[20.] Hans Vanaken

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Jack_Frost
Profvoetballer
Berichten: 392
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:03

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Jack_Frost »

The_One schreef: Ik mis eigenlijk op zijn plaats iemand die het spel kan versnellen. Bij Hans gaat alles aan hetzelfde tempo.
Zijn enige wapen lijkt me zijn steekballetjes (die wel uitstekend zijn).
2.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Clubpolska »

Misschien is deze jongen dan meer een 8?
Oh Frail.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

Clubpolska schreef: Misschien is deze jongen dan meer een 8?
Vind ik ook. Maar waar ga je Vormer dan zetten, op de 10 ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Jack_Frost schreef:
The_One schreef: Ik mis eigenlijk op zijn plaats iemand die het spel kan versnellen. Bij Hans gaat alles aan hetzelfde tempo.
Zijn enige wapen lijkt me zijn steekballetjes (die wel uitstekend zijn).
2.
Ik ben absoluut een voetballeek, en misschien net daarom vraag ik me soms af wat mensen bedoelen met 'het spel versnellen', en of de ene die die term gebruikt wel hetzelfde bedoelt als de andere.

In mijn ogen zijn er namelijk verschillende manieren om 'het spel te versnellen'. Je kan in 1 tijd gaan spelen, je kan sneller diep passen, verticaler spel ontwikkelen ipv geduldig de opening te zoeken met veel laterale balletjes en terugspeelballetjes. Maar je kan bijvoorbeeld ook - en dat wordt weleens vergeten als het over Hans gaat - slim lopen. Een goed positiespel zonder bal kan het spel óók versnellen, bijvoorbeeld doordat je jezelf aanspeelbaar maakt op een positie waarbij je je man niet meer voorbij moet eens je de bal krijgt, maar hem dan al kwijt bent. Misschien is een dribbel of dieptepass voorbij die man wel mooier, maar het einddoel is datgene wat telt. Ik ben persoonlijk van mening dat Vanaken het spel wél kan versnellen, maar jullie hoeven het natuurlijk niet met mij eens te zijn.
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door felix da housecat »

IsO schreef:
Jack_Frost schreef:
The_One schreef: Ik mis eigenlijk op zijn plaats iemand die het spel kan versnellen. Bij Hans gaat alles aan hetzelfde tempo.
Zijn enige wapen lijkt me zijn steekballetjes (die wel uitstekend zijn).
2.
Ik ben absoluut een voetballeek, en misschien net daarom vraag ik me soms af wat mensen bedoelen met 'het spel versnellen', en of de ene die die term gebruikt wel hetzelfde bedoelt als de andere.

In mijn ogen zijn er namelijk verschillende manieren om 'het spel te versnellen'. Je kan in 1 tijd gaan spelen, je kan sneller diep passen, verticaler spel ontwikkelen ipv geduldig de opening te zoeken met veel laterale balletjes en terugspeelballetjes. Maar je kan bijvoorbeeld ook - en dat wordt weleens vergeten als het over Hans gaat - slim lopen. Een goed positiespel zonder bal kan het spel óók versnellen, bijvoorbeeld doordat je jezelf aanspeelbaar maakt op een positie waarbij je je man niet meer voorbij moet eens je de bal krijgt, maar hem dan al kwijt bent. Misschien is een dribbel of dieptepass voorbij die man wel mooier, maar het einddoel is datgene wat telt. Ik ben persoonlijk van mening dat Vanaken het spel wél kan versnellen, maar jullie hoeven het natuurlijk niet met mij eens te zijn.
Je bent duidelijk alles behalve een voetballeek.

Hans Vanaken is een schitterende voetballer, mist enkel wat grinta. En dat heb je echt nodig op topniveau.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Cedrinho »

Clubpolska schreef: Misschien is deze jongen dan meer een 8?
Sowieso. Zeg ik al lang.
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door rambopirou »

Cedrinho schreef:
Clubpolska schreef: Misschien is deze jongen dan meer een 8?
Sowieso. Zeg ik al lang.
Voor mij blijft Hans een perfecte nummer 10. Zijn probleem is op dit moment dat hij zn ritme niet echt vindt EN dat rafa ook niet echt draait. Hans stak er boven uit omdat hij in het samenspel met Rafa perfect de openingen vond voor Joske en Diaby terwijl Meunier zn flank alleen wel aankon.
Op dit moment is de enige steekbal of mooie pas die Hans kan geven die naar Joske. Ploegen beseffen dat ook wel en sluiten die pas meer en meer.
Gebruikersavatar
Droogkast
Belofte
Berichten: 236
Lid geworden op: 11 dec 2016, 20:41

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Droogkast »

Zet een echt middenveld achter Vanaken en je krijgt een andere speler te zien. Ik doe geen afbreuk aan de kwaliteit van de spelers, wel aan hoe de opstelling / instructies zijn.
Eerst drogen, dan strijken.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Pica »

Droogkast schreef: Zet een echt middenveld achter Vanaken en je krijgt een andere speler te zien. Ik doe geen afbreuk aan de kwaliteit van de spelers, wel aan hoe de opstelling / instructies zijn.
Zet je verdediging juist en je middenveld zal juist staan. Gisteren stonden er met Cools en Palacios twee kamikaze piloten en met Denswil nog een halve erbij. Engels die eigenlijk nog niet in goeie vorm is, kan je moeilijk ook alles op gaan zetten. Geen wonder dat Vormer en Simons zich driedubbel moesten plooien.
Gebruikersavatar
Droogkast
Belofte
Berichten: 236
Lid geworden op: 11 dec 2016, 20:41

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Droogkast »

Pica schreef:
Droogkast schreef: Zet een echt middenveld achter Vanaken en je krijgt een andere speler te zien. Ik doe geen afbreuk aan de kwaliteit van de spelers, wel aan hoe de opstelling / instructies zijn.
Zet je verdediging juist en je middenveld zal juist staan. Gisteren stonden er met Cools en Palacios twee kamikaze piloten en met Denswil nog een halve erbij. Engels die eigenlijk nog niet in goeie vorm is, kan je moeilijk ook alles op gaan zetten. Geen wonder dat Vormer en Simons zich driedubbel moesten plooien.
Dit kon een copy paste zijn van mijn post gisteren :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Droogkast op 30 jan 2017, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerst drogen, dan strijken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Droogkast schreef:
Pica schreef:
Droogkast schreef: Zet een echt middenveld achter Vanaken en je krijgt een andere speler te zien. Ik doe geen afbreuk aan de kwaliteit van de spelers, wel aan hoe de opstelling / instructies zijn.
Zet je verdediging juist en je middenveld zal juist staan. Gisteren stonden er met Cools en Palacios twee kamikaze piloten en met Denswil nog een halve erbij. Engels die eigenlijk nog niet in goeie vorm is, kan je moeilijk ook alles op gaan zetten. Geen wonder dat Vormer en Simons zich driedubbel moesten plooien.
Dit kon een copy paste zijn van mijn post gisteren :mrgreen:
Ben het hier ook mee eens.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

Hans dient wakker geschud te worden en geprikkeld, voor zijn zwakke seizoen totnogtoe.
Dat zal het aantrekken van Tan Bel Haim, wel als effect hebben, vermoed ik zo.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Gratchski »

rambopirou schreef:
Cedrinho schreef:
Clubpolska schreef: Misschien is deze jongen dan meer een 8?
Sowieso. Zeg ik al lang.
Voor mij blijft Hans een perfecte nummer 10. Zijn probleem is op dit moment dat hij zn ritme niet echt vindt EN dat rafa ook niet echt draait. Hans stak er boven uit omdat hij in het samenspel met Rafa perfect de openingen vond voor Joske en Diaby terwijl Meunier zn flank alleen wel aankon.
Op dit moment is de enige steekbal of mooie pas die Hans kan geven die naar Joske. Ploegen beseffen dat ook wel en sluiten die pas meer en meer.
:vuistje:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
FCB_7
Tester
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jun 2016, 14:05

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door FCB_7 »

rambopirou schreef:
Cedrinho schreef:
Clubpolska schreef: Misschien is deze jongen dan meer een 8?
Sowieso. Zeg ik al lang.
Voor mij blijft Hans een perfecte nummer 10. Zijn probleem is op dit moment dat hij zn ritme niet echt vindt EN dat rafa ook niet echt draait. Hans stak er boven uit omdat hij in het samenspel met Rafa perfect de openingen vond voor Joske en Diaby terwijl Meunier zn flank alleen wel aankon.
Op dit moment is de enige steekbal of mooie pas die Hans kan geven die naar Joske. Ploegen beseffen dat ook wel en sluiten die pas meer en meer.
Een 10 moet in mijn ogen ook zelf de ploeg kunnen dragen op moeilijke momenten. Soort leider waar je altijd op kan rekenen om eens iets te forceren. Vanaken draait enkel goed als als anderen ook goed zijn. Tegen Gent was het inderdaad enkel hopen op Izzy want Rafa speelde een non-match. Maar zoals je zegt, ze kennen Izzy intussen ook wel.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Tiki Taka »

FCB_7 schreef:
rambopirou schreef:
Cedrinho schreef:
Clubpolska schreef: Misschien is deze jongen dan meer een 8?
Sowieso. Zeg ik al lang.
Voor mij blijft Hans een perfecte nummer 10. Zijn probleem is op dit moment dat hij zn ritme niet echt vindt EN dat rafa ook niet echt draait. Hans stak er boven uit omdat hij in het samenspel met Rafa perfect de openingen vond voor Joske en Diaby terwijl Meunier zn flank alleen wel aankon.
Op dit moment is de enige steekbal of mooie pas die Hans kan geven die naar Joske. Ploegen beseffen dat ook wel en sluiten die pas meer en meer.
Een 10 moet in mijn ogen ook zelf de ploeg kunnen dragen op moeilijke momenten. Soort leider waar je altijd op kan rekenen om eens iets te forceren. Vanaken draait enkel goed als als anderen ook goed zijn. Tegen Gent was het inderdaad enkel hopen op Izzy want Rafa speelde een non-match. Maar zoals je zegt, ze kennen Izzy intussen ook wel.
Idd, een 10 moet in staat zijn, de ploeg op moeilijke momenten iets bij te brengen, dat is met Vanaken dit seizoen nog niet het geval geweest.
Rafa ook (nog) niet in vorm, dus aanvallend FCB lam leggen is gewoon Izquierdo uit de match houden en heel kort op Vossen spelen.
Die extra winger zal direct voor meer mogelijkheden en positieve vibes zorgen. :teach:
Plaats reactie