[20.] Hans Vanaken

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Fire »

NSIS! Echt Cé?
IsO schreef: Het belang van evenwicht voor de dynamiek binnen een ploeg wordt hier door sommigen trouwens zwaar onderschat. Real zonder Makélélé werd plots een samenraapsel van individualisten in plaats van een draaiende machine. Om Zidane (die daar toen speelde) vrij te paraphraseren: 'Wat heb je aan een extra laagje goud op die Mercedes als je de motor er hebt uitgehaald?'. Op dit moment beschouw ik Nakamba een beetje als onze Makélélé. Zowel Hans als Vormer spelen naar mijn mening beter met Nakamba achter hen, hoezeer ik ook fan ben van Clasie.
De link met Vanaken is dat Nakamba cruciaal is om zowel Hans als Vormer betere prestaties te laten leveren. Net zoals Makélélé dat was om Real echt te laten swingen.

Clasie zal dat ook wel kunnen, maar die heeft dan nog wat extra bijscholing nodig en de vraag is of hij dan niet wat van zijn waarde verliest.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Cedrinho »

Ah, ik ben veel te vlug gestopt met IsO's post te lezen dus, had het compleet gemist :P

Nu ja, jullie kunnen gelijk hebben.

Ivm Clasie, die moet in mijn ogen gewoon niet op de positie van Naka. Ipv Vormer zou logischer zijn.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Stylisimo »

Een paar posts terug
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Khas »

Fire schreef: NSIS! Echt Cé?
IsO schreef: Het belang van evenwicht voor de dynamiek binnen een ploeg wordt hier door sommigen trouwens zwaar onderschat. Real zonder Makélélé werd plots een samenraapsel van individualisten in plaats van een draaiende machine. Om Zidane (die daar toen speelde) vrij te paraphraseren: 'Wat heb je aan een extra laagje goud op die Mercedes als je de motor er hebt uitgehaald?'. Op dit moment beschouw ik Nakamba een beetje als onze Makélélé. Zowel Hans als Vormer spelen naar mijn mening beter met Nakamba achter hen, hoezeer ik ook fan ben van Clasie.
De link met Vanaken is dat Nakamba cruciaal is om zowel Hans als Vormer betere prestaties te laten leveren. Net zoals Makélélé dat was om Real echt te laten swingen.

Clasie zal dat ook wel kunnen, maar die heeft dan nog wat extra bijscholing nodig en de vraag is of hij dan niet wat van zijn waarde verliest.
Met de vergelijking met Zidane zijn sentiment ben ik volledig akkoord, maar niet dat het om Nakamba gaat. In ons systeem is Vormer cruciaal. De hele ploeg valt of staat met hoe hij speelt, Leko heeft geen alternatieven voor een mindere Vormer. Wat we nu zien is niet anders dan wat we zagen in het begin van het seizoen, al hadden we toen al wat vaker dame fortuna aan onze zijde dan nu.
We gooien geregeld de opstelling om, om aan te passen aan de situatie, maar de rol van Vormer is een constante in eender welke formatie Leko al op het veld heeft gezet. Vormer presteerde even wat minder en heeft het lastig om de draad terug op te pakken. Volgens mij grotendeels door de enorme druk die het systeem op hem zet.
Ook met Nakamba in de "Leko classic" opstelling na nieuwjaar draaide het niet. Zo lang Vormer in een vormdip zit zal dit niet veranderen, tenzij Leko met oplossingen komt.
Elke speler heeft vormpieken en dippen, Vormer is daar geen uitzondering op. Aan Leko om het op te lossen, niet aan Vanaken, Nakamba, Clasie of eender welke speler.
Zomaar Clasie op Vormer zijn positie zetten is bijvoorbeeld ook geen oplossing, daarvoor verschillen die twee teveel qua profiel (denk ik).
Laatst gewijzigd door Khas op 27 feb 2018, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gratchski »

Khas schreef: (denk ik).
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Clubpolska »

Heile Gans.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gratchski »

Profvoetballer van het jaar.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Hans1981 »

Is ons en de gehele Belgische competitie aan het ontgroeien. Neemt ook meer en meer de verantwoordelijkheid. Totaal-pakket als middenvelder. Mooie evolutie. Moet wel in een dominant elftal spelen.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door fcb 4 life »

Gratchski schreef: Profvoetballer van het jaar.
Idd!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Weet iemand eigenlijk iets over de precieze reden van zijn niet-starten gisteren? De rug las ik? Hopelijk vooral preventief?
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Alethio »

Ik heb toch ergens - al weet ik niet meer waar - "uit voorzorg" gelezen. Zegt natuurlijk niet veel.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door JRut »

Hoe zit het hier nu? Ik lees overal dat we Vanaken zondag gigantisch gemist hebben en dat dit een grote invloed had op ons spelniveau. Maar... Vanaken laat ons toch niet beter spelen? Confused.
#hetishierbeter
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

JRut schreef: Hoe zit het hier nu? Ik lees overal dat we Vanaken zondag gigantisch gemist hebben en dat dit een grote invloed had op ons spelniveau. Maar... Vanaken laat ons toch niet beter spelen? Confused.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Bosko »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Pica »

Voetballer van het jaar. Spijtig voor hem dat er een break was of die was garantie blijven knallen.
Plaats reactie