer zijn, dus je hebt hier waarschijnlijk wel gelijk. En zoals we beiden aangaven speelt de pers hier ook een rol in. Als eender welke speler zegt van "ik voetbal liever dan op de bank te zitten" wordt dat makkelijk omgevormd tot de kop "ik moet spelen". Ook dat dus, zeker in het geval van Vormer of andere Nederlanders die sowieso al wat (onbedoeld) arroganter uit de hoek kunnen komen.

3) Ok, foute formulering. Zie het vorige ook. Het komt allemaal zo over, alsof hij zich beter waant. Zoals hij vorig jaar in de pers liet uitschijnen dat een kapitein zeker is van zijn plaats. Of zoals hij gisteren na zijn doelpunt leek te vieren met een air van "zie je wel dat ik niet op de bank mag, ik moet spelen". Het is allemaal pure perceptie van mijn kant en meer dan waarschijnlijk fout, geef ik grif toe. Ik ben er vrij zeker van dat Vormer het niet zo bedoelt, ook al heeft hij uiteraard wel genoeg eergevoel om zich te willen bewijzen na enkele weken op de bank. De uitstraling komt gewoon heel arrogant over, maar ook hier, kan puur het verschil zijn tussen Hollanders en Belgen.

4) Klopt, het past volledig in het plaatje. En mocht het mij nu puur om die ene foto gegaan zijn, geen probleem. Maar het gaat me meer om de herhaling. Vormer wordt uitgespeeld als hét boegbeeld van het Club van de voorbije 4-5 jaar, terwijl zijn belang niet per se groter was dan dat van pakweg Vanaken, Simons of zelfs Mechele. De luidste roeper is daarom niet de beste.

Echt alles in deze discussie kan je samenvatten in 1 woord: perceptie. Hoe komt iets/iemand over.
Kijk naar iemand als Cristiano waarover velen zeggen dat hij een ça va kerel is, maar die overkomt als erg arrogant/hautain. Ik vergelijk hier Vormer NIET met Cristiano, dit is gewoon een voorbeeld van de rol van perceptie en hoe iemand gemediatiseerd wordt. Hetzelfde kan gezegd worden over Boonen, Nys, de Rode Duivels, ...
Ik las vorige week een artikel over het EK cyclocross waarin uitgepakt wordt met "Thibaut Nys meteen derde op EK", terwijl de 2e ook een Belg was. Waarom gaat de aandacht naar de zoon van en niet naar de best presterende? Hetzelfde gevoel heb ik dan bij Vormer-Vanaken bvb. Vormer krijgt alle aandacht na gisteren, maar Vanaken was wel de beste Bruggeling imho.

Niks tegen Vormer, niks tegen Thibau Nys, niks tegen anderen die hier vermeld worden. Maar de manier waarop mensen gemediatiseerd worden en overdreven vaak in de (sociale) media komen werkt soms danig op mijn systeem.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door PetjeFCB »

Cedrinho schreef: 07 nov 2018, 17:13
Ik las vorige week een artikel over het EK cyclocross waarin uitgepakt wordt met "Thibaut Nys meteen derde op EK", terwijl de 2e ook een Belg was. Waarom gaat de aandacht naar de zoon van en niet naar de best presterende?

Even op ingaan omdat ik het ook had opgemerkt. Het speelt zeker mee dat hij de zoon van is, logisch, komt al jaren in beeld na de cross met zijn klein fietsje op het crossparcours, doet zelfde sport als zijn vader die het jaren gedomineerd heeft... De media smullen ervan, logisch ook. Zoon van Kluivert, zoon van Cristiano, Axel Merckx... Hij is zeker niet de enige

Maar gaat ook over het feit dat hij als eerstejaars junior, en dus op zijn eerste kampioenschap een medaille haalt. De eerste 2 zijn tweedejaarsjunioren en dat maakt een groot verschil uit. Bovendien had Meeusen eigenlijk niet zo goed gedaan. Hij was gedoodverfde favoriet en eindigde maar tweede(alle respect voor zijn prestatie maar perceptie hé)

Nys presteerde op zijn eerste kampioenschap beter dan verwacht, Meeusen haalde wel betere plaats maar kwam eig voor meer. Logisch dat er sappige titels gemaakt worden over Nys. Perceptie is een bitch...
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door DavidVM »

Ik vind het opvallend dat je zegt: ik weet vrij zeker dat Vormer het zo niet bedoeld, maar toch reken je er hem op af. Logisch is dat niet echt é.
Vormer is een echte winnaar en heeft dat nu nogmaals bewezen. Veeeeel liever zo een "arrogante" Hollander die de daad bij het woord voegt en terug knokt dan een Cools die het hoog in zijn bol krijgt en daarna 0 mentale weerbaarheid zijn.
En met allemaal nuchtere vlamingen als Mechele en Vanaken ga je echt niets halen hoor
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door Pica »

Samengevat: ce heeft het niet voor winnaars.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door Cedrinho »

Te kort door de bocht.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door The_One »

Ik sluit mij, als een van de weinige waarschijnlijk, toch bij Cé aan...
naka 30
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 apr 2018, 15:37

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door naka 30 »

Cétje, ge moogt zeggen wat ge wilt, ik ben trots op een kapitein als ruudje...moesten ze alle 11 zijn gedrevenheid hebben iedere wedstrijd, we speelden ieder jaar los kampioen...en ik begrijp ook niet waarom ge zo afgeeft op hem :wtf:...is een speler die altijd alles geeft, daar kunnen we alleen respect voor hebben als supporter, eigenlijk zou ge een beetje beschaamd moeten zijn...common ruudje :rock:
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door leem »

Ik wacht met spanning op de mening van Vormer10.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door Clubpolska »

Cedrinho schreef: 06 nov 2018, 14:28
Clubpolska schreef: 06 nov 2018, 14:14
Cedrinho schreef: 05 nov 2018, 23:23 Niet akkoord. Het draait goed met Nakamba-Rits-Vanaken in het midden, dus houden zo, kwestie van continuïteit en huidige automatismen. En dan op het uur een zot gemotiveerde Vormer inbrengen.
Graag nog antwoorden op Gunt's vraag: wie vind jij de mvp van de voorbije 4 jaar?
Heb ik al op geantwoord:
Cedrinho schreef: 04 nov 2018, 18:51
Gunt schreef: 04 nov 2018, 18:24
Cedrinho schreef: 04 nov 2018, 15:38
Strike :mrgreen:
Wie is dat dan volgens u, want Vanaken zal ook niet in aanmerking komen als we uw posts van de afgelopen jaren er op nagaan. Benieuwd!
Als je enkel die spelers in aanmerking neemt die er de laatste 4 jaar constant bij waren, dan moet je gewoon voor Vanaken gaan.
Verder ook de rol van bvb Simons niet onderschatten. En in mindere mate figuren als Izquierdo, Limbombe, Diaby, ...
Oeps, had ik gemist.
Oh Frail.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door Cedrinho »

naka 30 schreef: 08 nov 2018, 01:33 Cétje, ge moogt zeggen wat ge wilt, ik ben trots op een kapitein als ruudje...moesten ze alle 11 zijn gedrevenheid hebben iedere wedstrijd, we speelden ieder jaar los kampioen...en ik begrijp ook niet waarom ge zo afgeeft op hem :wtf:...is een speler die altijd alles geeft, daar kunnen we alleen respect voor hebben als supporter, eigenlijk zou ge een beetje beschaamd moeten zijn...common ruudje :rock:
Hoe vaak moet ik het nog herhalen?? Het gaat me niet om Vormer (tenzij over het feit dat ik niet overweg kan met de Hollandse directheid), wel over hoe hij wordt in de spotlights geplaatst in de media en op sociale media.
Ik ga zelfs volledig akkoord met wat je zegt over Vormer en zijn gedrevenheid en mentaliteit.
Nu goed, ik ga ervan uit dat je mijn posts niet gelezen hebt dus zou je beter gewoon niet oordelen.
naka 30
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 apr 2018, 15:37

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door naka 30 »

hoe vormer in de spotlights wordt geplaatst daar kan hij toch zelf niks aan doen zeker...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door Cedrinho »

naka 30 schreef: 08 nov 2018, 16:16 hoe vormer in de spotlights wordt geplaatst daar kan hij toch zelf niks aan doen zeker...
Again: Ik heb niks tegen Vormer. Al duizend keer gezegd zeker intussen?
Daar zit gewoon gans deze discussie in vervat. Men denkt dat ik kritiek heb op Vormer, men gaat daarop in. Terwijl dat niet eens zo is, ik heb het over hoe hij wordt opgehemeld en op handen gedragen op sociale media, veel meer dan andere spelers die minstens even veel krediet verdienen.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door leem »

Ik kan je wel volgen hoor, het is gewoon een gevecht dat je niet kan winnen. Hoeveel credit je krijgt op sociale media heeft namelijk met zo veel meer dingen te maken, ratio vaak nog het minst van alles.

Daar is trouwens ook niets verkeerd mee, veel spelers hebben het liever zo denk ik.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door Bali Balingoli »

Ze moeten nog iets te zeggen hebben ook hé.

Interviews met Mechele, Vanaken of Wesley zijn gewoon saai tot slecht. Niet iedereen is daar even goed in, dus is het normaal dat ze daarvoor vaker bij Ruud uitkomen (+ de kapiteinsband en gouden schoen).

Zo overdreven is die aandacht trouwens niet, ik heb ook in verschillende artikels deze week enkel een foto van Wesley gezien. En de man die dit seizoen het meeste aandacht krijgt is Vanaken, terecht.
Gebruikersavatar
Bruges8940
Belofte
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:27

Re: [25.] Ruud Vormer

Bericht door Bruges8940 »

Gesloten